what do you say about Beter place

מצב
הנושא נעול.

קרלטון

New member
טוב, אני נוסע

זמן זה כסף זה נכון
אך אני לא חושב שזה היה המניע לעליית המהירות של מכוניות פרטיות. המניע הוא ה"סקס אפיל" שיש למהירות. זה כנראה משהו גנטי אצל בני אשם להרגיש טוב במהירות גבוהה יותר , למרות ידיעת הסכנה. מכונית שלא הייתה מגיעה למהירות שאחרות כן היו נופלות התחרות מבלי שאף צרכן היה מתייחס לזמן שלו בכביש. אצל רוב הנהגים (לעבודה וחזרה) הזמן הזה בכלל לא נקבע על ידי המהירות הפוטנציאלית של המכונית, אלא על ידי אילוצי תנועה.
טוב, אני נוסע
מעל 450 ק"מ בשבוע בממוצע, מתוכם בסביבות 400 ק"מ או יותר במהירות ממוצעת של 90 קמ"ש, ואני יכול להגיד לך שאם הייתי נאלץ לעבור לרכב של 50 קמ"ש זה היה מבחינתי קריטי מאוד ולא משום סיבות של סקס אפיל.
 

moco10

New member
לא אמרתי שאין לאנשים גם שיקולים כלכליים

טוב, אני נוסע
מעל 450 ק"מ בשבוע בממוצע, מתוכם בסביבות 400 ק"מ או יותר במהירות ממוצעת של 90 קמ"ש, ואני יכול להגיד לך שאם הייתי נאלץ לעבור לרכב של 50 קמ"ש זה היה מבחינתי קריטי מאוד ולא משום סיבות של סקס אפיל.
לא אמרתי שאין לאנשים גם שיקולים כלכליים
ובטח שלך יש. רק אמרתי שזה לא הכח המניע. שים לב איך מפרסמים מכוניות מאז ומתמיד. שמים דגש על תאוצות ומהירות , באופן ישיר או עקיף. לא ראיתי אי פעם שמדגישים את זה שתגיע מהר יותר מיעדך.
 

קרלטון

New member
מפרסמים דברים שונים לנתחי שוק שונים

לא אמרתי שאין לאנשים גם שיקולים כלכליים
ובטח שלך יש. רק אמרתי שזה לא הכח המניע. שים לב איך מפרסמים מכוניות מאז ומתמיד. שמים דגש על תאוצות ומהירות , באופן ישיר או עקיף. לא ראיתי אי פעם שמדגישים את זה שתגיע מהר יותר מיעדך.
מפרסמים דברים שונים לנתחי שוק שונים
להגיע למהירות המותרת זה זה כבר מובן מאליו ולא יכול לשמש נקודה לבידול מאחרים. ואם אתה רוצה דוגמא טובה לפרסום לנתח השוק עליו אתה מדבר, שחווית נהיגה המלהיבה היא אחד הפקטורים הכי משמעותיים אצלו, הדוגמא הקלאסית היא סרטי BMW. פלחי שוק אחרים עשויים להתעניין יותר בחסכוניות, בטיחות, יוקרה, עבירות, עיצוב ונקודות אחרות.
 

moco10

New member
מסכים לכל

מפרסמים דברים שונים לנתחי שוק שונים
להגיע למהירות המותרת זה זה כבר מובן מאליו ולא יכול לשמש נקודה לבידול מאחרים. ואם אתה רוצה דוגמא טובה לפרסום לנתח השוק עליו אתה מדבר, שחווית נהיגה המלהיבה היא אחד הפקטורים הכי משמעותיים אצלו, הדוגמא הקלאסית היא סרטי BMW. פלחי שוק אחרים עשויים להתעניין יותר בחסכוניות, בטיחות, יוקרה, עבירות, עיצוב ונקודות אחרות.
מסכים לכל
היום זה כבר דרישה בסיסית שהמכונית תגיע למהירות המותרת ויותר. אני התייחסתי לאיך זה התפתח היסטורית.
 

קרלטון

New member
בכלל, כל צורת המחשבה שלך מתאימה

זמן זה כסף זה נכון
אך אני לא חושב שזה היה המניע לעליית המהירות של מכוניות פרטיות. המניע הוא ה"סקס אפיל" שיש למהירות. זה כנראה משהו גנטי אצל בני אשם להרגיש טוב במהירות גבוהה יותר , למרות ידיעת הסכנה. מכונית שלא הייתה מגיעה למהירות שאחרות כן היו נופלות התחרות מבלי שאף צרכן היה מתייחס לזמן שלו בכביש. אצל רוב הנהגים (לעבודה וחזרה) הזמן הזה בכלל לא נקבע על ידי המהירות הפוטנציאלית של המכונית, אלא על ידי אילוצי תנועה.
בכלל, כל צורת המחשבה שלך מתאימה
למישהו שיוצא ממדינת תל אביב אולי פעם אחת בשנה בערב פסח....
 

moco10

New member
שעשעת אותי אך פספסת

בכלל, כל צורת המחשבה שלך מתאימה
למישהו שיוצא ממדינת תל אביב אולי פעם אחת בשנה בערב פסח....
שעשעת אותי אך פספסת
מדינת ת"א ומדינת ישראל בכלל בכלל לא רלבנטיים לנושא הזה. נהגי משאיות ומוניות מתעניינים בפרמטרים הללו. הרבה פחות ה commuters .
 

moco10

New member
מגוכך זה בטוח לא, אולי הניתוח הפשטני שלך

עמדות הטעינה אפילו יותר גרועות
מרעיון החלפת הסוללות. זה לוקח שעות. אי אפשר לנסוע אפילו 100 ק"מ רצוף. אה, אני גם ככה לא אשתמש ברכב בזמן הזה? באמת. אני מגיע למשרד, יש לי במגרש חנייה עמדת טעינה וגם ככה אני לא צריך את הרכב? אחלה טיעון. ואם אני צריך לצאת מהמשרד 15 דקות אחרי שהגעתי? במקרה כזה מה אני עושה? אולי שי אגסי יסדר לי מונית. מגוחך.
מגוכך זה בטוח לא, אולי הניתוח הפשטני שלך
זה הכל נשען על סטטיסטיקות שימוש במכוניות. כל מכונית פרטית, מבלה את רוב היום בעמידה, לא בתנועה. אם תרצה לצאת אחרי 15 דקות, אז תצא, הרי הסוללה שלך די מליאה אם רק הגעת מהבית. לא ברור לי מאיפה הטווחים שאתה מזכיר, מקודם 50 ועכשיו פחות מ100. לפי הפרסומים הטווח כיום הוא כ160 ק"מ. כמה אנשים אתה מכיר שנוסעים לעבודה יותר מ80 ק"מ ? אתה שם את סימני השאלה לגבי בטר פלייס בכלל במקומות הלא נכונים. מה שכן, אחד האתגרים הגדולים שלהם יהיה לשכנע אנשים כמוך עם דיעות קדומות
כך שיש איזשהו קשר. כמובן, יהיו אנשים שעבורם זה באמת לא יתאים, אבל אלה ממש במיעוט. רוב האנשים נוסעים עד 30 ק"מ לעבודה ובערב חוזרים. נסיעה לאילת או חיפה זה שימוש חריג, זה לא הכלל. ולנסיעות הארוכות הללו מתכננים את נקודות ההחלפה.
 

קרלטון

New member
עניתי על זה כבר

מגוכך זה בטוח לא, אולי הניתוח הפשטני שלך
זה הכל נשען על סטטיסטיקות שימוש במכוניות. כל מכונית פרטית, מבלה את רוב היום בעמידה, לא בתנועה. אם תרצה לצאת אחרי 15 דקות, אז תצא, הרי הסוללה שלך די מליאה אם רק הגעת מהבית. לא ברור לי מאיפה הטווחים שאתה מזכיר, מקודם 50 ועכשיו פחות מ100. לפי הפרסומים הטווח כיום הוא כ160 ק"מ. כמה אנשים אתה מכיר שנוסעים לעבודה יותר מ80 ק"מ ? אתה שם את סימני השאלה לגבי בטר פלייס בכלל במקומות הלא נכונים. מה שכן, אחד האתגרים הגדולים שלהם יהיה לשכנע אנשים כמוך עם דיעות קדומות
כך שיש איזשהו קשר. כמובן, יהיו אנשים שעבורם זה באמת לא יתאים, אבל אלה ממש במיעוט. רוב האנשים נוסעים עד 30 ק"מ לעבודה ובערב חוזרים. נסיעה לאילת או חיפה זה שימוש חריג, זה לא הכלל. ולנסיעות הארוכות הללו מתכננים את נקודות ההחלפה.
עניתי על זה כבר
*אין* סוללה לטווח של 160 ק"מ! אין דבר כזה! תכניס את זה לראש! קפלינסקי הדגול בעצמו אומר שאין היום, אבל "תהיה" כזאת סוללה ב-2011. אז אמר. אתה מאמין לו? הוא גם אמר שיהיו רכבים חשמליים שיסעו בכבישי הארץ כבר ב-2009. סיפורים. כמו שאמרתי, זה מדע בדיוני! מפתיע אותי שאנשים אינטליגנטים כמוך קונים בעיניים עצומות את יחסי הציבור של החברה.
 

moco10

New member
כי זה לא כל כך מדע בידיוני

עניתי על זה כבר
*אין* סוללה לטווח של 160 ק"מ! אין דבר כזה! תכניס את זה לראש! קפלינסקי הדגול בעצמו אומר שאין היום, אבל "תהיה" כזאת סוללה ב-2011. אז אמר. אתה מאמין לו? הוא גם אמר שיהיו רכבים חשמליים שיסעו בכבישי הארץ כבר ב-2009. סיפורים. כמו שאמרתי, זה מדע בדיוני! מפתיע אותי שאנשים אינטליגנטים כמוך קונים בעיניים עצומות את יחסי הציבור של החברה.
כי זה לא כל כך מדע בידיוני
אתה יכול להגיד שהם על גבול הפיזיביליות ואתנ יכול להגיד שהם מתחתיו ולכן לא יצליחו. להגדיר את זה כפנטזיה של מאחזי עיניים זה לא רציני. שי אגסי אומנם יכול למכור קרח לאסקימוסים, אבל הוא לא בן אדם שיעשה כך. לא מדובר בחבורה של נוכלים.
 

קרלטון

New member
אני לא אומר שהם נוכלים

כי זה לא כל כך מדע בידיוני
אתה יכול להגיד שהם על גבול הפיזיביליות ואתנ יכול להגיד שהם מתחתיו ולכן לא יצליחו. להגדיר את זה כפנטזיה של מאחזי עיניים זה לא רציני. שי אגסי אומנם יכול למכור קרח לאסקימוסים, אבל הוא לא בן אדם שיעשה כך. לא מדובר בחבורה של נוכלים.
אני לא אומר שהם נוכלים
היו מספיק פרוייקטים שאפתניים בהיסטוריה של מדינת ישראל, או בכלל, שהתחילו בהרבה התלהבות והרבה חזון עד שקופלו בבושת פנים, ברבים מהם היו הרבה אנשים מוכשרים, עם כוונות טהורות ומה שלא תרצה. לדוגמא, פרוייקט הלביא.
 

shilk84

New member
פרויקט הלביא הוא לא דוגמא טובה

אני לא אומר שהם נוכלים
היו מספיק פרוייקטים שאפתניים בהיסטוריה של מדינת ישראל, או בכלל, שהתחילו בהרבה התלהבות והרבה חזון עד שקופלו בבושת פנים, ברבים מהם היו הרבה אנשים מוכשרים, עם כוונות טהורות ומה שלא תרצה. לדוגמא, פרוייקט הלביא.
פרויקט הלביא הוא לא דוגמא טובה
לפחות לא ךלפרויקט שנסגר בגלל חוסר היתכנות.
 

moco10

New member
אם הם פנטזיונרים, אך לא נוכלים

אני לא אומר שהם נוכלים
היו מספיק פרוייקטים שאפתניים בהיסטוריה של מדינת ישראל, או בכלל, שהתחילו בהרבה התלהבות והרבה חזון עד שקופלו בבושת פנים, ברבים מהם היו הרבה אנשים מוכשרים, עם כוונות טהורות ומה שלא תרצה. לדוגמא, פרוייקט הלביא.
אם הם פנטזיונרים, אך לא נוכלים
נשאר רק להסיק שהם מטומטמים, ואני יודע שלא מדובר במטומטמים. בטח לא כל הגופים שמעורבים בכך. לא מבין את צורת הטיעון שלך. ברור שהיו פרויקטים שאפתניים שקופלו, כמו גם היו פרויקטים שהצליחו. אם נסיק מזה ש"היו פרויקטים שאפתניים שקופלו" , שאסור ליזום פרוייקטים שאפתניים, מצבינו יהיה בכי רע. מדינת ישראל עצמה היא פרויקט שאפתני, שהסיכויים שנתנו לו (ויש שעדיין נותנים) היו נמוכים ממה שנותנים לבטר פלייס. כנ"ל ארצות הברית של אמריקה.
 

קרלטון

New member
אנשים חכמים מאוד

אם הם פנטזיונרים, אך לא נוכלים
נשאר רק להסיק שהם מטומטמים, ואני יודע שלא מדובר במטומטמים. בטח לא כל הגופים שמעורבים בכך. לא מבין את צורת הטיעון שלך. ברור שהיו פרויקטים שאפתניים שקופלו, כמו גם היו פרויקטים שהצליחו. אם נסיק מזה ש"היו פרויקטים שאפתניים שקופלו" , שאסור ליזום פרוייקטים שאפתניים, מצבינו יהיה בכי רע. מדינת ישראל עצמה היא פרויקט שאפתני, שהסיכויים שנתנו לו (ויש שעדיין נותנים) היו נמוכים ממה שנותנים לבטר פלייס. כנ"ל ארצות הברית של אמריקה.
אנשים חכמים מאוד
נכנסים לפעמים לקבעונות מחשבתיים ולא מסוגלים לצאת מהם. דוגמאות: דירקטורים של אנרון, שהוצג בפניהם במשך חודשים אי סדרים והם התעלמו. מהנדסים של נאסא שחסמו אינפורמציה שהוצגה בפניהם לגבי בעיות במעבורת חלל שהתרסקה. קונספט המודיעין ביום הכיפורים, ישיבות ממשלה במהלך מלחמת לבנון. נכנסים לצורת חשיבה ולא יוצאים ממנה, וזה יכול לקרות לכל קבוצה, לא משנה מה רמת האינטליגנציה של חבריה. לא הייתי קופץ להכללות כאלה כמו שעשית. אפשר ורצוי לפתח מכוניות חשמליות או פרוייקטים יותר שאפתניים, אבל אגסי רותם את הסוסים לפני העגלה. במקרה זה - קודם טכנולוגיה - אח"כ פרוייקטליות. לא ההפך.
 

moco10

New member
נכון

אנשים חכמים מאוד
נכנסים לפעמים לקבעונות מחשבתיים ולא מסוגלים לצאת מהם. דוגמאות: דירקטורים של אנרון, שהוצג בפניהם במשך חודשים אי סדרים והם התעלמו. מהנדסים של נאסא שחסמו אינפורמציה שהוצגה בפניהם לגבי בעיות במעבורת חלל שהתרסקה. קונספט המודיעין ביום הכיפורים, ישיבות ממשלה במהלך מלחמת לבנון. נכנסים לצורת חשיבה ולא יוצאים ממנה, וזה יכול לקרות לכל קבוצה, לא משנה מה רמת האינטליגנציה של חבריה. לא הייתי קופץ להכללות כאלה כמו שעשית. אפשר ורצוי לפתח מכוניות חשמליות או פרוייקטים יותר שאפתניים, אבל אגסי רותם את הסוסים לפני העגלה. במקרה זה - קודם טכנולוגיה - אח"כ פרוייקטליות. לא ההפך.
נכון
אבל יש כמובן את המקרים ההפוכים, שהמבקרים טועים וה"פנטזיונר" (לפי המבקרים) יוצא צודק. צריך לדון לגופו של עיניין, כמו שדנו בהתחלה. הטיעונים על סמך דוגמאות לא קשורות זה זה מסוג טיעוני איש הקש. אי אפשר ללמוד ממקרה אנרון שום דבר לגבי בטר פלייס, כמו שאי אפשר ללמוד מהצלחת פרויקט דימונה. אגב, גם אני איני משוכנע ב100% שהם יצליחו. רחוק מזה. אני רק חושב שיש להם סיכוי לא רע להצליח, בטח בהשוואה לרעיונות אחרים בתחום הרכב החשמלי. לא מדובר בפרויקט מופרך.
 

dw2322

New member
שמעת על car2go?

מגוכך זה בטוח לא, אולי הניתוח הפשטני שלך
זה הכל נשען על סטטיסטיקות שימוש במכוניות. כל מכונית פרטית, מבלה את רוב היום בעמידה, לא בתנועה. אם תרצה לצאת אחרי 15 דקות, אז תצא, הרי הסוללה שלך די מליאה אם רק הגעת מהבית. לא ברור לי מאיפה הטווחים שאתה מזכיר, מקודם 50 ועכשיו פחות מ100. לפי הפרסומים הטווח כיום הוא כ160 ק"מ. כמה אנשים אתה מכיר שנוסעים לעבודה יותר מ80 ק"מ ? אתה שם את סימני השאלה לגבי בטר פלייס בכלל במקומות הלא נכונים. מה שכן, אחד האתגרים הגדולים שלהם יהיה לשכנע אנשים כמוך עם דיעות קדומות
כך שיש איזשהו קשר. כמובן, יהיו אנשים שעבורם זה באמת לא יתאים, אבל אלה ממש במיעוט. רוב האנשים נוסעים עד 30 ק"מ לעבודה ובערב חוזרים. נסיעה לאילת או חיפה זה שימוש חריג, זה לא הכלל. ולנסיעות הארוכות הללו מתכננים את נקודות ההחלפה.
שמעת על car2go?
מודל חדשני ומעניין, שמאפשר שימוש ברכב פרטי למי שנטשו את הרכב הפרטי ומשתמשים בתח"צ או אופניים לניוד בשיגרה, אבל בכ"ז זקוקים מדי פעם לרכב פרטי (נסיעה בסופ"ש, הובלות וכדומה). הם מציעים גם רכבים מגניבים כמו מיני, ממש לא אך ורק למסכנים תפרנים (אם כי לשכור מיני כמובן עולה יותר מסיריון). בינתיים הרעיון הזה עושה צעדיו הראשונים בת"א והחשדנות הטבעית שלנו במקומה, אם כי מאחר ולא מזמן פוינטר קנו חצי מהמיזם, זה אולי קצת יותר רציני מסתם רעיון של כמה חבר'ה ירוקים משוגעים לדבר (לא שהאוטו עצמו ירוק, אבל עצם זה שהרבה אנשים משתמשים באוטו אחד זה רעיון ירוק ידידותי לסביבה).
 

moco10

New member
כן, זה חיקוי של המיזם הלונדוני

שמעת על car2go?
מודל חדשני ומעניין, שמאפשר שימוש ברכב פרטי למי שנטשו את הרכב הפרטי ומשתמשים בתח"צ או אופניים לניוד בשיגרה, אבל בכ"ז זקוקים מדי פעם לרכב פרטי (נסיעה בסופ"ש, הובלות וכדומה). הם מציעים גם רכבים מגניבים כמו מיני, ממש לא אך ורק למסכנים תפרנים (אם כי לשכור מיני כמובן עולה יותר מסיריון). בינתיים הרעיון הזה עושה צעדיו הראשונים בת"א והחשדנות הטבעית שלנו במקומה, אם כי מאחר ולא מזמן פוינטר קנו חצי מהמיזם, זה אולי קצת יותר רציני מסתם רעיון של כמה חבר'ה ירוקים משוגעים לדבר (לא שהאוטו עצמו ירוק, אבל עצם זה שהרבה אנשים משתמשים באוטו אחד זה רעיון ירוק ידידותי לסביבה).
כן, זה חיקוי של המיזם הלונדוני
http://www.zipcar.com/. אני חושב שהוא די מצליח בלונדון. הunderground מלא בפרסומות לכך. נקווה שיצליח גם פה.
 

CLASSIFIED

New member
../images/Emo110.gif "הגוגל הבאה" ../images/Emo110.gif

what do you say about Beter place
I saw some videos about Shai Agasi's new project with Nissan-Renulet,elctric cars,and it seem good. could that be the next google? what do you experts think about this company stock?
"הגוגל הבאה"

מגזין ביזנס וויק ערך רשימה של 50 חברות מכל רחבי העולם שיש להן את הסיכוי להפוך לגוגל הבאה. בטר פלייס בינהן. האמת שזינגה הכי עושה לי את זה, חיפשתי איך להשקיע בהם אבל נראה לי שזו גם חברה פרטית. אשמח אם תגלו לי שלא...
 
האמת שאני מכיר את הדבר הגדול הבא...

"הגוגל הבאה"

מגזין ביזנס וויק ערך רשימה של 50 חברות מכל רחבי העולם שיש להן את הסיכוי להפוך לגוגל הבאה. בטר פלייס בינהן. האמת שזינגה הכי עושה לי את זה, חיפשתי איך להשקיע בהם אבל נראה לי שזו גם חברה פרטית. אשמח אם תגלו לי שלא...
האמת שאני מכיר את הדבר הגדול הבא...
אפילו את שני הדברים הגדולים הבאים, או השלושה, תלוי איך מפצלים... אבל אני לא יכול לספר כלום :-|
 

yules

New member
לא הייתי בונה על הרשימות האלה

"הגוגל הבאה"

מגזין ביזנס וויק ערך רשימה של 50 חברות מכל רחבי העולם שיש להן את הסיכוי להפוך לגוגל הבאה. בטר פלייס בינהן. האמת שזינגה הכי עושה לי את זה, חיפשתי איך להשקיע בהם אבל נראה לי שזו גם חברה פרטית. אשמח אם תגלו לי שלא...
לא הייתי בונה על הרשימות האלה
עצם העובדה שהן לא הכילו את גוגל בזמנו אומרת משהו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה