what do you say about Beter place

מצב
הנושא נעול.

NS101

New member
סתירה פנימית באותו השרשור ממש

אני אומר שכרגע צריך לחכות ולראות
אני לא חושב שהם נוכלים. אני בטוח ששוק הרכב יעבור מהפכה בעשור הקרוב. יש הרבה שמנסים למשוך לכל מיני כיוונים ובשוק שאמור לעבור מהפך זה הגיוני. אני מושקע 1% בח"ל - בעיקר בגלל כיל אבל מצא חן בעיני ההשקעה בבטר פלייס. אם תהיה הצלחה ח"ל תרוויח יפה. אם לא, לא נורא. אני חוזר - לא יהיה משהו באמצע (אלא אם ח"ל תרצה להמלט מההשקעה) מצד שני אני מאמין יותר בגישה של טויוטה לכן יש לי בתיק 2% טויוטה
סתירה פנימית באותו השרשור ממש
די משעשע, הייתי אומר: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=29&MessageId=131522708 בכל מקרה, בטר פלייס הזה - לא רק שלדעתי הם לא ירוויחו, גם אם היו מרוויחים, להשקיע בחברה לישראל בשביל לקבל חשיפה לחברה הזו זה דבר הזוי ביותר. החברה לישראל במונחים ישראלים היא חברה עצומה - עם אחזקות בכיל ובז"ן שהן משמעותיות. בטר פלייס במקרה הטוב תשכח אוטוטו. במקרה הרע, תהפך לעוד משאבת מזומנים סטייל טאואר.
 

talido

New member
לא ממש ידידי

סתירה פנימית באותו השרשור ממש
די משעשע, הייתי אומר: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=29&MessageId=131522708 בכל מקרה, בטר פלייס הזה - לא רק שלדעתי הם לא ירוויחו, גם אם היו מרוויחים, להשקיע בחברה לישראל בשביל לקבל חשיפה לחברה הזו זה דבר הזוי ביותר. החברה לישראל במונחים ישראלים היא חברה עצומה - עם אחזקות בכיל ובז"ן שהן משמעותיות. בטר פלייס במקרה הטוב תשכח אוטוטו. במקרה הרע, תהפך לעוד משאבת מזומנים סטייל טאואר.
לא ממש ידידי
המטרה המקורית שלי הייתה להשקיע בכיל בלבד אבל בגלל ההשקעה בבטר פלייס של ח"ל קניתי בסוף ח"ל (שזה בקירוב טוב כיל).
 

NS101

New member
אוקיי

לא ממש ידידי
המטרה המקורית שלי הייתה להשקיע בכיל בלבד אבל בגלל ההשקעה בבטר פלייס של ח"ל קניתי בסוף ח"ל (שזה בקירוב טוב כיל).
אוקיי
זה לא בדיוק היה ברור ממה שכתבת, אבל לא משנה. אני חושב שזה מהותי ביותר בהשקעה לא ללכת שולל אחרי חלומות וזה נראה לי מה שאתה עושה כאן.
 

talido

New member
תקרא שוב - אני חושב שיש סיכוי קטן מאד

אוקיי
זה לא בדיוק היה ברור ממה שכתבת, אבל לא משנה. אני חושב שזה מהותי ביותר בהשקעה לא ללכת שולל אחרי חלומות וזה נראה לי מה שאתה עושה כאן.
תקרא שוב - אני חושב שיש סיכוי קטן מאד
שהמיזם הזה יצליח. אבל: 1) אם הוא יצליח זה יהיה בגדול 2) גם אם זה יהיה כישלון (רוב הסיכויים) זה מכניס את ח"ל לתחום של אנרגיות חלופיות ואני מאמין שהם יוציאו משהו מזה. כאן כמובן יש קטע סנטימנטי שלי לאנרגיות חלופיות, אז שמתי עליו כמה שקלים. נו... * אני מודה שמה שכתבתי נכתב בהמשכים וכל פעם בתגובה למשהו אחר. פעם הבאה בתגובה השלישית שלי אולי אכתוב משהו ארוך וכולל (אבל אז בטח אף אחד לא יקרא)
 

NS101

New member
מה אפשר להוציא מכישלון?

תקרא שוב - אני חושב שיש סיכוי קטן מאד
שהמיזם הזה יצליח. אבל: 1) אם הוא יצליח זה יהיה בגדול 2) גם אם זה יהיה כישלון (רוב הסיכויים) זה מכניס את ח"ל לתחום של אנרגיות חלופיות ואני מאמין שהם יוציאו משהו מזה. כאן כמובן יש קטע סנטימנטי שלי לאנרגיות חלופיות, אז שמתי עליו כמה שקלים. נו... * אני מודה שמה שכתבתי נכתב בהמשכים וכל פעם בתגובה למשהו אחר. פעם הבאה בתגובה השלישית שלי אולי אכתוב משהו ארוך וכולל (אבל אז בטח אף אחד לא יקרא)
מה אפשר להוציא מכישלון?
עזוב, זה דיון מיותר. ככל שהשנים נוקפות אני מבין עד כמה החלומות האלה הם בעלי תוחלת שלילית (לא שהחברות האלה עניינו אותי יותר מדי מלכתחילה).
 

O07

New member
מי שתספק להם חומרים אולי תרוויח.

מה אפשר להוציא מכישלון?
עזוב, זה דיון מיותר. ככל שהשנים נוקפות אני מבין עד כמה החלומות האלה הם בעלי תוחלת שלילית (לא שהחברות האלה עניינו אותי יותר מדי מלכתחילה).
מי שתספק להם חומרים אולי תרוויח.
נניח מפיקות ליתיום. אצטט כאן הערה של מישהו שהיה איתי בפרזנטציה שאגסי נתן לפני כשנה וחצי: הבנאדם מאוד מוכשר, וגם גאון שיווקי. אבל לא ברור לי איזה ערך מוסף הוא מביא לשותפויות כאלה בחו"ל. זה הגיוני כמו לשכנע את הסעודים שהם צריכים אותו כדי להפיק נפט. והוא עוד מסוגל להצליח. הלוואי וזה יהיה עוד מיזם ישראלי שיצליח. למרות שאני בספק.
 

קרלטון

New member
שמע, טאלידו

הבנתי מה אתה אומר, תבין אותי
אני טוען שאין כאן מקום לכמה סטנדרטים. או שהרעיון יתפוס או שרעיון אחר יתפוס. הרכבים כמו שאנו מכירים אותם יעלמו מהעולם בעשור או שניים הקרובים. בטר פלייס בנויה על העובדה שב-20 שנה הקרובות המצברים לא יצליחו להסיע רכב לטווחים ארוכים או להטען מהר. כל הייחודיות שלהם היא "החלפת מצברים" מהירה ויעילה ברמה של תדלוק. בראיה שלהם טווח של 100-200 ק"מ זה בוננזה. הם יקימו ויתחזקו מערך של החלפת מצברים (בשיתוף עם תחנות דלק קיימות) לנסיעות ארוכות וכך יחליפו את חברות הזיקוק. כלומר, הרווח של בתי הזיקוק וגם חברות הנפט יעבור לבטר פלייס.הלוואי.
שמע, טאלידו
אתה יודע שחלק מהתנאים שמציבה המדינה לפריסה הזאת, היא שבתחנות הטעינה / החלפה / מה שלא תקרא לזה, תוכלנה להשתמש גם חברות אחרות? ובטר פלייס כבר הסכימה לזה.
 

talido

New member
לתחנות הטעינה אני מודע להחלפה - לא

שמע, טאלידו
אתה יודע שחלק מהתנאים שמציבה המדינה לפריסה הזאת, היא שבתחנות הטעינה / החלפה / מה שלא תקרא לזה, תוכלנה להשתמש גם חברות אחרות? ובטר פלייס כבר הסכימה לזה.
לתחנות הטעינה אני מודע להחלפה - לא
כל נקודות הטעינה אמורות לשמש כל רכב/חברה. אבל לא שמעתי על כך שתחנות ההחלפה יהיו public. זה ניראה לי יותר הסכם פריסה מול תחנות הדלק הקיימות. בכל מיקרה, אני מודה שלא הבנתי מה הפער הטכנולוגי שיש לבטר פלייס על האחרים. כלומר, מה ימנע ממחר מחברה גדולה לאחרת לבצע את אותו הדבר ולחלוק את השוק איתה ואף להעיף את בטר פלייס...
 

moco10

New member
אתה צריך להבדיל בין הצלחה

עניין של טעם ודיעה אבל
לדעתי אין סיכוי שמיזם כזה יהיה הצלחה בינונית. או שהוא יהפך לסטנדרט או שהלכו 100 מיליון לח"ל
אתה צריך להבדיל בין הצלחה
פנומנלית בשינוי צורת החיים לבין הצלחה עסקית פנומנלית. גם אם הם יצליחו בראשונה זה לא אומר כלום על השנייה. בכלל, ייתכן שההצלחה הראשונה (שכנוע אנשים לעשות את הקפיצה) תהיה תלויה בכך שהם יעשו את זה מאוד מפתה כלכלית, על חשבון רווחים שאולי היו יכולים להיות להם.
 

dw2322

New member
המיזם בנוי על תעריף חשמל שונה

אתה צריך להבדיל בין הצלחה
פנומנלית בשינוי צורת החיים לבין הצלחה עסקית פנומנלית. גם אם הם יצליחו בראשונה זה לא אומר כלום על השנייה. בכלל, ייתכן שההצלחה הראשונה (שכנוע אנשים לעשות את הקפיצה) תהיה תלויה בכך שהם יעשו את זה מאוד מפתה כלכלית, על חשבון רווחים שאולי היו יכולים להיות להם.
המיזם בנוי על תעריף חשמל שונה
הם מעוניינים שיהיה שקע שונה על מנת שאנשים לא יוכלו להטעין את הסוללה בביתם, וכך יהיה תעריף חשמל גבוה למכונית ותעריף חשמל זול לבית. מי שיעשה ממיר בין שני הסוגים יעשה הרבה כסף מעם ישראל החוכמולוג
 

powertime

New member
מה אתם אומרים חברה לישראל במחיר נוח ?

"חברה לישראל" היא דרך להשקיע בבטר פלייס
היא המשקיעה העיקרית ומחזיקה אחוזים משמעותיים מהמיזם. תבדוק במאיה.
מה אתם אומרים חברה לישראל במחיר נוח ?
 

dw2322

New member
ח"ל ירדה היום בעקבות כי"ל

stop loss הופעל
ח"ל ירדה היום בעקבות כי"ל
הצפי בשוק היה לירידת מחירי האשלג לאזור ה 600$, מקסימום 550$, כשגם אם זה הרעה יחסית לשנה שעברה זה כבר גולם בירידות של כי"ל. החדשות מהיום היו שהמחיר עלול לרדת לקידומת 4, שזו היתה הפתעה לרעה הרבה מעבר להרעה הצפויה, ולכן כי"ל, כמו גם ח"ל, חטפו על הראש. לירידה ל 480$ אנשים לא ציפו ותרחיש של 400$ בכלל יצמק משמעותית את הרווח מה שאולי יביא אותנו חזרה למחירי 2007, ואפשר לראות בגרף איפה אז הסתובבה כי"ל (קידומת 2 ???
) כדאי להזהר שמה ולא כ"כ להתרשם מהירידה של 8% היום. כיל נסחרת כיום בש"ש של 45 מיליארד וקשה לי לראות איך הם מחזיקים כאלה שוויים עם פחות מ 3 מיליארד שנתי נקי (מכפיל 15). אם חלילה הרווח השנתי הולך לרדת לאזור ה 2 מיליארד אז חוששני שכי"ל רק התחילה היום את הירידות שלה (וגוררת איתה את ביג מאמא ח"ל).
 

קרלטון

New member
אישית אני חושב שהחברה האלה לא בכיוון בכלל

what do you say about Beter place
I saw some videos about Shai Agasi's new project with Nissan-Renulet,elctric cars,and it seem good. could that be the next google? what do you experts think about this company stock?
אישית אני חושב שהחברה האלה לא בכיוון בכלל
הרבה קשרים, המון כסף ותמיכה והרבה רעש וצלצולים עדיין לא באים במקום פתרון טכנולוגי שפשוט אין להם. את כל התפאורה הם הכינו יפה מאוד, אבל עוד לא נולדה הזמרת שתשיר באופרה הזאת.
 

maverick88

New member
יש לדעתך מישה שיותר "בכיוון" היום

אישית אני חושב שהחברה האלה לא בכיוון בכלל
הרבה קשרים, המון כסף ותמיכה והרבה רעש וצלצולים עדיין לא באים במקום פתרון טכנולוגי שפשוט אין להם. את כל התפאורה הם הכינו יפה מאוד, אבל עוד לא נולדה הזמרת שתשיר באופרה הזאת.
יש לדעתך מישה שיותר "בכיוון" היום
אני מתייחס יותר לארץ ופחות לעולם תודה
 

moco10

New member
לא ברור איזה פתרון טכנולוגי אין להם

אישית אני חושב שהחברה האלה לא בכיוון בכלל
הרבה קשרים, המון כסף ותמיכה והרבה רעש וצלצולים עדיין לא באים במקום פתרון טכנולוגי שפשוט אין להם. את כל התפאורה הם הכינו יפה מאוד, אבל עוד לא נולדה הזמרת שתשיר באופרה הזאת.
לא ברור איזה פתרון טכנולוגי אין להם
זו בכלל לא חברת טכנולוגיות, אבל אם כבר היה סימן שאלה טכנולוגי, זה היה בקשר לעמדות החלפת הסוללות ולפחות היה דמו מוצלח אצל סבקונטרקטור ביפן לפני כמה חודשים של מתקן כזה. סימני השאלה הגדולים אינם טכנולוגיים אלא 1) האם לבטר פלייס יכולת ביצוע בהקמת התשתיות 2) האם מספיק לקוחות יהיו מוכנים לעשות את הסוויץ' המהפכני הזה. אני מתרשם שיש להם סיכוי לא רע במדינות קטנות, במיוחד לאור התמיכה הרבה שהם מקבלים ממשלות.
 

קרלטון

New member
דמואים מוצלחים היו כבר לפני 20 שנה

לא ברור איזה פתרון טכנולוגי אין להם
זו בכלל לא חברת טכנולוגיות, אבל אם כבר היה סימן שאלה טכנולוגי, זה היה בקשר לעמדות החלפת הסוללות ולפחות היה דמו מוצלח אצל סבקונטרקטור ביפן לפני כמה חודשים של מתקן כזה. סימני השאלה הגדולים אינם טכנולוגיים אלא 1) האם לבטר פלייס יכולת ביצוע בהקמת התשתיות 2) האם מספיק לקוחות יהיו מוכנים לעשות את הסוויץ' המהפכני הזה. אני מתרשם שיש להם סיכוי לא רע במדינות קטנות, במיוחד לאור התמיכה הרבה שהם מקבלים ממשלות.
דמואים מוצלחים היו כבר לפני 20 שנה
החברה לא עוסקת בעצמה בפיתוחים טכנולוגיים וכביכול משאירה את זה לאחרים, אבל לא יזוז שום דבר עד שהבעיות הטכנולוגיות יפתרו. הבעיות הטכנולוגיות הן זמן הנסיעה הקצר פר סוללה, וזמן הטעינה הארוך של סוללה. אני נוסע ברכב שלי 800 ק"מ עד שאני צריך לתדלק. להחליף סוללה כל 50 ק"מ זה לא מעשי. ולגלגל את הטעינה על תחנות הטעינה זה יפה, אתה רק תיצור צוואר בקבוק נוסף, שלא לדבר על כוח האדם שנדרש להחליף סוללה, להעביר אותה לטעינה ולהביא חדשה לעומת תדלוק עצמי. והבעייה הכי קשה היא עלות הסוללה. כיום המחיר הזה יעלה משמעותית את מחירן של המכוניות ביחס לרכבים רגילים. ב"תכנון", ב"תיאוריה", הכוונה להגיע למחיר תחרותי. אבל אין במציאות סוללה כזאת. זה מדע בדיוני. בקיצור, זה לא יכנס עד שלא תהיה סוללה זולה מספיק, שנותנת מספיק קילומטרים, ונטענת מהר מספיק. זה לא קיים, יש פה פער טכנולוגי. אולי עוד 20 שנה.
 

קרלטון

New member
הבעייה של אגסי

דמואים מוצלחים היו כבר לפני 20 שנה
החברה לא עוסקת בעצמה בפיתוחים טכנולוגיים וכביכול משאירה את זה לאחרים, אבל לא יזוז שום דבר עד שהבעיות הטכנולוגיות יפתרו. הבעיות הטכנולוגיות הן זמן הנסיעה הקצר פר סוללה, וזמן הטעינה הארוך של סוללה. אני נוסע ברכב שלי 800 ק"מ עד שאני צריך לתדלק. להחליף סוללה כל 50 ק"מ זה לא מעשי. ולגלגל את הטעינה על תחנות הטעינה זה יפה, אתה רק תיצור צוואר בקבוק נוסף, שלא לדבר על כוח האדם שנדרש להחליף סוללה, להעביר אותה לטעינה ולהביא חדשה לעומת תדלוק עצמי. והבעייה הכי קשה היא עלות הסוללה. כיום המחיר הזה יעלה משמעותית את מחירן של המכוניות ביחס לרכבים רגילים. ב"תכנון", ב"תיאוריה", הכוונה להגיע למחיר תחרותי. אבל אין במציאות סוללה כזאת. זה מדע בדיוני. בקיצור, זה לא יכנס עד שלא תהיה סוללה זולה מספיק, שנותנת מספיק קילומטרים, ונטענת מהר מספיק. זה לא קיים, יש פה פער טכנולוגי. אולי עוד 20 שנה.
הבעייה של אגסי
היא שהוא משליך ממהירות הפיתוח בהייטק למהירות הפיתוח בכימיה. טכנולוגייה של סוללות בקושי התקדמה במשהו במשך 20 השנים האחרונות. לא בגלל שלא רוצים להתקדם, אלא בגלל שאי אפשר להוציא גרסאות של סוללות כמו שמוציאים גרסאות תוכנה. מדובר על תהליכים כימיים שלא הולכים להשתנות בגלל שזורקים לשם עוד ועוד כסף. פעם היו סוללות גדולות במכשירים סלולריים, היום קטנות, איך זה? לא בגלל שהטכנולוגיה של הסוללות השתנתה במשהו מהותי אלא כי צריכת החשמל הנדרשת של המכשירים ירדה משמעותית והמעגלים האלקטרוניים נהיו יעילה יותר. בתחום של העברת מידע ועיבוד מידע עוד אפשר להתקדם מהר, בתחומים של כימייה השינויים פשוט באים לא באותה מהירות, עובדה.
 

shilk84

New member
הבעיה האמיתית של אגסי היא..

הבעייה של אגסי
היא שהוא משליך ממהירות הפיתוח בהייטק למהירות הפיתוח בכימיה. טכנולוגייה של סוללות בקושי התקדמה במשהו במשך 20 השנים האחרונות. לא בגלל שלא רוצים להתקדם, אלא בגלל שאי אפשר להוציא גרסאות של סוללות כמו שמוציאים גרסאות תוכנה. מדובר על תהליכים כימיים שלא הולכים להשתנות בגלל שזורקים לשם עוד ועוד כסף. פעם היו סוללות גדולות במכשירים סלולריים, היום קטנות, איך זה? לא בגלל שהטכנולוגיה של הסוללות השתנתה במשהו מהותי אלא כי צריכת החשמל הנדרשת של המכשירים ירדה משמעותית והמעגלים האלקטרוניים נהיו יעילה יותר. בתחום של העברת מידע ועיבוד מידע עוד אפשר להתקדם מהר, בתחומים של כימייה השינויים פשוט באים לא באותה מהירות, עובדה.
הבעיה האמיתית של אגסי היא..
(מצטער על האיכות...). http://www.youtube.com/watch?v=lAR5uTEXMTM&feature=related
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה