what do you say about Beter place

מצב
הנושא נעול.

lio chan

New member
what do you say about Beter place

what do you say about Beter place
I saw some videos about Shai Agasi's new project with Nissan-Renulet,elctric cars,and it seem good. could that be the next google? what do you experts think about this company stock?
 

moco10

New member
איזה stock ואיזה נעליים

what do you say about Beter place
I saw some videos about Shai Agasi's new project with Nissan-Renulet,elctric cars,and it seem good. could that be the next google? what do you experts think about this company stock?
איזה stock ואיזה נעליים
מדובר בחברה פרטית
 

אסף 555

New member
ברוך השב

איזה stock ואיזה נעליים
מדובר בחברה פרטית
ברוך השב
בדיוק דיברנו כאן אתמול על תותחים של הפורום שבזכותם כיף לקרוא פה. חבל שלא דיברנו על רווח של מיליון דולר מאיזה מניה...
 

talido

New member
"חברה לישראל" היא דרך להשקיע בבטר פלייס

איזה stock ואיזה נעליים
מדובר בחברה פרטית
"חברה לישראל" היא דרך להשקיע בבטר פלייס
היא המשקיעה העיקרית ומחזיקה אחוזים משמעותיים מהמיזם. תבדוק במאיה.
 

shilk84

New member
הצגה קצת בעייתית לדעתי

"חברה לישראל" היא דרך להשקיע בבטר פלייס
היא המשקיעה העיקרית ומחזיקה אחוזים משמעותיים מהמיזם. תבדוק במאיה.
הצגה קצת בעייתית לדעתי
צריך לזכור שהאחזקה העיקרית של החברה לישראל היא כיל, וחוץ מזה כמובן קיימות האחזקות בבז"ן ובצים (טוב, וגם טאוואר..). בטר פלייס היא כרגע חלק די זניח (בלשון המעטה..). נניח שזיהית פוטנציאל מטורף בבטר פלייס - השקעה בחברה לישראל, בעתיד הקרוב לפחות, תהיה מושפעת קודם כל מהביצועים של כיל. האם זה מה שאתה רוצה להשיג? (וזה, כמובן, אחרי שאתה מניח שהחברה לישראל לא מתומחרת ביתר כרגע...).
 

moco10

New member
אני יודע, אבל

"חברה לישראל" היא דרך להשקיע בבטר פלייס
היא המשקיעה העיקרית ומחזיקה אחוזים משמעותיים מהמיזם. תבדוק במאיה.
אני יודע, אבל
זה שהחברה לישראל היא המשקיעה העיקרית של אגסי, לא אומר שאגסי הוא ההשקעה העיקרית של החברה לישראל
אם עידן עופר מוכן למכור לך ישירות חלק מאחזקת החברה לישראל בבטר פלייס, אז זה כבר משהו אחר.
 

talido

New member
תראו

אני יודע, אבל
זה שהחברה לישראל היא המשקיעה העיקרית של אגסי, לא אומר שאגסי הוא ההשקעה העיקרית של החברה לישראל
אם עידן עופר מוכן למכור לך ישירות חלק מאחזקת החברה לישראל בבטר פלייס, אז זה כבר משהו אחר.
תראו
ח"ל מושרעת אומנם בהרבה דברים, אבל בטר פלייס היא חברה ש-או שתצליח בגדול או שתעלם. אם תצליח בגדול ח"ל תרוויח יפה אם תעלם הנזק לח"ל הוא ניסבל. כלומר, לדעתי השקעה בח"ל היא השקעה יחסית "מוגנת" בבטר פלייס (וכן, אולי מוגנת מידי)
 

shilk84

New member
דבר במספרים ../images/Emo13.gif

תראו
ח"ל מושרעת אומנם בהרבה דברים, אבל בטר פלייס היא חברה ש-או שתצליח בגדול או שתעלם. אם תצליח בגדול ח"ל תרוויח יפה אם תעלם הנזק לח"ל הוא ניסבל. כלומר, לדעתי השקעה בח"ל היא השקעה יחסית "מוגנת" בבטר פלייס (וכן, אולי מוגנת מידי)
דבר במספרים

עפ"י הדוחות של ח.ל ל-2008 ההכנסות מכי"ל מהוות 85% מהכנסות הח.ל. ברבעון הראשון של 2009 (שהיה חלש יחסית מבחינת כיל), תרמה כיל 84 מליון דולר לרווחי הח.ל. ברבעון הראשון של 2008 תרמה כיל 181 מליון דולר לרווחי הח.ל כשאתה אומר "תצליח בגדול", "תרוויח יפה", אתה מתכוון שההכנסות ממיזם בטר פלייס יגיעו לרמה של ההכנסות מכיל? יעקפו אותן? תוך כמה זמן זה יקרה לדעתך? (ונתעלם לרגע מההשקעות שהח.ל ביצעה ותבצע במיזם בסך 100 מליון דולר). הרי אתה מסכים איתי שכדי שתוצאות בטר פלייס ישתקפו במחיר של מניית הח.ל צריכה להיות למיזם השפעה אמיתית על הכנסות הח.ל. אני מסכים שכרגע אין דרך להשקיע בבטר פלייס, והחברה הבורסאית היחידה שחשופה למיזם היא הח.ל.. אני טוען שגם דרך הח.ל אי אפשר להשקיע כרגע באמת בבטר פלייס (טוב, אולי השקעה ספקולטיבית שמניחה שאם יהיו חדשות טובות מהותיות מניית הח.ל תזנק בלי קשר לתוצאות הכספיות, עיין ערך ישראמקו).
 

talido

New member
צודק

דבר במספרים

עפ"י הדוחות של ח.ל ל-2008 ההכנסות מכי"ל מהוות 85% מהכנסות הח.ל. ברבעון הראשון של 2009 (שהיה חלש יחסית מבחינת כיל), תרמה כיל 84 מליון דולר לרווחי הח.ל. ברבעון הראשון של 2008 תרמה כיל 181 מליון דולר לרווחי הח.ל כשאתה אומר "תצליח בגדול", "תרוויח יפה", אתה מתכוון שההכנסות ממיזם בטר פלייס יגיעו לרמה של ההכנסות מכיל? יעקפו אותן? תוך כמה זמן זה יקרה לדעתך? (ונתעלם לרגע מההשקעות שהח.ל ביצעה ותבצע במיזם בסך 100 מליון דולר). הרי אתה מסכים איתי שכדי שתוצאות בטר פלייס ישתקפו במחיר של מניית הח.ל צריכה להיות למיזם השפעה אמיתית על הכנסות הח.ל. אני מסכים שכרגע אין דרך להשקיע בבטר פלייס, והחברה הבורסאית היחידה שחשופה למיזם היא הח.ל.. אני טוען שגם דרך הח.ל אי אפשר להשקיע כרגע באמת בבטר פלייס (טוב, אולי השקעה ספקולטיבית שמניחה שאם יהיו חדשות טובות מהותיות מניית הח.ל תזנק בלי קשר לתוצאות הכספיות, עיין ערך ישראמקו).
צודק
אבל כרגע ח"ל זו הדרך היחידה להשקעה (מגודרת) בבטר פלייס אני מאמין שבמיקרה של הצלחה גדולה ההכנסות יעלו על אילו של כיל ואז כמובן היה עדיף להשקיע רק בבטר פלייס אבל רוב הסיכויים שהמיזם יסגר ככישלון. לכן הגידור ע"י ח"ל מוצא חן בעיניי. גילוי נאות: ההשקעה בבטר פלייס היא הסיבה לכך שאני מחזיק ח"ל. בהצלחה לאגסי.
 

moco10

New member
לא יודע מה הסיכויים להצלחה

צודק
אבל כרגע ח"ל זו הדרך היחידה להשקעה (מגודרת) בבטר פלייס אני מאמין שבמיקרה של הצלחה גדולה ההכנסות יעלו על אילו של כיל ואז כמובן היה עדיף להשקיע רק בבטר פלייס אבל רוב הסיכויים שהמיזם יסגר ככישלון. לכן הגידור ע"י ח"ל מוצא חן בעיניי. גילוי נאות: ההשקעה בבטר פלייס היא הסיבה לכך שאני מחזיק ח"ל. בהצלחה לאגסי.
לא יודע מה הסיכויים להצלחה
אבל גם אם תהיה הצלחה, הסיכוי שהיא תהיה פנומנלית (מבחינת רווחים) קטן, ולכן הסיבה שאתה מחזיר ח"ל לא מוצדקת. לסיכום: אדם מהשורה לא יכול להשקיע היום בבטר פלייס.
 

talido

New member
עניין של טעם ודיעה אבל

לא יודע מה הסיכויים להצלחה
אבל גם אם תהיה הצלחה, הסיכוי שהיא תהיה פנומנלית (מבחינת רווחים) קטן, ולכן הסיבה שאתה מחזיר ח"ל לא מוצדקת. לסיכום: אדם מהשורה לא יכול להשקיע היום בבטר פלייס.
עניין של טעם ודיעה אבל
לדעתי אין סיכוי שמיזם כזה יהיה הצלחה בינונית. או שהוא יהפך לסטנדרט או שהלכו 100 מיליון לח"ל
 

קרלטון

New member
למה?

עניין של טעם ודיעה אבל
לדעתי אין סיכוי שמיזם כזה יהיה הצלחה בינונית. או שהוא יהפך לסטנדרט או שהלכו 100 מיליון לח"ל
למה?
למה לא יכול להיות שיעשה תשואה של נגיד 5% על הכסף המושקע?
 

talido

New member
איך יעשה 5%?

למה?
למה לא יכול להיות שיעשה תשואה של נגיד 5% על הכסף המושקע?
איך יעשה 5%?
חלק מהרכבים יהיו חשמליים וחלק לא? לדעתי בסופו של דבר כל הרכבים יהיו חשמליים (או סוג של היברידים). השאלה היא מה המודל שיתפוס את השוק. האם זה ההיברידי של היפנים (אגב, מה שיש היום זה שלב ביניים), החשמליות הנטענות של חברות אחרות (בעיית מצברים) או רעיון החלפת המצברים של בטר פלייס. לכן בדיוק כמו בקרב בין קלטות וידאו (VHS לעומת beta) יש בסוף את הסטנדרט שתופס והשאר הופכים להיסטוריה. אישית, אני מהמר על היפנים, אני אוהב פתרונות אבולוציונים.
 

קרלטון

New member
אני מדבר על שולי רווח ולא על אחוז חדירה לשוק

איך יעשה 5%?
חלק מהרכבים יהיו חשמליים וחלק לא? לדעתי בסופו של דבר כל הרכבים יהיו חשמליים (או סוג של היברידים). השאלה היא מה המודל שיתפוס את השוק. האם זה ההיברידי של היפנים (אגב, מה שיש היום זה שלב ביניים), החשמליות הנטענות של חברות אחרות (בעיית מצברים) או רעיון החלפת המצברים של בטר פלייס. לכן בדיוק כמו בקרב בין קלטות וידאו (VHS לעומת beta) יש בסוף את הסטנדרט שתופס והשאר הופכים להיסטוריה. אישית, אני מהמר על היפנים, אני אוהב פתרונות אבולוציונים.
אני מדבר על שולי רווח ולא על אחוז חדירה לשוק
 

talido

New member
הבנתי מה אתה אומר, תבין אותי

אני מדבר על שולי רווח ולא על אחוז חדירה לשוק
הבנתי מה אתה אומר, תבין אותי
אני טוען שאין כאן מקום לכמה סטנדרטים. או שהרעיון יתפוס או שרעיון אחר יתפוס. הרכבים כמו שאנו מכירים אותם יעלמו מהעולם בעשור או שניים הקרובים. בטר פלייס בנויה על העובדה שב-20 שנה הקרובות המצברים לא יצליחו להסיע רכב לטווחים ארוכים או להטען מהר. כל הייחודיות שלהם היא "החלפת מצברים" מהירה ויעילה ברמה של תדלוק. בראיה שלהם טווח של 100-200 ק"מ זה בוננזה. הם יקימו ויתחזקו מערך של החלפת מצברים (בשיתוף עם תחנות דלק קיימות) לנסיעות ארוכות וכך יחליפו את חברות הזיקוק. כלומר, הרווח של בתי הזיקוק וגם חברות הנפט יעבור לבטר פלייס.הלוואי.
 

moco10

New member
ואני טוען

הבנתי מה אתה אומר, תבין אותי
אני טוען שאין כאן מקום לכמה סטנדרטים. או שהרעיון יתפוס או שרעיון אחר יתפוס. הרכבים כמו שאנו מכירים אותם יעלמו מהעולם בעשור או שניים הקרובים. בטר פלייס בנויה על העובדה שב-20 שנה הקרובות המצברים לא יצליחו להסיע רכב לטווחים ארוכים או להטען מהר. כל הייחודיות שלהם היא "החלפת מצברים" מהירה ויעילה ברמה של תדלוק. בראיה שלהם טווח של 100-200 ק"מ זה בוננזה. הם יקימו ויתחזקו מערך של החלפת מצברים (בשיתוף עם תחנות דלק קיימות) לנסיעות ארוכות וכך יחליפו את חברות הזיקוק. כלומר, הרווח של בתי הזיקוק וגם חברות הנפט יעבור לבטר פלייס.הלוואי.
ואני טוען
שגם אם הרעיון של בטר פלייס יתפוס ואף יתפוס בלעדית, זה לא אומר בכלל שהרווחים שלהם יהיו מאוד גבוהים.
 

moco10

New member
לא הבנתי את כוונתך

על זה נאמר "גזור ושמור"
לא הבנתי את כוונתך
אני לא מהמר על עסקי בטר פלייס, לא לאף כיוון. הדיון פה הוא לא האם תהיה להם הצלחה עסקית פנומנלית או לא. ברור שיש אפשרות גם שכן - לפחות לאלה מאיתנו שלא חושבים שהם נוכלים/פנטזיונרים
הדיון הוא כרגע מה רמת הביטחון שכך יהיה. לפי טענתך מספיק שהמודל שלהם "משתלט" ואתה מורווח (ועוד דרך הח"ל
) אני רק אומר שזה אולי תנאי הרכחי אך רחוק מלהיות מספיק. בזה שאתה משקיע בח"ל, הרווחים הפוטנציאליים שלך מאוד לא קשורים להצלחת מודל בטר פלייס (גם בגלל הדברים הנ"ל וגם בגלל שהח"ל חשופה להרבה דברים לא קשורים).
 

talido

New member
אני אומר שכרגע צריך לחכות ולראות

לא הבנתי את כוונתך
אני לא מהמר על עסקי בטר פלייס, לא לאף כיוון. הדיון פה הוא לא האם תהיה להם הצלחה עסקית פנומנלית או לא. ברור שיש אפשרות גם שכן - לפחות לאלה מאיתנו שלא חושבים שהם נוכלים/פנטזיונרים
הדיון הוא כרגע מה רמת הביטחון שכך יהיה. לפי טענתך מספיק שהמודל שלהם "משתלט" ואתה מורווח (ועוד דרך הח"ל
) אני רק אומר שזה אולי תנאי הרכחי אך רחוק מלהיות מספיק. בזה שאתה משקיע בח"ל, הרווחים הפוטנציאליים שלך מאוד לא קשורים להצלחת מודל בטר פלייס (גם בגלל הדברים הנ"ל וגם בגלל שהח"ל חשופה להרבה דברים לא קשורים).
אני אומר שכרגע צריך לחכות ולראות
אני לא חושב שהם נוכלים. אני בטוח ששוק הרכב יעבור מהפכה בעשור הקרוב. יש הרבה שמנסים למשוך לכל מיני כיוונים ובשוק שאמור לעבור מהפך זה הגיוני. אני מושקע 1% בח"ל - בעיקר בגלל כיל אבל מצא חן בעיני ההשקעה בבטר פלייס. אם תהיה הצלחה ח"ל תרוויח יפה. אם לא, לא נורא. אני חוזר - לא יהיה משהו באמצע (אלא אם ח"ל תרצה להמלט מההשקעה) מצד שני אני מאמין יותר בגישה של טויוטה לכן יש לי בתיק 2% טויוטה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה