VWP ושינוי סטטוס (גרין קארד)

hamaayan

New member
VWP ושינוי סטטוס (גרין קארד)

שלום,
יש לי שאלה, קודם אתן קצת רקע:
אני נשואה לאמריקאי ואנחנו חיים בישראל יחד כבר 8 שנים ויש לנו ילדה (אזרחית אמריקאית מלידה). אנחנו רוצים לעבור לארה"ב לפחות לכמה שנים. בעיקרון רוצים לעזוב לאחר שהחצי ימצא שם עבודה. רצינו להתחיל את תהליך הגרין קארד מהארץ, אבל רואים שזה מעכב אותנו (בעיקר כי יש לנו קושי במציאת ספונסר נוסף כרגע). יש לי דרכון זר שמשתתף ב-visa waiver program שאיתו אני תמיד נכנסת לארה"ב ואין לי ויזת תייר בדרכון הישראלי. לא הצלחתי להבין מהאתר של ה-USCIS אם אפשר להיכנס רגיל (ESTA) עם הדרכון הזר ואז לשנות סטטוס ולהגיש את הבקשה לגרין קארד כשאני כבר שם. אני יודעת שבעבר אי אפשר היה, כי זה בעצם לא ויזה ולכן אי אפשר לשנות "אותה". ואז נתקלתי במסמך שבו היה נראה שכן יש אפשרות כזו, אבל זה לא היה חד משמעי. למישהו/י יש ניסיון עם זה? חשוב לי שזה יהיה חוקי ולפי הספר.
יכולה למנות את כל האפשרויות שיש לי בראש אבל לא רוצה להעמיס על השאלה, אז אולי אפרט מאוחר יותר בתגובה.
תודה!
 

vinney

Well-known member
לא, אי אפשר.

עקרונית מסתובב מסמך ברשת מ2013 שמסביר באילו תנאים אפשר לבקש שינוי סטטוס מWVP. אחד התנאים זה שהתייר הוא קרוב מדרגה ראשונה של אזרח.
&nbsp
אבל מה, ישנו כלל אחר האומר שאם תייר מגיש בקשה לשינוי סטטוס, חייב לעבור פרק זמן מסוים מכניסתו (בה הצהיר שהוא בא בתור תייר) עד ההגשה כדי שUSCIS לא יניחו אוטומטית שהוא שיקר בכניסה. הזמן הזה כרגע עומד על 3 חודשים, שזה במקרה או לא בדיוק התקופה שתקבלי בכניסה עם WVP.
&nbsp
זאת אומרת כדי לשנות סטטוס מWVP, את קודם כל צריכה להיות בOverstay, שזה בתורו עילה לגירוש ושלילת כל בקשת הגירה.
&nbsp
תעשי את התהליך מהארץ.
 
למעלה