VNX 5500 VS FAS 3220

DuuGi

New member
VNX 5500 VS FAS 3220

אני בתהליך החלפת סטורג'.

לא רוצה להיכנס לנושא הצרכים ו-IOPS ואישתו כי זה גדול מידיי כדי לשאול בפורום ובשביל זה יש לי מומחים.

רקע כללי- המכונה תשרת גם כ-SAN וגם כ-NAS (כיום יש הפרדה)
המכונה מיועדת לסביבת פרודקשיין
כיום אני מסתמך על מכונות בנות שלוש בלי כל הפוילישטיקים של טירינג וכרטיסי CACHE מתוחכמים.


מה שמעניין אותי אם אנשים כאן התנסו באחת מהמערכות האלו או דומות להן ומה הם חושבים בגדול על שתי החברות\מכונות אחת מול השניה.
מה אתם חושבים על כל הטכנולוגיה שמאפשרת IOPS גבוהים על מעט דיסקים?

כל תגובה בהקשר תתקבל בברכה.

תודה- DUUGI
 

fahimat

New member
לפי מה שאני יודע...

הVNX עדיין מבצעת אמולציה לNAS .
אם אתה צריך מכונה שבאמת הולכת לשרת גם כSAN וגם כNAS , הייתי הולך על Netapp .
אני לא מכיר את המכונה 3220 (לא מוצא אותה גם באתר של netapp ) .
ה3210 היא מכונה חזקה ביותר שיכולה בכיף להחזיק כמה מאות TB ...
יש לה כרטיסי הרחבה ל VDI \ רשתות \ מאיצים.
 

Infin1ty

New member
למען האמת עשיתי benchmark לשניהם

בזמן שבחנתי רכישת סטוראג' ובסוף החלטתי על Nexenta (מבחינת עלות\מקצועיות\וביצועים)
בנוגע ל IOPS, לא תמיד הייתי סומך על ה"מומחים".
ל EMC יש מאוד בעייה עם שקיפות והם לא מוכנים להודות בבעיות שיש להם במוצרים או תכנון לקוי, אני יכול להגיד לך שעברתי כמה חודשים טובים עם "מומחים" של EMC בארה"ב ואף אפילו שכבר "רכשנו" את ה VNX הוא הוחזר אליהם חזרה.
עם NetApp היה לי ניסיון גם עם ה 3220 וה 6280, למרות שבזמנו ל NetApp היו פחות דברים (והיום כבר יש להם) הם עדיין שברו כל benchmark שהרצתי ופשוט הרגישו יותר אמינים, אגב, הם בניגוד ל EMC ענו לי על כל שאלה גם אם הם לא אהבו לתת את התשובה כל כך.
אם היה לי את האפשרות NetApp או EMC (ולא היה את Nexenta) כנראה הייתי בוחר ב NetApp.
 

DuuGi

New member
תודה אינפי + שאלה על Nexenta

התעניינתי בהם וכמה דברים הפריעו לי מאוד.
1. הם מוכרים רק תוכנה (ולא כל כך בזול) ובעצם לא נותנים לי אחריות
על חומרה או התממשקות.
אישית הניסיון שהיה לי עם חומרת סופר מיקרו לא היה להיט גדול
(הייתה לי חווה שלמה עם ציוד שלהם).

2. לא ראיתי שהם נותנים פיתרון לIOPS גבוהים בלי להוסיף מיליון דיסקים.

3. שרידות\בקרים כפולים כולל בקרים כפולים במיגירות הראה לי יוצא יותר יקר מלרכוש נטאפ.

אשמח אם תאיר את עניי בנושא.
 

F00D Is G00D

New member
דווקא מאוד מעניין מה זה io גבוהים בשבילך

ראשית (ובגלל זה שירשרתי לפה) כרטיסי פלאש למינהם זה גימיק נחמד אם אתה מקבל אותו כאקסטרה או צריך פלסטר. צריך לזכור שמבחינת ייעילות העבודה הוא פחות טוב מדיסקים ssd או מריבוי דיסקים. וצורך זמן מעבד. צריך גם לזכור שכרטיסים כאלו אתה צריך ל 2 המכונות.
כמו כן. גם בשבילו עושים sizing כי הוא לא יעיל לכל סוג מערכת.

לסיכום. אם אתה באמת עם דרישות מיוחדות ועם צורך ממשי. תשקיע ב ssd. נ.ב גם ב ssd צריך ריבוי דיסקים - יש בעיה של ביצועים אחרי תקופה אם אתה משתמש ב 100 אחוז קיבולת על דיסק
 

Infin1ty

New member
בכל מערך סטוראג' יהיה לו בעיה אם הוא יגיע

ל 100 אחוז קיבולת, בלי קשר SSD או לא, במיוחד שמרבית האחסונים עובדים עם מערכות קבצים שהם COW.
ולגבי מה שרשמת על ה SSD זה נכון אבל חלקי מאוד היום, תלוי על איזה דיסקים מדברים, גם ה MLC של STEC (שאגב, מייצרים ל EMC, רק ש EMC מוכרת אותם במחיר כפול) יכולים להחזיק שנים עם ירידה מאוד מאוד קטנה בביצועים.
לגבי כרטיסי FLASH, הם הרבה יותר מהירים מ SSD SAS, אתה לא יכול להשוות כרטיס כמו FlashCache ל SSD שמחובר דרך SAS במיוחד שמרבית הכרטיסים האלו מגיעים עם צ'יפים מסוג SLC.
נכון שהם מייצרים interrupts אבל גם כל בקר אחר עושה זאת, ולכן נושא החומרה מאוד חשוב גם כשבונים פיתרון שמבוסס על Nexenta (עד כדי מיפוי interrupts בשביל לקבל עוד כמה אלפי IOPS)
לפי איך שאני רואה בארץ, למרבית הארגונים אין אנשים שבאמת יכולים לתחזק מוצרים כמו Nexenta או לתכנן אותם ולכן הם הולכים על פיתרונות כמו EMC ו NetApp (ואגב, כדי להגיע למישהו שבאמת מבין בחברות האלו, אתה צריך להיות לקוח שהולך לשלם המון או לקוח שכבר משלם המון)
 

Infin1ty

New member
לא כל כך בזול?

1) נכון, הם לא נותנים אחריות על חומרה, אבל יש להם רשימת HCL והיא לא שם בגלל שמישהו שיחד אותם, וזה אחד הדברים היפים, אני רוצה לראות אותם שם ב NetApp/EMC דיסק שהוא לא "שלהם", האמת שלא ניסית, אני משאר שזה לא יעבוד.
במידה ויהיה לך בעיה בחומרה שאתה קונה שנמצאת ב HCL ויש לך תמיכת PLATINUM, הם יהפכו את העולם כדי שהנושא יטופל.
לגבי לא כל כך בזול? אתה צוחק, נכון? כמה עולה לך מכונת NetApp/EMC שנותנת לך 60TB עם ביצועים קבועים ומדהימים של מעל 150 אלף IOPS+ ומהירות תגובה נמוכה? תחשב גם כמה יעלה לך להגדיל את אותו מערך איחסון אצל NetApp/EMC בשביל לשמור על אותה רמת ביצועים (דולר ל GB), עכשיו המחיר עדיין לא כל כך זול
?
2) להוסיף מיליון דיסקים? אתה יודע מה ההבדל בין Nexenta לשאר היצרנים? שהם לא מזיינים לך בשכל על יכולות ה tiering המופלאות שלהם (גם אצלהם אתה יכול להוסיף SSD בתור CACHE וזה עובד מדהים, בעצם, עובד כמו אצל כל היצרנים האחרים), הם באים ואומרים לך בפועל מה צריך, ואגב, הרבה הרבה יותר זול לקחת פיתרון שהוא כולו SSD מאשר פיתרון של NetApp/EMC עם פיתרון ה Cache ה"חכם" שלהם, ככה שאתה שוב מחזיר אותי לזה שאני אומר "ביצועים קבועים".
3) יש לך שרידות מלאה דרך חומרה מתאימה, אין לי מושג כמה ידע יש לך במוצרים של Supermicro או במוצרים אחרים ש Nexenta תומכת בהם, אבל יש לך שרידות מלאה והרבה הרבה יותר זול מ NetApp/EMC

אני חייב לציין שמאוד הצחיק אותי את נושא ה IOPS, בוא אני אגלה לך סוד, X דיסקים של SAS 15K באותה קונפיגורציה, יתנו לך כמעט את אותה כמות ביצועים בכל מערך אחר (ולמה כמעט? כי אולי ב NetApp לפחות, אני יודע שניגשים לדיסק בצורה שונה והמידע נשמר בצורה שונה תוך התחשבות במבנה הפיזי של הדיסק), אז EMC ו NetApp המציאו מושג חדש שנקרא tiering, אבל מה? הוא לא כזה חדש, EMC לקחה את זה רחוק מאוד עד כדי כך שהיא לא מגלה ללקוחות שלה (וכאלו שמשלמים גם הרבה) איך המוצר עובד ולמה הוא לא באמת מספק את מה שהוא "מבטיח" ("אנחנו מצטערים, זה לא מתאים למה שאתה עושה כנראה" - אז למה אמרתם שכן? ולמה נאלצתי לחכות חודשיים לשמוע את זה אחרי שאני מתחנן שמישהו מהם יגיד את זה כבר) בפועל, איך שזה נראה מאחורי הקלעים זה מראה שזה מתאים ללקוחות מאוד מאוד מסויימים, לא כאלו שבאמת זקוקים לביצועים קבועים ואלו שבאמת זקוקים ל 60TB+ זמין ושיהיה מהיר.
עכשיו שוב, הנושא הזה כל הזמן עולה פה, אתה יכול לשלם אלפי עד מליונים דולרים ל EMC/NetApp וזה כי יש להם יועצים שעושים לך את העבודה וגם ככה העבודה שהם עושים בד"כ לא משהו, או אתה יכול לשבת וללמוד את כל הנושא ה open storage ולחסוך אלפי עד מילוני דולרים ובנוסף לכך לקבל ביצועים שבמערכי אחסון אחרים רק תחלום עליהם.

אני אציין שנכון, יש דברים ב EMC/NetApp שאין ב Nexenta, אבל אני בטוח שהדברים האלו גם עובדים בדיוק כמו ההבטחה שלהם ל tiering וביצועים קבועים


לא משנה על איזה פיתרון אתה הולך, תעשה benchmark שהגודל שלו עולה פי 2 על כמות המקום שיש לך ב CACHE (SSD וכו'..), בנוסף, תעשה את זה במקביל ממספר מכונות (תנסה לדמות סביבת ייצור שעובדת קשה כל הזמן), אתה כנראה תתפלא מהתוצאות, את התוצאות כמובן אתה מוזמן לשלוח ליצרן ואז אתה עוד יותר תתפלא מהתגובה שלו

אולי אז תבין למה יש חברות שהם באמת נותנות לך שקיפות מלאה ולמה יש חברות שלא.
 

F00D Is G00D

New member
חשוב גם לוודא שהדרישות אמיתיות

כי ברור שכל מנמר יגיד אני רוצה הכי טוב עם כפול iops ממה שיש לשכן ולא מניע אצלו בבוקר.

כרגע יש לו מערכת רגילה פשוטה בלי פתרונות פלאש. גם אם היא עושה קצת בעיות אבל עובדת. כנראה שאפשר לייעל עם קצת כיוונונים. ואולי במקרה הזה קאש ייעשה פלאים.

צריך להיזהר עם הגדרת הדרישות. בעיקר מול אנשי המכירות (שייתנו לך את אותו מוצר, כי הם רואים את הצורך האמיתי רק בכפול מחיר)
 

Infin1ty

New member
הבעיה מתחילה בזה

שהחישוב של ה IOPS מתבסס על אחוז מסוים מה CACHE ואז אתה מבקש דרישה של נגיד 30k IOPS והם מחשבים לך את זה בהתבסס על ה CACHE (ע"י נוסחאות) וכמעט מבלי להתחשב במה שהלקוח עושה ("כי זה סטנדרט", "הלקוח מריץ X והיה לנו לקוח שמריץ גם X וזה עובד אצלו")
מזה צריך להזהר.
הבעיה ב EMC זה החלוקה של הדיסקים לחתיכות של 1GB (שגם ה FAST לוקח חלק ממנו כמובן), ואז אתה מקבל מערכת שחלקה מהירה וחלקה איטי, זה מתאים למקרים מאוד ספציפיים, אבל אני לא רואה סיבה לשלם על זה כל כך הרבה כסף שאפילו ZFS עושה לך את זה בצורה הרבה יותר טובה ופשוטה לדעתי.
 

Infin1ty

New member
אגב, כל זה מתייחס להשוואה ל VNX

ה VMAX זה משהו אחר וגם ככה המחיר שלו (ארכיטקטורה שונה, תוכנה שונה וכו'..), אבל למיטב ידיעתי ל VMAX אין NFS (ותקנו אותי אם אני טועה).
 

DuuGi

New member
רק הערה כללית לגבי מחיר

תוכנת נקסנטה ל128TB (אני צריך לפחות 90 ) עולה 25K $
עם אחריות לשנה ואני לא יודע אם זה מחיר לבקר אחד או לHA .
עכשיו בו נוסיף מגירות דיסקים עם בקרים כפולים ונאמר 72 דיסקים SAS
של 600 GB זה 3 מגירות של 24 + מגירת 24 של SATA 3TB .
לזה תוסיף איזה סווטצ' פייבר שינהל את הכל.

מערכת NETAPP בקרים כפולים עם כרטיסי פלאש וכל האמור למעלה כולל 3 שנות אחריות כוללת על הכל תעלה לי באיזור 150K$ אם המרחק של מערכת כזאת הוא עד 30% ממערכת שאני צריך להרכיב ולקבל תמיכה מיותר מספק אחד אני לא חושב שיש כאן בכלל ויכוח.

תקן אותי שוב אם אני טועה.
 

F00D Is G00D

New member
נוטה להסכים + גילוי נאות.

לא ציינתי את זה בשרשור בין הייתר כי לא לקחתי עמדה - אבל למען הסר ספק: אני עובד בחברה שנותנת שירותים טכניים לאחת החברות שהוזכרו בשרשור
אין לי מושג לגבי מחירים. אבל אם אתה מציג את זה ככה. מאמין שיש משהוא בדבריך.


אציין כי לפעמים מוצר גנרי יוצא זול בלונג ראן כי יש לך אנשים "זולים" שיודעים לתמוך בו. לשם השוואה שעת תמיכה ל DNS מייקרוסופטי כנראה תעלה חצי משעת תמיכה ל DNS לינוקסי. חלקי חילוף לשרת IBM כנראה יהיו זולים יותר וזמינים יותר מאשר שרתי CISCO.

לגבי בעיות בעבודה מול יותר מיצרן אחד. זה ייכול להייות נכון - אבל זו בדיוק הסיבה שאתה קונה מוצר שהוא certified ולא מרכיב אותו בעצמך. אם יש בעיה - היצרנים יעבדו אחד עם השני וייפתרו לך את זה. זה לא כמו שבזק\הוט זורקים אותך ל ISP ולהיפך בכל תקלה...
 

Infin1ty

New member
חישוב מהיר וגס

בלי התחשבות בהנחות שאפשר לקבל מספקים יצא לי בסביבות ה 90k$ שזה כולל HA מלא עם רישיון ותמיכת PLATINUM. (ואגב, החומרה פה מבוססת על מעבדי E5-2670 ובקרים Gen3 מה שאין ב NetApp ו EMC).
אני לא בא לשכנע אותך, אני רק בא לשים את העובדות ולהראות לך שזה יותר זול וגם יעבוד לך יותר מהר.
הבעיה הגדולה (ומבחינתי זאת לא בעיה) זה שצריך ידע (אני תמיד אעדיף שבדברים קריטיים כאלו, הידע יהיה אצלי ולא אצל הספק), ולמה זה לא בעיה? כי מחר תרצה לשדרג את האחסון שלך, אם היום שילמת 150K$ (שיטת המטרייה) אז כנראה עלות הגדילה שלך תעלה לך הרבה ועל הדרך ידחפו לך דברים שאתה לא צריך (כמו שנהוג לעשות בשוק הזה), בדיוק כמו שאתה לא מנסה לשבור את הראש ולהבין איך עושים sizing נכון.
היתרון הגדול ב Nexenta זה שאתה לא חייב כלום לאף יצרן, קנית NetApp/EMC אתה מחוייב להם, ולמה אני מתכוון?
מחר יש הצפה במזרח (ולא באמת עלו מחירים הדיסקים), אתה צריך תוספת של 70 דיסקים, אתה פונה למנהל תיק לקוח שלך והוא מתרץ לך שהמחירים עלו פי 2, עכשיו אין לך ברירה, אתה מחוייב לקנות דרכו (ובמילא המחירי דיסקים שלהם יותר יקרים).
מה היופי ב Nexenta, אתה יכול לעבוד עם ספק אחד או עם אלפי ספקים ואתה כמעט ולא מחוייב ליצרן, מרבית ה HCL שלהם הוא באמת הגיוני ואפילו נותן לך הנחיות נכונות.
אני יכול להגיד לך (וזה כנראה לא המצב אצלך) שאני דאגתי להכניס אצלנו לעסקה מחירים קבועים לדיסקים, אבל זה בגלל שיש לנו כמות עצומה של דיסקים (700~) ואנחנו רק הולכים וגדלים.
 

DuuGi

New member
רק רוצה בעם אחרונה להציג את ההסתכלות שלי.

כשכתבתי מומחים לא דיברתי על הספקים אלה על חברה חיצונית מוכרת בעלת נסיון רק בהתקנה ואפיון של מערכות משני הספקים.

הספקים קיבלו RFP עם הנחיות מדויקות ומתחיבים על מחיר לתוספות של דיסקים.

האתר המדובר לא נמצא בארץ וזאת אחת הסיבות שחששתי ללכת על פיתרון כמו נקסנטה שאני לא העיניים והידיים שלו בשטח.

הפיתרון מתוכנן כך שיאפשר גדילה של 30% ללא הוספת דיסקים או בקרים.

אחד העקרונות היו לעבור מסטורג' מבוזר שיש לי היום (שתי החברות) לסטורג' בודד כדי לחסוך בעלויות מקום, חשמל וחידוש אחריות על יותר ממערכת אחת.

ואחרון חביב , בעלות של 30% יותר אני מקבל מערכת שרב אנשי הסטורג' בעולם יודעים לתפעל + קורס לשני אנשי סיסטם שלי + התחייבות ספק על הפיתרון.

לי זה שווה אוליי לך היה שווה פחות.
אני חושב שבסופו של יום ההבדל במחיר אם לוקחים את כל הפרמטרים יורד לסכום ששוה את מה שנקרה (ביטוח).

וגילוי נאות אחרון- התקנתי בעבר נקסנטה גרסת קומיוניתי (עד 18T ) ואני חושב שזאת מערכת מצויינת.
 

Infin1ty

New member
הבנתי

גם האתר שלי לא בארץ.
ואגב, לגבי המקום, דווקא Nexenta לוקח פחות מקום ב RACK.
לגבי גדילה ב 30% ללא תוספת דיסקים, איך זה קורה? מעניין, אתה מצליח להוסיף מקום בלי דיסקים נוספים? מאיפה מגיע המקום?

ואגב, שלא תבין לא נכון, אין לי בעיה עם אף אחת מהחברות, ומה שאמרת פשוט סיכם את הכל "ביטוח".
וזאת גם הבעיה בתחום ה IT בארץ, בעולם תתפלא, תמצא מלא אנשים שיודעים לטפל ב Nexenta.

בכל מקרה, אני הייתי הולך על NetApp.
 

DuuGi

New member
( : מראש לוקח יותר נפח ממה שצריך ב-30%

מה לעשות , חצי דיסלקט.
 

Infin1ty

New member
אוקי, זה מובן

אבל אין פה משהו מיוחד

בכל מקרה, אתה מודע לעובדה שכאשר תגיע ל 70-80 אחוז ניצול מהמקום הביצועים שלך יורדים.
אני מניח גם שאין לך יחס גדילה גבוה.
 
למעלה