Trainspotting - חלק א

מצב
הנושא נעול.
גם לי נראה מוזר G16

זה תלוי
(קודם כל, לדעתי הכוונה היא או ל-G12 או ל- G26, אבל לא ל-G16...) IC יש שלושה סוגי צופרים: 1. כמו של רכב פרטי (משמש בעיקר לאזהרת נוסעים בעת כניסה לתחנה) 2. שני צופרים חזקים, אחד בעל צליל גבוה ואחד בעל צליל נמוך אתם אומרים שזה נורא... שמעתם את הצפצוף של קרון הניהוג של ה-DD???!??! זה ממש מעליב הצפצוף שלו.
גם לי נראה מוזר G16
אני התכוונתי לקטרים הכבדים בכלל. הצופר שלהם אדיר, מדהים. הצופר הזה בליווי שקשוק הפסים זה הקול האהוב של הרכבת, זה הכל שמבשר את המרחקים והמרחבים טוווווווווווווווווווווווווווווווווווווו
 

A r i e T

New member
מה מוזר?

גם לי נראה מוזר G16
אני התכוונתי לקטרים הכבדים בכלל. הצופר שלהם אדיר, מדהים. הצופר הזה בליווי שקשוק הפסים זה הקול האהוב של הרכבת, זה הכל שמבשר את המרחקים והמרחבים טוווווווווווווווווווווווווווווווווווווו
מה מוזר?
 

scooby5

New member
יש כזה

לא יודעת, לא מבינה בקטרים אבל
בפורום למדתי שיש קטרים G12 ו-G26 על G16 לא שמעתי אבל זה כמובן לא אומר שאין. מה שממש אבל ממש לא פוגם בסיפור היפה
יש כזה
הנה הקישור לחדשות הרכבת - עמוד הקטרים. שלל מהמצרים ב- 1967. אני מניח שהתכוונת בכל זאת לאחרים - זה יותר סביר להניח.
 

traiNir

New member
אני חושב שזה אחד מהבלגיים!

אז תדעי שיש
זה אחד מתוך 2 של ר"י
אני חושב שזה אחד מהבלגיים!
לדעתי קטר 162 שבתמונה הוא אחד מתוך שלושת הקטרים הבלגיים, שהיו הדיזלים הראשונים שהגיעו לישראל.
 

Golf Bravo

New member
לא בדיוק, זה ג'מבו מצרי ולזה

אני חושב שזה אחד מהבלגיים!
לדעתי קטר 162 שבתמונה הוא אחד מתוך שלושת הקטרים הבלגיים, שהיו הדיזלים הראשונים שהגיעו לישראל.
לא בדיוק, זה ג'מבו מצרי ולזה
בדיוק התכוונתי...
 

Golf Bravo

New member
תודה, קטר העיתוק GA900 שבתמונה

קצת תמונות
לחצו על הקטר
תודה, קטר העיתוק GA900 שבתמונה
לא נראה לי ישראלי. הקטרים שלנו מאותו הדגם אף פעם לא היו צבועים באדום בוהק. ראו אותם כאן למשל. בתמונה שבאתר הזה ניתן לראות היטב את המאפיינים המיוחדים של ה- G16, אני אוהב את "הבעת הפנים" האטומה שלו...
 
זה קטר שוויצרי

תודה, קטר העיתוק GA900 שבתמונה
לא נראה לי ישראלי. הקטרים שלנו מאותו הדגם אף פעם לא היו צבועים באדום בוהק. ראו אותם כאן למשל. בתמונה שבאתר הזה ניתן לראות היטב את המאפיינים המיוחדים של ה- G16, אני אוהב את "הבעת הפנים" האטומה שלו...
זה קטר שוויצרי
קטרי העיתוק 261-263 של רכבת ישראל הם כמעט זהים לקטרים שיוצרו מעט לפניהם עבור הרכבת השוויצרית הלאומית SBB, רק עם מנועים שונים. הקטר בתמונה הוא של SBB, כמו שמוסבר בה.
 

NNN747

New member
פעם ייצא לי...

עוד תחסר לנו הצפירה של הקטרים
הצפירה של ה-G16 ודומיו. הIC3 רכבת מקסימה אבל הציפצוף שלה מעצבן, זו לא צפירה של קטר, זה כמו ציפצוף של איזו ציפור מוזרה. והמבין יבין
פעם ייצא לי...
לעבור בצומת כביש מסילה בקרית מוצקין ובדיוק עברה מערך אייסי 3 בודד פרברי לכיוון התחנה התפעולית אני שעמדתי בסמוך לרכבת שעברה- מאוד קרוב ובה יישב נהג שלא אכפת לו צפר שתי צפירות שנהייתי חרש- שמעתי את הציפצופים איזה כמה שעות באוזניים!!!! באמת לאייסי יש צפירות מעצבנות!!! לקטרי הדיזל הישנים יש צפירה נעימה יותר לאוזן- צפירה עמוקה בעלת גול נמוך!!!
 
כל הכבוד, קלעת בול

Trainspotting - חלק א
מה יש בו בעיסוק המוזר והאזוטרי הזה? מה גורם לאדם, בגיר ושפוי לכאורה, לבלות שעות בצפייה במסילות ברזל, במה שנע או נח עליהן? מה יש בה במשיכה הזו שגורמת לאדם אחראי, מיושב, לתפוס שעה גנובה, בין ישיבה לישיבה, להתייצב בחליפה ובעניבה ליד הפסים. מהיכן נובע אותו פיתוי לקפוץ מן הרציף אל המסילה ולגשת לקטר החונה שם בדיוק מחוץ הטווח הזרוע, כדי להתבונן מקרוב. אפילו בקרב העתקים המסתובבים על המסילה – שתי כפפות גדולות, מלוכלכות בגריז, אחוזות ביד אחת, לבושים באפוד זוהר בצבעי בטיחות: ירוק-ניאון – יש שמביטים בו בתמיהה, מה הוא מחפש כאן? מה מעניין כל כך בקרונות ובקטרים שיש לתעדם במצלמה? מיעוטם, בד"כ המבוגרים יותר, מביטים בו ומחייכים בהבנה – הוא נדבק בחיידק – הם כבר ראו כשכמותו בעבר. עומד לו שם ומביט ימינה ושמאלה, אוזנו קשובה לכל צפירה מעבר לעיקול, נהנה להבחין בין צפצופיו העצבניים-העולים ויורדים של ה- IC3 לבין צפירתו הרמה-עמוקה של קטר G16 זקן. חיוך עולה על פניו כאשר במגרש הדומם מתחילים לפתע שלושים קרונות שטוחים עמוסי מכולות בשקשוק, כל אחד בתורו, מדמה לעצמו רוח-רפאים נעלמה אשר החליטה לשחק בהם כבשורת קוביות דומינו ענקיות המפילות זו את זו במשחק ילדות. מקשיב ללחישה ארוכה של לחץ אויר משתחרר אי-שם ושוב דממה. מביט מרותק כשקטר העיתוק מאיט הילוכו לעבר המסוט בפיצול המסילות, העתק הנאחז בו בחזיתו קופץ באלגנטיות אל החצץ מן הקטר הנע, ניגש אל ידית המסוט ומנענע בה אנה ואנה בדיוק בתזמון המושלם, מיד לאחר שחלף הקטר על פניו וכך שלא יצטרך כמעט לעצור מהילוכו האיטי, אלא לשלב מיד להילוך אחורי ולשוב אל המסילה המקבילה. עוצר ליד קרון תפזורת ענק וחום העומד ליד הרציף, כמה מגרעיני הדגן שהוא מוביל בבטנו מצאו להם פיסת קרקע מפתיעה על אחד ממשטחי המתכת ונבטו להם, צובעים את המשטח החום במעט דשא ירוק. כל כלי מתקרב מעורר עניין, אם הוא מוכר, אזי מתבוננים בקפידה לראות, מה קרה לו מאז שראינו אותו בפעם האחרונה? צבע חדש? אולי רק רחיצה? האם תקנו את הפנס, האם נסדק החלון? שינויים זעירים, חסרי משמעות ובכל זאת מין חידון מרתק בזכרון חזותי. אם אינו מוכר לו וזה לראשונה נצפה, זוהי חגיגה קטנה. פרטיו נרשמים, היכן זיהינו אותו לראשונה, מה עשה, דמותו מתועדת במצלמה, כשישוב לביתו יברר כל שניתן עליו. לעיתים כשיניח ראשו על הכר הוא יראה את אותם קטרים גדולים וחמקמקים, על רקע נופים קסומים, מתקרבים אליו לאיטם, כשהשמש מאירה אותם במלוא תפארתם.
כל הכבוד, קלעת בול
גם בצילום וגם בסיפור (אם כי החלק השני קצת פחות מדבר אלי, כנראעה מפאת גילי הצעיר) ורק לצורך הדיוק - Trainspoting זה לא מה שאנחנו חובבי הרכבת עושים בארץ, אלא תחביב אנגלי ותיק של רישום הקטרים שרואים בפנקס, לצורך איסוף מספריהם - כמו קלפים היום, רק בלי הוכחה ממשית שראית את הקטר שסימנת...
 

yblumann

New member
train spotters spotters bus spotter

כל הכבוד, קלעת בול
גם בצילום וגם בסיפור (אם כי החלק השני קצת פחות מדבר אלי, כנראעה מפאת גילי הצעיר) ורק לצורך הדיוק - Trainspoting זה לא מה שאנחנו חובבי הרכבת עושים בארץ, אלא תחביב אנגלי ותיק של רישום הקטרים שרואים בפנקס, לצורך איסוף מספריהם - כמו קלפים היום, רק בלי הוכחה ממשית שראית את הקטר שסימנת...
train spotters spotters bus spotter
קצת הבהרות: Spotter זה מישהו שעומד בצומת ורושם מספרים של צי הרכב שעובר שם. בחברה הכללית בבריטניה זה כנוי גנאי וסטיגמה. Train spotter הוא זה שעומד בסוף הרציפים בתחנות מרכזיות או צמתים חשובים כמו Clapham Junction בלונדון ורושם מספרי קרונות שעוברים. Bus Spotter כנל רק לאוטובוסים. Spotters לובשים anoracks והרבה מהם נראים ומתנהגים בצורה מסוימת שלא מעוררת הערכה בקרב הציבור הרחב. לא כולם, אבל די הרבה. ביחוד באוטובוסים הרבה מה spotters לא מבינים בנושא מעבר למספר האוטובוס. Ian Allen ומספר מפרסמים נוספים מוציאים fleetbooks עם רשימות והם פשוט tick back את הרשימות האילו. Spotter טפוסי לא יכול לספר לכך הרבה על החברה, הקוים ,הרשת, או הפעלת ציוד- אלא רק על מספרים וזהוי הדגם. באופן אישי אני לא spotter ,כי אני יותר מתעניין בנושאי הרשת, ההסטוריה ,התשתית, הארכיטקטורה של הרכבת -ופחות בהסטוריה של קטר 415 456 למשל. spotterבדרך כלל ידע בעיקר על קטר 415 456 . בישראל הרשת והציוד קטנים בהקיפם ועדיין אפשר לדעת הכל. דרך אגב איציקלופדיה מהלכת של 'הכל' נקרא A nerd ! עם שצץ של קצת הומור! Yoram in London.
 

Golf Bravo

New member
תודה על ההערה, גרמת לי ללמוד משהו

train spotters spotters bus spotter
קצת הבהרות: Spotter זה מישהו שעומד בצומת ורושם מספרים של צי הרכב שעובר שם. בחברה הכללית בבריטניה זה כנוי גנאי וסטיגמה. Train spotter הוא זה שעומד בסוף הרציפים בתחנות מרכזיות או צמתים חשובים כמו Clapham Junction בלונדון ורושם מספרי קרונות שעוברים. Bus Spotter כנל רק לאוטובוסים. Spotters לובשים anoracks והרבה מהם נראים ומתנהגים בצורה מסוימת שלא מעוררת הערכה בקרב הציבור הרחב. לא כולם, אבל די הרבה. ביחוד באוטובוסים הרבה מה spotters לא מבינים בנושא מעבר למספר האוטובוס. Ian Allen ומספר מפרסמים נוספים מוציאים fleetbooks עם רשימות והם פשוט tick back את הרשימות האילו. Spotter טפוסי לא יכול לספר לכך הרבה על החברה, הקוים ,הרשת, או הפעלת ציוד- אלא רק על מספרים וזהוי הדגם. באופן אישי אני לא spotter ,כי אני יותר מתעניין בנושאי הרשת, ההסטוריה ,התשתית, הארכיטקטורה של הרכבת -ופחות בהסטוריה של קטר 415 456 למשל. spotterבדרך כלל ידע בעיקר על קטר 415 456 . בישראל הרשת והציוד קטנים בהקיפם ועדיין אפשר לדעת הכל. דרך אגב איציקלופדיה מהלכת של 'הכל' נקרא A nerd ! עם שצץ של קצת הומור! Yoram in London.
תודה על ההערה, גרמת לי ללמוד משהו
חדש. אכן תמצת את הנקודה היטב. למי שמעוניין, בקריאה מעטה נוספת על Train Spotting מעניינת ההערה על הקשר שבין Trainspotting לאוטיזם, מעורר מחשבה. התמונות שלי
 
אני חושב שאנחנו מתעדים טוב יותר

train spotters spotters bus spotter
קצת הבהרות: Spotter זה מישהו שעומד בצומת ורושם מספרים של צי הרכב שעובר שם. בחברה הכללית בבריטניה זה כנוי גנאי וסטיגמה. Train spotter הוא זה שעומד בסוף הרציפים בתחנות מרכזיות או צמתים חשובים כמו Clapham Junction בלונדון ורושם מספרי קרונות שעוברים. Bus Spotter כנל רק לאוטובוסים. Spotters לובשים anoracks והרבה מהם נראים ומתנהגים בצורה מסוימת שלא מעוררת הערכה בקרב הציבור הרחב. לא כולם, אבל די הרבה. ביחוד באוטובוסים הרבה מה spotters לא מבינים בנושא מעבר למספר האוטובוס. Ian Allen ומספר מפרסמים נוספים מוציאים fleetbooks עם רשימות והם פשוט tick back את הרשימות האילו. Spotter טפוסי לא יכול לספר לכך הרבה על החברה, הקוים ,הרשת, או הפעלת ציוד- אלא רק על מספרים וזהוי הדגם. באופן אישי אני לא spotter ,כי אני יותר מתעניין בנושאי הרשת, ההסטוריה ,התשתית, הארכיטקטורה של הרכבת -ופחות בהסטוריה של קטר 415 456 למשל. spotterבדרך כלל ידע בעיקר על קטר 415 456 . בישראל הרשת והציוד קטנים בהקיפם ועדיין אפשר לדעת הכל. דרך אגב איציקלופדיה מהלכת של 'הכל' נקרא A nerd ! עם שצץ של קצת הומור! Yoram in London.
אני חושב שאנחנו מתעדים טוב יותר
מכל החובבים האנגלים כי אנחנו יותר דייקנים ויש לנו גישה לחומרים שהם רק היו חולמים עליהם... יש לי עשרות ספרי תיעוד מאנגליה ואני רוצה לומר לך שיש להם הרבה מה ללמוד ממני. הם אפילו לא מתעדים את שעת הפריקה המדוייקת של כל קטר בנמל והם בטח לא מדברים בטלפון הלוויייני עם רב החובל של האוניה שמביאה את הציוד כאשר הציוד בדרך. פעם אני אראה לך את הטבלאות שלי ותוכל להבין על מה אני מדבר... לקנות רשומה ב- PRO עולה 10 ליש"ט. אני מוכן להתערב איתך שיש לי חומר על תקופת המנדאט של הרכבות בארץ שלנו כמו שהח'ברה ב- PRO רק היו חולמים בהקיץ על כזה חומר... לדעתי, אנחנו החובבים הכבדים ביותר בעולם. גם החובבים האמריקאים היו מתים להגיע לכזו רמת פירוט כמו שלנו. אנחנו שוויצרים ויש לנו על מה ! אני חבר בעמותות חובבים של אוטובוסים בהרבה מקומות בעולם. - אנחנו הישראלים עולים על כולם ! רק חבל שלא יוצאים פה ספרים... שבת-שלום יורם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה