The God Gene

pozetiv

New member
The God Gene

בכתבה כאן
האם נמצאה גרסה של גן VMAT2 שקיומה מצביע על הקשר בין הגנים לבין אמונה דתית ?

מיותר לציין שטענה זו נדחתה על ידי אנשי הדת ואפילו על ידי אקדמאים לא דתיים, ואני לא מייצג אף אחד מהם. החשיבה האינטואיטיבית מסרבת לקבל את הרעיון שיש קשר בין מדע לאמונה, וזועקת - זה לא מדע !.
לדעתי, רעיון כזה מעיד על חדירה של מושגים מהמזרח למערב, זה מזכיר יותר בודהיזם שהביא למערב את האמונה בגלגול נשמות (גנים שעוברים בתורשה כמו נשמה שמתגלגלת מאדם לאדם).

השאלה היא, האם הקשר בין גנים לאמונה דתית, מציג לפנינו את התמונה המלאה, או שחלק גדול מהתמונה חסר או לא נלקח בחשבון, מה שנותן בסופו של דבר, תיאור לא מדויק של המציאות .

התכונות של האדם לא נקבעות רק על ידי הגנים ולסביבה בה נמצא האדם יש חלק גדול בעיצובן . לדוגמא, יעקב ועשיו יצאו מאותו רחם, הם היו תאומים, וכל אחד הפך להיות בן אדם אחר, עם נטיית לב שונה, כתוצאה משהייתו בסביבה אחרת, עשיו נמצא בשדה וצד חיות, ויעקב לומד חוכמה מזקנים.
זה אומר שיש השפעה סביבתית על עיצוב התכונות של האדם ולא רק גנטיקה .

להשפעות סביבתיות יש קשר עם תת ההכרה של האדם. היות, והמדע חוקר רק את מה שנמצא בתחום ההכרה, אין ברשותו כלים לחקור את תת ההכרה. לעומת זאת את הגנים (או ליתר דיוק, את הסימנים ברצף הדנ"א, שמושפעים ישירות מתת ההכרה) יש אפשרות לבחון ולמדוד את הביטוי שלהם.
תת ההכרה כוללת את כל נקודות ההתחלה של הפוטנציאל שהאדם יכול לפתח. החברה מצד שני, יוצרת לחץ, לפי המבנה המיוחד שלה, על תת ההכרה, ומגדירה עבור הפרט איזה נקודות פוטנציאל יתפתחו יותר ואיזה פחות.

אפשר להסתכל על תת ההכרה של האדם ביחס לחברה כמו על מפה טופוגרפית דינאמית, ועל החברה כעל תבנית שלוחצת ומעצבת.
החברה מגדירה - בהתאם ליעדיה ומטרותיה - באמצעות חוקים וחינוך, את הטווח המקסימאלי והמינימאלי של התפתחות החברה, דבר שמאפשר מצד אחד את עצם קיומה ומצד שני נותן מרחב להתפתחות חופשית.
כאשר החברה מזהה רגרסיה, היא מתירה או מגבילה השפעות סביבתיות מסוימות ובאמצעות מערכת של בלמים ואיזונים מפצה על חסר נקודתי כדי לאפשר התפתחות חופשית.

ובנוסף לכך, אותו חוקר (דין האמר) מצא גם שיש קשר בין גנים לבין זהות מינית - אין ספק שיש התאמה בין גנים לבין זהות מינית. חוויה יכולה לשנות את מבנה המוח. אבל מצד שני אי אפשר לסמוך על ממצאי המדע ועל פיהם לקבוע מבנה חברתי או את מגמת הקהילה, משום שחברה חזקה היא חברה שיש בה אבחנה ברורה בין הזהות של גבר לבין הזהות של האישה. ומתפקידם של קברניטי החברה להפחית את ההשפעות הסביבתיות (בתחומים של דת או זהות מינית) למינימום ההכרחי.

מעניין לציין בהקשר זה שהדת מעודדת בין היתר את חיזוק ערכי המשפחה. כמו שרואים למשל בקהילות דתיות שמפרידים בנים מבנות עד לזמן הנישואין לשם עיצוב וחיזוק הזהות המינית .
 

pozetiv

New member
השינוי מתרחש מאוחר יותר

אם לא נולדים עם הגן הזה,
זה אומר שמקור החוויה הוא לא בגן .
אלא ממקור אחר כתוצאה מהשפעה חברתית כמו שטענתי.
 

pozetiv

New member
וגם .

התפתחות רוחנית היא תהליך לא נולדים עם זה . ולעשות קשר בין גנים למושגים רוחניים כמו אמונה לדוגמא . זה בערך כמו לקשר בין כסף לאהבה.
 

nirmv

New member
בוודאי שנולדים עם הגן הזה.

הגן מתאר *נטיה* לרוחניות. כולנו שומעים טענות רוחניות במהלך חיינו, אבל יש את אלה בעלי נטיה לרוחניות שיבלעו כל שטות ויש את אלה שיותר ביקורתיים. לא מפתיע שתכונות אלה מיוצגות ע"י גנים.
 

pozetiv

New member
אין ויכוח לגבי הנקודה הזו .

וגם ציינתי את זה בהקשר אחר.

*ובנוסף לכך, אותו חוקר (דין האמר) מצא גם שיש קשר בין גנים לבין זהות מינית - אין ספק שיש התאמה בין גנים לבין זהות מינית. חוויה יכולה לשנות את מבנה המוח.*

הכל תלוי בך, ובמה שאתה עושה עם זה .
 

nirmv

New member
כל דבר שאתה עושה מושפע מהגנים שלך

כבר אמרנו שאין דבר כזה "בחירה חופשית" ?
 

ItsikH

Member
הטעות היא בפרוש המושג "חוויה" אתה לא בוחר את החוויה הזו. בפרט הטעות היא שמדובר בהתניה פשוטה - לא בטוח שבכלל ניתן לזהות מהי ההשפעה של חוויות כאלו על מבנה המוח כי ההשפעה כלל לא לינארית.
 

pozetiv

New member
אז אתה כמו חמור .

אם אתה לא יודע להחליט, אתה כמו החמור של בורידן, עומד ליד שני דליים עם האוכל שלו, עם תבן, אחד בצד ימין ואחד בצד שמאל, ובשני הדליים יש בדיוק את אותו הדבר, מסתכל וחושב, לטעום מהאחד, או לטעום מהשני, לטעום מהאחד, או לטעום מהשני, ומת מרעב.
זה משל שיש בחירה וצריך לבחור, אפשר למות בגלל שאתה לא בוחר, אי אפשר לברוח מהכל, אם אתה לא יודע לבחור .

מה שנמצא בתחום הבחירה של האדם הוא, איך לפרש את הסביבה אליה נקלע, אם לגבש זהות מינית (או אמונה) או להמשיך לפעול לפי ההתניות שהורגל אליהם או התרגל אליהם.

האדם חייב לבחור ולפרש את המציאות, כי רק כך יש לו מערכת יחוס שמשאירה אותו בתחום הגבולות של ההגיון.

הרגלים אפשר לשנות כשמבינים שמחשבה באה לפני דיבור, ושהרגל מתחיל בחשיבה, והרגל נתמך ע"י היזון חוזר מהסביבה.
כדי לעצור את מעגל הקסמים של ההיזון החוזר מהסביבה, שמחזק את ההרגל, חייבים להחליט .
 

Hippolyte22

New member
חמורים יותר חכמים ממה שאתה חושב

מה הקטע הזה כשרוצים להעליב או לתאר טימטום אז משתמשים בחיות ?
חיות הן חכמות יותר מבני אדם ובפרט חמור. אותי אישית זה מעצבן.
והדימוי לא היה כזה טוב.. שיהיה..

ו..גיבוש זהות מינית זה לא בחירה, להיפך.
 

ItsikH

Member
חמור נחשב טיפש ושועל חכם כי החמור מועיל לבני אדם והשועל מזיק.

והנמשל הוא האדם ולא החיות
מה זה אומר עליו, שהוא מעריך את המזיק יותר מהמועיל.
 

pozetiv

New member
לפני המדע יש הגיון. שכל ישר, דברים אלמנטריים

לא משהו מסובך .
 

nirmv

New member
בדיוק להיפך

המדע הוכיח שהגיון מטעה, לכן יש להעדיף ממצאים אמפירים על הגיון.
 

pozetiv

New member
מסכים, ככל שהדבר נוגע למדע .

ולא מעבר לכך. כאן נעשה קשר בין מדע לבין אמונה וגם לבין זהות מינית אלו דברים שקשורים לחיים, המדע מעצם הגדרתו חוקר ומודד דברים מתים, דוממים .

מהלך החיים הוא תהליך של התפתחות שתלוי בסביבה בה האדם נמצא, אדם זה לא כמו עץ שתקוע באדמה עם שורשים שלא יכול לזוז לשום מקום.

היותו במקום מסוים,בסביבה מסוימת, בעלת השפעה מסוימת, נתונה לבחירתו ונגזרת מהתפתחותו ברגע שישלים שלב בהתפתחותו, יתקדם למקום אחר שמתאים להתפתחותו הבאה וכך הלאה .
 

nirmv

New member
ועדיין לא הכל נתון לבחירה

יש נטיות מולדות, וכל אחד עושה את הבחירות שלו בהתאם לנטיות שלו.
מעולם לא שמעתי של הומו שהחליט לאהוב נשים וזה עבד לו, כמו שאני לא יכול פתאום ככה סתם להחליט לאהוב גברים. זה לא משהו שנתון לבחירה.
 
למעלה