Terminator סתירה שפוסלת את הסרטים!

MrListen

New member
Terminator סתירה שפוסלת את הסרטים!

אוקי זה קצת באיחור, משהו כמו 10 שנים, אבל כשחשבתי על זה לא היה לי בכלל אינטרנט. בכל מקרה הנה זה בא: באיזהשהו זמן בעתיד של הסרט, רובוטים/מחשבים מתחילים מלחמה עם בני האדם במהלכה מושמדים 3 מיליארד בני אדם והמלחמה בעיצומה. בסרט הראשון (שליחות קטלנית 1 ו2 זה הסרטים עם שוורצנגר שהוא מחסל - סייבורג מהעתיד... רק מוודא שכולם איתי) שוורצנגר נשלח ע"י הרובוטים לחסל את אימו של מנהיג המחתרת של בני האדם, שהיא שרה קונור. הוא נשלח לזמן בו שרה היתה רווקה, בידיעה שחיסולה יביא לכך שג'ון קונור (בנה העתידי ומנהיג בני האדם) לא ייוולד וכך ייעלם האויב מספר 1 של הרובוטים. כתגובה לכך, שלח ג'ון קונור המנהיג, מהעתיד, חייל שלו כדי שיחזור אחורה בזמן להגן על שרה. החייל אכן מגן עליה ומשמיד את הרובוט בטרם הצליח לחסל את שרה. עד כאן הכל טוב ויפה. רק שהחייל הזה גם זיין את שרה קונור, הכניס אותה להריון, ורק בזכות זה היא ילדה את ג'ון. ועכשיו אני שואל: איך יכול ג'ון קונור המנהיג לשלוח (או לעשות כל פעולה בכלל) את האבא שלו אל העבר כדי שיכניס את אמא שלו להריון, אם הוא לא קיים טרם השליחה הזו??? וזה החור בעלילה!!! ותגידו שאני לא צודק!!!
 
מסע בזמן../images/Emo122.gif

איך להגיד את זה... ע"פ הסרט(לפי מה שכתבת, לא ראיתי הרבה ממנו
) אי אפשר ממש לשנות את ההיסטוריה, כי הכל בה כבר קרה וכתוב, כולל המסעות בזמן. דמיין שרצף האירועים הוא סרט צילום ארוך, ואיפושהו באמצע, איפה שקורה מה שתיארת, הוא מתקפל ללולאה. ___O___ שני חלקים שלו נפגשים, אבל זה עדיין קו. יצא קצת מבולבל, אבל לא נורא
 

MrListen

New member
לא לולאה... אלא חור!!!../images/Emo67.gif

הלולאה הזאת נוצרה בגלל שג'ון שלח את אבא שלו להגן עליה. אם הוא לא היה שולח, הוא לא היה מזיין את אמא שלו, וג'ון לא היה נולד. ג'ון לא יכול לשלוח את אביו בטרם לידת ג'ון, וג'ון לא יכול להיוולד בטרם שליחת אביו, כלומר בטרם היווצרות הלולאה הזאת שאתה מכנה אותה. זה לא לולאה, זה חור! חור בעלילה!!!
 
נראה לי, שיש לך טעות בתוכן

שוורצנגר הוא זה שנשלח להגן על שרה מהרובוט השני.
 
קשה להשוות מסע בזמן של טרמינייטור

וסרטים אחרים - כי שם זה באמת מעגל בלי התחלה ובלי סוף, ולא קו ישר. בסוף הסרט הראשון רואים את שרה מקליטה הקלטה בה היא אומרת לג'ון מי האבא שלו. אז ג'ון ב2029 יודע שבעבר הוא כבר שלח מהעתיד את קייל, ושקייל יהיה אבא שלו. יש גורל? אין גורל? איפה חופש הבחירה? זה מה שמבדיל בין הסרט הראשון (אתה יודע מה, גם השני) והשלישי, שהוא סתם ניצול של המושל בסרט עתיר אפקטים מרהיבים, אבל כל הסיפור שלו היה יכול להגמר ברבע שעה...
 
עוד מחשבה

קייל הוא שהתנדב למשימה, הוא לא נבחר ע"י ג'ון...(אבל הגיוני שג'ון ידע שקייל יתנדב כי הוא כבר מכיר את הסיפור מהעבר שלו...)
 

MrListen

New member
קייל התנדב, אחרי שג'ון ביקש מתנדב

ונחמד לדבר עם מישהו בקיא, אולי אפילו בקיא כמוני.
 

MrListen

New member
ג'ון יודע שהוא אמור לשלוח את אבא של

שלו כדי שיגן על אמא שלו. הוא יודע את זה עוד בהיותו ילד, מדבר על זה עם שוורצנגר בסרט השני, מתאר כמה זה מוזר שאבא שלו עוד לא נולד. ומה היה קורה לג'ון של 2029 אם היה מחליט לא לשלוח אף אחד? או אולי לשלוח איזה כושי/סיני? הוא היה משתנה???
 
אם ג'ון לא היה שולח את קייל

אז לא היה ג'ון. יש ספר של J. Richard Gott שנקרא Time Travel in Einstein's Universe ומדבר בדיוק על התיאוריה שהשתמשו בה בטרמינייטור האם ג'ון בכלל יכול לא-לשלוח את קייל בעתיד זו לדעתי השאלה המרכזית בסרט, השאלה על הגורל. אם זה חור בעלילה או לא תלוי באיך אתה בוחר להסתכל על רצף הזמן, וכמו שהם מסתכלים עליו, זה אפשרי :) מופלא - בסדר גמור. אבל JOHN CONNOR מציל את המין האנושי, ושים לב לראשי התיבות של השם שלו...
 

MrListen

New member
Jesus! לא חשבתי על זה... התשובה

שנתת לי היא תשובה שכולם נותנים. תלוי איך מסתכלים על זה. אני לא מקבל את זה. השינוי ברצף הזמן צריך להיווצר כתוצאה מפעולה, הלולאה חייבת להיווצר משליחת קייל לעבר. השליחה היא פעולה בתוך הלולאה ולא מחוצה לה, ולכן הלולאה לא יכולה להיוצר.
 

ברונדבי

New member
הסרט הזה נבר במחשבותיי זמן רב../images/Emo70.gif

ראה נתיחס לסרט ה2 בלבד. אם ג'ון קונור שלח את הרובוט והרובוט ביצע את המשימה אז בעצם ג'ון לא היה צריך לשלוח אותו והרובוט בדיעבד לא היה נשלח לבצע את המשימה ואז בעצם... הבנתם? לא הגיוני! החור פה, ניסה להפתר ע"י שימוש במושג כמו "גורל". הגורל פה בעצם אומר שמשהו המסוים יקרה, אז בכל מקרה ג'ון ישלח את הרובוט מסיבה כלשהי מתישהו, אז פשוט הרובוט נשלח בשביל לדחות וכד'. בכל מקרה, זה טיפשי. נ.ב יש נוסחא לחזרה בזמן, שתדעו, שכחתי איך זה עובד. בכל מקרה, לחזור לעתיד זה קל, טכנית, לעבר זה תיאורתית אפשרי, אבל מעשית - בכלל לא.
 

lamour

New member
כי

אין באמת בחירה וגורל, הכל כיביכול היה מתוכנן מראש this is the way it was ment to be! אתה יודע מתי היה נוצר חור ולא לולא אם ג'ון לא היה שולח את החייל הזה אלא איזה חייל אחר שלא אבא שלו בעצם אז היה נוצר חור ואם היה נוצר משהו כזה בBTTF אמט בראון היה אומר שזה ישמיד את כל הרצף זמן חלל וכל הקיום יחדל להיות
 

MrListen

New member
מה זה אין בחירה? תמיד יש בחירה

ג'ון יודע שהוא אמור לשלוח את קייל. הוא יכול להחליט שבא לו לא לשלוח. ואל תגיד לי שהוא לא יכול להחליט, כל אחד יכול להחליט מה שהוא רוצה, בייחוד כאשר הוא מודע לתוצאות של מעשיו.
 

Master Boo

New member
לא בהכרח

תגיד לי, היית יכול להחליט לא לכתוב את ההודעה שכתבת? תיאורטית היית יכול. היית יכול להגיד לעצמך "אני רוצה לכתוב, אבל אני לא אכתוב אותה.". אבל בbottom line, כתבת את ההודעה. ושום דבר לא יכו היה לגרום לך לא לכתוב אותה, כי אם היה משהו כזה הוא היה קורה. בדיוק כמו ששום דבר לא יכול למנוע מבעדי לכתוב את ההודעה הזאת. ואם משהו ימנע מבעדי, אני אגיד ששום דבר לא יכול היה למנוע ממה שקרה למנוע ממני לכתוב את ההודעה. בכל קורה בדיוק כמו שהוא יכול לקרות.
 
eternal sunshine of d spotless mind

דרך אגב <לכל מי שחיכה שידברו כבר על הסרט הזה
>, נוגע בנקודה הזאת. העובדה שאנשים שנמחק זכרונם (קלמנטיין, מרי) חוזרים ומבצעים את אותן "טעויות" שאותן רצו לשכוח, מתאהבים שוב באותם אנשים - מאבדים את השליטה למרות שכביכול לקחו אותה לידיים כשנקטו צעד של מחיקת זכרון, מראה שדברים יכולים לקרות רק בדרך אחת- בדרך בה הם מכוונים ויכולים לקרות. המציאות מכוונת את הconsequence לאותה נקודה אחת, לא משנה מה אנחנו מנסים לעשות כדי לעוות את זה
.
.
 
למעלה