Round Tables - פאסטל מארחת את השף רון בלאו...

erezavn

New member
Round Tables - פאסטל מארחת את השף רון בלאו...

הייתי ביום ג' שעבר. בסרוויס הראשון של הערב, בשעה 19:45. זה היה נדמה לי היום השני של האירוע בפאסטל.
המסעדה הייתה מפוצצת. האירוע היה sold out די הרבה זמן מראש.
עלות הארוחה הייתה 269 ש"ח לסועד. היינו שניים.

השף האורח - רון בלאו. שף הולנדי נחשב מאד שעד 2013 החזיק במסעדה של 2 כוכבי מישלן, ויתר מרצונו על הכוכבים כי נמאס לו מהפלצנות והמורכבות, ופתח במקומה בר אוכל בשם Ron Gastrobar בו האוכל הרבה יותר פשוט והמנות מתומחרות כולן ב-15 יורו למנה.

קיבלנו תפריטים, בהם הייתה בחירה רק במנה העיקרית.
המנות החלו לתקתק ביעילות.
2 מנות פתיחה:
לחם לבן עם "חמאת זהב" וקורנישונים (חמאה רגילה וחמאה חומה מקורמלת מוקפצות יחד). החמאה הייתה אדירה. הלחם והקורנישונים - טובים אבל סטנדרטיים.
מנת פתיחה שנייה - מנת ביס של קרוסטיני עם סטייק טרטר מפילה בקר. ביס טעים מאד וחמוד מאד. אבל שוב - די סטנדרטי.

2 מנות ראשונות - לחלוקה למרכז השולחן:
סשימי סלמון, שומשום, ג'ינג'ר, יוזו וטאקו "ראס אל חנות". מנה מעולה. דג באיכות גבוהה מאד. תיבול מעולה. הטאקו הדקיק והדקורטיבי היה יפה לעין אבל לא הוסיף דבר לטעם.
מוס כבד אווז, פירות יער טריים ופירורי VOC. אם מישהו יודע לומר לי מה זה VOC אשמח... כך או כך מנה נהדרת ומושחתת. מוס חלק וטעים להפליא (איך לא?).

מנת ביניים למרכז השולחן:
כרובית צלויה, חמאת אגוזים, קרם קממבר וכמהין. מנה מאד פשוטה יחסית, גם בטכניקות וגם בהגשה, אבל עם טעמים פנטסטיים. תכלס - אחת ממנות הכרובית היותר טעימות שאכלתי.

אחרי המנות הנ"ל שהוגשו בהפרש די קטן זו מזו זכינו למנוחה קלה. השף ההולנדי יצא מהמטבח עם צוות צילום, הסתובב מלא שביעות רצון ולחץ ידיים. גם את שלנו... הוא היה חביב מאד, יש לציין. הלל תווקולי, השף של פאסטל, כמעט לא נראה בשטח. כנראה נשאר במטבח כדי לפקח ולהשגיח.

למנה עיקרית יכולנו לבחור אחת מ-3 אופציות. בחרנו את מנת הבשר ואת מנת הדג וחלקנו אותן. המנות העיקריות, חשוב לציין, היו ממש קטנות.
מנת פילה בקר, כרובית בומביי ופטריות יער. מנה מעולה. פילה בקר בסטנדרט גבוה מאד. עשוי מצוין. עם מרכיבי משנה מעולים שהשתלבו נהדר. הייתי מאד שמח אם היו עוד כמה גרמים במנה...
מנת דג מוסר עם קריספי בזיליקום, פלפלים קלויים וקציפת גורגונזולה. גם זו מנה קטנה מאד יחסית. דג משובח. תיבול עז וחזק מאד של קציפת הגורגונזולה. הקציפה לבדה הייתה אינטנסיבית מדי לטעמי (ואני חובב גבינות חריפות), אבל כביס עם יתר המרכיבים זה היה מעולה.

אחרי המנות הנ"ל לא היינו שבעים לחלוטין. לטעמי היה אפשר להגדיל את המנות שהוגשו. עוד 10% חומר גלם בחלק מהמנות היו עושים את העבודה.
מזל שהיו גם קינוחים...
יחד איתם קיבלנו גם כוסית יין קינוח T בריבוע של רמת הגולן, שהיו אחד הספונסרים של האירוע.
קינוח ראשון: ברולה קפה ובייליס. קרם ברולה עם אספרסו, קראמבל קקאו, גלידת בייליס וג'לי קפה. קינוח די פשוט, אבל טעים מאד.
קינוח שני: ביצת ההפתעה של רון - או ביצה בקן: קינוח שהוא קינוח דגל של השף ההולנדי. הביצה עשויה משוקולד לבן. ממולאת בקרם שוקולד לבן, מסקרפונה ושמפניה, החלמון עשוי מספירה של פסיפלורה (הוא נוזל כשדוקרים אותו...). הביצה מונחת על "קן" שעשוי משערות קדאיף. לצד הביצה הייתה גם גלידת יוגורט והל. זה קינוח מושקע, מתוחכם, עם טכניקה ברמה הכי גבוהה. הבעיה שלי הייתה הטעם המתוק מדי, שלא התאזן גם עם הפסיפלורה וגלידת היוגורט.

עד כאן. בזכות הקינוחים גם יצאנו שבעים למדי, אם כי רחוקים מלהיות מפוצצים.

לסיכום החוויה:
אווירה מעולה, עם פלייליסט מוזיקלי שמח וקולני יחסית שבחר רון בלאו (כפי שקיים בבר שלו באמסטרדם).
שירות שהיה מעולה לכל אורך הערב. בהחלט שאפו למסעדה שהתארגנה בצורה יוצאת מן הכלל לאירוע. שירות ברמה שלא רואים הרבה בשגרה הקולינרית הישראלית.
אוכל שהיה טוב מאד ומוקפד לכל אורך הארוחה, אבל יחסית פשוט ובלי יותר מדי wow factor כפי שאולי אפשר לצפות משף בעל כוכב מישלן.
בשורה התחתונה - ערב מאד מהנה מאד ששווה את עלותו.

החוויה המלאה בבלוג שלי:
http://processing-food.blogspot.co.il/2015/11/round-tables-2015.html

















 

salo22

New member
עיקריות קטנות זה באסה


אבל סה"כ בהחלט נקרא טוב ומעניין, חבל שלא היה מסעיר קצת יותר. ה VOC הזה ממש לא מצלצל מוכר..
 

oreldi

New member
המנות באמת נראות קטנות

אבל האוכל נשמע מאוד טעים. הכרובית מאוד משכה אותי.
 
למעלה