RAAM 2007 מספרים וסיפורים

odedbc

New member
RAAM 2007 מספרים וסיפורים

מתוך הירחון של Ultra Maraton Cycling Association 10 ליוני 2007 בעיירה אושן סייד בקליפורניה,על קו הזינוק, התיצבו 30 רוכבים בקטגורית רוכבי סולו למירוץ החובבים הקשה מכולם, RAAM, Race Across AMerica, מירוץ מחוף לחוף לאורך 3052 מייל, 5632 ק"מ. המנצח בקטגורית הסולו, רובי יורה בן 42 מסלובניה, סיים בזמן של 8 ימים, 19 שעות, 23 דקות, במהירות ממומצעת של 14.4 מייל, 23 קמ"ש. המדובר בזמן ברוטו, שכולל עצירות ושינה. רובי ניצח כבר פעמיים במירוץ בקטגורית רוכבי סולו בשנים 2004-2005 ובשנה שעברה היה המועמד הוודאי לניצחון אך נאלץ לפרוש מהמירוץ עקב דלקת ריאות. בסיום המירוץ השנה הצהיר שלא ישתתף יותר במירוץ עקב העלויות הגבוהות. שיא המהירות במירוץ אגב, נקבע ב- 1986 ע"י פיט פנסייה, שסיים במהירות 15.5 מייל 24.8 קמ"ש. פרט מעניין לגבי שיטות האימון. לאחר שסיים את המירוץ שנה קודם לכן, פיט שינה את גישתו מקצה לקצה וחולל מהפיכה בשיטות האימון למירוצי סיבולת ארוכים (שכיום נהוג לכנותם: אולטרא-מרתון). במקום להסתפק ב"דיאטה" פושרת של רכיבות סיבולת ארוכות בלבד, פיט "תיבל" את האימונים ברכיבות ארוכות בדפק סף ובדופק אנאירובי. כמובן שהתוצא הנפלאה ב- 1986 נתנה גושפנקא לגישה האגרסיבית. שלשת המסיימים הבאים, וולף פשינג מאוסטריה (בן 39) שניצח במירוץ בעבר, גרהרד גולוויטץ (40) ודניאל וייס (37) מארה"ב סיימו בתוך 4-8 שעות אחריו במהירות ממוצעת של כ- 14 מייל"ש, 22.5 קמ"ש. עוד שלשה משתתפים הגיעו בעשרה ימים +, מהירות ממוצעת 12 מיי"ש, 19 קמ"ש. ארבעה רוכבים סיימו ב- 11 ימים +, 11 מייל 17.5 קמ"ש, תשעה רוכבים סיימו ב- 12יום +, 10.5 מייל"ש 17 קמ"ש.
 

ItsikH

Member
אני לא בטוח לגבי הגושפנקא עבורו זה עבד, אבל לא בטוח שיש מספיק מידע להשוואה. מה שנכון - זה שלל את בלעדיותה של השיטה המסורתית-שמרנית
 

odedbc

New member
הגושפנקא שרירה וקיימת, לפחות בדור הנכחי של

מאמנים. השיטה הקודמת של LSD (לונג סלואו דיסטנס), כלומר צבירת ק"מ מרובים בקצב אירובי בלבד, כהכנה לאירועי אולטרא-מרתון נזנחה לחלוטין. העקרון שעומד מאחורי שיטת פנסייה, שאגב הוכיחה ומוכיחה את עצמה שוב ושוב הוא כלהלן: על מנת להיות מסוגל לדווש שעות\ק"מ ארוכים בקצב מהיר, אתה צריך להתאמן בקצב עוד יותר מהיר, בבחינת קשה באימונים, קל במירוצים. ולכן, לאחר מספר חדשים של צבירת ק"מ בקצב אירובי, צריך להוסיף דיאטה של רכיבות בינוניות\ארוכות בקצב סף, וכן רכיבות אינטרבל. אם נתרגם זאת לעברית פשוטה: אימונים בטווח של תת סף\סף ואינטרבלים מאפשרים לרכב באירועים בקצב מהיר יותר בדופק יחסית נמוך יותר.
 

tkatzir

New member
S זה לא Slow!

כשכותבים/אומרים LSD הכוונה היא ל Low Steady Distance. ובכלל, כל רכיבה שאינה טורינג, מסתירה בתוכה את הדרישה לרכוב בקצב מעל זחילה... טל.
 

ItsikH

Member
LSD עדין תקף כחלק מרכזי באימון ואם מישהו חשב פעם שזה כל מה שנחוץ אז כן, הוא טעה. עדיין, אני הייתי נזהר בקביעות מוחלטות לגבי המינונים.
 

foggy1

New member
קצת מעולם הריצה

LSD - היא שיטת אימון נפוצה לרצים למרחקים ארוכים, זה אינו סוג האימון היחידי, מצטרפים אימוני טמפו ואינטרוולים. אבל הבסיס הוא הרבה קילומטרים איטיים. יש שתי טעויות נפוצות שנוטים לעשות ביישום LSD, האחת רצים פחות מדי, בריצה מדובר על לפחות 80 דקות לפני שתהליכי המיטוכונדריה, קפלירזיה ושאר התועלות נכנסות לפעולה - לצורך העניין אניח שזה מקביל לרכיכבה מישורית של 3 שעות. טעות שניה היא ביצוע האימונים חזק מדי, בריצה מדובר על כ-50 פעימות פחות מדופק מקסימום. שעקב כך מתעוררת בעיה נוספת שלרצים מתחילים זה קצב נמוך מדי בו הריצה לא טבעית. בחזרה לעולם האופניים, מי שירכב 20 שעות בשבוע בקצב איטי, תוך הקפדה על טכניקה נכונה ישתפר מאוד. כל השאר נאלצים "לשלם" באימונים יותר עצימים. ממליץ בחום לקרוא מאמר של Hadd באתר איילות. http://www.ayalot.com/modules.php?name=News&file=article&sid=338
 

ItsikH

Member
אני עושה LSD כבר 25 שנה ואת המטולת המיתולוגי עשיתי על LSD נקי ללא תוספות. (אני שומע צחקוקים... יש לי עינים בגב). בשנתים וחצי שחלפו מאז "תיבלתי" כנדרש וראה זה פלא - ירידה בסף ח"ח ובסיבולת (אם כי עליה בהספק מירבי). מה אנחנו למדים מזה? כלום, כי יש עוד הרבה פרמטרים שיש להביא בחשבון, ואני בהחלט מודע להם. דעתי באופן כללי - LSD שיטה בטוחה עם שני חסרונות: האחד - יעילות נמוכה, יש צורך בנפחים גדולים להשגת התוצאות, והשני - יש גבול לשיפור האפשרי. גישות אגרסיביות יותר יכולות להביא לתוצאות מהירות יותר, וגם טובות יותר אבסולוטית, אבל יש גם סיכונים נלווים.
 

chuku3

New member
חבר שלי ניצח עם קבוצה...

את הRAAM בשנת 2005 או 2006, לא זוכר. הם היו 4 רוכבים, כאשר שניים רוכבים בכל רגע נתון, בעוד שניים עוקבים אחריהם עם מוטורהום, כשאחד נוהג, אחד ישן. הם עשו את זה בחמישה ימים. טירוף. אגב, אם אני זוכר נכון, רק ההשתתפות עולה איזה 12 אלף דולר. חנוך
 

ranshe

New member
../images/Emo187.gif../images/Emo184.gif? מה קורה פה? ../images/Emo196.gif

 

skcazy

New member
האתגרים נגמרים והולכים

בקרוב צפו להופעת ה דאבל הגדול : RAAM הלוך וחזור.. כאשר מדובר בספורטאים מקצוענים - שיבושם להם . כאשר מדובר בחובבים - שיבושם לנו .. כאשר מדובר באובססיה- לברוח , רצוי בדופק סף .
 

tkatzir

New member
אני מתפלא עליך! אתה אמור לדעת את התשובה!

והיא... אם אתה שואל - אז זה לא בשבילך!
טל.
 

tkatzir

New member
ואני אסביר

נועם, הפוסט הזה לא מכוון אליך אישית, אלא לכל מי שחושב ש RAAM זה קל, או שזה רק עלות כספית... העלות הכלכלית היא זניחה. כסף זה הדבר הכי קל להשיג: או שתעבוד בהיי טק, או שתקבץ נדבות, או שתמכור כליה, או את אחותך, או את נשמתך לספונסרים. מה שצריך זו מחויבות. ואת זה חסר לרוב האנשים. וזה לא רק מחויבות לעצמך! להסתכל על תמונה כל בוקר ולהגיד "יום אחד גם אני אהיה שם" זה לא מספיק! ואתה לא היחיד שצריך להתחייב! *כל* הסביבה צריכה להתחייב ביחד איתך! וזה אומר המשפחה (הקרובה והרחוקה יותר,) העבודה, והחברים. מחויבות זה גם לא לא להישבר בגלל קצת רוח בברווט 400, וגם לא להשתולל אחרי 100 ק'מ בברווט 600, וגם . מחויבות זה לא להפסיק רכיבה בגלל צמיג, או פנימית, או אוכל או מים. פשוט בגלל שאלו תחומים שאתה *מודע* אליהם, ולכן הם מכוסים. מחויבות זה לדעת להתמודד עם בלת'מים, ולא להישבר מהם! מחויבות זה אומר להישאר נאמן לדרך, ולמשל, לא לשנות את כל תפיסת עולמך בגלל שקראת באתר של חברת מזון למה המזון שלהם הכי טוב, ולמה כל מה שאתה יודע (והגוף שלך אומר לך) לא שווה כלום. (תגיד, כמה פעמים החלפת אבקת כביסה בגלל שבפירסומת שלהם הם אומרים שהם ניקו כתמים הכי טוב? ברור שהמסקנה נערכה לאחר "בדיקה במעבדות היצרן"...) אם יש לך את all of the above, אז אפשר להתחיל לחשוב בכיוון של מבחני הסף... (או במילים אחרות: תתחיל לחשוב על ברווט 600 לבד בלי דראפטינג וללא עצירות ו/או הפסקות, לפני שאני מוריד לך סטירה בכיוון של הלחי...) להגיד שתנאי הסף הם "קשים" זה אנדרסטייטמנט! למשל... *) לסיים PBP בפחות מ 65 שעות. כמה אנשים אתה מכיר שעשו את זה? שאל את מי שהיה בצרפת איך נראה רוכב של 75 שעות, וזה יתחיל לתת לך מושג... *) לסיים מירוצים מסוימים בזמן של פחות מ 15% מהמנצח. שאל את יוני על Furnace Creek 508. (כן, 508 מיילים! ארה'ב, לא?) *) לרכוב מעל 425 (מיילים...) במירוץ של 24 שעות. סתם לידיעה - במירוץ כזה אסור דראפטינג מכל סוג שהוא! אלו היו 60 שניות מבוא ל RAAM לישראלים... טל.
 
כל מילה בסלע!

וחסר לך שהפוסט הזה לא מיועד אליי אישית
מסכים עם כל מילה לגבי המוכנות הפיזית, ובעיקר המנטלית, אבל עדיין חושב שאף הקטע הכלכלי מצריך תכנון מוקדם! אבל עוד חזון למועד... :)
 

skcazy

New member
Rob Kish

רכב ב RAAM 7 יותר פעמים מכל אחד אחר (16) ! 3 פעמים סיים ראשון . זו אובססיה (ע"ע) . האיש כנראה פנומן שהקדיש את חיו לאופניו . למעוניינים : http://robkish.homestead.com/
 

ItsikH

Member
רד מהציונות, טל הכל נכון, ועדיין - יש גם ענינים מעשיים פעוטים. סיפור "אם אתה שואל כמה זה עולה - זה לא בשבילך" לא רלוונטי אם פשוט אין לך הכסף למרצדס (זו הגרסה המקורית ששמעתי), הוא רלוונטי אם יש לך ואתה מחליט שלא אכפת לך כמה זה עולה, זה מה שאתה רוצה (יותר מבית למשל). במלים אחרות: שקול במה זה כרוך, כולל מה שלא חשבת עליו (וזה אומר - אין מקום לאופטימיות חסרת בסיס, היה מציאותי), ואז תחליט. אתה יכול להחליט ככל שתרצה ולהיות נחוש וזה לא יספיק. אני יודע איך נראה רוכב של 50 שעות וזה לא אני. כזכור פגשתי אחד כזה: הטכניקה שלי בהחלט טובה משלו, גם בקאדנס וגם בדרפטינג, אבל מה לעשות - בהספק הוא עובר אותי, יש לו סבולת טובה וכלום אחוזי שומן, והעיקר - אין לו צורך מיוחד בשינה. במקרה הזה - לא מדובר במחויבות חוצת גבולות, פשוט יש לו הנתונים הדרושים - והוא מנצל אותם. הפעם הלך לו רע, 60 שעות בלבד, מסכן. אם נחזור למטולת המיתולוגי, תאמין לי שלא פעמה בי כזו מחויבות ציונית כפי שאתה מתאר, זה פשוט היה אתגר מושך ותו לא, כזה שבחרתי בהתאם לנתונים שלי ולא להיפך - וזה כל הסוד. במלים אחרות, היה לי הכסף למרצדס, רק בחרתי להוציא אותו. ואם נחזור ל-PBP: בהתחשב בנסיוני האחרון, אין סיבה שלא ארד מ-70 שעות, בשאיפה לכיוון ה-60, וגם זה לא מפני שאני שואף לאיזה פודיום אלא מפני שלהמשיך אחרי 70 שכות נשמע לי עינוי וסבל מיותר. וזה כולל שינה טובה בדרך כמו שהרבה רוכבים חזקים אחרים עשו. בכדי לעשות אותו ב-90 שעות - אין ספק, רצון נחוש הוא הדרישה העיקרית.
 

ItsikH

Member
ועוד יש לציין (נועם שים לב) שמבחינת עלויות (כסף, פשוט כך) גם הסקתי מסקנות וצריך להשקיע הרבה יותר אם רוצים לעשות את זה טוב וגם להנות, ואפילו לסיים ../images/Emo9.gif.
 

tkatzir

New member
RAAM זה לא מרצדס!

כמה מרצדסים מסתובבים על כבישי הארץ?... בימים הראשונים של מגזין "מוטו," כשעדיין היו רם לנדס וטל שביט (אין קשר משפחתי
) אז באחד הגליונות הראשונים (הראשון?) הם עשו מבחן לסוזוקי R750. למי שלא בקי בהיסטורית אופנועי העל בארץ הקודש, האופנוע הזה היה נחשב בזמנו (שוב, בארץ...) כ"סוף סוף סופני." כותבי המבחן כתבו את הכתבה כראות עיניהם, וכפי שהם חשבו שיש לבחון את האופנוע הזה. המכתבים למערכת היו מלאים ב"איך אתם מעזים להתייחס לאופנוע הזה כאל סובארו מצוי?" תשובת העורכים: R750 זה לא בשמיים! והם אפילו עשו חסד לקוראים והזכירו את בימוטה... (לידיעתך - R750 נמכר כלחמניות טריות, שלא לדבר על 3 היצרנים היפנים האחרים שעלו לארץ בעקבות סוזוקי...) טוב. למי שנשאר עד עכשיו... PBP זה מרצדס, או סובארו... אלפי רוכבים מסיימים אותו בכל פעם. אפילו ב 2007, שנחשבת השנה הכי קשה, כ 70% מהרוכבים סיימו בהצלחה. עוד סטטיסטיקה - יש רוכבים שעד ה PBP רכבו 2100 ק'מ באותה שנה (כלומר, 600 ק'מ בנוסף לברווטים...) איציק, להזכירך, 65 שעות ב PBP זה המינימום! זה כמו לעבור את הברווטים על הקשקש. אם אתה חושב שמישהו יכול להצליח עם כזו תוצאה - אדרבא ואדרבא! אני מוריד את הכובע מראש! טל.
 

ItsikH

Member
זכור לי האופנוע הזה אתה נתפס לקטנות. הנקודה שלי היא שיש לך נתונים מסוימים שאיתם אתה מתחיל את הדרך. סתם דוגמא: נניח שבגיל 70, עם קריירת רכיבה חובבנית ללא שום נתונים מיוחדים, אתה מחליט שRAAM "זה האתגר הבא שלך"... תרשה לי להיות סקפטי. בהכללה, יתכן שחלק יידרשו למאמץ קטן יותר, חלק יידרשו למאמץ גדול במיוחד, וחלק פשוט לא יוכלו בשום פנים, וניתן להעריך מראש מה נדרש ומה המחיר ואם הוא אפשרי. אתה יכול להעמיד במקום המרצדס אובייקט אחר לצורך ההשוואה. אני, לדוגמא, לא מוכן לרכב בתנאי חוסר שינה יותר מפרק זמן קצוב, וזו הנחת עבודה שלי, כך שאפילו אם ארד מה-65 שעות ב-PBP, וזה אפשרי, לא אשקול להמשיך ל-RAAM.
 
למעלה