question about driving licenses....

CANADA1979

New member
question about driving licenses....

just a quick question, I had a customer from the UK who came in today with this pink old piece of paper as a driving license... I thought that the european DLs have a picture??? Do many people have just a piece of paper, and how do u guys treat it in terms of ID? anyhow, I made that customer come tomorrow again with his passport...
 
יש כאלה שעוד יש להם רשיון ישן

בגלל שבבריטניה אין חידוש רשיון כל X שנים כמו בישראל אלא הרשיון תקף עד גיל 70, רק מי שהרשיון הישן שלו הגיע ל-DVLA (בגלל שינוי פרטים, נקודות וכיו"ב) או מי שמוציא רשיון חדש מקבל רשיון עם תמונה. אני לא יודע איך מתייחסים לזה לגבי הוכחת זהות, אם אני יכול להוכיח מי אני עם חשבון חשמל אז למה לא עם רשיון נייר?
 

CANADA1979

New member
I don't know but we are always

suspicious with anything that is not american or canadian... I still helped the guy but he is still going to bring his UK passport tomorrow just in case. and a piece of paper is not a proper ID since it doesn't have a picture and anyone can steal it from you... we are heavily regulated regarding privacy, fraud etc.... (banking world)
 
בממלכה המאוחדת

נייר הוא הוכחה מספיקה לזהות. זה חייב להתחיל איפשהו, גם בשביל לקבל פספורט כל מה שאתה צריך זה כמה חשבונות חשמל. ככה מוכיחים זהות בממלכה המאוחדת, ע"י חשבונות. ישנם מצבים נדירים יותר שמבקשים משהו עם תמונה, אבל כמו שאמרתי, ההוכחה העיקרית של זהות כאן היא ע"י כתובת וחשבונות שמשולמים לכתובת הזאת.
 

noa scotland

New member
ממש לא מדויק! לא ינפיקו לך דרכון

רק על סמך ניירות. את הניירות שציינת אתה צריך להוכחת מגורים. לדרכון עצמו אתה חייב לספק גם תמונה, שעליה, כמו גם על טופס הבקשה לדרכון, חייב לחתום עובד מדינה כלשהו (או עו"ד, או רופא) שמצהיר שמכיר אותך שנתיים לפחות, ומאשר שהתמונה היא אכן שלך. על הטופס הוא גם מציין את מקצועו ואת כתובתו, כך שיש אפשרות לחקור אותו בענין. ובשום מקום בו זקוקים להוכחת זהות לא מקבלים חשבון חשמל להוכחה - אני לא מדברת על קנית פלאפון, למשל - אני מדברת על NI, בקשה להוצאת רשיון נהיגה חדש, טיסות פנימיות וכו'. במקרים האלה מקבלים רק תעודה עם תמונה, ואם יש רשיון נהיגה עם התמונה, הוא מקובל כצורת זיהוי.
 
זה דווקא די נכון

אם גנבתי ממישהו ניירות, המצפון שלי יעצור אותי בלהמציא איזה מורה שחתם לי על התמונה (גם מורים ועו"ד הם אופציה טובה). אני עוד לא שמעתי על מישהו שהתקשרו אליו לשאול אותו אם הוא באמת מכיר ובאמת חתם, קצת כמו להביא עדים לרבנות. בקשר להוכחת זהות, גם אלה שינויים של השנים האחרונות. לפני 10 שנים אף אחד לא הסתכל על תעודות מזהות כשפתחתי חשבון בנק, גם כשפתחתי חשבון השקעות בפידליטי הם לא ביקשו תעודה עם תמונה. זה נכון שלטיסות, הוצאת מזומן בבנק ושאר פירות וירקות מבקשים (היום) תעודה עם תמונה.
 

noa scotland

New member
זה שלא שמעת שמתקשרים

לאמת פרטים, לא אומר שהתהליך שתיארתי הוא לא התהליך הקובע. ואם תזכור, עניתי לך לאחר שכתבת: גם בשביל לקבל פספורט כל מה שאתה צריך זה כמה חשבונות חשמל וזה ממש, אבל ממש, לא! ואגב, גם לפני 20 שנה היה צורך בתמונה עם חתימה של מישהו שיזהה אותך, ממש כמו היום.
 

jeshu

New member
לא יאמן רופא ?! הם לא שמעו על תעודות לידה,תעודות נישואין וכדומה ? כאלה שאם חייבים אז מביאים את המקור + אישור נוטריוני. ובישראל במשרד הפנים הסבירו לי שהדרכון הוא המסמך החשוב ביותר שהמדינה מנפיקה (כלומר,במקרה משרד הפנים הישראלי,ניתן להנפיק ת.ז. על סמך דרכון ולא להיפך).
 

stevie1

New member
מה הבעיה לזייף תעודת לידה?

אחד המסמכים הקלים והנפוצים בזיופים
 

noa scotland

New member
מדובר על התמונה שאתה מצרף

הרי את המסמכים ניתן, ורצוי, לשלוח בדואר. אז היות והם לא רואים את המבקש עומד מולם - כי הוא יושב באותה שעה בפאב עם החבר'ה, או עושה קניות של וויקאנד, או סתם מעביר את הזמן במשרד, או השד יודע - הם דורשים תמונה שלו, שמישהו שמכיר אותו לפחות שנתיים מצרף הצהרה המעידה שאכן, התמונה היא של המבקש. ולצורך זה משרד הפנים פרסם רשימה של מקצועות שעליהם הוא "סומך". הם כמובן צריכים להיות נתינים בריטים בעצמם. תעודות לידה, נישואין, נוטריונים וכו' לא מספקים את הוכחת התמונה.
 

jeshu

New member
כל כך קשה למצוא בעל מקצוע שכזה שישקר קצת ? איכשהו קשה לי להאמין.אולי בגלל שאני ישראלי.
 

noa scotland

New member
באמת רציתי לשאול - זה לא פורום

ישראלים באירופה? (או שההדגשה צריכה להיות דוקא על "ישראלים"
) אתם לא מכירים את המנטליות? זה חדש לכם שהבריטים (למשל) נותנים קרדיט של אמון? השיטה כאן באמת לא תוכננה כהתמודדות עם הקומבינות הישראליות. אבל אולי באמת, ככל שיגיעו יותר קומבינטורים, הם יצטרכו לשקול את השיטה מחדש.
 
לפעמים אני חושב שהקומבינטורים

גרים כאן. אנשים מוכרים את הבית שלהם לילדים שלהם ואח"כ בוכים במשרדי הרווחה שאין להם איפה לגור, הורים שולחים את הילדים שלהם לבכות במשרד הרווחה שההורים זרקו אותם מהבית כדי שהם יקבלו דיור בחינם... את המקרים האלה שמעתי ממקור ראשון שסיפרו לי עליהם בגאווה. הונאת שרותי רווחה היא ספורט לאומי כמעט בבריטניה. גם העיתונים מלאים כתבות על גניבת זהות והמשטרה ממליצה לכל אזרח להחזיק מגרסה בבית כדי שלא יגנבו לו את החשבונות חשמל ויום אחד הוא יגלה שמישהו לקח משכנתא בשמו. זו היתממות לחשוב שאין כאן רמאים ואם המערכת היתה בנויה על אמון אז הם גם היו מאמינים לך שתצרף תמונה של עצמך בלי דרישות לאישור. לשיטה יש, כמובן, ליקויי אבטחה אבל כנראה שאחוז הרמאויות המשוער מצדיק את השימוש בה. לדעתי המערכת הבריטית עדיפה על תעודות זהות.
 

Nobilis

New member
כנראה שהבריטים לא מסכימים...

אחרי הכל, הם הולכים להנהיג תעודות זהות בשנים הקרובות
 
למעלה