MBA-בפתוחה או בבן-גוריון?

axelcoon

New member
MBA-בפתוחה או בבן-גוריון?

שלום לכם,אני סיימתי תואר בניהול וכלכלה בפתוחה בממוצע 90, ואני שוקל תואר שני או בפתוחה או בבן-גוריון- כאשר לשניהם אני יכול להתקבל ללא GMAT (על הנייר לפחות, כי אני לא יודע מה חתך הקבלה האמיתי בבן גוריון-רק כתוב שם שמעל 90 זה בלי GMAT) מישהו יודע לספר על MBA בבן גוריון? כמה ימים בשבוע? כמה זמן באופן כללי לוקח התואר? בבן גוריון מה יותר כדאי התמחות במימון או התמחות במימון וביטוח? עם עבודת מחקר או בלי? האם תכל'ס בשוק העבודה בן-גוריון עדיפה על הפתוחה בMBA? זאת למרות ששניהן יצאו טוב בדו"ח של המל"ג והוועדות מחו"ל שבחנו את רמת הMBA בארץ... כתוב שם שבבן-גוריון בהתמחות מימון וביטוח הם נותנים קורסים שיעזרו בבחינות של האוצר-אבל לא עדיף ללמוד לבד (שלא במסגרת הכאב ראש של התואר מבחינת זמן וממוצע) לבחינות של האוצר? תודה ושנה טובה.
 

Andy Worhol

New member
יש גם את את ה-HMBA בבן גוריון

אם יש לך נתוני קבלה לתוכנית ואתה סגור על MBA עדיף את התוכנית הזו. בניגוד ל-MBA הרגיל בבן גוריון אין פטור מ-GMAT על סמך ממוצע וצריך ציון בחלק הכמותי.
 

Andy Worhol

New member
התואר בפתוחה לא יחדש לך הרבה

צריך להשלים רק אלגברה לינארית ותהיה פטור מקורסי תשתית מסוימים אבל לדוגמא שיווק מאוד דומה לתואר ראשון (אותם ספרים) אבל חייבים לעשות. לא כולם מקבלים פטור מניהול פיננסי שמאוד דומה לתורת המימון. גם קורסי בחירה הם כמו כאלה של תואר ראשון-יש קורס שמשלב ניהול אסטרטגי וניהול בין לאומי. יש קורס מקביל כמעט לכלכלה מוניטארית בין לאומית (אם אותה מרכזת ופחות רמה מהקורס של תואר ראשון). אתיקה בעסקים=מוסר ועסקים של תואר ראשון. מצד שני מדובר על אותה מערכת מוכרת-סדר של חומרים,שירות. אני למדתי תואר ראשון בפתוחה ופשוט כל פעם בשוק מהאי סדר שיש באונ' סגורה (העברית).
 

שוהם א

New member
דווקא לי תמיד נראה שהשירות בפתוחה זוועתי

שאלתי אותם במייל שאלה פשוטה לפני כמה חודשים "כמה עולה תואר ראשון בהנדסת תוכנה, ואיך זה מתיישב עם שכר הלימוד האוניברסיטאי?" אחרי אולי איזה 7 סיבובים שאני פונה ולא מקבל תשובה, קיבלתי תשובה לאקונית של "ראה ידיעון פרק 7". שרק בשביל לקרוא את הידיעון צריך תואר....
 

Andy Worhol

New member
זה מקרה פרטי

אבל אני אישית מרגיש שרמת השירות הרבה יותר גבוהה. בנוסף, התמיכה של מערכות המחשוב בלמידה והאפשרויות לקבל סיוע בלמידה. לפעמים במרחק יש יתרון. בנוגע לעלות של תואר בפתוחה-זה נושא מורכב כי התמחור הוא לפי קורסים ולא לפי נ"זים ויש נושאים כמו החזרים של ועדת וינוגרד,מאזן שמ"א. אף אחד לא יתן לך מספר....יש גם את נושא הנחיה מוגברת מול רגילה. בסופו של דבר הנחיה רגילה בכל הקורסים צריכה לעלות כמו תואר בהנדסה באוניברסיטה...
 

שוהם א

New member
הבעיה היא שיש לי הרבה דוגמאות כאלה...

וזה חוזר על עצמו כל דבר עם נושאים של אטימות וחוסר רגישות לצרכי הסטודנט.
 

Andy Worhol

New member
לי לפחות יש הרבה יותר דוגמאות משנה בעברית

לעומת כמה שנים בפתוחה. יש הרבה מה לשפר תמיד אבל לדעתי יש שם יותר נכונות לשפר. אני מבין שאתה עשית אפיק מעבר אז למדת כ-5 קורסים לשם כך?
 

שוהם א

New member
כן

אני זוכר שגם לי זה היה הלם בהתחלה.... אבל מהר מאוד התרגלתי יש פקטורים, יש שאלות נורמאליות, יש מנחה שאפשר לדבר איתו, יש פיתרונות ויש נכונות לעזור. והכי חשוב מבחינתי היה החוויה שונה לחלוטין.
 

It is not funny

New member
עלות תואר בפתוחה

מתוך הידיעון של הפתוחה: "שכר הלימוד באוניברסיטה הפתוחה כפוף להנחיות המועצה להשכלה גבוהה. שכר הלימוד באוניברסיטה הפתוחה משולם לכל קורס בנפרד ובכל סמסטר בנפרד. שכר הלימוד לקורסים האקדמיים לתואר ראשון הוא שכר לימוד מצטבר ואחיד (שמ"א)". - בשורה התחתונה זה לא אמור לעלות יותר מאוניברסיטאות האחרות. אבל יש גורמים משפיעים על עלות הקורס: לקורס בהנחיה רגילה ולקורס עם הנחיה מוגברת עלות שונה. לקורס קיץ יש תוספת ללומדים במרכזים מסויימים , כמו מכללת ר"ג, יש תוספת "דמי מכללה" לחיילים בסדיר זה עולה פחות לקורסי אנגלית יש עלות שונה ועוד... כלומר לא ניתן לנקוב בסכום מסויים אלא רק לשער. אני סיימתי תואר בבר אילן ומסיים עכשיו נוסף בפתוחה, אין מה להשוות מבחינת הארגון והמענה, בבר אילן חיים בבמאה הביניים.
 

Kayben

New member
שהייתי ביום הפתוח בבנ"ג

הם אמרו שהלימודים בימי שני-שלישי והשלמות בשישי. לא הכי נוח לאנשים עובדים במשרה מלאה.
 
למעלה