+

../images/Emo95.gif + ../images/Emo108.gif../images/Emo108.gif../images/Emo108.gif

שלום לכולם. יש לנו 3 חתולות מדהימות ויש לנו תינוק בדרך. אני יודעת שהנושא הזה נדון הרבה וניסיתי למצוא בפורום מידע. בחיפוש מצאתי הפניה לאתר "דולה" עם כתבה שזעזעה אותי, בעיקר בציטוט הבא: "אם רוצים למנוע מהתינוק להיכנס למיטת התינוק, מומלץ לכסותה בכיסוי או אפילו בכילה. שיטה אחרת להרגיל את החתול לא להיכנס למיטת התינוק היא להשתמש בכיסוי פלסטיק או בד (אפשר מגבת מאד גדולה או סדין שלא צריך) ולכסות אותם בצידם האחד בנייר דבק דו-צדדי. להניח את הכיסוי כשצד הדביק כלפי מעלה על מיטת התינוק." ממתי בשם אלוהים מכסים את העריסה ביריעת פלסטיק או בד, כלומר מונעים אויר מהתינוק? זה חוסר אחריות נוראי לכתוב דבר כזה. ומי שכותב את זה לא מכיר את אחת משלושת החתולות המקסימות שלנו. האינטליגנטית הנמרצת (והמנהיגה כמובן) יודעת לפתוח דלתות ומגרות, כולל מגרות כבדות במטבח עם סירים ובקבוקים, משתחלת מתחת לשמיכה הזוגית הפרושה על המיטה בלי שום עזרה ממש עד האמצע, קופצת מעל הגבוהים שבארונות המטבח, בקיצור - כיסוי על עריסה, אם הוא לא מהודק במסמרים, ממש לא יהווה מעצור מבחינתה. מה גם שאין לי שום עניין לתת לתינוק לישון מתחת לכיסוי, ללא אויר חופשי. אז מה באמת אפשר לעשות? יהיה לנו מאד קשה להשגיח על התינוק עם 3 חתולות עירניות. אין לנו מספיק עיניים בשביל כולן. וגם "ההסבר" המעמיק בכתבה על זה שהמחברת לא שמעה על מקרים רעים לא יעזור, כי במשפחה של חברה שלי היה מקרה של חתול שהתישב על תינוק וההמשך ידוע. לא איכפת לי שזה מקרה נדיר, גם כל התאונות האפשריות בבית הן מקרים נדירים ובכל-זאת צריך לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע אותן. מישהי אחרת סיפרה לי שהיא התקינה דלת מרשת בנוסף לדלת הרגילה לחדרו של התינוק. כך היא יכלה לשמוע אותו אם הוא בכה, וגם החתולה שלה לא יכלה להיכנס ללא פיקוח. קצת מזכיר לי בית-כלא הגידור הזה. האם יש פתרונות נוספים? אני רוצה לציין שהחתולות שלנו מאד אוהבות להיות סוליסטיות והן די קנאיות בנושאי פינוק. הן אוהבות להיות כל יום המון זמן על הידיים ויכולות לתת כאפה תוך-כדי לחתולה אחרת שעוברת לידן באותה עת. לכל אחת יש את הזמנים והמקומות שלה לענייני גירגור. אני יודעת שהן תמשכנה לקבל הרבה חום ואהבה עם בוא התינוק, יכירו אותו וישחקו איתו בכיף. הן תקבלנה את הצעצועים והחיתולים שלו להרחה, נעשה את המקסימום כדי שסדר יומן לא ייפגע וכד'. עם כל זאת, אני לא סומכת על שיקול הדעת שלהן במה שמדובר בשהייה ללא פיקוח לצדו בשלב שהוא עדיין לא יכול אפילו להתהפך בעצמו בעת הצורך. מצד שני, אי-אפשר להתבונן בתינוק בכל דקה בלי הפסקה כדי לוודא שהכל בסדר. מה לעשות, גם הורים מסורים צריכים ללכת לרגע למטבח ומותר להם לצפות בטלויזיה כשמתחשק להם. יש לנו עוד כמה חודשים עד הלידה וזה תינוק ראשון בבית. אנחנו מאד אוהבים את שלושת הכוכבות שלנו ורוצים ליצור סביבה בטוחה ונעימה לכולם. איך עושים את זה? האם יש וטרינר מומחה בנושא ממנו ניתן לקבל עיצות קצת יותר מוצלחות מכיסוי עריסת התינוק ביריעת פלסטיק? תודה!
 
יריעה

הכוונה היא כנראה - לפני - שמגיע התינוק לבית. אני מעולם לא שמעתי על תינוק שנפגע מישיבה של חתול עליו ואני ממליץ לבדוק שלא מדובר באיזו שהיא אגדה אורבאנית שרצה אצלכם במשפחה. בכל מקרה, אפשר כבר עכשיו להתחיל להרגיל את החתולות לאירוע כולל מניעת כניסה לחדר התינוק/ת. ושאר המלצות מאותו המאמר - השמיע להם קלטות של בכי של תינוק, אולי להביא קצת ריחות של תינוקות (טלקים, מגבונים לחים, אבקות כביסה מיוחדות וכו'). בנוסף, אפשר אפילו להתקין "דלת יתושים" בחדר התינוק, כך ניתן לשמוע אותו כאילו אין דלת אך החתולות לא יכולות להכנס. בהצלחה.
 
בקיצור יהיה קשה...

בספרו הנפלא של האתולוג קונרד לורנץ, "טבעת המלך שלמה", הוא מספר שכשנולד לו תינוק הוא עשה לו "כלוב הפוך". כלומר, כדי למנוע את הגישה של כלל החיות שהסתובבו לו חופשי בבית ובחצר, הוא בנה כלוב ובתוכו הניח את העריסה. זה פתרון יעיל שדומה לדלת-הרשת, אבל הוא די מגעיל אותי. מה, בכל פעם שאני ארצה לבשל או לכבס משהו, אני אצטרך לשים את התינוק ליתר ביטחון מאחורי גדר? ברררר....
 
לא.

רק אם את ממש חוששת. אני מכיר לא מעט אנשים שגידלו את הילדים בלי שום חוצץ... זה מאוד פרטני.
 

f e l i n e

New member
../images/Emo62.gifבשלב הראשון: אקסטרא תשומת לב

לתינוק אין ברירה. אתם ממילא תשימו עין עליו כל הזמן! גם בחלוף הזמן- את התינוק לא תוכלו להשאיר לבד בבית נכון? אף הורה טוב לא משאיר את תינוקו ללא השגחה. ברור שפעמים רבות התינוק (תודה לאל) ינמנם בחדר אחד כשאת בעבודה ובעלך מקשיב למוסיקה וקורא עיתון בחדר אחר. או כשההורים העייפים (ואתם תהיו..) הולכים לבהות קצת בטלביזיה יחדיו. מה על אותם הורים לעשות עם תינוקותיהם המזונבים? עליהם לקחת את חתוליהם לצפות עימם ב-TV... כלומר- לא להשאיר את החתולים לבד עם התינוק כמו שלא היית משאירה ילד בן שנתיים לבד עם התינוק שלך. הוא גם יכול להתיישב עליו בטעות או לפגוע בו שלא בכוונה- בדרך משחק. וכשאתם באותו חדר עם התינוק אין מניעה ששאר ה"ילדים" יתרוצצו לכם בין הרגליים. הרי אתם שם- ותוכלו למנוע או לקטוע כל מצב של משחק מוגזם. ומה בלילה? אתם ישנים, התינוק ישן איתכם בחדר במיטה משלו. והחתולים? ישגעו אתכם ביללות של: "תנו לי להיכנס" קראתי כבר על עצה אחרת מכיסוי מיטת התינוק בחומות הגנה בצורות: אפשר להתקין בחדר שלכם דלת רשת - שהחתולים יכולו לראות מה קורה בחדר אך לא להכנס מה שאמור להפחית מסקרנותם. לא יודעת. לדעתי הם עדיין ידרשו כניסה חופשית. אכן בעיה. אני, כמו שמעייפים תינוק כדי שישן כל הלילה- הייתי בשלב ראשון מעייפת את כולם כדי שישנו כל הלילה- אז שישנו בחדר אחר. בנוסף כדי למנוע מהחתולים לחדור אל מיטת התינוק הרכה והנחשקת הייתי מנסה לבנות תוספת משופעת כלפי פנים לדפנות המיטה הגבוהות מה שיגביה אותן יותר ויקשה את הקפיצה לתוכה. עוד משהו: חתולי סולדים מריחות מסוימים. אולי ניתן להקיף את המיטה בריח קינמון או הדרים ואז חתולים לא יחפצו בשיטוטים בקרבתה. וכמובן: ייעוץ התנהגותי יכול לעזור גם כן. הנה גם כתבה מתוך המשובח של חתולוהוליק על הסיכויים האפסיים כמעט שחתול יעביר מחלות לתינוק.
 
תודה על ההפניה לייעוץ

זה בדיוק מה שחיפשתי. עם אמירות אחדות בתגובתך היה לי די קשה. "אף הורה טוב לא משאיר את תינוקו ללא השגחה". לא נעים לי לספר לך, אבל גם הורה טוב צריך לפעמים ללכת לשרותים והוא לא חייב לעשות את זה עם התינוק. כשיש חתולים בבית, זו בעיה שונה מאשר להשאיר לרגע את התינוק בחדר. כאן משאירים אותו עם בעלי חיים שהתנהגותם אינה תמיד צפויה וזה ממש, אבל ממש, לא אותו דבר. וגם רגע אחד בלי השגחה צמודה, אפילו כדי ללכת לשרותים או למטבח כדי לחמם בקבוק, מה שלמיטב ידיעתי כל הורה טוב עושה, עלול להוות בעיה כשיש חתולים בשטח. יש הבדל בין להיות עם הילד בבית ולהשגיח עליו היטב, לבין להתבונן בו כל הזמן ללא הפסקה. זה כבר בלתי אפשרי. ולקחת את החתולות לשבת איתנו מול הטלויזיה... חתולים הם עם חופשי. ירצו, יבואו. לא ירצו, אז לא. ככה זה עם חתולים. בגיל שנתיים לא תהיה שום בעיה. לדעתי, גם לא בגיל שנה. נכון, שריטה פה שריטה שם, אבל הקטנצ'יקים לומדים מהר מאד מה כדאי לעשות עם החתול ומה לא. גם מבוגרים אינם חסיני שריטות, וזה ממש לא מטריד אותי. מטריד אותי הגיל שבו התינוק אינו יכול לצאת מסיטואציות ולנוע באופן חופשי על-דעת עצמו. בנוגע לתוספת לעריסה - אולי זה עוצר חתולים מסוימים, אבל זה ממש קטן על הגאונה שלנו. פעם היא קפצה עם גבס על ארון שהגיע כמעט עד התקרה. היא עולה על הכל ונכנסת לתוך הכל. התרגלתי כבר לזה שהבגדים והמצעים שלנו יוצאים מהארון עם השערות שלה. בקשר למניעת הכניסה לחדר התינוק - בלילה לא תהיה בעיה. בהתחלה הוא יישן בחדר שלנו, ואנחנו כבר רגילים לנעול את הדלת בלילה כי מנסיון, זו הדרך היחידה אצלנו לישון (וכזכור יש לנו פותחת דלתות מקצועית כך שחייבים לנעול). הבעיה תהיה במשך היום. ממש קשה לי הרעיון שאי-אפשר יהיה להשאיר את התינוק על שמיכת פעילות להנאתו בסלון ושהוא יאלץ להעביר חלקים גדולים מזמנו בתוך חדר מגודר. זה ממש, אבל ממש, ניראה לי אכזרי. לצערי גם עניין הריחות לא יעזור, וזאת מנסיוננו העגום עם ספריי דוחה חתולים מסוגים שונים. זה ממש לא משנה להן. אוף! ממש מלחיץ הסיפור הזה.
 
אופס

הקישור ליעוץ הוא לאותה אחת שכתבה את הכתבה שלא אהבתי. אני אחפש להתיעץ עם מישהו אחר. יש רעיונות?
 

f e l i n e

New member
../images/Emo12.gif התכוונתי עובים את התינוק

לבד בבית כשהם עצמם מחוץ לבית לא לשירותים. כפי שאת יכולה לקרוא בהודעה ההיא: בכתבתי שם שברור שההורים רואים טחביזיה, קוראים עיתון וכו'. לא ניסיתי לשפוט את כישורי ההורות העתידיים שלך רק לעזור
ואם את בשירותים- את יכולה שנייה לפני כן לסגור את דלת החדר בו נמצא תינוקך וכך למנוע מחתולייך מלהכנס באותו רגע לחדר! את מבינה? לזה התכוונתי: כל עוד את בבית, אפילו אם אינך צמודה לתינוק את יכולה לנטר את התמנהגות חתולייך. והורה בד"כ קשוב תמידית לתינוקו אשר בקרבת מקום גם אם הוא לא איתו בחדר באותו רגע בעניין הלינק לאתר העוסק בייעוץ התנהגותי: נסי להתקשר ולדבר איתה, אל תפסלי אותה בגלל כתבה אחת. בפורום חתולים בוואלה תמצאי עזרה פרטנית יותר בנוגע לייעוץ התנהגותי למרות ששוב: אם נוקטים אמצעי זהירות פשוטים- לא יקרו פשלות
 
חיפשתי עד שמצאתי ../images/Emo28.gif

דרך הקישורים בוואלה (ותודה על ההמלצה לפנות לשם) היגעתי לאתר המרכז הוטרינרי בהרצליה הירוקה. יש שם מאמר עם טיפים לגבי הבאת תינוק לבית עם חתול או כלב. אומנם חלק מהטיפים הם כמו בכתבה השנייה, עם זאת לדעתי (הלא מקצועית, אבל דעתי) הגישה הבסיסית היא הרבה יותר אחראית וריאליסטית. מצד אחד זה אימת חלק מהחששות שלי, אבל מצד שני מרגיע אותי לדעת שיש מישהו שהגישה שלו מדברת אלי ואני יכולה לפנות אליו ליעוץ, כבר בזמן הקרוב. אני כמובן מכירה וטרינרים אבל בהקשר של זריקת עיקור או טשטוש בעת היסטריה בתספורת וכד'. בנושא הזה חשוב היה לי למצוא מישהו שאני מרגישה שיש לנו שפה משותפת במה שנוגע לקביעת המינהגים האפשר לומר המשפחתיים שלנו. תיראו מה זה, שנים עם החתולות ומה מביא אותי לפורום? תינוק!
 
לא מדויק

כתבתי כבר שהעיצות די דומות אבל יש הבדל חשוב בגישה - יש המלצה חד-משמעית לא להשאיר את התינוק לבד עם הכלב או החתול, עם אזהרה מוצדקת ומפורשת שתאונות קורות, במקום "תרופות ההרגעה" של הכתבה הקודמת בה המחברת טוענת שמעולם לא שמעה על כך שחתול תקף תינוק ושלדעתה מדובר באמונות טפלות בלבד. במה שנוגע לבטיחות, עדיף לדאוג קצת יותר מדי מאשר קצת פחות מדי. חוץ מזה שגם בעצות יש הבדלים ברוכים. לדוגמא - הרעיון לצ'פר את החתול באוכל טעים בעת הרחת האוביקטים השייכים לתינוק הוא מעולה לדעתי.
 
המממ....

ועם ילד בן שנתיים-שלוש היית משאירה את התינוק? זה נראה לי טריוואלי לגמרי שעם חיות ועם ילדים קטנים אחרים - לא משאירים תינוק לגמרי לבד.
 
למעלה