התייעצות- שנה ו-8 חודשים

משקולת

New member
../images/Emo95.gif התייעצות- שנה ו-8 חודשים

לא כ"כ יודעת להיכן לשרשר, אז ברשותכן אפתח הודעה חדשה: ובכן, בני הצעיר בן שנה ו-8 חודשים: מתוק, מקסים, סקרן, שובב ו.... מתיש אותי ברמות שטרם נראו כאן. שונה לגמרי מאחיו הבכור ב- ה-5. אחיו בגילו כבר דיבר שוטף (ממזמן), ידע להגיד לי היטב מה הוא רוצה, היה מקשיב שעות לסיפורים, משחק בפלסטלינה וכו'. גם בכה הרבה, ורצה המון על הידיים (עד גיל שנתיים ומשהו לבטח) ובהחלט הזיכרון קצת מתעמעם (לא יכולה להתכחש לכך), אבל אני זוכרת בוודאות שהיו פרקי זמן ארוכים (בין לבין הבכי ו"על הידיים") שבהם הוא הקשיב לסיופורים, השלים אותם, עשה איתי קצת עבודות בפלסטלינה וכו'. מה קורה אצל הקטן? הוא לא מסוגל לשבת יותר מדקה אחת במקום מסוים. אומר הרבה םעמים שהוא רוצה "פו" (סיפור) ואז לוקח ספר, מקשיב לשורה אחת, אומר "גו" (לסגור) וסוגר את הספר. הוא חולה על טלפונים/שלטים ושאר אביזרי טכנולוגיה ומסוגל להדליק/לפתוח/לכבות ולתפעל אותם בלי הפסקה. כשלוקחים ממנו הוא כמובן בוכה. משחק דקה באחד מהמשחקים שלו, ואז ישר רץ לחפש את השלט של המזגן ומתעקש לפתוח אלף פעם. נקסט. יורדים למטה- לסלון, חייב להדליק את הטלוויזיה (רון בגילו בקושי ראה טלוויזיה). הדלקנו, מילא- יופי. לא יופי- עסוק בלכבות ולהדליק. יצאנו לגינה. האם מכאן תבוא הישועה? לא! מוכן פעם או פעמיים להתגלש, ובשאר הזמן מתעסק עם השער או הברזיה. חולה על ברזיות. מזהה אותן מקילומטרים. צועק:"איזיה", רץ, אם מגיע לכפתור- לוחץ, ואם לא- מכריח אותי ללחוץ. אם אין ברזיה בהישג יד, מתעסק עם השער של הגינה- רוצה רק לפתוח ולסגור. זה אולי נשמע קצת משעשע, אבל נראה לי שזה ממש סוג של אובססיה- הוא לא מסוגל להעסיק את עצמו (ביחד איתי, לא לבד!) באיזשהו משחק או סיפור- רק שלטים/פלאפונים ובחוץ שערים וברזיות. לא רק שאני מותשת פיזית ברמות שאין לתאר, אני ממש תוהה "מה הסיפור". ברצינות. אני שוקלת לשאול את רופאת הילדים שלנו מה דעתה על כך, אבל היא מאוד מבוגרת, ולא תמיד קל לתקשר איתה בעניינים האלה, כך שאני תוהה אם היא תרד לסוף דעתי. אגב, בגן הגננת אומרת שהוא משתלב מצויין, משחק יפה, קשוב רוב הזמן וכו'. אני יודעת שאחים לא בהכרח דומים אחד לשני, שכל אחד מתפתח אחרת וכו' וכו', אבל נראה לי ש"תחומי העניין" שלו קצת, איך לומר מוזרים, וחוסר היכולת שלו לשבת יותר מדקה אחת ולהתעסק במשחקים של ילדים גם היא קצת מוגזמת. מה דעתכן? תודה מראש על כל תובנה/הארה בנושא!
 
הי משקולת

קשה להמנע מהשוואות, אך צריך להזהר מהן. כתבת:"נראה לי ש"תחומי העניין" שלו קצת, איך לומר מוזרים, וחוסר היכולת שלו לשבת יותר מדקה אחת ולהתעסק במשחקים של ילדים גם היא קצת מוגזמת". הוא מתעסק במשחקים של ילדים! זה מה שילדים עושים: הם סקרנים ולכן חוקרים ולומדים את הסביבה שלהם. נכון, לא תמיד על פי התוכניות של המבוגרים. יש הבדלים בין ילדים וגם בין מבוגרים בתחומי העניין שלהם. יש כאלה שזקוקים לתנועה מרובה (הספורטאים) ויש כאלה שממעיטים בכך ומעדיפים פעילות רגועה יותר. הבן שלך חוקר איך הדברים עובדים. זה מה שמעניין אותו בכל מקום ובכל דבר. לדברי הגננת הוא מתפקד מצויין ויש לו יכולת קשב טובה, כך שלא נראה שיש מקום לדאגה. נראה שהקושי שלך נובע מהבדלי הטמפרמנט ביניכם ואולי גם מהציפיות שלך, שאינן מתממשות. אני מציעה, על מנת להקל על עצמך, לנסות לשנות את הדרך בה את תופסת את התנהגותו של בנך. נסי לראות בו ילד סקרן ופעלתן המנסה להבין את העולם הסובב אותו ותוך כדי גם מפתח יכולות שונות החשובות להתפתחותו. הכיני לו "תיבת גרוטאות" עם כל מיני חפצים שאינם בשימוש, אותם יוכל לפרק ולחקור וכשאתם יוצאים לגינה התכונני מראש לכך שהוא מתעניין בברזיה יותר מאשר במגלשה וזה בסדר גמור. ילדים לומדים ומתפתחים בדרכים שונות המתאימות להם ולצרכיהם ויש לך שתי דוגמאות נהדרות לכך בבית. שנה טובה והרבה בריאות ונחת!
 

משקולת

New member
יפעת, תודה רבה!

תשובתך עזרה לי מאוד. שתהיה לך שנה טובה ומבורכת
.
 
למעלה