../images/Emo95.gif התייעצות- שנה ו-8 חודשים
לא כ"כ יודעת להיכן לשרשר, אז ברשותכן אפתח הודעה חדשה: ובכן, בני הצעיר בן שנה ו-8 חודשים: מתוק, מקסים, סקרן, שובב ו.... מתיש אותי ברמות שטרם נראו כאן. שונה לגמרי מאחיו הבכור ב- ה-5. אחיו בגילו כבר דיבר שוטף (ממזמן), ידע להגיד לי היטב מה הוא רוצה, היה מקשיב שעות לסיפורים, משחק בפלסטלינה וכו'. גם בכה הרבה, ורצה המון על הידיים (עד גיל שנתיים ומשהו לבטח) ובהחלט הזיכרון קצת מתעמעם (לא יכולה להתכחש לכך), אבל אני זוכרת בוודאות שהיו פרקי זמן ארוכים (בין לבין הבכי ו"על הידיים") שבהם הוא הקשיב לסיופורים, השלים אותם, עשה איתי קצת עבודות בפלסטלינה וכו'. מה קורה אצל הקטן? הוא לא מסוגל לשבת יותר מדקה אחת במקום מסוים. אומר הרבה םעמים שהוא רוצה "פו" (סיפור) ואז לוקח ספר, מקשיב לשורה אחת, אומר "גו" (לסגור) וסוגר את הספר. הוא חולה על טלפונים/שלטים ושאר אביזרי טכנולוגיה ומסוגל להדליק/לפתוח/לכבות ולתפעל אותם בלי הפסקה. כשלוקחים ממנו הוא כמובן בוכה. משחק דקה באחד מהמשחקים שלו, ואז ישר רץ לחפש את השלט של המזגן ומתעקש לפתוח אלף פעם. נקסט. יורדים למטה- לסלון, חייב להדליק את הטלוויזיה (רון בגילו בקושי ראה טלוויזיה). הדלקנו, מילא- יופי. לא יופי- עסוק בלכבות ולהדליק. יצאנו לגינה. האם מכאן תבוא הישועה? לא! מוכן פעם או פעמיים להתגלש, ובשאר הזמן מתעסק עם השער או הברזיה. חולה על ברזיות. מזהה אותן מקילומטרים. צועק:"איזיה", רץ, אם מגיע לכפתור- לוחץ, ואם לא- מכריח אותי ללחוץ. אם אין ברזיה בהישג יד, מתעסק עם השער של הגינה- רוצה רק לפתוח ולסגור. זה אולי נשמע קצת משעשע, אבל נראה לי שזה ממש סוג של אובססיה- הוא לא מסוגל להעסיק את עצמו (ביחד איתי, לא לבד!) באיזשהו משחק או סיפור- רק שלטים/פלאפונים ובחוץ שערים וברזיות. לא רק שאני מותשת פיזית ברמות שאין לתאר, אני ממש תוהה "מה הסיפור". ברצינות. אני שוקלת לשאול את רופאת הילדים שלנו מה דעתה על כך, אבל היא מאוד מבוגרת, ולא תמיד קל לתקשר איתה בעניינים האלה, כך שאני תוהה אם היא תרד לסוף דעתי. אגב, בגן הגננת אומרת שהוא משתלב מצויין, משחק יפה, קשוב רוב הזמן וכו'. אני יודעת שאחים לא בהכרח דומים אחד לשני, שכל אחד מתפתח אחרת וכו' וכו', אבל נראה לי ש"תחומי העניין" שלו קצת, איך לומר מוזרים, וחוסר היכולת שלו לשבת יותר מדקה אחת ולהתעסק במשחקים של ילדים גם היא קצת מוגזמת. מה דעתכן? תודה מראש על כל תובנה/הארה בנושא!
לא כ"כ יודעת להיכן לשרשר, אז ברשותכן אפתח הודעה חדשה: ובכן, בני הצעיר בן שנה ו-8 חודשים: מתוק, מקסים, סקרן, שובב ו.... מתיש אותי ברמות שטרם נראו כאן. שונה לגמרי מאחיו הבכור ב- ה-5. אחיו בגילו כבר דיבר שוטף (ממזמן), ידע להגיד לי היטב מה הוא רוצה, היה מקשיב שעות לסיפורים, משחק בפלסטלינה וכו'. גם בכה הרבה, ורצה המון על הידיים (עד גיל שנתיים ומשהו לבטח) ובהחלט הזיכרון קצת מתעמעם (לא יכולה להתכחש לכך), אבל אני זוכרת בוודאות שהיו פרקי זמן ארוכים (בין לבין הבכי ו"על הידיים") שבהם הוא הקשיב לסיופורים, השלים אותם, עשה איתי קצת עבודות בפלסטלינה וכו'. מה קורה אצל הקטן? הוא לא מסוגל לשבת יותר מדקה אחת במקום מסוים. אומר הרבה םעמים שהוא רוצה "פו" (סיפור) ואז לוקח ספר, מקשיב לשורה אחת, אומר "גו" (לסגור) וסוגר את הספר. הוא חולה על טלפונים/שלטים ושאר אביזרי טכנולוגיה ומסוגל להדליק/לפתוח/לכבות ולתפעל אותם בלי הפסקה. כשלוקחים ממנו הוא כמובן בוכה. משחק דקה באחד מהמשחקים שלו, ואז ישר רץ לחפש את השלט של המזגן ומתעקש לפתוח אלף פעם. נקסט. יורדים למטה- לסלון, חייב להדליק את הטלוויזיה (רון בגילו בקושי ראה טלוויזיה). הדלקנו, מילא- יופי. לא יופי- עסוק בלכבות ולהדליק. יצאנו לגינה. האם מכאן תבוא הישועה? לא! מוכן פעם או פעמיים להתגלש, ובשאר הזמן מתעסק עם השער או הברזיה. חולה על ברזיות. מזהה אותן מקילומטרים. צועק:"איזיה", רץ, אם מגיע לכפתור- לוחץ, ואם לא- מכריח אותי ללחוץ. אם אין ברזיה בהישג יד, מתעסק עם השער של הגינה- רוצה רק לפתוח ולסגור. זה אולי נשמע קצת משעשע, אבל נראה לי שזה ממש סוג של אובססיה- הוא לא מסוגל להעסיק את עצמו (ביחד איתי, לא לבד!) באיזשהו משחק או סיפור- רק שלטים/פלאפונים ובחוץ שערים וברזיות. לא רק שאני מותשת פיזית ברמות שאין לתאר, אני ממש תוהה "מה הסיפור". ברצינות. אני שוקלת לשאול את רופאת הילדים שלנו מה דעתה על כך, אבל היא מאוד מבוגרת, ולא תמיד קל לתקשר איתה בעניינים האלה, כך שאני תוהה אם היא תרד לסוף דעתי. אגב, בגן הגננת אומרת שהוא משתלב מצויין, משחק יפה, קשוב רוב הזמן וכו'. אני יודעת שאחים לא בהכרח דומים אחד לשני, שכל אחד מתפתח אחרת וכו' וכו', אבל נראה לי ש"תחומי העניין" שלו קצת, איך לומר מוזרים, וחוסר היכולת שלו לשבת יותר מדקה אחת ולהתעסק במשחקים של ילדים גם היא קצת מוגזמת. מה דעתכן? תודה מראש על כל תובנה/הארה בנושא!