דפוסי הנקה

shan26

New member
הנקות קצרות ולא תכופות

התינוק שלי בן 10 ימים וכפי שכתבתי פה לפני כמה ימים - נולד גדול 3.8 ק"ג, בשקילה בגיל שבוע בטיפת חלב היה 3.9 ק"ג. ביומיים-שלושה האחרונים התחיל לינוק רק 10 דקות מצד אחד ולסרב להמשיך, אחרי גרפס (שבד"כ לא ממש יוצא) והחלפת חיתול הוא לוקח כמה לגימות בודדות מהצד השני. עד אז בשבוע הראשון הוא היה יונק הרבה הרבה יותר זמן (היינו כבר במצב של שעה וחצי לכל הנקה, ואח"כ ירד ל30-40 דקות). חשבתי שאולי יש לי עודף חלב כי השד די מלא והחלב יוצא בקלות, ולפעמים נראה שהוא נחנק ממנו, אבל קראתי פה שעודף חלב מתאפיין ביניקות תכופות, מה שמאוד לא מאפיין אותו. כלומר, לסיכום - הוא יונק 10 דקות בקושי, בתדירות די נמוכה-בקושי בקושי מגיע ל-8 פעמים ביום, ובנוסף לזה מפסיק המון באמצע ודורש "חיבור אקטיבי" מצדי בכל פעם - . עם זאת הוא רגוע ושקט, עושה מספיק פיפי וקקי. האם זה "צרות של עשירים" ולתת לו לישון הרבה ולינוק מעט כמו שהוא עושה, או שצריך לעשות משהו אקטיבי? תודה!
 

michal@gal

Active member
מנהל
נשמע כמו צרות של עשירים

כנראה שהוא התייעל, ו-10 דקות מספיקות לו כדי לינוק ארוחה שלמה. קחי אותו לשקילה עוד שבוע כדי לראות שהעלייה הטובה במשקל ממשיכה, למרות שלפי מדד היציאות נשמע שהכל בסדר.
 
בהחלט צרות של עשירים

שירה הייתה אוכלת מההתחלה 5-10 דקות. ועלתה יפה מאוד במשקל - נולדה 3.460 ובגיל חודש שקלה כבר 5 קילו. לתינוקות גדולים בדר"כ יותר קל לינוק והם עושים את זה ביעילות. והם גם זקוקים לפחות ארוחות. נשמע לי תקין לחלוטין.
 

פיצי28

New member
שאלת משפחתון וכמויות חלב שאוב

הקטנה נכנסה למשפחתון לפני כמה ימים (בת חמישה חודשים), אחרי יום שלא הסכימה לבקבוק שאוב היא התרצתה ביום השני ומסכימה לבקבוק (אנחת רווחה...טפו טפו טפו). השאלה היא מהן הכמויות שהיא אמורה לאכול? השארתי לה מלאי של חלב שאוב והיא אוכלת במנות די קטנות - מסכימה כל פעם ל40-60 בהמשכים, לפעמים עוד 20 אחרי חצי שעה. בסוף היום הגענו למצב שהיא אכלה 180 במשך 8 שעות (ינקה בבוקר לפני היציאה למשפחתון וכשחזרנו). האם זה מספיק? (יש לציין שהיא שוקלת קרוב ל-9 קילו ולכן חשבתי שהיא זקוקה להרבה יותר אוכל). המטפלת רוצה להגיע איתה למצב שהיא תאכל ארוחה של 80-100 לפחות- ואולי היא פשוט רגילה למנות קטנות? (גם בבית יונקת בהמשכים חוץ מההנקה לפני השינה שהיא ארוכה). יצא קצת ארוך, סליחה ...
 
כדאי בהדרגה להרגיל למנות גדולות

לפחות 100 למנה. כמובן שלא לדחוף אוכל בכוח... אפשר לבקש מהמטפלת לחמם חצי מנה - ואם היא מסיימת אותה לחמם מיד את החצי השני ולהציע אותו.
 
זה יכול להשתנות עם הזמן

כאשר פוצי נכנסה למעון, היא אכלה בערך ככה. לאחר שבוע-שבועיים הכמויות לארוחה עלו, ומספר הארוחות קטן. אני אומרת פחות או יותר, כי מעולם היא לא באמת התרגלה לשלוש ארוחות בקבוק מסודרות ביום, כל שלוש שעות. המטפלות קצת השתגעו מזה, אבל עם הזמן היא הרגילה אותן
 

פיצי28

New member
כנראה שזה מה שיהיה אצלנו...

המטפלות התרגלו שכל בקבוק הוא בהמשכים... מקווה שעם הזמן אני אביא את הכמות המתאימה של החלב ואז לא ייזרק וגם לא יחסר. בינתיים אני מעדיפה להביא יותר ושיזרק (גם השארתי כמה שקיות מהסטוק בפריזר של המשפחתון). אולי עם התחלת המוצקים עוד מעט הארוחות יסתדרו...
 

Nuksmom

New member
רציתי לשאול אותו הדבר.

הבן שלי בן 7 שבועות ויונק בדיוק כמו שתארת. אני חושבת שהוא אוכל קצת בכל פעם. הבת הגדולה שלי הייתה יונקת הרבה יותר בכל הנקה שהייתה כל 3-4 שעות ביום. אני קצת מפחדת שאני מרגילה אותו לינוק בתדירות גדולה ושהוא לא אפתח מרווחים.
 

michal@gal

Active member
מנהל
כמו שענו לשואלת הקודמת

את לא "מרגילה" אותו לינוק בתדירות גבוה. כשהוא היה ברחם הוא היה רגיל לאכול 24 שעות ביממה. מרגע שהוא נולד הוא לאט לאט לומד לאכול במרווחים. זה תלוי רק בו וביכולת שלו להתרגל לארוחות בהפסקות. הדרך היחידה להגדיל את המרווחים היא להשאיר אותו רעב עד שהשעון יראה שעבר הזמן הרצוי. ככה היו עושים לפני שנים ובגלל זה דור האמהות שלנו כמעט ולא הניקו כי "נגמר החלב".
 
למעלה