דפוסי הנקה

דומבו

New member
הנקה והרבה

הי לכן, בני בן 9 שבועות ויונק על שעתיים במהלך היום. בלילה הוא פותח לפעמים פער של 3-4 שעות ולקראת הבוקר יונק שוב כל שעתיים. הוא יונק לרוב 10 דקות מכל שד. האם זה הגיוני? כמה זמן אמורים לינוק בגיל הזה מכל שד? כמובן שאני רוצה ללת לו ציצי בכל פעם שהוא רעב/רוצה אבל האם יש איזה טריק בו אני אוכל לפתוח בכל זאת קצת פערים? תודה ויום מצוין
 

Revili

New member
זה בהחלט סביר

נשמע נורמלי לחלוטין וכל הכבוד לקטנצ'יק שכבר יודע מתי לילה ופותח פער יותר גדול... אין טריקים לפתיחת פערים כיוון שהנושא לא באחריותך אלא תלוי לחלוטין בתינוק. כאשר יהיה מוכן לרווח את ההנקות הוא כבר יודיע לך שכרגע אינו מעוניין לינוק. אז תני לו זמן, המשיכי להניק בכל פעם וכמה שהוא רוצה ואל תתבונני כלל בשעון.
 
מעדיפה צד אחד

הקטנה שלי בת 3 חודשים וחצי וינקת מלא. אני שמאלית, ויותר נח לי לערסל אותה ביד שמאל. כך יוצא שהיא נמצאת הרבה בתנוחה הזו בצד הזה. גם ההנקה עצמה יותר נוחה לי והגיונית לי בצד הזה. בצד ימין זה יותר מעושה. כך יצא שהיא לאט לאט מתרגלת לצד הנוח. ועכשיו היא כבר מתעצבנת לינוק מצד ימין. אני רק מניחה אותה בתנוחת יניקה בצד ימין, היא מתעצבת ומקשתת את הגב, אני הופכת צד, והופ - הבחורה יונקת במרץ. עכשיו אני כבר מנסה סתם להחזיק אותה בצד ימין, גם בלי הנקה, אבל זה כבר לא עוזר. כמובן שאם אני "עובדת" עליה ומניחה אותה לינוק מצד ימין כאשר היא כאילו בתנוחת שמאל, היא יונקת יפה. אז מה עושים עכשיו? בלילה היא כמובן לא שמה לב, ואז אני משתדלת להשלים פערים מצד ימין. אבל כבר נהיה הבדל בגודל השדיים.
 

מאמינקה

New member
זה מעגל

כשמניקים פחות מצד אחד יש פחות ואז פחות נוח להיניק/לינוק ממנו ויש עוד פחות... אם מוסיפים לכך א-סימטריה שיכולה להיות בין הצדדים מראש, זו הסיטואציה. בגיל הזה עדיין כדאי לנסות לעודד את הצד הזקוק לכך כי כך קל יותר לשמור על הכמויות. ניתן לשאוב מהצד הזה כדי להגביר את הכמויות בו מה שיכול להביא להסכמה רבה יותר לינוק ממנו, מה שאת עושה מבחינת התנוחה ולהציע ביניקות מנומנמות זה נכון, וזה שבתך מסכימה לכך אז זה סימן טוב. יכולה להיות זרימת חלב גם עם הבדל בגודל, מניסיון...
 

העדשים

New member
כל מה שמאמינקה כתבה וגם תשימי לב שאין לה

הבדל בהטיית הראש בין הצדדים. לפעמים תינוק מעדיף תנוחה עם כיוון מסויים וכאילו נתפס לו השריר כך שהוא ממשיך לכופף את הצוואר בעיקר לאותו צד מה שמגדיל את ההבדל בין הצדדים. בדיקה ראשונית את יכולה לעשות לבד ע"י זה שאת עומדת מצד אחד שלו וע"י צעצוע מנסה למשוך את תשומת ליבו אליך ואח"כ אותו הדבר מהצד השני. ייתכן שתראי הבדלים או שוויון בעצמך.
 

liatmor2

New member
הנקות ארוכות

בוקר טוב בימים האחרונים המלאכית שלי (4 שבועות) אוכלת שעות ארוכות - שעתיים שלוש (עם הפסקות קצרות) בהתחלה זה היה קפיצת גדילה ומאז נראה לי שהיא פשוט סתם מוצצת ולא אוכלת בשאיבות יוצאות כמויות משתנות בין 40-100 נראה לי שזה כמויות יפות מה שאומר שלא חסר חלב - היא פשוט מתעצלת לינוק? זה תקין? מה קורה פה? למקרה שלא הייתי ממש ברורה - אתמול ינקה בערך שעתיים פלוס ועדיין רצתה עוד, אז נתתי לה בקבוק שאוב עם 60 והיא חיסלה אותו ברגע, אחכ עדיין היתה רעבה אז נתנו לה תחליף וגם אכלה בערך 40-50 - לא כל כך ברור לי מה זה ומה זה אומר ומה לעשות, נראה שהילדה רעבה כל הזמן, אין לי בעיה להחזיק אותה על הידיים אבל אני לא רוצה שתהיה רעבה, צריך לעשות משהו לעודד אותה לאכול מהציצי? תודה רבה
 

מאמינקה

New member
שאלות

שלום ליאת, האם עד אתמול, כשהרגשת שבתך רעבה ונתת לה תוספת, ניתנו מוצץ או בקבוק או שההנקה הייתה מלאה? מאיזו סיבה התחלת לשאוב? באיזה בקבוק את משתמשת? היו בעיות אחרות? הכוונה לכאבים בהנקה, עלייה תקינה במשקל, מספיק טיטולים...
 
שלום לכולן,

היונקת שלי בת 9 חדשים. יונקת מלא (עוד לא אוכלת מוצקים במקום ארוחה- האם זה עדין תקין?). יש לה 4 שינים שננעצות בי כמעט בכל ארוחה. ללא כוונת זדון ולא בתור משחק. אלא תוך כדי היניקה יותר לקראת הסוף, אפילו תוך כדי הרדמות (נראה כמו לתפוס את השד שלא יברח..). זה כמובן כ-ו-א-ב!!! איך מתמודדים עם זה?
 
יש למישהי תשובה?

פשוט כואב לי מאוד מאוד!! לפחות שהארוחה הבאה לא תכאב.. (היש דבר כזה?)
 

מאמינקה

New member
דרכים ללמד

קודם כל חשוב לדעת שאפשר לינוק מצויין עם כל השיניים בלי שזה יורגש ויכאב כלל. הקטנצ'יקים יודעים למשל למצוץ לעצמם בעדינות את האצבע בלי להכאיב... בתפיסה נכונה השיניים התחתונות מתחת ללשון והעליונות בין השד לחיך בפה גדול. אם את יכולה לזהות את הרגע לפני הנשיכה, נתקי בעזרת השמת הזרת שלך בעדינות וביעילות בזווית הפה, אם השיניים נסגרו אפשר גם לנתק מיד בדרך זו. כדאי להוסיף ולומר בטון ברור שאסור לנשוך את אמא, אפשר גם להפסיק לרגע את ההנקה כדי שהמסר יובן. יכול לקחת זמן, אך אפשר ללמד, מקווה שמהר.
 
כתבת שהיא נושכת בסוף היניקה

כשהיא כבר לא ממש רעבה. זה הזמן לנסות לזהות את הזיק השובבי בעיניים, רגע לפני הנשיכה... ובכל פעם שהיא נושכת - לנתק אותה מיד, ולומר בתקיפות "לא נושכים, זה כואב". לא לצחוק, גם אם הפרצוף המופתע / נעלב מעורר תגובה כזו, וגם לא לכעוס כדי שלא להסתכן בשביתת הנקה. לומר בהחלטיות - ולנתק. תינוקות לומדים מהר מאד, אחרי נסיונות ספורים היא תבין שיניקה = אוכל בלבד, ותפסיק להכאיב לך.
 
נראה לי שבגיל הזה כבר מומלץ שהיא תאכל

ארוחה או שתיים של מוצקים ביום. היא לא מוכנה או שעוד לא ניסיתם? הביסים שאני קיבלתי היו גם הם לקראת סוף הארוחה, בשלב שניסיתי להרדים אותה על הציצי ולמעשה היא כבר סיימה לאכול... אז או שתנתקי אותה כשנראה לך שהיא סיימה לאכול לפני שהיא מתחילה לנשוך או (עצה שקיבלתי פה בפורום) - תנתקי אותה אם היא נושכת ותגידי לא בצעקות, אבל בתקיפות "אסור לנשוך את אמא". הם אמורים לקשר מהר מאוד בין הנשיכה לבין הניתוק מהשד...
 
בגיל הזה מאד תקין שהתזונה עדיין תהיה מבוססת

ברובה על חלב אם והמוצקים יהיו בגדר טעימות בלבד. עד גיל שנה חלב אם יכול להוות 90% ואפילו 100% מהתזונה ואין עם זה בעיה. הילד שלי בגיל הזה רק טעם מוצקים, ארוחות ממש הוא התחיל לאכול רק אחרי גיל שנה.
 
מזהים מתי זה הולך לקרות

ומנתקים אותה רגע קודם מהשד - רצוי להכניס את הזרת למנוע נשיכה. להגיד לה, בטון רציני, שהיא לא תינק אם היא נושכת (ולא להתפוצץ מצחוק מהפרצוף המופתע / נעלב שלה). אם אלו השיניים התחתונות, הלשון אמורה לכסות עליהן. את יכולה ללמד אותה להוציא את הלשון: פשוט להראות לה, תוך כדי הנקה אבל גם סתם במהלך היום, איך את מוציאה לשון, ולתת לה לחקות אותך. בהצלחה
 
אוף, אתמול היא נשכה אותי שוב

ניתקתי אותה מהציצי ואמרתי "לא נושכים את אמא". הרגישה שלי התחילה לבכות בכי היסטרי והיה קשה להרגיע אותה... וממש לא צעקתי, אמרתי את זה בטון רגוע אבל תקיף.
 
מסבירים ש"אסור לנשוך"

ומפסיקים את ההנקה - בעדינות להוציא את הפטמה באמצעות שבירת הוואקום עם הזרת. פשוט תכיני את היד מראש ליד השד וכאשר את מרגישה שהיא עומדת לנעוץ - תשחררי את את הפטמה. בנתיים לכאבים אם יש ואולי גם היא פצעה אותך את יכולה לנסות למרוח את הפיורלן : ניתן להשיג אותה במרבית החנויות למוצרי תינוקות (שילב ודומיו) ובד"כ גם בסופר פארם. היתרון של הפיורלן הטהור זה שלא צריך לשטוף את הפטמה לפני ההנקה.
 

waga

New member
שאלת הנקה בשלבים ראשונים

ילדתי ביום שבת ה-29.12. הלילה הראשון עבר עלינו בסדר, הנקה לסירוגין עם מעט שעות שינה בין לבין, אבל שתי הלילות הבאים היו אשכרה לילות לבנים...... הוא יונק, כנראה מעט וישן מעט (חצי שעה) וזה מאוד מאוד מתיש..... העיניין שהוא נרדם לי כל הזמן בהנקה, זה מאוד מרגיע אותו ותמיד בסוף נרדם, ואז אני לא מצליחה להעיר אותו והוא ישן איזה חצי שעה ושוב רוצה לינוק וחוזר חלילה. זה אמור להסתדר עם הזמן? בנתיים אני לא שואבת ולא נותנת מוצץ משום שיועצות הנקה בבית חולים אמרו לי לא לתת עד שההנקה תתבסס. כמה זמן זה יכול לקחת?
 

michal@gal

Active member
מנהל
זה מסתדר עם הזמן

תינוקות בדרך כלל נולדים הפוכים. ערים יותר בלילה, וישנים יותר ביום. לוקח להם כמה שבועות להתהפך ולישון יותר בלילה. כדי להעיר אותו, אפשר להחליף לו חיתול אחרי שינק צד אחד. ההתחלה אכן מתישה, אבל זה שווה את המאמץ. בערך בגיל 6 שבועות ההנקה מתבססת, והחיים נהפכים להרבה יותר פשוטים. זה לא אומר בהכרח שעד אז הוא ינק כל כך רצוף. רוב הסיכויים שהמרווחים יגדלו הרבה קודם, אבל זה בערך השלב שבו מרגישים שההנקה היא כבר הנאה ולא מאבק מתמשך כדי להצליח. עד אז, תנסי להעזר כמה שיותר באנשים שמסביבך. תני להם לטפל בבית, להכין לך ארוחות, לקלח את הקטן, להרגיע אותו על הידיים. את תתרכזי בהנקה בלבד ובהתאוששות מהלידה.
 
למעלה