הי... צריכה עזרה דחוף...

  • פותח הנושא elpe
  • פורסם בתאריך

elpe

New member
../images/Emo92.gif הי... צריכה עזרה דחוף...

הי לפני כמה ימים סיפרתי כאן לגבי כמה גורי חתול שמצאתי... בינתיים הסתבר שאמא שלהם מניקה אותם, ואני מקפידה להאכיל אותה מספר פעמים ביום, כדי שיהיה לה מספיק חלב. אבל- שמתי לב שלאחד הגורים יש בעיה בעין... כמו פזילה ודלקת, אני שמה לב שזה מחמיר וחוששת שהוא יאבד את העין. גור אחר נראה לי בכלל כאילו הוא עיוור- יש לעיניים שלו גוון לבן והוא בוהה באויר לכל הכיוונים. מה לעשות??? אני מוכנה לקחת אותם לוטרינר, אבל אני מפחדת שאמא שלהם תנטוש אותם אחרי זה? מה כדאי לעשות?... בבקשה, מישהו.. אני לא רוצה להזניח אותם.
 

cats10

New member
במיקרים כאלו

אני נותן למניקה אנטיביוטיקה באוכל וזה עובר בחלב עם ההנקה לגורים. תתיעצי עם וט' לגבי סוג האנטי' ומינונים. את יכולה גם איתי לגבי הטיפול, במסרים, אך כמובן גם עם וט'.
 

elpe

New member
יש לגור עיוור סיכוי? מה עושים ../images/Emo35.gif

תודה על העצה. אתייעץ עם וטרינר בהקדם האפשרי. אבל אני תוהה מה לעשות אם הוא (הם) אכן עיוור?... יש לגור כזה סיכוי לשרוד ברחוב? או בכלל?... איך הוא יסתדר?
 

cats10

New member
את הגור

העיוור תנסי לקחת אלייך, לטפל בו, למצוא לו בית או לאמצו. בכל מקרה תפני לוט', ובמקביל או אם הוט' לא יעזור את יכולה לפנות אליי במסרים. ולא להקשיב לחוכמולוגים (כמו זה שענה למטה) שגם לא יודעים לקרא.
 

sprung monkey

New member
לוטרינר בדחיפות,

הרפס בעיניים היא מחלה קשה מאד לגורים שסופה עיוורון, וכדאי לטפל בזה לפני ששאר הגורים וגם האימא ידבקו גם כן. בנוגע לאנטיביוטיקה - כמו שאנטיביוטיקה לבני-אדם מחייבת מרשם רופא, לעולם אין לתת לבעל-חיים אנטיביוטיקה מבלי להיוועץ עם וטרינר קודם. לכן הייתי נזהר מעצות "מלומדות" שכאלה המופיעות על-גבי הפורום.
 

elpe

New member
אבל...

אם אגע בהם ואקח לוטרינר, האמא תנטוש אותם, נכון?! יש אולי וטרינרים שעושים ביקורי בית (רחוב, יותר נכון)? אולי זה יפתור את העניין (למרות שגם וטרינר ייגע בהם וישאיר עליהם את הריח שלו)...
 

sprung monkey

New member
בני כמה הגורים? היכן האימא נמצאת?

האם היא חברותית אליך? טיפול מוקדם הוא קריטי כדי למנוע הידבקות (זו מחלה *מאד* מדבקת) וכדי להציל את העיניים שכבר פגועות.
 

elpe

New member
הגורים בערך בני שבועיים

אני מניחה. האמא מעבירה אותם בחניון של הבניין ובחצר ממקום למקום (יותר נכון מתחת למכונית אחת לשניה)... היא בורחת כל פעם שאני מתקרבת, וחוזרת לאכול רק כשוידאה שהתרחקתי. אז בעצם, אם אקח אותם לטיפול לא תהיה ברירה אח"כ אלא לקחת אותם הביתה... כי היא תעזוב אותם, והם קטנים מדי מכדי להסתדר לבד (בייחוד עם הפצפון אכן עיוור). הלואי והייתי יכולה, יש לי 2 כלבים קנאיים בבית... אני יורדת כל 20 דק' החוצה לראות מה עם החתולים. לא יודעת מה לעשות.
 

sprung monkey

New member
באמת מצב מסובך,

כמה גורים יש? זה די תלוי עד כמה תהיי מוכנה להשקיע בטיפול. אני הייתי לוקח את הסיכון לקחת אותם לוטרינר, רק אם היה לי פתרון חלופי במידה והאימא כן תנטוש אותם. תנסי לברר אם יש איזה וטרינר באזור שיסכים לאשפז את הגורים במרפאה שלו (על חשבונו, על חשבונך, שוב - עד כמה שאת יכולה להשקיע כאן). במקרה הכי גרוע, הייתי מחכה עד שהגורים בני חודש ומסוגלים כבר לאכול לבד וכבר לא יהיו תלויים באימא שלהם במידה ואכן תנטוש אותם, ואז לוקח אותם לטיפול. בהצלחה.
 

elpe

New member
../images/Emo7.gif באמת מסובך המצב...

יש 4 גורים (יותר נכון 3, אחד נעלם היום ואני לא מוצאת אותו בכל השכונה)... אני די מבולבלת, ולא ממש יודעת מה לעשות... הרי גור עיוור לא יצליח להסתדר ברחוב בכל מקרה, ולמצוא לו בית יכול להיות מאוד בעייתי. אחכה לבוקר, ואנסה לראות באור יום מה מצבם. תודה בינתיים על העצות.
 

mia01

New member
נסי לצלם במצלמה דיגיטלית את העינים

של הגור ולהראות לוטרינר, אני יודעת שזה נשמע דבילי אבל רוב בעיות העינים אצל גורים הן די סטנדרטיות ולכן יתכן והוא יוכל לתת לך טיפות או משחה שתוכלי לשים לגור עם כפפות ולטפל בו מבלי לקחת אותו מהאם.
 

elpe

New member
האם חתול עיוור יכול לחיות ברחוב ../images/Emo35.gif

אני בינתיים מטפלת בגורים... וכל עוד הם עם האמא שמעבירה אותם ממקום למקום, הם בסדר. כי הם נשארים פחות או יותר באותו מקום ולא צריכים ללכת לבד... אבל מה יהיה אח"כ? חתול עיוור מסוגל לחיות ברחוב?...
 
למעלה