קבוצת גיל בגן ?????

sir sir

New member
../images/Emo91.gifקבוצת גיל בגן ?????

יש לי תאומים בני שנתיים שנימצאים באותה הקבוצה בגן (בן ובת) הקבוצה הכילה 21 ילד הילדים נכנסו לגן בגיל 1.3 והיו הכי קטנים בקבוצה כאשר הגדולים היו בני 2.5. בספטמבר תחילת השנה החדשה התפצלה הקבוצה כאשר הילדים בני ה 2~ והלאה עברו לקבוצה השניה ואילו ילדי נישארו עם קבוצת הגיל של בני 1.3 עד 2 כאשר הם הגדולים הסיבה לכך היתה תוספת של אח למישפחה ולכן העדפתי לא ליצור יותר מידי שינויים עבורם אח חדש ,קבוצה חדשה, גננת חדשה..... ואולם כעת אני חושבת שאולי אני עושה להם עוול אולי מאחר והם נימצאים עם ילדים הקטנים מהם אין להם ריגושים /גירויים/ תחרות / מי להידמות לו או לישוב ממנו הרי ידוע שילדים אוהבים לחכות את סביבתם אם בעבר הם היו בחברת ילדים שבתהליך גמילה מחיתולים והראו נכנות לכך הרי שהיום אין הם מראים נכונות בכלל האם חוסר בסביבה הומוגנית ימעיט מהתפתחותם הורבאלית? וכן הלאה..... יש לציין שמבחינה ריגשית אין לי ספק שהם לא הכי מפותחים והכוונה היא שהם מאוד עדינים כאלה שלא מתפרעים לטוב ולרע .... ולשאלתי - האם נכון הדבר ? להשאירם בקבוצה של הקטנים ובכך לתת להם סביבה מוכרת חמה חסרת גירויים או להעבירם לקבוצה של הגדולים שלמעשה מבחינת גיל אליה הם משתייכים ולתת להם להסתדר "בעולם הגדול" בתודה מראש למי שקרא עד כה
 

nozer

New member
התלבטות בלתי נגמרת

אין לי תשובת קסם בשבילך אבל אני יכולה לשתף אותך במה שהיה וקורה היום עם הבת שלי. תמר ילידת אמצע דצמבר ולכן היא ממש גבולית ונופלת בין הכיסאות בשנתונים - או שהיא הגדולה ביותר או הקטנה ביותר. היא היתה במסגרת גן כבר מגיל ארבעה חודשים והחלטנו להשאיר אותה עוד שנה עם התינוקות בשלב ראשון. אח"כ מאוד מאוד התלבטנו האם להקפיץ אותה את הגן הבא בתור או להשאיר אותה להיות הגדולה ביותר בגן - למען האמת אנחנו רצינו להקפיץ אותה אך בהמלצת רכזת החינוך(הגנים היו במסגרת קיבוצית) השארנו אותה עוד שנה עם הילדים הקטנים. קשה לי לומר אם זה היה מעשה נבון או לא - מצד אחד היא כבר רצה כשילדים סביבה רק התחילו את הצעדים הראשונים (בכל המובנים) מצד שני היא היתה "ה"מלכה - מה שמאוד חיזק את ביטחונה. שנה שעברה, לאחר שנאלצנו לעזוב את המסגרת הקיבוצית ולהתקרב למקום מגורינו, החלטתי להכניס אותה לגן עם ילדים גדולים ממנה - מאוד מאוד חששתי לאור העובדה שבגן הקודם היא היתה הגדולה מבין 9 ילדים עם 3 מטפלות והיא עברה למסגרת בה היתה הקטנה ביותר עם 30 ילדים ואותו מספר מטפלות אך להפתעתי היא הסתדרה מצויין!!! ההתלבטות לא נגמרת- אני כל הזמן חושבת מה הדבר הנכון לעשות לקראת כיתה א' ( יש לי עוד שנתיים אך זה כל הזמן מתרידו מוביל אותי). חשוב לציין שתמר היא ילדה מאוד טמפרמנטית והיא יודעת לעמוד על שלה. מה שהכי חשוב זה שהילדים יהיו מוכנים ריגשית - ולכן מהסיפור שלך, נראה לי שנכון עשית שהשארת אותם עם הקטנים. בגיל הזה הנזק של להרגיש מאחור יכול להיות גדול יותר לעומת העוול של להיות המפותח יותר - להפך זה רק יכול לחזק את בטחונם האישי. הם עוד קטנים, אז תמיד תוכלי לשנות את המצב שנה מאוחר יותר. אני מקווה שלא התשתי אותך יותר מידי ועזרתי במעט - מה שהכי חשוב שמרגע שהחלטת, תני לעצמך מנוחה ותהי שלמה עם ההחלטה (אני טובה בהמלצות קצת פחות בישום שלהן...)
 

א מ א 4 2

New member
הילדים שלי בכיתה רב גילית

יש לכך יתרונות ונעשו על הנושא עבודות בתחום החינוך. כיום הם מהיותר קטנים בכיתה, ובשנה הבאה יהיו בין הגדולים. אחד היתרונות זה הקביעות, כפי שאת חשבת, כשהחלטת להשאיר אותם בקבוצה.. הם לומדים לסייע, לקחת אחריות, והעובדה שהם הגדולים מחזקת להם את הבטחון העצמי. לגבי הקידום שלהם וגירויים מתאימים - תבדקי עם המטפלות אם יש תכנית נפרדת לעבודה עם הגדולים בקבוצה - תבקשי שיפרטו קצת. חוץ מזה,יש להם אותך - ללמוד ממך
 
למעלה