ילדים זה כאן

riyotam

New member
הולדת אחות קטנה

שלום רב, לפני כשבוע נולדה לנו תינוקת חדשה. בננו הבכור הוא בן שלוש ושבעה חודשים. במהלך ההריון חלה התקרבות גדולה בינו לבין בעלי ועכשו לאחר הלידה ציפיתי שיזדקק לי שוב פתאום אבל להפך, אני מרגישה ריחוק רב מצידו. הוא לא מעוניין לעשות איתי שום פעילות משותפת כמעט, לא מוכן שאקלח אותו, אשכיב אותו לישון, אלך איתו קצת לבד החוצה וכו'... רוצה רק אבא. כשבעלי מחזיק את התינוקת על הידיים או מחליף לה חיתול זה יותר מפריע לו מאשר אם אני עושה זאת. בימים הראשונים לאחר שחזרתי מביה"ח הוא לא הסכים ללכת לישון עד 1:00 בלילה, בכה המון, היה עצבני ורצה להיות תינוק..: לינוק ממני כמו התינוקת, "לינוק" מאבא תוך שהוא שוכב עליו ושותה מבקבוק, לעשות קקי בחיתול ועוד... רציתי להוסיף שעוד לפני הלידה באחת הפעמים שרצה לשבת לי על הבטן ולא הסכמתי אמר : תוציאי כבר את התינוקת הזאת מפה,אני רוצה ש תזרקי אותה מהחלון ומכונית תדרוס אותה. התינוקת ישנה איתנו בחדר ורוב הזמן אפילו במיטתנו וכמעט כל בוקר יוצא לבני לראות אותה איתי במיטה. הוא לא מדבר על לישון איתנו גם למרות ששאל פעם אחת בהתחלה למה היא ישנה איתנו במיטה. האם צריך להציע לו? ובכלל, איך לדרבן אותו לדבר על מה שמרגיש והאם ללחוץ עליו או לעזוב אותו בנוגע לרצון שלו להיות איתי לבד? האם התנהגות זו אינה מבטאת בעצם כעס רב כלפי וכדאי כן לשכנע אותו להיות איתי? מצטערת על האורך ותודה רבה. נ.ב אני מניקה ומרגישה כאילו שזה בא על חשבונו כי אין לי באמת אפשרות להיות איתו לבד למשך זמן, איך משלבים?
 

n e w m o m1

New member
מטפלת

מישהי מכירה מטפלת טובה מאיזור ר"ג גבעתיים לטיפול בבן חצי שנה החל במאי ?תודה מראש.
 

nubi

New member
ברוכה הבאה../images/Emo24.gif

אין לי נסיון עם שני ילדים. בינתיים יש לי רק אחת. נשמע שהצטרפות האחות החדשה מאוד קשה לגדול. מה שכן צרם לי זה באמת הקטע של השינה. אני חושבת שבילד השני אין את הפרווילגיה של לישון עם התינוק בחדר. כי למעשה נוצר בבית מצב שכולם ישנים ביחד, חוץ ממנו. יש אפשרות שהתינוקת תישן בחדר משלה?
 

ornaok

New member
וואוו, נשמע כל כך קשה!

אין לי נסיון אבל רוצה להמליץ לך לשאול גם בפורום "חינוך לגיל הרך" בטוחה ששם תקבלי המון תשובות נהדרות גם ממי שלא גולשים פה. שיהיה במזל טוב ובהצלחה.
 

מעיןבר

New member
נראה לי שכדאי לך להפנות

את השאלה לפורום "חינוך לגיל הרך" (192). תזכי שם להרבה עזרה מנשים מקסימות
 
בכל זאת מגיבה כאן - מניסיון.

עברתי משהו דומה בדיוק לפני תשעה וחצי חודשים עת נולדה נגה ושירה הייתה בת שלוש וארבעה חודשים. לא עברתי סצינות כאלו כמו שאת מתארת, עברתי אחרות. ממרומי תשעה חודשים אני יכולה להגיד לך שרוב הקנאה עוברת ומתחלפת באהבה גדולה בין שני האחים. חשוב מאוד שתקדישי לו זמן לבד. לכי לאכול איתו פיצה, לטייל איתו. קחי אותו לגן. כל הדברים הקטנים שאפשר לעשות בשעה ככה שהבעל יכול להישאר עם היונקת. בהתחלה שהייתי מניקה את נגה שירה הייתה מסתכלת עליי בכאלו מבטים שהייתי מתחילה לבכות. אבל עכשיו, יש רגעי קנאה אבל יש בעיקר אהבה. לגבי השינה - לא פשוט. אני לא יודעת מה נכון. נגה עדיין איתנו בחדר ובשלושה חודשים הראשונים גם ישנה איתנו והתפתח הנוהג שבכל בוקר שירה מצטרפת אלינו למיטה וכולנו מתפנקים קצת. יש ימים ששירה לא רוצה לישון לבד בחדר ועכשיו אנחנו מתכננים להעביר את נגה לישון איתה. לא רוצה להאריך יותר - זה בכל זאת פורום שלנו ולא ייעוץ ילדים אבל רק רציתי לעודד אותך שזה קשה בהתחלה אבל בהחלט עובר. אם תרצי עוד לשמוע אני מוכנה במסר.
 
מנסה לעזור

קודם כל להיות מבינים. קשה לו,הוא צודק. תנסי להכיל את הכעס שלו ולשקף לו. להגיד לו שאת מבינה שקשה לו להסביר למה התנוקת הקטנה צריכה טיפול מאמא. להדגיש הרבה כמה דברים הוא יכול כבר לעשות (דברים שהוא אוהב כמובן) והקטנה לא. כשהקטנה שלי נולדה הייתי מספרת לה כל הזמן איזה אחות גדולה מקסימה יש לה ואיך היא יודעת כבר ללכת ולשחק וכו'. ידעתי שהקטנה לא מבינה אבל שהגדולה שומעת. אני חושבת שזה עזר. בזמן ההנקה הייתי מציעה לה לשבת איתי ואני אקריא לה סיפור. זה גם עבד כמה פעמים. להזכיר לו כל הזמן שהוא תמיד יהיה התינוק שלך ושאת תמיד אוהבת אותו. וגם השתדלתי לעשות איתה דברים לבד אפילו לחצי שעה ללכת איתה לגינה או אפילו לסופר. וסבלנות הרבה סבלנות הוא צריך לקבל את הבטחון שמקומו בליבך שמור. יחד עם זאת תשגיחי תמיד על הקטנה לא להשאיר אותם לבד... מזל-טוב
 
ועוד דבר חשוב

תזכירי לעצמך שלא עשית לו עוול. ההיפך נתת לו מתנה נפלאה לכל החיים. הם מאוד רגישים להלך הרוח ואם הוא מרגיש שאת חושבת שעשית משהו לא בסדר הוא "ינגן" על זה... בהצלחה.
 

אדר שלי

New member
בדיוק בשעה הזאת לפני שנה...

הפכתי לאמא. ילד שלי קטן, פרח מקסים ואהוב, שמתפתח ומלמד אותי כל יום דבר חדש, עליו ועליי ומראה לי כמה עומק יכול להיות בתינוק אחד קטן ומתוק וכמה עומק יש באהבה שלי ושל אבא שלו אליו. יומולדת ראשון שמח לך, אדר שלי. המון אהבה מאבא ומאמא.
 

isidora

New member
../images/Emo65.gifמזל טוב לאדר ולאמא שלו../images/Emo65.gif

על שנה ראשונה של ביחד
שיהיו עוד המון שנים יפות ונעימות
 

POOH*

New member
הרבה הרבה מזל טוב....

כבר שנה? עבר לי מהר..
הרבה הרבה הרבה מזל טוב, אושר ובריאות... לאדר וגם לשאר המשפחה..
וגיא שולחת נשיקות... POOH
 

דפנה מי

New member
להרבה שנים מאוהבות יחדיו


ועם כל מי שיצטרף(-; אפשר לגלות לך סוד קטן שגם לאבא שלי יש יומולדת היום והאו אכן נולד באדר ב'(-:
 

daldan

New member
המון המון מזל טוב ../images/Emo65.gif

לאדר המתוק
ולאמא המקסימה שלו
ולאבא שלו שעדיין לא זכינו לפגוש... (באמת הגיע הזמן להפגש) מדהים כמה השנה הזו היא משמעותית, איזנ שינויים עוברים בשנה כזו.
 

T noki

New member
מזל טוב לאדר שלך! ../images/Emo65.gif

איזה מרגש זה יום הולדת ראשון! מזל טוב לאדר - השנה השניה היא אפילו עוד יותר מדהימה מהשנה הראשונה, הם ממש בני אדם קטנים, לומדים ללכת, לדבר, מבינים ממש הכל ואפשר לדבר איתם שיחות של גדולים.
 

mummy

New member
מזל טוב לכולכם!

אני זוכרת את ההתרגשות שלי סביב יום ההולדת הראשון של איתמר, שלא היה כל כך מזמן אבל נראה לי כאילו היה לפני מיליון שנה... שימשיך לכם ככה, והרבה אושר, לשלשתכם.
 

משוש30

New member
מזל טוב! כמה מרגש ../images/Emo65.gif

כבר בן שנה! (דרך אגב הוא קטן בדיוק בשלושה חודשים ממתן שהיום בן 15 חודש...)
 
למעלה