שרשור שבת 10-1-04

קצת תורת קבוצות

שלום לכולם, השאלות הן ביחסים ,אשמח לקבל עזרה. 1. fWg <--> fog =gof הסימון o - משמעותו מורכבת, ז"א fog - זה f מורכבת g. צריך להוכיח טרנזיטיביות. אני טוען שלא טרנזיטיבי ע"ס הדוגמא הבאה: (W על כל הפונקציות מ-R ל-R). אם f(x)= x^2 g(x) = 0 ו- h(x) =-x אז מתקיים: f(g(x)) = f(0) = 0 g(f(x)) = 0 כמו כן מתקיים: h(g(x)) = h(0) = -0 = 0 g(h(x)) =0 אבל: f(h(x)) = f(-x) = x^2 h(f(x)) = h(x2) = -x^2 ולכן לא טרנזיטיבי. אשמח לקבל את דעתכם, שהפיתרון נכון, האם אני יכול להגיד ש: 0- = 0 בהקשר הזה??? 2. ((Tgf <--> EyVx ((x>y) --> (f(x) - g(x) (in Z סימונים: E -קיים V - לכל x,y שניהם שייכים ל-R In Z - שייך ל-Z T על כל הפונקציות מ-R ל-R מה שצריך לבדוק זה אם fTg הוא יחס שקילות או לא (ז"א רפלקסיבי סימטרי וטרנזיטיבי... ) אין לי מושג... אשמח לקבל הכוונה רעיונות וכ'... תודה מראש על כל עזרה.
 

nni6

New member
שתי הבהרות בהסתברות

התחלנו ללמוד הסתברות ומאוד הייתי רוצה להבין 1. בתרשים עץ נאמר לנו שעל הענפים של העץ יש לבצע כפל ובין הענפים חיבור מדוע? 2. מדוע עם מחברים את כל תוצאות ההסתברויות הבסיסיות מקבלים 1
 

gpeles

New member
שאלה באי שוויונים בערך מוחלט..

אני מניח שזה יהיה די קל בשבילכם, אני אישית לא מצליח לפתור את זה נכון 2 < |x+5| וגם |x+5| < 3|1-x גם ה-x+5 בערך מוחלט פשוט אני לא מצליח לכתוב את זה פה במחשב בצורה נורמלית (כל הסימנים מתהפכים
)
 

freedom rider

New member
הסברים

1) ההסתברות על כל ענף מייצגץ את ההסתברות המותנה של המאורע שמייצג הענף, במאורע שמייצג הענף הקודם. אם ענף מייצג מאורע A שהסתברותו (P(A ויוצא ממנו ענף שמייצג מאורע B, ההסתברות הרשומה עליו היא (P(B|A. אם תרד במורד שני הענפים האלה, הרי ששני המאורעות A ו-B אירעו, וההסתברות לכך היא ההסתברות של החיתוך של A ושל B. וכידוע, על פי הגדרת ההסתברות המותנית:
P(AחB)=P(B|A)*P(A)​
2) העץ מחלק את מרחב המדגם למאורעות היסודיים המרכיבים אותו, כך שכל עלה של העץ מייצג מאורע יסודי. לפי אקסיומות ההסתברות, סכום ההסתברויות של כל המאורעות היסודיים חייב להיות שווה ל-1.
 

zacki

New member
הנה...

|x+5| > 2
x + 5 > 2 או x + 5 < (-2) (לקחתי את כל הביטוי שבערך המוחלט כמספר) x>(-3) או x<(-7)
נשאיר את זה ככה. עכשיו ההמשך: וגם |x+5| < 3|1-x| נפרק את זה למקרים - כאשר הראשון שלילי והשני חיובי, כאשר שניהם חיוביים, וכאשר הראשון חיובי והשני שלילי x <= -5 (הראשון שלילי והשני חיובי): -x-5 < 3-3x 2x<8 x<2
x<=5
(איחוד) -5 < x < 1 (שניהם חיוביים) x+5 < 3-3x 4x < -2 x < -1/2
-5 < x < -1/2
(איחוד) x>=1 (הראשון חיובי והשני שלילי) x+5 < -3+3x 8<2x x>4
ועכשיו נאחד את הפתרונות עם הפתרון הראשון x>(-3) או x<(-7)
קיבלנו: x<-7 או -3 < x < -1/2 או x>4
מקווה שלא טעיתי... בהצלחה
 

nni6

New member
תודה! ושאלה נוספת על MATHTYPE

איך עושים רווח בין מספר למספר
 

barbq9

New member
../images/Emo26.gif זאב רווח יודע!

רווח אחד "קשה" = Ctrl+Space רווח טאב "קשה" = Ctrl+Tab נ.ב. לסקר האישי שלי: מה נותן לך MathType שלא יכולת לעשות ב- Equation Editor ?
 

nni6

New member
גם אני רוצה לעבוד עם איקושיין

אבל כל פעם שאני לוחצת הוספה אובייקט איקושיין מגיעה לי התוכנה הזאת.... אולי מישהו מבני הביית התקין אותה והיא השתלטה על האיקושיין? בכל אופן אשמח לקבל מך תשובה מה לעשות. ובקשר לרווח קשה למה הכוונה? כך זה נקרא?
 

barbq9

New member
../images/Emo26.gif אז ככה ...

רווח "קשה" - מכריחים את עורך המשוואות להכניס רווח ולא "סומכים" על הרווח האוטומטי בין תווים שהוא מכניס. הכי טוב זה לנסות! ולראות את התוצאות. כשאת מכניסה נוסחה חדשה רישמי שורת מספרים ובמקום שאת רוצה להגדיל את הרווח בין מספרים התחילי להקיש: Ctrl+Space (ייתכן שבשעת העריכה [תלוי ב-setup] עורך הנוסחאות יראה לך סימון לכך שיש רווח, כשתסיימי לערוך את הנוסחה הסימונים יעלמו ויהיה רק רווח). כמו כן, Ctrl+Tab מוסיף רווח גדול יותר (רווח Tab). * את צודקת בדברייך, אם מישהו התקין את MathType אז כשמנסים להכניס נוסחה הוורד אוטומטית מכניס נוסחה של ה- MathType במקום ה-Equation. כדאי לדעת, ה-Equation לא נמחק ואפשר לשנות ולהכריחי את וורד לעבוד עם ה-Equation אבל לא מומלץ!. אם מותקן ה-MathType תעבדי רק איתו משום שנוסחה שערכת איתו לא תוכלי לערוך אותה שוב אם תסירי אותו ותנסי לעבוד עם ה-Equation. (להדפיס ולצפות בנוסחאות יתאפשר אבל לא לערוך, לכן לא להסיר את MathType פן לא תוכלי יותר לערוך מסמכים בהם ישנן נוסחאות של MathType). מקווה שהועלתי במשהו ...
 

freedom rider

New member
../images/Emo86.gifשרשור שבת 10-1-04../images/Emo86.gif

אנא שרשרו שאלותיכם לכאן.
 

MaxWasHere

New member
שאלה בנושא החזקות השליליות

אני מניח שזה קטן עליכם אבל בכל זאת למה 2 בחזקת 1- = 0.5 אם אפשר גם את ההוכחה כי פשוט כך יותר קל להבין ולזכור. תודה, מקס.
 

MaxWasHere

New member
הקפצה קטנה

מכיוון שההודעה נבלעה תוך שניה בתוך מבול ההודעות האחרות.
 
תשובה...

כפי שידוע לך כל מספר בחזקת 0 הוא 1. עוד עובדה חשובה היא כי בחילוק של שתי בסיסים בעלי חזקה כלשהי מחסרים חזקות מהמונה למכנה, למשל :
2^5/2^2=2^3​
לכן 1 ניתן להציג ככל מספר בחזקת 0 כך שיצא לך
1/x^y=x^0/x^y=x^(-y)​
כלומר התוצאה של בסיס בחזקה השלילית של ערך כלשהו שווה תמיד ל1 חלקי אותו בסיס בחזקה החיובית של אותו הערך.
 

mazor1111

New member
לידיעתך

הוכחתך אינה הוכחה כמובן. אלא זוהי הגדרה. מגדירים כי מספר בחזקה שלילית שווה ל 1 חלקי המספר בחזקתו החיובית. הרי אנך יכול להשתמש בכללי חזקות שמוכחים לגבי מעריך טבעי, אם לא הגדרת תחילה מהי חזקה עם מעריך שלילי. וכן לגבי מעריך 0. זוהי הגדרה
 

TH2

New member
חברה עזרהה ..

יש לי תרגיל טרינום והוא הולך ככה .. איקס בריבוע + שלוש איקס + ארבע : x2 + 3x + 4 אבל הבעיה שלא פתרתי את זה ..תעזרו לי בבקשה .. ואם אתם יכולים ..גם את הדרך .. תודה אנשים !! זה למבחן ..
 

rainbow16

New member
אין לזה טרינום

אם אתה בודק את הD של המשוואה (B בריבוע מינוס 4 כפול A כפול C), אתה רואה שזה שווה למינוס 7, מה שאומר שלמשוואה אין פתרונות.
 
למעלה