ליגת האלופות - ההכרעות

אביבAVIV6

New member
טל בן חיים המלך

שיהיה בהצלחה לצ'לסי בערב יש תמונה של טל בן חיים באתר קיפר- כנסו דרך אגב, נולד לו בן שבוע שעבר - מזל טוב צ'לסי בדרך לגמר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!לא סופרים את פנר
 
ניתוח לב. הקרב בין ליברפול וארסנל

ניתוח לב. הקרב בין ליברפול וארסנל

המצ`-אפ בין השחקנים החשובים ביותר הערב באנפילד: ג`רארד ופברגאס


ג`ונתן ווילסון, עיתונאי וסופר ספורט אנגלי, כותב בימים אלו ספר על התפתחות הטקטיקה בכדורגל העולמי בשם Inverting the Pyramid. במסגרת התחקיר פגש ווילסון לאחרונה באריגו סאקי, מאמנה לשעבר של מילאן ונבחרת איטליה. הפגישה נערכה ימים ספורים לאחר המשחק הראשון בשלב שמינית גמר ליגת האלופות. לפני שפתחו בשיחה לשמה נסע ווילסון לאיטליה, זו שמנתחת את הטקטיקה המהפכנית של מילאן וסקאי בסוף שנות ה-80, התעקש המאמן לחוות דעתו על שני קשרים: ססק פברגאס וסטיבן ג`רארד.
"סאקי כינה את פברגאס כשרון סנסציוני אבל טען שהוא נרקיסיסט", משחזר ווילסון, "`ססק מאוהב בשכל וביכולת שלו`, הסביר סאקי, `לכן הרבה פעמים הוא בוחר לעשות את הפעולה היפה ולא את זו היעילה. וזו גם בגדול הבעיה של ארסנל`". הבעיה של ג`רארד, לדעתו של סאקי, שונה בתכלית. "הוא כדורגלן נפלא אבל לא שחקן נפלא. כלומר: יש לו את כל התכונות שעושות כדורגלן גדול: מהירות, כוח, כושר גופני, שליטה בכדור, בעיטה, נגיחה, ומסירה. אבל המוח שלו לא רואה את התמונה הגדולה. לכן הוא Great footballer, but not a great player". על כל פנים, אומר ווילסון, "עצם זה ששני השחקנים הללו עוררו בסאקי כזה עניין רק מוכיח עד כמה הם מרתקים, מוכשרים, וחשובים". לקראת המפגש ביניהם הערב ברבע גמר ליגת האלופות (מ-21:00, שידור ישיר בספורט 5+) נעזרנו בווילסון כדי לנתח את התכונות של שני הקשרים.
עוד לפני שהתייחס לתכונות של השניים ביקש ווילסון להבהיר כי "ססק קשר, ג`רארד היה קשר עד לפני חודשיים-שלושה. מאז שבניטז הסיט אותו למעלה, מתחת לפרננדו טורס, הוא מתפקד כחצי חלוץ". ווילסון טוען כי מדובר במהלך החכם ביותר שביצע המאמן הספרדי מאז שהגיע לליברפול. ייתכן כי ההסטה האחרונה למעשה השלימה את האבולוציה בתפקוד של ג`רארד, שהתחיל את הקריירה בגיל 18 כקשר הגנתי שמסוגל לעלות ולכבוש שערים, ועבר עם הזמן למרכז השדה ולאגפים. "ג`רארד לא הרגיש ממש נוח באף אחד מהתפקידים הללו", מציין ווילסון, "ובסופו של דבר בניטז הבין כי יפיק ממנו את המיטב אם יציב אותו מתחת לחלוץ כשחקן חופשי". בשונה מבניטז, ארסן ונגר אינו נוהג להגביל את שטחי הפעולה של שחקניו. פברגאס נע מרחבה לרחבה אבל עמדת המוצא היא באזור עגול האמצע, שם הוא מתפקד כמעט כקשר 50-50. "קשר קלאסי", מכנה אותו ווילסון, "הוא מחבר בין ההגנה להתקפה ומסוגל לקרוא את המשחק לשני הכיוונים. ג`רארד, לעומתו, אינו משחק עם הראש ולכן היה פחות אפקטיבי כקשר".
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/6/79536.jpg
מה הכוונה ב"אינו משחק עם הראש"? "קח לדוגמא את נושא המסירה. ג`רארד מוסר כביר על טווחים ארוכים. הוא מסוגל לשים כדור על שרוך הנעל גם ממרחק 40-50 מטרים. הבעיה היא שהרבה פעמים המסירות הארוכות הללו לא נדרשות, והרבה יותר חכם לתת מסירה קצרה. בהרבה מקרים חכם יותר למסור לשחקן א` והוא מוסר לשחקן ב`. הרבה פעמים כדאי לשחק לאט והוא משחק מהר. במובן זה ג`רארד הוא כדורגלן אנגלי מהדור הישן; הוא דוחף קדימה ומהר, בכל מחיר כל הזמן. זו, אגב, הסיבה שהכדורגל האנגלי הקלאסי כל כך מהנה לצפייה אבל כמעט לא מביא הישגים". ווילסון מפנה את תשומת הלב לכך שהישגיה המועטים של ליברפול בעידן ג`רארד הגיעו כמעט אך ורק כשהקבוצה נקלעה לפיגור, כשהמערכים הטקטיים התפרקו וליברפול נזקקה ליכולת האישית ולהתלהבות הפנטסטית של הקפטן שלה. "כשמפגרים 3:0 בגמר ליגת האלופות ו-2:0 בגמר הגביע האנגלי לא צריך שכל, אלא מישהו שידחוף את החבר`ה קדימה ויידע לכבוש שערים חשובים – ואת זה ג`רארד עושה טוב יותר מכל האחרים".
פברגאס כבש העונה 13 שערים, ביניהם כמה מאד חשובים, אך הוא עדיין נתפש כשחקן שמסירתו אמנותו. "זה לא רק הדיוק הכירורגי", מסביר ווילסון, "אלא בעיקר תפיסת המרחב שמאפשרת לססק להוליך שחקנים לאזורים מתים, וכמעט תמיד למסור לשחקנים הנכונים. החולשה שלו בהשוואה לג`רארד היא במסירות הארוכות ובאלו שבאות מן האגפים. ג`רארד גם מגביה טוב יותר מפברגאס, למרות ששניהם מצוינים". סעיף בו זוכים השניים לציון נמוך יותר הוא שליטה בכדור. "שניהם טובים אבל לא מבריקים. הנגיעה הראשונה של ססק עדיפה, אבל הדריבל של ג`רארד מסוכן יותר משום שהוא מהיר וחזק יותר. פברגאס, בגלל קריאת המשחק הנהדרת, מסוגל לשגר מסירות מדויקות מכל מקום ולכן כמעט לא נזקק לעבור שחקנים".
תחום בו כוכב ליברפול מחזיק ביתרון די ניכר הוא הבעיטה. "ג`רארד הוא הבועט מחוץ לרחבה אולי הטוב ביותר בעולם", פוסק ווילסון, "פברגאס בועט נהדר אבל אין לו את העצמה של ג`רארד". שניהם מאד מדויקים על אף שבבעיטות נייחות אינם מצטיינים. "היכולת של ג`רארד לבעוט בתנועה מהקרקע ומהאוויר כמעט בלתי נתפסת. חוץ מזה, יש לו חוש מיוחד להבקעת שערים חשובים". ג`רארד כבש 98 שערים בקריירה. המפורסמים ביניהם: השער נגד גרמניה ב-1:5 ב-2001; הפצצה ששלחה את גמר הגביע נגד ווסטהאם להארכה; השער היפהפה לפני חודשיים מול אינטר באנפילד; הנגיחה בגמר הצ`מפיונס ליג באיסטנבול; וכמובן הבעיטה הבלתי נשכחת באותה עונה במשחק האחרון של שלב הבתים באנפילד מול אולימפיאקוס, שהעלתה אם ליברפול לשמינית הגמר. "אני זוכר את התחושה ביציע העיתונאים", אומר ווילסון, "עוד לפני שג`רארד בעט כולנו ידענו שהכדור יהיה ברשת. ספק אם יש בעולם עוד כדורגלנים שיכולים להעביר לך את ההרגשה הזו, שהם ירימו את הרגל והכדור יהיה בפנים". פברגאס ייצר לאחרונה דרמה לא פחות גדולה, כשהניף את הרגל ממרחק זהה בסן סירו וקבר את אלופת אירופה הגאה.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/7/79537.jpg
בעוד שניהם הפכו לכובשים מחוננים, משחק ההגנה של ג`רארד ופברגאס פחות מרשים. "אחת הסיבות לכך שג`רארד לא היה יכול להישאר בתפקיד הקשר האחורי, זה שהוא לא ידע איך לתקל", טוען ווילסון. "במובן הזה הוא ממש היה שחקן חסר אחריות שמפסיד את התיקול או מקצץ את הרגל של השחקן היריב". פברגאס אף הוא אינו היורש של רוי קין, טוען ווילסון, אבל קריאת המשחק המופתית מאפשרת לו למזער נזקים.

*

בשלב זה ברור כי מדובר בשני שחקנים מאד שונים. אם זה לא מספיק, אז גם מפרידות ביניהם שבע שנים (ג`רארד בן 27, פברגאס בן 20). ובכל זאת לשניהם השפעה כמעט מאגית על הקבוצות שלהם. השאלה המהותית, אם כן, היא מי מהשניים יפגין יכולת גבוהה יותר במשחק החשוב ביותר של העונה. "ססק הפגין יכולת פנומנאלית במחצית הראשונה של העונה, אך מעט נחלש ככל שהיא התקדמה", אומר ווילסון. "ג`רארד הפגין יכולת מעט פחות מרשימה מזו של פברגאס בתחילה, אבל כיום הוא משחק את הכדורגל הטוב בחייו. בשבוע שעבר ראינו שמסצ`ראנו מסוגל להצר את צעדיו של פברגאס. אין לי מושג מי בארסנל מסוגל לעצור את סטיבן ג`רארד".

לכתבות נוספות >
 

PT1982

New member
רומא VS מנצ'סטר... אבל מה הקשר ליובנטוס???

אווירת חג אופפת את אירופה כאשר ליגת האלופות נכנסת להילוך גבוה עם משחקי ההכרעה של שלבי הרבע הגמר. כדורגל, הספורט הפופולארי ביותר בעולם ילבש צבעי חג השבוע, קבוצות מאנגליה, גרמניה, ספרד ועוד ינסו להיכנס להיכל התהילה המכובד אשר מציע מפעל ליגת האלופות. משנה לשנה ההתמודדויות הופכות למרתקות יותר, דבר המושך מיליוני צופים ברחבי הגלובוס המשתוקקים לראות את גיבוריהם עולים על הדשא במטרה אחת, להעפיל לשלב היוקרתי הבא. להמשך הכתבה.... http://www.brokertov.net/articles.asp?cat_id=3&article_id=516
 
לפחות אם הוא לא עושה כלום שיפצע

שחקנים . שיחפש דחוף קבוצה אחרת בארופה חבל על הקריירה שלו
 

kraz11

New member
קראתי ש..

אייאקס מעוניינת גם בבוזגלו וגם בבן חיים בן חיים יכול להשתלב טוב לדעתי אבל את בוזגלו אני מעדיף שלא יביאו אלא ישקיעו את 2 המיליון שדורשים עבורו במקום אחר בכל מקרה לא קראתי על זה באתר האוהדים של אייאקס אז כנראה שזה חרטא
 

Thierry Henry

New member
../images/Emo86.gif ליגת האלופות - ההכרעות

כל מה שקשור למשחקיי ליגת האלופות בשלב רבע הגמר, נא לשרשר לפה. תודה רבה.
 
ערב ליגת האלופות יוצא דיווח עצבני

מצלסי` והכותרת באתרים הנרי מחוזר ע``י צלסי` האם זה אומר משהו על דרוגבה שפוזל לכיון ברצלונה . ולכן תהיו בטוחים שדרוגבה לא יבקיע היום מחוסר ריכוז .
 

lemmacantor

New member
למה מה הוא ישראלי?

ברמות האלה השחקנים מקמוענים לגמרי ולא מושפעים מתקשורת. זה לא ישראל.
 
צ`לסי וליברפול בחצי גמר ליגת האלופות

צ`לסי וליברפול בחצי גמר ליגת האלופות

0:2 לכחולים על פנרבחצ`ה, דרמת ענק באנפילד הסתיימה ב-2:3 לבניטז על ונגר


בפעם השלישית בארבע השנים האחרונות, ליברפול וצ`לסי ייפגשו בחצי גמר ליגת האלופות. שתי האנגליות הבטיחו הערב (שלישי) את העפלתן למעמד 4 האחרונות. הכחולים של אברהם גרנט עשו זאת עם 0:2 בבית על פנרבחצ`ה, שמסע הקסם שלה הגיע לסיומו בקול ענות חלושה. החבורה של רפא בניטז ניצחה 2:4 בדרמת ענק את ארסנל, ללא יוסי בניון שכלל לא שותף.
צ`לסי - פנרבחצ`ה 0:2
כבר בדקה הרביעית עלתה צ`לסי ליתרון. הגבהה ממצב נייח מצד ימין של פרנק למפארד מצאה את מיכאל באלאק חופשי לגמרי קרוב מאוד לשער של וולקן דמירל,והגרמני נגח פנימה, 0:1 מהיר. מיד לאחר מכן פריצה של סולומון קאלו מצד שמאל מצאה את באלאק שוב ברחבה ובנגיעה הוא שלח את הכדור לקורה.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/7/79617.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/3/79623.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/5/79615.jpg
אחרי שלפני המשחק נפצע השוער הראשון של צ`לסי, פטר צ`ך, שאמור היה לחזור מפציעה, נאלץ גרנט בדקה ה-26 להחליף את השוער שלו קרלו קודיצ`יני בעקבות פציעה אחרי שזה ניסה לבעוט כדור פשוט ומתח שריר. הילאריו הפורטוגלי, השוער השלישי של הכחולים, נכנס במקומו.
דידייה דרוגבה הגיע למספר הזדמנויות אבל לא הצליח לכבוש. בדקות הסיום החלו האורחים להפעיל לחץ וסחטו כמה הצלות גדולות מהילאריו. שלוש דקות לסיום פריצה של מיקאל אסיין מימין מצאה את למפארד בתוך תיבת החמש, והאנגלי קבע 0:2.
ליברפול - ארסנל 2:3

למרות שעלתה בהרכב התקפי בהרבה על הנייר, לא תקפה ליברפול בדקות הראשונות. ארסנל שיחקה את המשחק שלה ובדקה ה-12 החלה בהתקפה מרהיבה. חילופי המסירות הניבו הזדמנות גדולה והצלה של פפה ריינה. הלחץ לא נפסק והכנסת כדור של אלכסנדר חלב מצאה בתוך הרחבה את וסריקי אבו דיאבי, שנע נהדר ללא כדור. הקשר נתן לעצמו מקדמה לפינה והשחיל את הכדור בין השוער לקורה, 0:1 בדקה ה-13. ליברפול השוותה בכדור קרן נהדר של סטיבן ג`רארד שבדקה ה-30 מצא את ראשו של הבלם סמי הופייה. הפיני ברח לבלם המוצהב פיליפ סנדרוס ומכ-12 מטרים אלכסונית נגח לפינה העליונה הרחוקה, 1:1.
בדקה ה-41 הוחלף מתיו פלאמיני מארסנל בעקבות פציעה. ג`ילברטו סילבה עלה במקומו. 21 דקות לסיום השלימה ליברפול את המהפך. כדור שוער ארוך הוסט ע"י הראש של פטר קראוץ`, הגיע לפרננדו טורס בתוך הרחבה, הספרדי עצר, הסתובב ובעט לפינה הרחוקה, 1:2 גדול. שתי דקות אחר כך עמנואל אדבאיור קיבל כדור עומק נהדר, נשאר לבד מול השוער אבל את הנגיעה שלו לא הצליח לכוון למסגרת. החמצה ענקית של הטוגולזי.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/1/79621.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/8/79618.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/79619.jpg
בדקה ה-84 המחליף תיאו וולקוט לקח את הכדור ליד הרחבה של ארסנל והחל לדהור. הוא פתח מבער, רץ את כל המגרש, הגיע לאגף הימני והעביר כדור רוחב שאותו אדבאיור כבר לא יכול היה להחמיץ, 2:2 עצום. שתי דקות לאחר מכן שרק השופט לפנדל אחרי ספק עבירה של קולו טורה על ראיין באבל המחליף. ג`רארד, מול הקופ, עשה 2:3. החילוף של באבל התברר כמוצלח עוד יותר בדקה ה-92 כשכדור ארוך שהורחק ע"י הגנת ליברפול מצא את ההולנדי רק מול ססק פברגאס. באבל ניער אותו, שלח לפינה והשלים 2:4.

לכתבות נוספות >
 
פנרבחצ`ה דיברו יותר מדי/tapuzforum/images/emo67.gif

אבל לא בגלל זה הם יחטפו בראש,לא צריך להחמיא להם.בניטז פותח גם עם קראוץ` בנוסף לטורס (כשהראשון משחק הוא לא מאכזב,ראוי להרבה יותר קרדיט מבניטז),ליברפול לא הולכת על תיקו 0,אבל למרות זאת,ארסנל וצ`לסי,זה ההימור שלי.
 

Thierry Henry

New member
ישש!!! דיאבייי!!! דקה 12, 1-0 ארסנל!!

יופי , יופי, יופי!!!! ואני עוד אמרתי בועידה עם נועם ואורן למה דיאבי פותח
מגיע לארסנל, מגיע לליברפול! יאללה ארסנללללל
 

Thierry Henry

New member
אייי ארסנל ארסנל...

כמה חופשי אפשר להשאיר את הופיה לבד בקרן? נו באמת..זאת נאיביות נטו. 1-1
 

cobainos

New member
איי הופיה הופיה...

איזה ראש! יש שחקנים בארץ שבבעיטת וולה לא מפיקים כזאת עוצמה. המחצית מתחלקת...ארסנל פתחה מצויין ושלטה עד הדקה ה25 כשבליברפול שיחקו עם מסירות ארוכות ומגעילות סטייל אנגליה שנות נ70 אבל זה השתפר. צ'אבי אלונסו מראה יצירתיות ושליטה באיזור שלו אבל המסירות לא מספיק מדוייקות ושוב, טורס משותק ולא מתמודד עם טורה וההגנה של ארסנל ככה שהישועה, אם תבוא מהשדה, תגיע מג'רארד או מקראוץ' (ותסלחו לי שאני לא סופר את קויט הנגר). ואם ממצב נייח מכל אחד אחר (הופייה כבר אמרנו?) מצפה מחצית שניה מרתקת! אני אוהב את הקצב של המשחק הזה.
 

cobainos

New member
איזה משחק מטורף...

ואיזה חילוף גאוני של בניטז...באבל היה כ"כ האיש המתאים! העוצמה והמהירות והיכולת להחזיק כדור...פשוט תענוג. מסיר את הכובע.
 

Sir Terry Wogan

New member
נתנו שם חצי שעה של גן עדן

ורבע שעה של גיהנום. בערך כמו כל העונה הזו, לא? ועכשיו עם ז'ילברטו העגלה במקום פלאמיני הפצוע, אני עוד פחות אופטימי. אם לפלאמסטר היה קשה להתמודד עם מסצ'ראנו ואלונסו אבל עמד בזה בכבוד ואפילו מעבר לכך, ז'ילברטו הולך להיות מחוסל שם. אבל איזה משחק... טירוף.
 

Thierry Henry

New member
בניטז החליף צדדים ועכשיו טורס

מקבל מולו את סנדרוס כל פעם..אנחנו עוד נשלם על זה.
 

Thierry Henry

New member
חבל שלא דיברתי על מיליון דולר.

אפרופו מיליון דולר... באותה ועידה התעצבנתי ששוב אבואה פותח ולא וולקוט... 5 דקות לפניי אבואה במקום למסור לאדבאיור מול שער ריק מנסה לכבוש מזווית 0... נאיבים כבר אמרתי?
 
למעלה