עידכונים ושאר ירקות - זה כאן

odeia

New member
זוכרים את הכאבים? פצעים אצל אור?

טוב, אז ככה - אצל אור, אחרי שהפצעים התפשטו, הם גם התחילו להעלם, בפיפי עדיין יש אדום וגירוי, לי נראה שזה בגלל צמיחת השיניים והמטפלת אומרת שאולי זה בגלל עור רגיש או משהו כזה, בהחלט לט נראה לה כפטריה. את הפה של אור ראתה אחות במרפאת הקבוץ (שבו התארחתי) אמרה שלא פטריה, כנראה צדקה, לאור הפחתה בפצעים. לגבי הכאבים והאדום, אותה אחות אמרה שלא פטריה אמרה למרוח שמן איי ודי, בהחלט הפחית את הכאבים. היום רופאת עור אמרה שזה סדק למרוח שמן זית, נתנה משחה אנטיביוטית אם יתחיל זיהום. ישששששששששששש - אין פטריה. הייתי על התמוטטות נפשית בגלל הפחד מפטריה. שמחה שלא מרחתי כלום עד לאבחנה סופית. ושאלה למי שמכירה את המשחה: פוליקוטן או בשמה האחר - טבעקוטן, האם מותר בהנקה? אם כן, כמה זמן אחרי המריחה ממותר להניק?
 

אמאבולי

New member
אני קיבלתי מרופא טבעקוטן לקטנטונת

למרוח לה על גירוי ואדמומיות באזור החיתול, שהוא טען שזה מעבר לאדמומיות רגילה וזה פטריה. אז אני מניחה שזה לא אמור להזיק להם, אבל אני לא יודעת לגבי שאלתך.
 

odeia

New member
בפיפי זה לא עזר לה, השאלה אם ניתן

לשים את זה על הפטמה שלי?!
 

אמאבולי

New member
כתוב על זה "לשימוש חיצוני בלבד"

אז אני מניחה שלא טוב להניק מבלי לשטוף. אבל שוב, זאת רק הנחה שלי.
 
נצל"ש שאלת ../images/Emo187.gif ../images/Emo187.gif ../images/Emo187.gif

לאמיר דווקא יש פטריה בפה קיבל דקטרין אורל ג'ל ואני התבקשתי למרוח על הפטמות, למרות שאני לא מרגישה שוב כאב/גרוד/צריבה וגם אין שינוי בצבע. שאלות: אחרי פעמיים, בערך, כבר לא רואים אצלו פצעים לבנים בפה. אבל הוא עדיין לא מוכן לאכול כ-ל-ו-ם חוץ מציצי. עד מתי להמשיך למרוח? וכמה פעמים ביום? האם אני צריכה למרוח את האורל ג'ל או משהו אחר? עוד טיפים?
(כי פטריות עוד לא היו לנו מעולם
)
 

odeia

New member
ממה שאני זוכרת שאומרים - על הפטמה

זו משחה אחרת נגד פטריות. אומרים בדר"כ שבוע עד שבועיים טיפול, גם אם נראה שעבר.
 

כרמית מ.

New member
לא אורל ג'ל

זה לחלוטין לא יעיל - מיועד רק לריריות. על הפטמה אפשר למרוח דקטרין רגיל (או בשם מקביל: פטריון), דרמה קומבין או מהטבעיים: שמן עץ התה או חומץ תפוחים (במיוחד אם אין לך איך להשיג כרגע משחה רפואית). חשוב להמשיך טיפול לפחות שבוע-שבועיים לאחר העלמות הסימפטומים, כי הפטריות הן עקשניות מאד, ואם לא מקפידים לסיים את הטיפול עד הסוף, הן חוזרות מהר מאד
 
תודה,ומצטערת שאני מקשה ../images/Emo5.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif

אבל על הפטריון כתוב "לשימוש חיצוני בלבד" - אני יכולה להניק אותו אח"כ בלי לשטוף??
 

Lali d

New member
נראה לי שלא.לכן צריך

למרוח מיד לאחר ההנקה על מנת שהחומר ייספג עד להנקה הבאה.
 
אנחנו עם פטריה עכשיו

ליאור קיבל את הדקטרין אורל ג'ל וגם אני מרחתי אותו. לליאור זה עזר לי ממממממממש לא! ועברתי לדקטרין קרם (על בסיס שומני בניגוד לאורל שהוא על בסיס מים) רשום להמשיך שבועיים כי הפטריות הן נודניקיות... שיעבור מהר! זה כואב נורא
 

שרוֹן

New member
../images/Emo105.gifהימים ימי קפיצת גדילה המה

קופצים וקופצים. הקטנה כבר בת חודש, היא אוכלת הרבה, ועוזבת את הציצי המון, כך שיש לנו המון צ'אנסים להתאמן על תפיסה. הפתיחה עדיין צנועה, לפעמים יש שיפור. רוב הזמן הפיטמה מחוככת וזה מעצבן, אבל לא כואב. מאידך זה אומר שאני לא ממש מאפשרת לה לקפוץ לפי דרישה, ולפעמים סוחבת אותה קצת למרווחים. צ'טערת שאני לא כותבת פה יותר. יוצא לי בעיקר לקרוא. אנחנו לומדים להיות הורים לשניים, והילד לומד להיות אח לאחות,ותוך כדי אורזים, מארגנים משלוחים, מתכוננים לשיבה לארץ (שגם היא מאופיינת בברדק לא קטן- למצוא דירה, אוטו, עבודה, מקרר, מכונת כביסה וגן לילד בחודש ושבוע). אז זו גם התשובה לצימעס בעניין השאלה על צבע העיניים: זו פשוט היתה השאלה הכי קצרה שיכולתי לכתוב...כל שאר השאלות היו מסובכות מידי
 

שרוֹן

New member
ועוד שני דברים

(ידעתי שאסור לי להתחיל לכתוב
) עניין אחד הוא בתחום הגאווה: היינו שבוע שעבר אצל הרופא. מסתבר שהיא עלתה משתיים תשע בלידה לשלוש תשע אחרי ארבע שבועות. והרופא עושה לי קצת בחוסר אמון "את רק מניקה?". חמסה חמסה. עניין שני הוא בתחום תיגמולי הנקה: יש כאן קטע שאשה שמניקה שמונה שבועות אחרי הלידה מקבלת מענק מקופת החולים (מאתיים פרנק שוויצרי) ובנוסף מקבלת גם מענק מהעיריה (עוד מאה ומשהו). מצד אחד סחתיין על עידוד ההנקה, מצד שני מרגיש מוזר. כאילו אני מיינקת או מה.
 

tonti

New member
../images/Emo57.gif ועוד איך!

(את בטוחה שאת רק מניקה?
) מדהים הקטע הזה של המענק. היה צפוי שייתנו דווקא ללא מניקות - שיהיה להם כסף לתמ"ל.
 

שרוֹן

New member
אני תהיתי בעיקר בעניין קופות החולים

כי הן פרטיות, לוקחות המון כסף, ולא נותנות כל מה שצריך בתכל'ס (למי שיש לו ביטוח בסיסי בלבד). הם לא נותנים כלום בחינם. נראה לי שזה מבוסס על מחקרים שמוכיחים קשר ישיר בין בריאות הילד לבין הנקה. יענו- תניקי, משמע לנו זה יעלה אח"כ פחות, ושווה לנו לתגמל את זה כספית כדי לעודד כמה שיותר נשים להניק. מכיוון העיריה, זה יותר עידוד הנקה, בלי אינטרסים בוטים. כך או כך, קצת מצחיק, כאילו, איך בודקים דבר כזה? "תשפריצי נראה"? הבנתי שזה נעשה על סמך עדות האם, וכנראה גם בבית החולים שילדת בו.
 
למעלה