משאבות ובקבוקים

keren s

New member
שאלת פטמות ...יצא ארוך...

חזרתי היום לעבודה. בר כבר שלושה ימים הולכת לתינוקיה , ואוכלת פעמיים שם בקבוק עם חלב שאוב. בעקבות הנסיונות שהיו לפני בבית נתתי לה בקבוקים עם פטמות של BFREE . לפטמה של אוונט היתה התנגדות , בכי קורע לב... שמתי לב שגם בשבת וגם היום כשחזרתי מהעבודה בר ינקה אחרת, כאילו לא תפסה טוב את הפטמה. חשוב לציין שעד עכשיו ההנקה הלכה מצוין! . עכשיו היא אוכלת אבל כאילו נאבקת עם הפטמות שלי
מה דעתכן לגבי הפטמות של הבקבוקים עדיף אוונט או BFREE כדי לא לפגוע בהנקה? אני עובדת כרגע חצי משרה ( מקום העבודה שלי בא לקראתי כי היה לי קשה להיפרד מהקטנה כל כך מוקדם - אז הם החליטו לתת לי להסתגל בהדרגה נכון יפה מצידם?) אני שואבת בבוקר לפני הנקה, ב-14:00 כשאני מגיעה הביתה ( בלי הנקות מ-6 בבוקר) ועוד פעם בלילה. נראה לכן שזה ישמר את החלב או שיתייבש החלב כי יש הפסקה ביום? התחלתי גם לקחת כדורי חילבה. אני כל כך רוצה להיות מהמניקות לטווח ארוך שאני ממש מפחדת שהחלב יפסק
אני מצליחה לשאוב ביום בערך 350 מ"ל. יש לי גם סטוק של חלב, מה עדיף לתת לה את השאוב הטרי או להקפיא ולתת לה את הקפוא???? אגב בר בת 3 חודשים תודה !!!!!
 
../images/Emo140.gifדרושה המלצה על משאבת הנקה

בהנקת הילדה הראשונה סבלתי עם משאבה שהשאלתי מיד שרה שרק לקראת סוף ההנקה התברר לי כי זו בכלל משאבה ל-SUCTION אשר הפכו אותה למשאבת הנקה. אני מחפשת המלצות לגבי נוחות שאיבה וזמן שאיבה על מנת לרכוש אחת, מה לדעתכן עדיף בין משאבת מדלה החשמלית לבין הידנית? ואם יש אחרות מומלצות. תודה רבה מאיה.
 

מאי261

New member
שאלה קטנה על שאיבה

האם אפשר להפשיר חלב שאוב במקרר? (ואז אחרי שהוא הופשר לחמם אותו בברז מים חמים או בסיר עם מים חמים)
 

מגניגיא

New member
תשובה

נשמע שאת עושה הכל נכון. הבקבוקים של בי פרי מצויינים ואמנם הפטמה אכן רכה יותר ונעימה יותר וכביכול מעודדת התמכרות, אבל לא מתווכחים עם הצלחה ויופי שהיא אוכלת טוב וחלב שלך וזה מה שחשוב... מיותר להלחם על פטמה, לדעתי. החלב לא יתייבש לך בחיים כל עוד את שואבת ומניקה, אל דאגה! עדיף שתתני את הקפוא אחרת אםתמשיכי לתת טרי, יפוג תוקפו של הקפוא, לכן תני קפוא וכך מתחדש המלאי באופן רציף וקבוע. הרי מלבד שעות הגן בר מקבלת הנקה. תראי, זה כרגע הכי טוב שאפשר, אי אפשר לשבת בבית כל הזמן כי אנחנו מניקות, צריך לעבוד ולהתפרנס ותוך כדי לדאוג לתזונה הכי טובה לבייבי בתקווה שהוא או היא ירצו לינוק לטווח ארוך.
 
כעקרון כן

אם כי ההמלצות הרשמיות הן הפשרה ישירות מהקפאה. לפני מספר ימים מישהי שאלה את אותה השאלה, את יכולה לנסות לחפש את השאלה ואת התשובות (אין לי כרגע זמן לחפש).
 
ברוכה הבאה ../images/Emo24.gif

במאמרי הפורום (תחת "שאיבה והאכלה מבקבוק") תוכלי למצוא מאמר מאוד מקיף שסוקר את כל סוגי המשאבות הקיימות. השאלה איזו משאבה כדאי תלויה מאוד במטרת השאיבה (שאיבה אינטנסיבית? פעם ביום בעבודה? פעם ב...?).
 
משאבת הנקה

מומלצת ביותר משאבת מדלה חשמלית. אני השאלתי תחילה (במהלך חופשת הלידה) מ"עזר מציון". (משאילים לזמן קצוב וניתן בבוא העת לבקש הארכה לתקופת ההשאלה). אמנם, משאבה גדולה ומסיבית אך עושה עבודתה נאמנה - שואבת במהירות ושקטה יחסית. המגבלה שלה זו הניידות - בגלל הגודל קשה לקחת אותה לקחת אותה לכל מקום (למשל לעבודה). פרט למגבלה זו היא מצויינת ומומלצת. (אגב, אני יודעת שהם לא ממש ששים לתת אותה,יש להם כמה סוגים וצריך לוודא שמקבלים את המשאבה של מדלה). בהמשך, כששאבתי חלב בעבודה לקחתי איתי משאבה חשמלית של מדלה שניתן לקנות בחנויות. משאבה קומפקטית וחביבה. אמנם מרעישה וקצב השאיבה איטי יותר מהמשאבה הגדולה שמשאילים אבל בהחלט נחמדה ואפשר להסתדר איתה לא רע. משאבה ידנית - ממש לא מומלץ. עד שמצליחים לשאוב מזה משהו...
 

keren s

New member
השאלה היא ...

את חושבת שבגלל ה- BFREE בר תפסיק לינוק נכון? כי הפיטמה רכה יותר? זה מה שהכי מפחיד אותי!
 
שתי שאלות

1.האם אפשר להקפיא חלב בבקבוקים, ההקפאה לא הורסת את הבקבוק? 2. איך יודעים איזו כמות מספיק לשאוב לתינוק בן 3 שבועות לארוחה?
 
2 תשובות

1. כן ולא (אפשר להקפיא, ההקפאה לא הורסת את הבקבוק). 2. בשאלות הנפוצות, תחת "שאיבה" תוכלי למצוא נוסחה שבעזרתה אפשר לחשב את הכמות הדרושה המשוערת (לפי משקל התינוק, לא לפי גיל). והערה חשובה: מומלץ לא לתת בקבוק (גם לא שאוב) לפני שההנקה מתבססת, לרוב בסביבות גיל 6 שבועות, כדי למנוע מצב אפשרי של בלבול פטמות.
 
2 תשובות

1. כן ולא (אפשר להקפיא, ההקפאה לא הורסת את הבקבוק). 2. בשאלות הנפוצות, תחת "שאיבה" תוכלי למצוא נוסחה שבעזרתה אפשר לחשב את הכמות הדרושה המשוערת (לפי משקל התינוק, לא לפי גיל). והערה חשובה: מומלץ לא לתת בקבוק (גם לא שאוב) לפני שההנקה מתבססת, לרוב בסביבות גיל 6 שבועות, כדי למנוע מצב אפשרי של בלבול פטמות.
 

אנריאה

New member
משאבה

יש לי משאבה מיד שרה בקופסא כחולה ללא שם האם היא משאבה טובה? אני מצליחה לשאוב 20-30 סמ"ק ולעיתים פחות האם זה מספיק?
 

צימעס

New member
לא...

אלה מכשירי אינהלציה שהוסבו למשאבות חלב, ועלולים ממש להזיק (בנוסף ליעילות המופחתת שלהן). אם קשה לך לקנות משאבה חשמלית, עדיף, אפילו, משאבה ידנית שיש בלכ חנות מוצרי תינוקות, או סחיטה ("חליבה") ידנית.
 
ואם יש לך ביטוח מושלם

את יכולה לקנות בבית מרקחת של קופ"ח, מדלה מיני אלקטריק, ב - 273 ש"ח. אני משתמשת בה והיא מאוד מתאימה לי (מגיעה לתפוקות של כחצי ליטר ביום). כנראה לא מתאימה לשאיבה "תעשייתית", במקום הנקה.
 

אנריאה

New member
תודה על תגובתך מה לעשות? האם יש

משאבה אחרת ליד שרה ואם לא כדאי לקנות משאבה אחרת ואם כן-ידנית או חשמלית
 

צימעס

New member
יש ליד שרה משאבה אחרת, אבל

היא מיועדת למקרים קשים (פגים, תאומים, מצבים שמסיבה כלשהי מאכילים רק בשאיבה). לפיכך - לקנות. לפני הקניה שאלי את עצמך למה (וכמה) את רוצה להתחיל לשאוב. יש במאמרי הפורום (קישור למעלה) מאמר שסוקר את סוגי המשאבות הקימות.
 
למעלה