צבעוני עלה בואדי .....

../images/Emo79.gifצבעוני עלה בואדי ......./images/Emo168.gif

שמורת יער הנדיב במבואותיה הדרומיים של זכרון יעקב מכילה בתוכה פארק חורש טבעי וגם בעלי חיים, ובו צמחיה עשירה בפריחה מרהיבה במיוחד בימי שיא אלו של האביב , וגן מלאכותי מטופח ופורח לזכרו של הברון אדמונד דה רוטשילד ורעיתו . מספר מסלולי הליכה בתוך הפארק . מחנים את הרכב בחניה המרכזית (ללא תשלום) ויורדים בשביל הטבעתי לכיון עין צור, הליכה קלה ונעימה מעביר דרך אתרים ארכיאולוגיים, נקבות מים ושרידי התיישבות עתיקה . הדרך רצופה בשפע פרחי הצבעוני האדום, אותו טרם הסנפתי השנה ,פרחי בר במקבצים בכל צבעי הקשת , תצפיות נוף עוצרות נשימה. מי שאינו רוצה להתקע בפקקים בכניסה לזכרון מוטב ויכנס לפארק מכיוון בנימינה דרך כביש 652 בגן הנדיב אין אפשרות להבעיר אש , לשם מומלץ להביא שמיכה ולהשתרע עם הסנווצ'ים שהכינותם מבעוד מועד.
 
התשמע קולי רחוקי שלי ../images/Emo14.gif

עזבנו את זכרון ואנו בדרכנו לעמק יזרעאל הפסקת קפה אצל נדב - קינוחים , קונדיטוריה צנועה בתוככי איזור התעשיה של רמת ישי , המצפינה בתוכה כשרון גדול ושפע הנאות וחטאים . מקום איכותי ונעים הרחק מההמון הסואן .ודרך רמת ישי פנינו בצומת נהלל לעבר תמרת לבית הקברות של נהלל . התשמע קולי רחוקי שלי......... למרגלות תל שמרון הצופה אל שדות עמק יזרעאל ( הפניה בצומת נהלל שמאלה לכיוון תמרת) מצוי קברו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אל"מ אילן רמון. שנספה באסון המעבורת קולומביה בדיוק לפני ארבע שנים חלוץ החלל מצא את מנוחתו בין חלוצי העמק ,בינות לרקפות ומול שדה כלניות , בתוך שקט פסטורלי לא הרחק מקברי משפחת דיין , יפה ,ושאר גיבורי אותה תקופת החלוצים וההתיישבות בעמק , שעליהם סיפר מאיר שלו בספריו "רומן רוסי" ו"פונטנלה" שרק מלקרוא את שמותיהם על המצבות מתעורר הגעגוע לישראל הישנה והטובה. עשרות אבני בזלת קטנטנות מונחות על המצבה ויש מי שמשאיר לו מכתבים..... כמה כאב ותחושת החמצה.
 
האאוטלט של יפעת לבקשת מותק

בקבוץ יפעת על כביש 73 יש מכל טוב , חברי המשק פתחו את שערי הקבוץ ליזמות של אמנים מהסביבה לצד חנויות שונות: משתלה יפהפיה, מחלבה ,מועדון רכיבה, חנויות הלבשה, ומפעל ליצור עוגיות ביתיות .עצירה ראשונה בסטודיו של אמנית הקרמיקה רבקה דאובר, בתוך אשקובית מייצרת רבקה כלים מעוצבים , חמסות, פמוטים ואגרטלים עם שילובי צבע מרתקים. המחירים מתאימים לכל כיס המכירה אצלה בגלריה במשך כל ימות השבוע טל לתאום 0523204515 אחרי ביתני הארוח הכפרי , מתחם האמנים ובהם חנות האאוטלט שהתענינה "מותק" המשמשת בעיקר למכירת בגוד או חפצים מהמזרח ,פסלי עץ נרות ואביזרי נוי לקישוט . בחזית החנות זוג מהכפר מרר נאיה ורמזי המוכר אוכל ערבי ביתי במגשיות , פיתות עם לבנה וכו'........10 ₪ בצרוף חיוך . הנה מותק כל האאוטלט של יפעת.........
 
שיבּולי הברזל ../images/Emo88.gif

המקום העיקרי ששבה את ליבנו ביפעת , הוא גלרית אמנות והמתכת "שיבולי הברזל" של האמן ראובן גפני .בעבודותיו המרשימות משלב חרש הברזל , בפסלי המתכת שהוא מייצר סוגי אבנים וקרמיקה מוטיבים יהודיים ומוטיבים מהווי הארץ. החל מפריטי רהוט וכלה בתמונות ופסלונים במחירים סבירים מאד .
 
חבצלת השרון היא לא רק פרח ../images/Emo39.gif

חבצלת השרון , ציירת מוכשרת ,חולקת עם גפני את צידה השני של הגלריה ,בתמונות ססגוניות ועשירות בצבעים . חבצלת אדיבה מחייכת , ומספרת על עבודתה לכל מתענין . תושבת רמת ישי התמחתה בציור על זכוכית בטכניקה מיוחדת אותה למדה בגרמניה בעבודותיה חוזר מוטיב הפרחים המצויירים כתבליט על משטחי זכוכית בגדלים שונים ומחיר כל תמונה 130 ₪ בלבד. הגלריה מיוחדת יפה ומענינת.
 
נומה עמק עמק תפארת.........../images/Emo140.gif

ביציאה מיפעת פונים שמאלה , מול קבוץ שריד ,גבעה אורנים ירוקה והמון רקפות בינות לצללים בחורשה .מבט אחרון אל השיפעה הורודה לבנה...........הימים החמים קרבים ובאים......... אחרי קבוץ שריד בצומת כפר ברוך מגדל העמק , תדלוק אתנחתא אחרונה בקפה מסעדה "שריד על הדרך" , המציע ארוחות לכל טעם עם דגש על המטבח האיטלקי , ונשנושים על המרפסת הצופה אל נוף הר תבור ועמק יזרעאל , המכוסה שטיחים בגווני ירוק וחום. חזרה הביתה דרך עפולה וכביש הסרגל בזחילה איטית עם כל עם ישראל, חמותו גיסתו והשכנים שנראה שנטש בהמוניו את קוביות הבטון בכרך הגדול ונענה לפיתויי האביב . שבוע טוב לכולכם,
 

cohen chaim1

New member
בפעם הבאה שתפליגי לעמק

תעלי לגבעת שייח' א-ברייק, השקיפי על העמק לכוון מזרח ביחד עם אלכסגדר זייד המשקיף על גב סוסתו. משם תוכלי לצפות בהרי מנשה, הגלבוע, גבעת המורה, הרי נצרת ובעמק המשתרע ביניהם הצבוע עדיין בירוק.
 
יש לי בעיה בטיולי השבת........./images/Emo7.gif

כשאני מגיעה לאיזור שלך , אני רוצה לבלוע הכל.............. יש כל כך הרבה מה לראות לטייל לחוות והזמן אף פעם לא מספיק תמיד אני חוזרת הביתה בתחושה שהחמצתי אבל מתנחמת בעובדה שבכל סוף שבוע יש שבת תודה על ההצעה........אתמול דווקא השקפתי עליו מהכביש
שמור לנו על העמק......
 

malka3

New member
מסלול מקסים

אני אציע את המסלול לחברי הקומונה שלי ומקווה שלא ירד גשם בשבת הקרובה המון תודה
 

מותק71

New member
אכזבה

טוב שביקרת ומנעת ממני לנסוע התלהבתי דוקא מהאומנים אגב ראיתי ספר ב39 ש"ח על טיולים וסדנאות נראה שאני לא מתאפקת וקונה את זה מחר
 
לטייל תמיד שווה ../images/Emo73.gif

אם את מכוונת רק לטיול בחפוש אחרי חנויות , מוטב שלא תצאי מהבית....... בקניון הקרוב תמצאי את הכל . הכייף הוא לשלב , לטייל בנופים, למצוא את המקומות הקטנים הנידחים עם דברים מקוריים , יחודיים, כמו זוג האמנים המענין שנמצא במקום. אני חושבת שאם יוצאים לטייל בלי הצהרת כוונות נהנים כפליים. לגלריה אני יודעת שאחזור , אני מתכוונת להזמין אצלה תמונה מסויימת לכסות דלת של ארון חשמל שהקבלן תקע לנו באמצע הסלון . אקח מידות וניסע אליה בהזדמנות הראשונה.
 
למעלה