מנהגי ארוחת החג

tutik1

New member
../images/Emo74.gifמנהגי ארוחת החג../images/Emo76.gif

השנה, באופן יוצא דופן (ויש לאמר גם מרענן) נחגוג את ערב החג עם שכנינו החברים - גם ההורים שלי וגם משפחותיהם בחו'ל, ושמחנו לגלות זאת ולהכריז על ארוחת חג 'שכונתית'. דיברתי עם השכנה שנערוך שולחן חג עם 'מאכלים מסורתיים', אבל נתקענו אחרי 'תפוח בדבש' וגם סלק שהיא הוסיפה. אז, אנא, עיזרו בנות - מה נהוג אצלכן במשפחה??
 
שכחתם מה זה להיות יהודים ../images/Emo6.gif

ארוחת החג: תפוח בדבש (שתתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה) סלק (יסתלקו שונאינו) כרישה (יכרתו אויבנו וכל מבקשי רעתנו) רימון (שירבו זכויותינו כרימון) ראש דג (שנהיה לראש ולא לזנב) אולי עוד משהו ? במקום הקידוש המסורתי שלאחריו טובלים פיסת לחם במלח ומברכים "המוציא", כאן שמים סוכר ומברכים כנ"ל. זה מהזיכרון... בטח יש איפשהו לינק ברשת שמפרט יותר
 

tutik1

New member
אה, מילא אני, אבל השכנים

הבעל הוא 'חוזר בתשובה' - לייט, כבר הרבה שנים. והיא-ממשפחה דתית... זוג מיוחד במינו. אגב, עכשיו אני מבינה למה 'שכחתי/הדחקתי' את מנהגי החג הללו - למה כל המנהגים אצלינו (או רוב, לפחות) הם בענייני שונאינו ומבקשי רעתינו - שונאת את זה (ויכולה להגיד על זה הרבה דברים, אבל נניח לזה...
)
 

יולי 7

New member
ודווקא אלה הכי טעימים

לביבות הסלק והכרישה.... מתה על זה ולא שיש לי משהו נגד רימון ותפוח בדבש (דגים זה כבר סיפור אחר)
 
גרעיני "לוביה" דהיינו שעועית...

שירבו זכויותנו כגרעיני לוביה ריאה (למי שאוכל... זה ממש טעים) - שתהיה שנה זו קלה עלינו כריאה.
לב - שתפתח ליבנו בתורה (למי שמתאים לו
)
 

אמאנחל

Member
מנהל
ראש של דג, רימון

ומה שנגזר מזה: כלומר גפילטע פיש (או חריימה?). לקינוח פירות או עוגת פירות ורצוי של ארץ ישראל
כמו כן חלה מתוקה עגולה שהשנה תהיה עגולה וחלקה, ולציון המחזוריות. אז אני מניחה שכל פשטידה עגולה גם "הולך".
 

Koru

New member
אולי לאפות את עוגת הדבש בעיגול ולא במלבן

ואז להרוויח 2 ציפורים במכה אחת? (משום מה הי א בדכ נאפית בתבנית אינגליש קייק
)
 

Koru

New member
שמה לרגע את הכובע המרוקאי שאין לי

בבית של בעלי לשעבר הכינו מגש של ירקות שבושלו מתקתקים לראש השנה. דאגתי לקחת מתכון כי זה היה ממש טעים. מהיכרותי עם המשפחה זה בטוח מנהג מסורתי. בגלל שאני יודעת שאת בשלנית מצויינת, קבלי מתכון, שהוצאנו במאמץ רב מהאבא שלו שאצלו הכל "ככה וככה" (הוא גם בשלן מצויין): ירקות לראש השנה של משפחת ג' מוצרים: פולים יבשים, חומוס, גזר, דלעת, קישוא- ארוך מיוחד (נקרא קישוא לברכה), ובצל ארוך (פוארו). מלח, פלפל שחור, כרכום, קינמון, סוכר ודבש. הוראות הכנה: משרים במשך בערך יומיים, פולים וחומוס - כל אחד לחוד !!!! לאחר השריה מקלפים ומפרקים את הפולים לחצאים, ושוטפים את החומוס. מקלפים את הדלעת לקליפות עבות, מרפדים את הסיר עם הקליפות כאשר החלק המבריק כלפי מטה. מעל הקליפות שמים חומוס פולים גזר פרוס לאורך מעל זה הבצל והקישוא. מערבבים את המלח הסוכר הקינמון והכרכום והפלפל שחור ומפזרים מעל הכול. מוסיפים רבע כוס מים לסיר וקצת שמן כדי שלא ידבק לקרקעית. מבשלים בסיר מכוסה כחצי שעה - עד שמתרכך קצת. לאחר שהתרכך מוסיפים את הדלעת ומערבבים שוב סוכר וקינמון נוסף ומפזרים מעל הדלעת. ל5 עד 10 דקות. אח"כ מוסיפים כף או שתיים של דבש מעל הדלעת, ונותנים עוד מעט זמן למים להתאדות במכסה חצי פתוח.
 

tutik1

New member
תודה!!! נראה מצויין, ורק שאלה-

בצל ארוך זה כרשה?
 

Koru

New member
בטח, והוא גם אמר - תראי זה כתוב שם

זו המילה בצרפתית אז אני מכירה אותה. בכלל ולא לגמרי קשור, גיליתי שגם בלי לדבר צרפתית שוטפת, הידע שיש לי עוזר מאד בקורס הבישול שאני לוקחת. רוב המושגים לקוחים משם אז קל לזכור אותם ככה.
 
למעלה