מזמן לא היה שרשור טיפים והמלצות

27חומד

New member
והנה מה שהיה כתוב בהודעה

אני מוצא לנכון להביא בפניכם סיפור מעשה קצר עם אזהרה ועצה ידידותית בצידו. העניין הזה בדוק מדעית, אך רבים אינם מודעים לו. אם טרם שמעתם את הסיפור הזה, כדאי לכם לקראו בעיון, להביאו לידיעת בני משפחתכם ולהפיצו בין ידידיכם ומכריכם. כך תוכלו, אולי, לחסוך מאחרים את ההתנסות הבלתי נעימה הזו והרבה סבל וייסורים. להלן הסיפור: בחור צעיר החליט לעשות לעצמו כוס קפה. הוא לקח כוס מים והכניס אותה לחימום במיקרוגל (משהו שרובנו כבר עשינו בעבר). לא ברור לכמה זמן הוא כיוון את הטיימר, אך הוא רצה להביא את המים לכלל רתיחה. כשהפעמון של המיקרו צילצל, הוא הוציא את הכוס ושם לב שהמים אינם מבעבעים. אך לפתע כשניסה להכניס אבקת קפה לכוס... פרצו כל המים מן הכוס ישר לתוך פרצופו וגרמו לו כוויות קשות מאד ולאיבוד אחת מעיניו. הכוס עצמה נשארה שלמה, אך ריקה, עד שהוא שמט אותה. הרופא שטיפל בו בבית החולים אמר שזה אירוע לא נדיר ושאסור להרתיח מים, לבדם, במיקרוגל. אך אם כבר מחממים מים במיקרוגל, רצוי להכניס משהו לכוס, כמו מקלון עץ או זכוכית, שקית תה וכד' (אך לא משהו מתכתי) -- כדי לאפשר לחום להתפשט ולהתפזר. עכשיו אתם יכולים לראות את הסרטון. המשך יום נעים.
 

27חומד

New member
../images/Emo12.gifבאמת?

דווקא הסירטון נראה מאד משכנע... תמיד היה קל לעבוד עלי
יש קישור?
 
הוא כותב שתיאורטית זה יכול לקרות

כמו עוד הרבה דברים קחי קישור, תגלגלי קצת למטה
 

ענתש

New member
ואם תבצעי את זה בפועל תראי

שזה קורה באמת
(מענתש שפעם חטפה כוויה ביד, ששלחה אותה לבית חולים, בדיוק בגלל זה - כוס חלב שהורתח במיקרו והכנסתי כפית קפה והכל קפץ לי למעלה על היד בשניה, לא יאמן, כמו מזרקה).
 

ענתש

New member
נראה לי שאולי ב"לא רלוונטי"

מתכוונים שהסיפור עצמו (כוויות בפנים ואובדן עין) לא קרה באמת. אבל העניין עם המים/חלב שקופצים אחרי חימום במגע עם משהו מוליך חום - אמיתי, קורה ואפילו קראתי על זה פעם מאמר רק לא מוצאת כרגע... זו תופעה שנקראת "רתיחה מאוחרת" או משהו בסגנון.
 
חלב עם קפה כן, מים פחות

בכלל - הכנסת משהו קר לרותח הוא בעייתי, אבל הרתחת מים במיקרוגל בלבד היא לא בעייתית.
 
לא רק זה

אלא שאם את רוצה להכניס מים רותחים לכוס זכוכית דקה ואת לא רוצה שהיא תישבר שימי כפית בפנים ואז אין סיכוי שהיא תשבר
 

rona25

New member
אותו דבר קרה לי עם חלב../images/Emo18.gif

חיממתי במיקרו, הוצאתי את הכוס, הכנסתי כפית כסף עם דבש והכל השפריץ לי על הפנים. למזלי עצמתי את 2 העיניים אבל היתה לי כוויה רצינית במצח שעברה רק אחרי כמה ימים מאוד מאוד מסוכן
 
נכון, חלב רותח, מכניסים אליו משהו

קר - ייקפוץ. הרתחת מים בלבד או חלב בלבד לא קורה כלום. אני קבוע מרתיחה לבנות חלב במיקרו, מוציאה ורק אז בניחותה מכניסה את השוקולית, בנתיים הרתיחה נרגעת ושום דבר לא קופץ.
 

מעיןבר

New member
../images/Emo36.gifאז ככה

אחרי שמרתיחים מים לצורך ניקוי, אפשר פשוט להוציא בזהירות את הספל ולתת לו ולמים להתקרר. להיזהר מהכנסת כפית פנימה (אני גם חושבת שכמות המים שתישאר בפנים תהיה קטנה בהרבה מזאת שהכנסנו - המים אמורים להתאדות לעזור בניקוי הדפנות
). לגבי זה שזה קורה - נשמע לי הגיוני, אני מניחה שזה מפני ששיטת החימום במיקרוגל איננה השיטה הרגילה של הפעלת חום מלמטה. ההסבר שלי זאת השערה שמבוססת על הידע שלי בכימיה ולא הסבר מדעי לגמרי: בהרתחת מים רגילה (על האש או בקומקום) יש מוקד חום בתחתית הכלי שמחמם מאוד את המיים שקרובים אליו. כאשר המיים מגיעים לטמפ' רתיחה הם מתאדים ועולים כבועות אל שטח הפנים של המים - מה שאנחנו רואים כרתיחה. החום של המים אינו שווה בכל נפח הכלי, למטה הם חמים יותר והחום הזה גורם להם לעלות ולמיים קרים יותר להגיע למגע עם המשטח החם. זה גם מאפשר שחרור של הלחץ של הגז (הבועות מתפוצצות). המיקרוגל עובד בשיטה אחרת - במיקרוגל יש יצירה של גלי מיקרו (גלי רדיו קצרים) שהאנרגיה שלהם גורמת לתנועה מהירה יותר של המולקולות והעלאת הרמה האנרגטית שלהם (למי שלא יודעת, מולקולות מצויות כל הזמן בתנועה, הוספת אנרגיה למערת בצורת חום או בצורה אחרת גורמת למולקולות לנוע מהר יותר).הגל האופי של הגעת הגלים כל הטמפ' של המים נעות ביחד בקצב מהיר יותר עד שיש להן מספיק אנרגיה להתנתק אחת מהשניה ולעבור למצב צבירה גזי. היות שהתהליך אחיד יותר מאשר בחימום על מקור חום, המולקולות משתחררות רק משטח הפנים ובתוך הנוזל נוצר לחץ (לשטח הפנים יש מתח, זה כמו מעטפת של בלון). הכנסת המתכת גורמת לשינוי במתח ולשחרור הלחץ שנוצר בתוך הנוזל ושחרור מסיבי של אדים שנושאים איתם את המיים ש"קופצים" למעלה. מקווה שההסבר שלי נכון...
 
../images/Emo62.gif הטיפ שלי

גם קשור למיקרוגל ולחלב
. שוקו
מצויין לחורף : מכניסים כוס חלב עם כדור גלידת שוקולד (הגודל תלוי בכמה מתוק וחזק אתם אוהבים את השוקו - חזק יותר פחות חלב יותר גלידה) מכניסים למיקרו ל 2 דקות - וטעים טעים טעים.
 

ענתש

New member
ושני טיפים מאחותי לדיאטות:

שוקו חם בחורף ? קחו מעדן טוויגי (או כל מעדן שוקולד דאייט אחר, אבל טוויגי הכי טעם לטענתה...), שימו בכוס, חממו במיקרוגל - קיבלתן שוקולטה במעט מאד קלוריות. אגב, בחורף היא מקפיאה אותם ואוכלת גלידה שוקולד ככה.
הפטנט הכי פטנטי שלה לירידה במשקל - היא קנתה חבילה של 100 מקלות אכילה סיניים (אני יכולה לשאול מאיפה אם מישהי רוצה לדעת) והיא אוכלת ה-כ-ל במקלות האלו. הכל כולל הכל... גם אורז וגם חביתה וגם סלט ירקות. זה מוריד את קצב האכילה שלה מאד ואז היא נהיית שבעה באמצע האוכל. קל פשוט. וגם עובד.
 
גם אנחנו גילינו את הטיפ השני

בעת הטיול בסין. הבעיה היא שעם ההתמקצעות אפשר לאכול כמויות מטורפות גם במקלות אכילה
 

g a n i

New member
התוספת שתופסת: טיפת מיץ לימון../images/Emo70.gif

קערית מים קטנה עם מעט מיץ לימון ל-30 שניות (ואם צריך ניתן לחזור על הפעולה). כיון שבנתיים המים מתקררים מעט, אין בעיות התזה. ד"א, עד כמה שאני יודעת, עם נוזלים סמיכים (חלב, מרק וכולי) באמת אין בעיה כי הפרשי המתחים - הגרדיאנט - בין מתח הפנים של הנוזל ובתוכו שונים מאשר במים+בעית האדים שכלואים בנוזל (ר' ההסבר המלומד של מעיין) פחותה בהרבה. לכן שוקו/חלב אנחנו מחממים במיקרו רק לא עד לרתיחה, אבל מים לא מומלץ.
 
למעלה