נשים וקולנוע.

lollapalooza

New member
../images/Emo68.gif נשים וקולנוע. ../images/Emo202.gif

עברתי עכשיו על רשימת הבמאים שהתארחו בפינת הבמאי פה בפורום, וזה העלה בי שאלה שמתרוצצת בראשי כבר הרבה זמן. למה אין כמעט נשים במאיות??? (או לפחות מוכרות) האם זו התעשייה שדוחקת את הנשים לפינה, שמעודדת יצירה גברית, או שפשוט לנשים אין את מה שדרוש כדי לעשות סרטים? ואולי הן פשוט פחות יכולות לדחוף את עצמן קדימה? אולי זה בכלל קורה מסיבה אחרת...? מה דעתכם?
 
זה נושא שכבר עלה בפורום כמה פעמים,

לא חושבת שאף פעם מצליחים להגיע לאיזו תשובה. עובדה שבאמת יש פחות נשים בתפקידים ה"יצירתיים יותר" – בימוי, תסריטאות ועריכה ונשים נוטות יותר ללכת לכיוון הפקה אם כבר. אין לי מושג למה זה. גם בלימודי קולנוע ת'כלס לומדים כל הזמן על גברים במקצוע, בקושי לומדים על נשים כי באמת אין הרבה, ומתוך אלה שיש אלה ששווה ללמוד עליהם הוא זעום. הטלוויזיה בארה"ב למשל נשלטת ע"י גברים, אפילו בסדרות ה"נשיות" – החל מאלי מקביל לבאפי לסקס והעיר הגדולה לזהות בדויה, כולם נכתבו ע"י גברים. התסריטאית היחידה בטלוויזיה שאני מצליחה לחשוב עליה היא בבנות גילמור. וגם בסיטקומים מדי פעם יש בצוות נשים, אני די בטוחה שבחברים היתה אשה ובעוד כמה סדרות. אבל סך הכל אלו תפקידים שנשלטים ע"י גברים. בחוג לקולנוע למשל, אני לא חושבת שיש כזה אחוז גבוה יותר של גברים שלומדים שם, זה נראה לי בערך חצי חצי ואם יש באמת יותר גברים אז זה לא באחוז גבוה. לפחות אני אף פעם לא הרגשתי את זה. אין לי מושג, באמת שאין לי מושג. לא חושבת שזה חינוך, באמת שלא, אנחנו כבר במאה ה-21, שרפו חזיות לפני למעלה מ-40 שנה, זכות הצבעה יש כבר איזה 100 שנה. לא הגיוני שזה בגלל חינוך כי עובדה שנשים כן הולכות ללמוד את המקצוע. יכול להיות שכל מין נמשך לתחומים אחרים, אני כן מאמינה למשל שבכלליות נשים יותר טובות להפקה מגברים, יותר טובות בעבודה תחת לחץ ובמולטי-טסקינג (כמובן אני מדברת בכלליות). ת'כלס כמה גברים יכולים לדבר בטלפון, להדפיס, ולסדר גבות הכל באותו זמן? אבל זה לא רק בקולנוע, למדתי אמנות למשל, ת'כלס על כמה נשים לומדים שם? 0!, פשוט אפס אחד גדול וגם כשמגיעים לאמנות מודרנית בקושי יש נשים אם בכלל. וזה ככה בכל תחום. הדבר היחידי זה כשלמדתי צילום אז כן דיברנו על די הרבה נשים צלמות, אבל זה עדיין היה פחות מהגברים עד כמה שזכור לי, אבל כרגע, זה התחום היחידי שאני יכולה לחשוב עליו, מכל אלה שלמדתי עליהם, שהיו בו הרבה נשים. גם במוזיקה אין נשים וזה תחום שנשלט ע"י גברים. פעם באמת יכול להיות שזה היה עניין של חינוך, נשים היו צריכות להיות אמהות ועקרות בית, הן לא היו אמורות לחפש משהו משל עצמן. אבל היום? אין באמת שום סיבה לזה. הפורום למשל זאת דוגמא די טובה, עד כמה ששמתי לב בהחלט יש כאן רב גברי. לפחות מהאנשים שאני מכירה כאן שנמצאים כאן לאורך זמן, הרבה הרבה הרבה יותר גברים מנשים.
 

TheWrongGuy

New member
לא שזה בלתי הגיוני לחלוטין שיהיו הבדלים

בין נשים וגברים במקצועות, אבל ספציפית במקצוע הבימוי, אני לא מצליח למצוא סיבה לכך, מה גם שבאוניברסיטה, לפחות עד כמה שאני רואה, יש לא פחות במאיות מבמאים. יש הכוונה של הגברים לתאורה וצילום והנשים להפקה וארט (הכוונה פסולה בעיני), אבל בבימוי אני חושב שהחלוקה היא די שווה, לפחות לפי מה שאני רואה סביבי. אני לא חושב שלנשים יש בעיות עם החלקים היצירתיים יותר בבימוי, מה גם שככל שאני מתקדם בלימודים, אני מבין יותר ויותר שעיקר העבודה היצירתית של הבמאי היא בבימוי השחקנים, ולכאורה, נשים יכולות להצליח בכך יותר מגברים (מאחר ואמפתיה נחשבת כתכונה נשית יותר). אם יש תכונה שנחשבת "נשית" שיכולה להזיק לבמאי זו חוסר החלטיות, וחלק לא קטן מהבמאיות שעבדתי איתן לקו בזה. במאי הוא גם, ואולי אף בעיקר, מנהל (ולכן קוראים לו כך), והחלטיות היא תכונה חשובה לכל סוג של ניהול. אולם מאחר ונשים מנהלות בהצלחה מרובה במגוון תפקידים, אין סיבה בעולם שלא יצליחו לנהל גם סט (בעיקר בהתחשב בעובדה שניהול הסט בצד ההפקתי נתפס לעיתים קרובות על ידי נשים). מכאן שיש סיכוי סביר שהסיבה העיקרית היא דווקא כן שמרנות - של הקהל, של האולפנים, של המפיקים (כמו בהוראה, גם אם רב המפיקים הן מפיקות, בתפקידים הבכירים יותר התמונה הפוכה) - ובחינוך שמטמיע מגיל צעיר שאם יש פחות נשים בתחום מסוים - כנראה שהן פשוט לא טובות בו מספיק. אני אתפלא מאד לגלות סיבות ביולוגיות מולדות שמסבירות מדוע אחוז הבימאיות המצליחות קטן מחמישה אחוזים. 60-40, מילא. 70-30, אולי אם בימוי היה קשור לאיזה חלק במוח שמפותח יותר אצל גברים (נשמע קצת מופלץ, לא?). אבל המצב הנוכחי מוחלט מדי מכדי שיהיה טבעי. כמו הרבה ביטויים אחרים של אי-שויון בין גברים ונשים, זה תוצאה של נסיבות חברתיות.
 
מסכימה לחלוטין שהגיוני שיהיו הבדלים

אני האחרונה שתטעון לשוויון מוחלט בין המינים, לא חושבת שזה אפשרי או נחוץ יש הכוונה מבתוך הפקולטה למקצועות האלה? זה מוזר, ודי מעצבן האמת ואגב מה קורה בכתיבה? המצב הוא אותו דבר כמו בשאר המקצועות, אין באמת סיבה שיהיו הבדלים, כמו שהצגת את הבימוי. ודווקא הבאת כמה הסברים מעניינים לדבר - חוסר החלטיות, גברים יותר מורגלים לקחת פיקוד וכו'. אם זה נכון בכתיבה לא אמורה להיות הבעיה הזאת, או לפחות הרבה הרבה פחות. אבל קשה לי להאמין שבשנת 2008 הסיבה שהבדלי האחוזים כל כך משמעותי זה בגלל משהו כמו חינוך למשל. יכול להיות שזה באמת בגלל החברה שקשה לה לקבל את זה. לא יודעת. אולי יש נשים שהולכות לכיוונים שפחות מעניינים את הקהל הרחב. אתה אני חושבת אמר פה פעם שיש נשים במאיות או סופרות שכותבות על היותן נשים וכגבר זה לא כזה מעניין, בעוד שיש פחות נשים שכותבות משהו נטול מגדר, או משהו שהמגדר לא העיקר בו. לא זוכרת כל כך אבל אני די בטוחה שפעם אמרת משהו בנושא (אבל כבר לחשו לי שיש לך נטייה לשכוח דברים שכתבת פה)
 

TheWrongGuy

New member
...אבל זה בדיוק תוצאה של חינוך

חינוך, תהליכי חיברות, וכל שאר הדברים שמלמדים בלימודי סוציולוגיה, מגדר, וכל אלה. אם לחברה קשה לקבל, זה כי החברה רגילה למשהו. אנשים לא נולדים עם אידיאולוגיה סקסיסטית - הם מפתחים אותה כשהם לומדים להכיר את החברה הסקסיטסית שהם נמצאים בה. לומדים זאת מילת המפתח, ואפשר להשפיע על הלימודים האלה, וכך גם על החברה. אני זוכר את הטענה שלי ועומד מאחוריה, אבל גם כאן, זה תוצאה של חינוך. כשאני אומר שנשים לרב לא כותבות דברים חסרי מגדר, זה כי כתיבה גברית (ואני לא מתכוון לגברית-מוקצנת, כמו בלייזר) נחשבת ככתיבה "רגילה", חסרת מגדר. אני חושב שגם אז הכנסתי את הסיוג הזה, כל נתון שתציעי לבדיקת שווין בין המינים - מאחוז הבמאיות לגובה המשכורת אצל גברים ונשים המחזיקים בתפקיד דומה - יצביע על פערים, לעיתים גדולים מאד. זה לא בסדר, זה לא צריך להיות כך, וגם אם ל*חלק* מהסיבות אפשר למצוא *תירוצים* ביולוגים, עדיין אפשר למצוא פתרון לבעיה, והוא טמון בשינוי החברה, כשחינוך הוא אחד הכלים המרכזיים. ועל אף שמצבנו היו טוב בהשוואה לעבר, הוא עדיין רע, והחינוך עדיין לא עובד לטובת העניין, אלא להיפך - מחנך להנצחת חוסר השוויון, בין השאר, באמצעות חינוך לכך שלחינוך אין השפעה, ושזה הכל "מין אללה". אני מסתכל כאן על חינוך במובן הרחב, שכולל את כל מה שאנחנו לומדים מהחברה, הן מההורים, הן מגופי-חינוך רשמיים (מערכת החינוך) ולא רשמיים (ספרים, עיתונים, סרטים וכו') והן מחיקוי דוגמאות שאנחנו רואים מול עיננו ומפנימים אותם כמצב טבעי - אין נשים במאיות, ומכאן שזהו המצב הטבעי - נשים לא נועדו להיות במאיות, ולראיה, שבכל ממלכת החי, לא תמצאו בעל-חיים אחד ממין נקבה שהוא במאי. אולי המילה חינוך היא לא המילה הנכונה ביותר לתאר זאת, אבל אני מקווה שהפסקה הזו עזרה להבהיר למה התכוונתי כשהשתמשתי במילה "חינוך". ורק כדי להסיר ספק - אני לא חושב שיש סיבה שאחוז הבמאיות יפול באופן משמעותי מאחוז הבמאים, מלבד סקסיזם. הדבר שציינתי נכון לגבי כל תחום ניהולי, ועובדה היא שיש מנהלות מוכשרות מאד בכל התחומים. בנורבגיה, ע"פ חוק, לפחות ארבעים אחוז מחבר המנהלים של כל חברה ציבורית צריכים להיות נשים. הכלכלה שם שורדת את החוק לא רע. ולכן לא נראה לי שחוסר יכולת לנהל היא הסיבה לכך שיש פחות בימאיות מבמאים.
 
רק שיהיה ברור שאני די מסכימה איתך

אבל...לא יודעת אולי אני פשוט עוף מוזר. אף פעם, אבל אף פעם, לא נתנו לי להרגיש שבגלל שאני אשה אני לא יכולה לעשות דברים מסויימים או שאני אצטרך לעבוד קשה יותר כדי להוכיח את עצמי. זה תמיד היה מובן מאליו שאני יכולה לעשות מה שאני רוצה. אבל זה, כמו כל דבר, תוצאה של חינוך באמת. אבל יכול להיות שבגלל שאותי גידלו בצורה מסויימת מאוד קשה לי להבין שאת הרב מגדלים בצורה אחרת. לא יודעת, אני סתם זורקת מחשבות יש איזה משפט שאני מאוד אוהבת When a man gets up to speak people listen they look, when a woman gets up to speak people look, then, if they like what they see they listen. לצערי יש בזה הרבה אמת, נשים תמיד יצטרכו להוכיח את עצמן יותר כדי כאילו להתגבר על המראה שלהן ולגרום לאנשים להתסכל מעבר לו. אבל זה כבר כל כך הרבה שנים, ברור לי שיום אחד כן תהיה אחדות מסויימת, לפחות יותר משעכשיו - שוויון במשכורות למשל דבר ראשון, שבאמת אין בו שום הגיון. אבל זה שזה עדיין ככה, קצת קשה לי להבין את זה. אני מסכימה עם הטענה של אנה שהדת אשמה בהכל, זה ביהדות ורואים את זה גם אצל אחרים, הנשים תמיד נחותות יותר מבחינות מסויימות, יש להן תפקיד מאוד מוגדר, הן לא אמורות לפתח את החשיבה שלהן למשל. תמיד הגבר הוא המפרנס והאשה בבית. ועכשיו כשאני חושבת על זה, כנראה הכל נובע מפחד, אין באמת סיבה לנסות בכח להחליש נשים כל כך אם לא פוחדים שיום אחד הם ישתלטו כל הכל. ת'כלס אם נשים באמת כאלה נחותות אז מה הבעיה שהן ילמדו? גם ככה הן לא יבינו שום דבר. זה שכל כך פוחדים מנשים בתפקידים מסויימים אומר הרבה, בעיקר על הפחד של הגברים מהן. אין לי מושג אם יש בזה משהו, סתם מחשבה שעברה לי בראש. ואני מסכימה עם הטענה שלך לגבי מה נשים יוצרות רב הזמן. זה נכון, לצערי האמת. זה מעניין מדי פעם אבל כן לפעמים יש הרגשה שנשים כאילו צריכות לעשות סרטי נשים או סרטים על נשים. פתאום תלמה ולואיז קפץ לי לראש. אבל אני לא באמת חושבת שנשים נלחמות על מקומן יותר מדי. למשל שחקניות בהוליווד מאוד אוהבות להתלונן שאין מספיק תפקידים טובים לנשים, אבל ת'כלס רב הבמאים/תסריטאים שם הם גברים אז אני לא מבינה מה הן מתלוננות? זה מפריע לכן אז תעשו משהו. אולי כקבוצה אנחנו אוהבות להתלונן ולקטר ופחות לעשות משהו בנידון? לא יודעת, אולי. בכל מקרה לי ברור שאם אני ארצה לביים אז אני אביים ואם אני ארצה לכתוב אז אני אכתוב. מעולם לא עברה לי שום מחשבה בראש שאני לא יכולה כי אני אשה או שאני אצטרך לעבוד קשה יותר ממישהו אחר כדי להוכיח את עצמי. אין לי מושג אם יש הגיון במה שאמרתי פה וגם אין לי כח לעבור לסדר את זה. סתם מחשבות
 

gabrielr

New member
נראה לי שהדיאלוג שלכם סיכם את כל הנושא

וכבר דובר לא מעט שיש מעין הכוונה של נשים ללכת לכיוונים של ארט והפקה, ואילו בנים לצדדים הטכניים, וכמו שאנה כבר אמרה זה מעין סטיגמה שבדר"כ גם מתממשת (בנים יותר אוהבים את הצדדים הטכניים ברוב הפעמים), אבל מצד שני, יש גם כל כך הרבה דוגמאות שסותרות את זה (ואז היא נתנה כמה כאלה). גיל ציין באמת במאיות שלא החלטיות, וזה גם משהו שאני נתקלתי בו בהפקות בהן אני השתתפתי, כאשר עוזר הבמאי הוא זה שבתכ'לס ניהל הכל, והוא קיבל את ההחלטות בסופו של דבר, וכל מה שנותר לי זה לרחם קצת על הבימאית שלא יכלה לשלוט על הפרוייקט שלה. השאלה האם באמת בעיקר גברים יכולים לקחת מנהיגות ולנהל סט שלם? אני לא חושב. אולי באיזשהו מקום באיזשהו מקום אפשר לומר שיש יותר ציפייה מגברים להנהיג (וזה משהו שמושרש בתרבויות המערב), אבל בתכ'לס אנחנו יודעים שזה לא באמת תירוץ. והשורה התחתונה, נשים לא נלחמות על מקומן בתעשיה מספיק. אני לא חושב שצריך להאשים אולפנים (שרק רוצים להרוויח כסף), להאשים את האוניברסיטה (שגם ככה לא אכפת לה מכלום), ואני לא חושב שאנשים נרתעים מהרעיון שאישה תנהל סרט (ובכך אני מבטל את הפחד מ"שליטה נשית" או כל תאוריית סירוס מופרכת אחרת). יש מספיק מנהלות בשוק כיום בתחומים אחרים, זה לא חייב להיות שונה. אבל כנראה התחום הזה נחשב "הרפתקני" בעיני הרבה אנשים, ולא סוד שיש הרבה נשים שנרתעות מהרפתקאות פיננסיות, ואולי בוחרות לעסוק במשהו קצת שולי יותר, אבל תחום שמוכר להן ומכניס להן כסף. זו סתם תאוריה, אבל אני חושב שבמקום לנסות להצביע על אשמים למה בקושי יש נשים בימאיות בקולנוע(היחידות שקופצות כרגע בראשי הן סופיה קופולה, תמר ירום, והבימאית של "אמריקן פסיכו" ששכחתי את שמה), צריך לבדוק למה נשים לא עושות יותר כדי לשנות את זה (ופסטיבל סרטי נשים זו לא הדרך, זה רק מנציח את הפער). ולגבי תסריטאים, באמת אין לי מושג. נראה לי שיש יותר תסריטאיות מאשר בימאיות, בהפרשים ניכרים. מה שכן, עירית לינור היא דוגמא רעה (סופרת שרוצה להיות תסריטאית שרוצה להיות בימאית, ואז קיבלנו מוצר גרוע מאוד בשם "משמורת", שעדיף היה בלעדיו)
 
חכה שתגיע לתיאוריה 3

או איך שזה לא נקרא עכשיו אצלכם, ששם הכל זה מיניות והכל זה פחד הסירוס. אגב בתכניה של הסינמטק על הציפורים של היצ'קוק כתוב את הדבר הבא: "זוהי בעצם אלגוריה על מיניות והדחקה". סתם שעשע אותי. דברים כאלה תמיד נובעים מפחד, אין ממש סיבה אחרת. גזענות על כל סוגיה נובעת מפחד, וכן מה שהתבצע בנשים לאורך כמה אלפי שנים זה בהחלט סוג מסויים של גזענות. ביחוד אחרי מה שאנה הביאה פה. בין אם זה אנטישמיות, והיטלר הוא הדוגמא הכי טובה כמובן, או הומופוביה או כל צורה אחרת. זה תמיד נובע מפחד. אין ממש סיבה אחרת להשקיע כל כך הרבה אנרגיה בהרס הצד השני או בלהחליש את הצד השני אם אתה לא מפחד ממנו. אחרת למה לא להתעלם? אני מאוד מאמינה למה שאנה סיפרה פה שפעם זה היה אחרת וזה השתנה לאורך השנים, יש בזה הרבה הגיון. פרויד למשל, התיאוריות שלו, בלי קשר כרגע אם הבנאדם סוטה או לא, מבוססות על חברה פטריכאלית, זה מה שהוא הכיר, זה הדבר היחידי שהוא הכיר, וכל התיאוריות שול בנויות על סדר העולם הזה. וכשמתחילים ללמוד את כל התורה שלו ואת כל מה שהוא אמר פחד הסירוס למשל ועוד מיליון דברים אחרים, מבינים שזה הכל נובע מפחד. פחד מהלא נודע אולי. הבנאדם לא הצליח להבין נשים, ולכן פחד מהן כנראה וכל התיאוריות שלו הן סביב זה. אם אני זוכרת נכון היה איזה מאמר שקראנו שהיו בו אלמנטים שונים שהופיעו בחלום ומה כל אחד אומר, מה מייצג את הגבר ומה מייצג את האשה. ואם אני זוכרת נכון, סכינים שאמורים לייצג את הגבר עפ"י כל מחשבה הגיונית בגלל הצורה שלהם, מייצגים עפ"י פרויד דווקא את האשה. (ובסדר אם מישהו עכשיו יבוא ויגיד לי שאני טועה, אני לא סומכת על הזיכרון שלי יותר מדי בדברים האלה) פרויד בנה את התיאוריות שלו על משהו קיים, על סדר עולם שהוא הכיר, ברור שהוא הוסיף הרבה מעצמו פנימה אין ספק בזה, אבל זה כן היה מושתת על משהו קיים. זה לא כזה מופרך.
 

gabrielr

New member
מה הקשר? עכשיו זה סתם תירוץ

אנחנו גם חיים בתקופה שונה לגמרי מזו של פרויד, ומהעולם שקודם. אני צריך להסביר לך על נשים עצמאיות שיוזמות ויוצרות מהחיים שלהן משהו?! כל מה שאמרת בהודעה האחרונה זה עדיין רק בגדר תירוץ ולא תשובה לשאלה המרכזית, למה אין נשים בימאיות (פחד סירוס של גברים זו לא התשובה לדעתי, זה סתם משהו שאת אוהבת לזרוק לאויר)
 
לא התכוונתי לזה כתשובה לשאלה המרכזית

take a chill pill התכוונתי לזה כתשובה אליך וספציפית למשפט הזה: "ובכך אני מבטל את הפחד מ"שליטה נשית" או כל תאוריית סירוס מופרכת אחרת" כדי להראות שזה לא כזה מופרך. זה היה ספציפית למשפט הזה ולא לשאלה המרכזית. להרגע
 
ואגב

אנחנו לא כאלה רחוקים מפרויד, זה לא שעברו איזה 1000 שנים מאז. ברור שהשתנו דברים אבל זה הרבה יותר קרוב מאיך שהצגת את זה
 

gabrielr

New member
אבל אני כן דיברתי על השאלה המרכזית

אני כבר מכיר את דעתך בנוגע לשליטה נשית ושאר התאוריות האלה...
 
שליטה נשית?

מה אתה חושב שדעתי בנושא? אני לא חושבת שנשים צריכות לשלוט, אני לא חושבת שהן יותר טובות מגברים אני חושבת שהן לא פחות טובות מגברים וזה משהו אחר לגמרי. לא חושבת שאי פעם אמרתי שנשים צריכות להיות בשלטון או שהן טובות יותר מגברים או שום דבר אחר בסגנון.
 

אלכס1234

New member
לכן יש יתרון הרבה יותר נחמד

אתן יכולות להעניק חיים לעולם וגם ליצור (שנראה לי לרוב, האישה מגשימה את עצמה בתור אם לילדיה כיוצרת חיים, כסוג של ה' בוא נאמר, מאשר כיוצרת אומנות). הגברים, יוצרים מתוך קינאת רחם ויולדים את היצירה. אתן יכולות לעשות גם וגם, אבל נראה לי חשוב לכן יותר הלידה האמיתית מאשר המזויפת ולכן הגברים כיום מצליחים בתחום האומנות לדעתי. יכול להיות שאני סתם מזיין את השכל, אז נא לא להתייחס. עצה: תנסו לשלב בין הלידה האמיתית לבין הלידה המזויפת והרי לכם תחום אומנותי חדש. איך תעשו זאת? בטח כבר איזה גבר קנאי ימציא זאת.
 
../images/Emo46.gif

אני לא אוהבת את הדיבורים האלה. אני מבינה מה שאתה אומר שזה היה אמור להיות נחמד ומחמיא, אבל אני לא אוהבת את זה. כי זה אומר שפסגת השאיפות של האשה צריכה להיות הלידה וההפכות לאם ובמקביל ליצור משפחה. לא אוהבת את זה, זה כאילו שומר אותנו באיזה סטטוס שהיה קיים פעם שיש כבר הרבה נשים שלא מתחברות אליו יותר. האשה צריכה להיום אם המשפחה, במקביל אם זה אפשרי לנסות גם ליצור לעצמה קריירה בעוד שהגבר יכול ישר ללכת לכיוון הקריירה בלי לחשוב על שום דבר אחר בדרך. לא אוהבת את זה.
 

Deosette

New member
למעשה...

קראתי משהו פעם על התרבות הקדומה הפרה יהודית שבה היה נהוג פולחן האלה. בזמנו האישה נחשבה ל"נעלה" יותר מכיוון שנק' ההנחה הבסיסית היתה שהאישה בוראת חיים, וזה נכון היה לגבי האומנות במיוחד. השבטים הקדומים היו עוסקים באומנות, במיוחד במוסיקה ציור ופיסול. הגברים לכאורה נתקנאו ולכן פיתחו את כלי הנשק למיניהם ונלחמו עם השבטים הנשיים. לשבטים הללו לא היה כל סיכוי אל מול כל הנשק הזה כי הן מטבען היו שבט שוחר שלום ולכן הפסידו... עם התפתחות היהדות ודתות דומות, האישה נדחקה למעמד נחות יותר כך שטכנית היהדות ודומיה הם האשמים העיקריים בשוביניזם בן זמננו... בכל מקרה, הבסיס של הבסיס הוא שאומנות הוא דווקא נחלת ידם של הנשים. הסיבה העיקרית שרוב גדול העוסקים בקולנוע היא שבתקופת הקמתה, הנשים עדיין היו במעמדות נחותות או שהיו עסוקות יותר בהקמת משפחה. כמובן שהיו יוצאות דופן כמו ז'רמיין דולאק ואליס גיי ורבים אחרות אבל זה ההסבר הסוציולוגי הכללי. אני בטוחה שעוד כמה שנים זה ישתנה לגמרי. אני לא רואה כל הבדל יצירתי בין הנשים והגברים. אם כבר להיות כוללני יותר, לגברים יש קצת יותר חוש טכני מאשר נשים אבל זה ממש בהכללה כי יש לנו הרבה טכנאיות ודיגיטטריות בעבודה. לנשים יש יכולת לתפוס הרבה יותר דברים בו זמנית בעוד שהגברים יכולים להתמקד בדבר אחד. כדי להיות במאי, צריך הרבה מאוד מהתכונות שהם נחלת הנשים בדרך כלל: גמישות, החלטיות, יכולת לחשוב על מס' דברים בו זמנית ורגישות. בכל מקרה הבמאית האהובה עליי היא ג'ין קמפיון.
 

forglemmigej

New member
הגעתי מהשער Mind you

דוקא יש במאית דנית מאד טובה בשם סוזאנה בייר ,היא מצליחה לא רע. השאלה נכונה גם לגבי משחק, תמיד הגבר הוא בתפקיד מרכזי והאישה היא רק תפקיד תומך. כמה סרטים עם נשים בתפקידים ראשיים יש בכלל? לדעתי ואני לא מהתחום בכלל, לגבר אולי קשה לקבל הנחיות מאישה <בתור במאית> איך ומה לעשות. יכול להיות שגבר הוא יותר קריאטיבי ואת זה אני אומרת בתור אישה אפשר לראות את זה גם בספרות ואמנות אחרת אצל נשים זה הרבה פעמים יותר רגשי ואסוציאטיבי ואילו אצל גברים זה יותר סיפורי עם התחלה אמצע וסוף.
 
למעלה