זה לא היום של רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

elians

New member
כל "פלצן" נהייה לנו עיתונאי אעלקקקקקקקקק
פלוצאלאך נהוג לעשות בשירותים מחמת הנימוס ולנגב עם נייר עיתון. זה זול יותר מנייר טואלט - נניח של "קלינקס" למשל: 9 גלילים ב- 31.99 ש"ח במבצע ועוד יש לך גם לבן וגם צהוב, אז נחסוך ונשתמש בצהוב של הצהובון שהרי במילא אין מה לקרוא בו והרי במילא דיו העיתונות הוא כזה כיום שהוא כבר לא הופך את שני הפלחים ל-שחור ! לפחות הדיו הפך איכותי. בעבר היית קורא עיתון, מסיים לקרוא ומביט היישר אל קצות אצבעותייך שהפכו שחורות מהדיו הזול. היום הוכח שהחומר הקורא לעצמו "ליגנין" ואחראי על הצהבת הנייר, אינו רעיל.....רק הכתבות והמאמרים הם רעילים....
כאן אסיים יקירי. הם לא ראויים שנבזבז עלייהם רגעים שקטים וקסומים של ליל ירח מלא, הלילה. אביה.
חחחחח תגובה משעשעת חחחח
 
אריק אחי: אנא חדל להיות תמים:
אין בישראל עיתונאים רכבתיים - נקודה. עד שלא תילמד "עיתונאות רכבתית" באוניברסיטה העברית או דומיה וברמת תואר שני את-ליסט, או עד שלא יתבצע כאן יבוא עיתונאים רכבתיים ממדינות אנגלוסקסיות, לא תהא כאן עיתונות רכבתית. אין בישראל אף לא מגזין רכבתי אחד ומכובד היוצא לאור לציבור. פשוט אין ! ושלא יספרו לך לוקשאלאך שלמגזין כזה לא תהיה דרישה. אני מבטיח לך ש-1000 גיליונות יימכרו תוך יומיים. כדי להעלות את רמת הכתבות הנוכחיות בעיתונות בנושא, יש לשלוח עיתונאים ללימודים מקצועיים. כפי שכתבתי מאז ומעולם: לא מספיק להיות עיתונאי מוכשר ומפולפל, חובה להיות גם עיתונאי מנוסה וגם בעל ידע מקצועי עצום, כדי לכתוב בנושא. רכבת היא לא מתכון של סוכר, מים, קמח ורוזמרין..... אם שפירא או מלינג, היו רואים את הכתבות, הם היו מקיאים.... אני כבר אפאטי לגמרי מ''האמיתות''. בכל פעם שאני מקליד/מעתיק כתבה לארכיון, אני עורך בה שינויים ותיקונים רבים כדי להפוך אותה לאמיתית. כמעט בכל פסקה מופיעות הסוגריים הבאות: (צ"ל: "כך וכך, וכך וכך, א.ר) וזה פשוט הפך למטרד משעשע או למחקר בפני עצמו.....ליל מנוחה. אל תיקח ללב אריק אחי היקר: אני לוקח לריאות במקום זאת.
אני מסכים מאד
בתור מי שלמד חקר תאונות אויר (בארה"ב) כחלק מלימודי תואר ראשון וכחובב תחבורה למעלה כמעט 40 שנים, אני עדין לא רואה סיקור עיתונאי מקצועי בנושאי תחבורה באופן מדויק, ובאופן שותף (בתעופה יש את ביעף שמתפרסם במהדורה מצומצמת ביותר של 4 חוברות בשנה למנויים בלבד). במהלך השנה האחרונה מאז חזרתי ארצה מארה"ב אני מגלה שהעיתונאות הישראלית היא לוקה בחסר ובדיוק כמעט בכל הנושאים כולל תחבורה. קשה לי להבין איך עורך עיתון או אתר חדשות כל שהוא מאשר כתבות בעלות נתונים שגויים או נתונים חסרים. כל אחד מאיתנו חובבי התחבורה באתר זה ובקומונה יכול לתת דיווח מקצועי ברמה גבוהה יותר וביתר דיוק ממה שראיתי בעיתונות הישראלית עד עכשיו. מספר חברים מכובד באתר זה יכולים גם ללמד קורסים בנושאי תחבורה ברמות אקדמאיות. אישית אני בוחר ללמוד ולהתעדכן בכל הקשור בתחבורה דרך אתר זה ורק אחר כך דרך העיתונות הכללית
 
אני מסכים מאד
בתור מי שלמד חקר תאונות אויר (בארה"ב) כחלק מלימודי תואר ראשון וכחובב תחבורה למעלה כמעט 40 שנים, אני עדין לא רואה סיקור עיתונאי מקצועי בנושאי תחבורה באופן מדויק, ובאופן שותף (בתעופה יש את ביעף שמתפרסם במהדורה מצומצמת ביותר של 4 חוברות בשנה למנויים בלבד). במהלך השנה האחרונה מאז חזרתי ארצה מארה"ב אני מגלה שהעיתונאות הישראלית היא לוקה בחסר ובדיוק כמעט בכל הנושאים כולל תחבורה. קשה לי להבין איך עורך עיתון או אתר חדשות כל שהוא מאשר כתבות בעלות נתונים שגויים או נתונים חסרים. כל אחד מאיתנו חובבי התחבורה באתר זה ובקומונה יכול לתת דיווח מקצועי ברמה גבוהה יותר וביתר דיוק ממה שראיתי בעיתונות הישראלית עד עכשיו. מספר חברים מכובד באתר זה יכולים גם ללמד קורסים בנושאי תחבורה ברמות אקדמאיות. אישית אני בוחר ללמוד ולהתעדכן בכל הקשור בתחבורה דרך אתר זה ורק אחר כך דרך העיתונות הכללית
גם בתחום התעופה החובבנות חוגגת
ראה את ה"כתבת לעניני תעופה" של ערוץ 10 (שכחתי את שמה) שאין לה שמץ של מושג בתחום התעופה, והסקירות שלה נשמעות כמו קשקוש אחד גדול ולא מקצועי.
 

אבי83808

New member

הם לא משקרים? יקירי: אין בארץ למעשה ובפועל אמצעי תקשורת לתאור נושאי התחבורה הציבורית. את העבודה הזו יעשו למענך חברים יקרים הנמצאים כאן. לא היתה כל שריפה שניה היום. לצערי אני מנוע מלכתוב את הסיבה לפרוץ האש בקרון הכוח/ניהוג מס' 301 למרות שיש כבר מסקנות ברורות. רק אומר כי מדובר בתקלה בלבד ותקלות מתרחשות. אם נשרפו עד לרגע זה 91 אוטובוסי וולוו בארץ, הרי שהמצב ברכבת נהדר ולא היתה כל סכנה לאיש. מעבר לזה לא אוכל להוסיף דבר לצערי. הרכבת היא כלי התחבורה הבטוח ביותר. תקלות תמיד מתרחשות בכל כלי רכב זה או אחר. למנוע אותן לחלוטין? לא ניתן, אפילו לא במטוסי נוסעים או חלליות. עד כאן. לילה טוב.
למה אתה לא יכול לכתוב מה הסיבה?
 

יניבל1

New member

הם לא משקרים? יקירי: אין בארץ למעשה ובפועל אמצעי תקשורת לתאור נושאי התחבורה הציבורית. את העבודה הזו יעשו למענך חברים יקרים הנמצאים כאן. לא היתה כל שריפה שניה היום. לצערי אני מנוע מלכתוב את הסיבה לפרוץ האש בקרון הכוח/ניהוג מס' 301 למרות שיש כבר מסקנות ברורות. רק אומר כי מדובר בתקלה בלבד ותקלות מתרחשות. אם נשרפו עד לרגע זה 91 אוטובוסי וולוו בארץ, הרי שהמצב ברכבת נהדר ולא היתה כל סכנה לאיש. מעבר לזה לא אוכל להוסיף דבר לצערי. הרכבת היא כלי התחבורה הבטוח ביותר. תקלות תמיד מתרחשות בכל כלי רכב זה או אחר. למנוע אותן לחלוטין? לא ניתן, אפילו לא במטוסי נוסעים או חלליות. עד כאן. לילה טוב.
הקטע שזה לא רק שריפת רכבת(דבר חמור שלעצמו)
זה גם העובדה שאתה שומע כל יומיים על תאונה "מקרית לחלוטין" של אחד הקרונות המצב ברכבת ישראל הוא נוראי , ועצם זה שעל כל פאק שמתגלה ברכבת קופצים להגן עליה אותם 5 אנשים גורם לי לחשוב שאולי הדוברת של הרכבת היא לא היחידה בפורום הזה שמקבלת כסף מהחברה.
 
הקטע שזה לא רק שריפת רכבת(דבר חמור שלעצמו)
זה גם העובדה שאתה שומע כל יומיים על תאונה "מקרית לחלוטין" של אחד הקרונות המצב ברכבת ישראל הוא נוראי , ועצם זה שעל כל פאק שמתגלה ברכבת קופצים להגן עליה אותם 5 אנשים גורם לי לחשוב שאולי הדוברת של הרכבת היא לא היחידה בפורום הזה שמקבלת כסף מהחברה.
אתה חדש פה? כל ארוע מתועד אצלי היטב
והמצב שונה לחלוטין ממה שתארת. איש ברכבת לא משלם לי כדי שאגן עליה. בתור גולש שמכיר כל בורג רכבתי בכל מוסך רכבתי, אני יכול לומר לך ידידי שהמצב הרבה יותר טוב מתיאורך. כאשר אתה תשלוט על 1,937 עובדים עם עומס עבודה אדיר על אנשי המוסכים, תוכל להמשיך את הודעתך. את הטענות עליך להפנות רק למשרד האוצר ולמדינת ישראל. כאשר אתה תוציא לדרך קרון בן 14 שנה שעובדי המוסך המטפלים בו קורסים מרוב מעמסה, תביע את דעתך. תקלות קורות בכל סוג של ציוד - כולל במחשב האישי שלך. כאשר תסיע בלית ברירה אחרת קרון משנת ייצור 1964 בידיעה שאתה לא מסוגל לקבל לירה ישראלית אחת לציוד נייד חדש מנערי האוצר, תבין. טענות רק למשרד האוצר ולנעריו השבעים. צר לי מאוד לאכזב אך כל התאונות היו מקריות לחלוטין ואילו היית רואה את דו"חות ועדות החקירה והבדיקה השונות - היית מבין כמה קשה להחזיק צי גדול של ציוד נייד עם מינימום עובדים כי אין מהיכן לשלם להם. פשוט אין. הכספים הולכים למטרות אחרות - צריך לקנות הרי מטוס F16 חדש במקום זה שהתרסק בו אסף רמון ז"ל. צריך טנקים, צריך רובים, צריך וצריך וכדומה, אך חיי הנוסעים ברכבת כנראה חשובים הרבה פחות לנערי האוצר מאשר עוד מטוס קרב מיותר או איזו וולוו צבאית לקצין בכיר זה או אחר שיכולים להסתפק בפיג'ו 107 לכל היותר. פעם היה שכל בצה"ל כאשר רכשו את הסוסיתות והרום-כרמלים. אין שום סיבה שבעולם שקצין בכיר ביותר בצה"ל יקבל על חשבוני רכב בדרגה גבוהה יותר מפיג'ו 107 או סיטרואן C2 או פולקסווגן פולו. גם אלו הן די והותר. אין לחסוך על חשבון חיי נוסעי הרכבת בגלל איזה ישבן מפונק של איזה קצין זה או אחר.
 

יניבל1

New member
אתה חדש פה? כל ארוע מתועד אצלי היטב
והמצב שונה לחלוטין ממה שתארת. איש ברכבת לא משלם לי כדי שאגן עליה. בתור גולש שמכיר כל בורג רכבתי בכל מוסך רכבתי, אני יכול לומר לך ידידי שהמצב הרבה יותר טוב מתיאורך. כאשר אתה תשלוט על 1,937 עובדים עם עומס עבודה אדיר על אנשי המוסכים, תוכל להמשיך את הודעתך. את הטענות עליך להפנות רק למשרד האוצר ולמדינת ישראל. כאשר אתה תוציא לדרך קרון בן 14 שנה שעובדי המוסך המטפלים בו קורסים מרוב מעמסה, תביע את דעתך. תקלות קורות בכל סוג של ציוד - כולל במחשב האישי שלך. כאשר תסיע בלית ברירה אחרת קרון משנת ייצור 1964 בידיעה שאתה לא מסוגל לקבל לירה ישראלית אחת לציוד נייד חדש מנערי האוצר, תבין. טענות רק למשרד האוצר ולנעריו השבעים. צר לי מאוד לאכזב אך כל התאונות היו מקריות לחלוטין ואילו היית רואה את דו"חות ועדות החקירה והבדיקה השונות - היית מבין כמה קשה להחזיק צי גדול של ציוד נייד עם מינימום עובדים כי אין מהיכן לשלם להם. פשוט אין. הכספים הולכים למטרות אחרות - צריך לקנות הרי מטוס F16 חדש במקום זה שהתרסק בו אסף רמון ז"ל. צריך טנקים, צריך רובים, צריך וצריך וכדומה, אך חיי הנוסעים ברכבת כנראה חשובים הרבה פחות לנערי האוצר מאשר עוד מטוס קרב מיותר או איזו וולוו צבאית לקצין בכיר זה או אחר שיכולים להסתפק בפיג'ו 107 לכל היותר. פעם היה שכל בצה"ל כאשר רכשו את הסוסיתות והרום-כרמלים. אין שום סיבה שבעולם שקצין בכיר ביותר בצה"ל יקבל על חשבוני רכב בדרגה גבוהה יותר מפיג'ו 107 או סיטרואן C2 או פולקסווגן פולו. גם אלו הן די והותר. אין לחסוך על חשבון חיי נוסעי הרכבת בגלל איזה ישבן מפונק של איזה קצין זה או אחר.
אז אם המצב כל כך גרוע
כמו שאתה אומר, למה הנהלת הרכבת לא פותח בצעדי מחאה כנגד הממשלה ? איך מנהלי הרכבת מרשים לעצמם להסיע אנשים בקרונות שמועדים לפורענות? יכול ליהות שחבריך בהנהלת הרכבת פשוט התאהבו בכיסא הנוח והם לא רוצים להרגיז את מישמינה אותם?
 
אז אם המצב כל כך גרוע
כמו שאתה אומר, למה הנהלת הרכבת לא פותח בצעדי מחאה כנגד הממשלה ? איך מנהלי הרכבת מרשים לעצמם להסיע אנשים בקרונות שמועדים לפורענות? יכול ליהות שחבריך בהנהלת הרכבת פשוט התאהבו בכיסא הנוח והם לא רוצים להרגיז את מישמינה אותם?
תשאל את המנכ"ל. אולי יש לו תשובות בשבילך כי
לי אין. הקרונות החדשים לא מועדים לשום פורענות. תאונות מתרחשות עקב בלאי. לא תמיד אפשר לעלות על בלאי זה או אחר גם אם הקרון יצא זה עתה מטיפול מקיף. אין הרמטיקה בשום תחום בחיים. שום קרון שנוסע כיום לא מועד לשום פורענות. תקלות קורות גם בציוד חדש באופן טבעי ואין שליטה מוחלטת על כך מטבע הדברים. הרכבת היא אמצעי התחבורה הבטוח מכולם וזו עובדה מוכחת. אין לי מושג ושמץ מושג על מי מינה איש זה או אחר לתפקיד זה או אחר. אינני עוסק בכך ומעולם לא עסקתי בזה. אותי מעניינים רק הפרמטרים הטכניים או במילים אחרות הציוד הנייד בעצמו - המתכת, המנועים, הגירים, הגנרטורים, השסתומים, מנועי ההסעה החשמליים, הבופרים, הגומיות, מערכות החשמל ועוד. אינני עוסק בנוסעים מחוסר ענין. אני מתעסק רק בציוד כאמור. אם יש לך שאלות לגבי תחנות, זמני נסיעה, עניני נוסעים וכדומה - הרי שלכך יש כאן בפורום חברים שמבינים בכך הרבה הרבה יותר טוב ממני. ערב טוב.
 

elians

New member
הדיווח השני הוא
על שריפה שפרצה שוב בקרון הפגוע בעת נסיעה לכיוון צפון , כנראה בדרכו למוסך. שוב שריפה בקרון רכבת ישראל פורסם: 4 באוקטובר, 2009 בשעה: 21:44 מאת: אפי אליאן | תגובות (0) בסמוך לשעה 19:30 התקבל מידע על שריפה נוספת שפרצה בקרון רכבת במהלך נסיעה באיזור יקום שבשרון. נהג הרכבת המשיך את נסיעת הרכבת לתחנה קרובה שם המתינו לו מכבי האש שביצעו פעולות כיבוי בקרון הנשרף. לציין כי מדובר באירוע השריפה השני בציוד טכני של רכבת ישראל. כמה שעות לפני כן, רכבת שנסעה מתחנת לוד לכיוון תחנת רכבת מרכז החלה להעלות עשן מקרון הכח של הרכבת. צוותי כיבוי שהמתינו בתחנת רכבת ההגנה ביצעו את הכיבוי. מבירור שנעשה במקום עולה כי השריפה פרצה בעקבות קצר חשמלי. http://www.911il.com/2009/10/04/4886
 

easylivin

New member
הדיווח השני הוא
על שריפה שפרצה שוב בקרון הפגוע בעת נסיעה לכיוון צפון , כנראה בדרכו למוסך. שוב שריפה בקרון רכבת ישראל פורסם: 4 באוקטובר, 2009 בשעה: 21:44 מאת: אפי אליאן | תגובות (0) בסמוך לשעה 19:30 התקבל מידע על שריפה נוספת שפרצה בקרון רכבת במהלך נסיעה באיזור יקום שבשרון. נהג הרכבת המשיך את נסיעת הרכבת לתחנה קרובה שם המתינו לו מכבי האש שביצעו פעולות כיבוי בקרון הנשרף. לציין כי מדובר באירוע השריפה השני בציוד טכני של רכבת ישראל. כמה שעות לפני כן, רכבת שנסעה מתחנת לוד לכיוון תחנת רכבת מרכז החלה להעלות עשן מקרון הכח של הרכבת. צוותי כיבוי שהמתינו בתחנת רכבת ההגנה ביצעו את הכיבוי. מבירור שנעשה במקום עולה כי השריפה פרצה בעקבות קצר חשמלי. http://www.911il.com/2009/10/04/4886
זה היה דיווח שווא בגלל *חשש* לשריפה
נוספת באותו הקרון, אבל לא הייתה שריפה שנייה באמת. כלומר, הייתה רק שריפה אחת בת"א דרום והזעקה של כוחות כיבוי במקרה השני, אך לשווא: לא היה צורך לבצע שום פעולות כיבוי.
 
הדיווח השני הוא
על שריפה שפרצה שוב בקרון הפגוע בעת נסיעה לכיוון צפון , כנראה בדרכו למוסך. שוב שריפה בקרון רכבת ישראל פורסם: 4 באוקטובר, 2009 בשעה: 21:44 מאת: אפי אליאן | תגובות (0) בסמוך לשעה 19:30 התקבל מידע על שריפה נוספת שפרצה בקרון רכבת במהלך נסיעה באיזור יקום שבשרון. נהג הרכבת המשיך את נסיעת הרכבת לתחנה קרובה שם המתינו לו מכבי האש שביצעו פעולות כיבוי בקרון הנשרף. לציין כי מדובר באירוע השריפה השני בציוד טכני של רכבת ישראל. כמה שעות לפני כן, רכבת שנסעה מתחנת לוד לכיוון תחנת רכבת מרכז החלה להעלות עשן מקרון הכח של הרכבת. צוותי כיבוי שהמתינו בתחנת רכבת ההגנה ביצעו את הכיבוי. מבירור שנעשה במקום עולה כי השריפה פרצה בעקבות קצר חשמלי. http://www.911il.com/2009/10/04/4886
אפי אחי: לא פרצה שום שריפה שניה ואל תאמין לכל
עיתונאי שכאילו היה שם. אני דיברתי עם הנהג ישירות ועם נהגי קטרים נוספים שהיו שם בסביבה. העיתונאים מחפשים סקופים ומגזימים. היה חשש להתחדשות האש ובבדיקה של הנהג והצוות התברר שלא קרה דבר. דרך אגב: נכתב שהסיבה היא קצר חשמלי אך זו ממש לא הסיבה......
 

elians

New member
אפי אחי: לא פרצה שום שריפה שניה ואל תאמין לכל
עיתונאי שכאילו היה שם. אני דיברתי עם הנהג ישירות ועם נהגי קטרים נוספים שהיו שם בסביבה. העיתונאים מחפשים סקופים ומגזימים. היה חשש להתחדשות האש ובבדיקה של הנהג והצוות התברר שלא קרה דבר. דרך אגב: נכתב שהסיבה היא קצר חשמלי אך זו ממש לא הסיבה......
האמת ?
זה לא עיתונאי ... זה יצא בביפר כמה שעות אחר מכן על ידי אחד ממוקדי ההצלה בארץ. אני כבר מזמן לא מחכה לעיתונאים שיכתבו , אני מקבל ישירות מידע מהמקורות הראשונים.
 
האמת ?
זה לא עיתונאי ... זה יצא בביפר כמה שעות אחר מכן על ידי אחד ממוקדי ההצלה בארץ. אני כבר מזמן לא מחכה לעיתונאים שיכתבו , אני מקבל ישירות מידע מהמקורות הראשונים.
על תסמוך גם על הדיווחים של הצלה:
הרבה פעמים בעבר תפסתי אותם בחוסר דיוקים קלים או קשים. גם הם אוהבים אקשן. כדי לדווח דיווח נכון ואמיתי - חייב להיות איש מקצוע רכבתי במקום ולא מישהו שאיננו מבין בנושא הנייד. הם ראו שאריות עשן שנישא ברוח עקב הנסיעה באויר הקר. אך בפועל לא היו אפילו גיצים ולבטח לא התחדשה האש. הדיווח של אנשי ההצלה היה דיווח שווא - אחד מיני רבים במקרה שלהם. תפקידם רק להציל ! אין להם שום תפקיד רכבתי כזה או אחר ולכן חובה לקחת גם את דיווחי הצלה בעירבון מוגבל ולבדוק אך ורק עם גורם רכבתי בשטח. הרי אם תשאל אותם אם התפתחה שריפה בשסתום C - הם לא ידעו בכלל על מה אנחנו מדברים. בקיצר: גם עיתונאים וגם אנשי הצלה אינם אנשי מקצוע רכבתיים (עדיף שיישארו באיזור החיוג שלהם ) ולפיכך יש להתייחס בזהירות ובחשדנות לכל הודעה שלהם - חובה להצליב מידע עם הגורם הרכבתי הבכיר הנמצא בשטח בזמן אמת. ללא הצלבה זו - אין שום ערך לדיווח. אביה.
 

easylivin

New member
שתי שריפות בקרונות רכבת ביום אחד
בפורום רוטר קראתי לפני דקות אחדות שפרצה דלקה בקרון רכבת באזור יקום שבמרכז השרון. תחושת הבטן שלי לא אומרת טוב. במשך מעל שנה לא היתה אף שריפה ברכבת ופתאום היום, יום חם אך לא לוהט, שתי שריפות?!?!?!?
קישור למבזק...
בפעם השנייה היום: שריפה פרצה בקרון רכבת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה