מזל טוב לכרמלית בחיפה

מצב
הנושא נעול.

david80

Member
מזל טוב לכרמלית בחיפה

אתמול נסעתי עם חבר לטיול חול המועד בחיפה. במהלך הטיול לקחתי אותו לנסיעה ראשונה בחייו בכרמלית. הבוקר, קראתי על הכרמלית בוויקיפדיה וגיליתי לתדהמתי שנסענו במקרה ביום שבו חלפו בדיוק 50 שנה מאז פתיחת הכרמלית לראשונה לציבור ב-6 לאוקטובר 1959.
 

Wraith10

New member
מזל טוב לכרמלית בחיפה

אתמול נסעתי עם חבר לטיול חול המועד בחיפה. במהלך הטיול לקחתי אותו לנסיעה ראשונה בחייו בכרמלית. הבוקר, קראתי על הכרמלית בוויקיפדיה וגיליתי לתדהמתי שנסענו במקרה ביום שבו חלפו בדיוק 50 שנה מאז פתיחת הכרמלית לראשונה לציבור ב-6 לאוקטובר 1959.
זה פשוט עצוב שלא מאריכים את הקו
יש לו פוטנציאל ענק
 

easylivin

New member
צריך לאמר, מסובך מאוד טכנית - הכל אפשרי...
אפשר גם לבנות קו נוסף, עם מעבר
בתחנת 'גן האם' לכיוון האוניברסיטה, למשל. גם זה מן הסתם מסובך טכנית, אך אפשרי. השאלה עד כמה זה באמת ישתלם בעיר חיפה.
 

amit1270

New member
אפשר גם לבנות קו נוסף, עם מעבר
בתחנת 'גן האם' לכיוון האוניברסיטה, למשל. גם זה מן הסתם מסובך טכנית, אך אפשרי. השאלה עד כמה זה באמת ישתלם בעיר חיפה.
די מזמן הצעתי לבנות שם מונורייל
רעיון הזוי למדי, אני מודה, אבל היה יכול להיות נחמד...
 

amit1270

New member
נחמד - זה בטוח...
אבל כרגע אפילו רכבל נוסף לא כל-כך מצליחים לבנות בחיפה.
לדעתי מונורייל יהיה הרבה יותר יעיל מרכבל
לא מזמן הבאתי כאן קישור למאמר שהביא טענות כבדות משקל נגד הפרויקט השאפתני של רכבל בין לב המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה.
 
המרחק הוא של בין 600 ל-700 מ'
לפי גוגל ארת' 450 מטרים בלבד. אני חושב
שבתחנת "לה הל" בפאריס מתגברים על מרחקים גדולים יותר בעזרת מסוע. רעיון קצת פחות ריאלי אבל הרבה יותר טוב לחיפה הוא לגנוב קצת שטח מהנמל וליצור תחנה צפונית מזרחית לכיכר פאריס שמרוחקת 300 מטרים מהכרמלית ו-300 מטרים מקרית הממשלה ולחברה בגשר לבניין הטיל ובמנהרה לכרמלית, במקרה זה תחנת חיפה מרכז תחדל מלתפקד. תחנת חיפה מרכז היתה במקום אידאלי בתקופת המנדט, אך היא במקום די סתמי מבחינת העיר בהווה. מפתיע אותי שהרכבת מוצאת לנכון לבצע עצירה בתחנה זו בכל הרכבות הבין עירוניות, מדובר בתחנה פרברית לכל דבר ללא שום קישוריות סבירה (אלא אם כן יחברו אותה לחיפה מרכז במסוע ויבצעו כירטוס משותף). במצב הקיים תחנת לב המפרץ כבר הרבה יותר חשובה ממנה ודווקא עליה מדלגות חלק מהרכבות לצפון.
 

down under

New member
לפי גוגל ארת' 450 מטרים בלבד. אני חושב
שבתחנת "לה הל" בפאריס מתגברים על מרחקים גדולים יותר בעזרת מסוע. רעיון קצת פחות ריאלי אבל הרבה יותר טוב לחיפה הוא לגנוב קצת שטח מהנמל וליצור תחנה צפונית מזרחית לכיכר פאריס שמרוחקת 300 מטרים מהכרמלית ו-300 מטרים מקרית הממשלה ולחברה בגשר לבניין הטיל ובמנהרה לכרמלית, במקרה זה תחנת חיפה מרכז תחדל מלתפקד. תחנת חיפה מרכז היתה במקום אידאלי בתקופת המנדט, אך היא במקום די סתמי מבחינת העיר בהווה. מפתיע אותי שהרכבת מוצאת לנכון לבצע עצירה בתחנה זו בכל הרכבות הבין עירוניות, מדובר בתחנה פרברית לכל דבר ללא שום קישוריות סבירה (אלא אם כן יחברו אותה לחיפה מרכז במסוע ויבצעו כירטוס משותף). במצב הקיים תחנת לב המפרץ כבר הרבה יותר חשובה ממנה ודווקא עליה מדלגות חלק מהרכבות לצפון.
מדדתי לפי אתר emap
 

yazzon

New member
לפי גוגל ארת' 450 מטרים בלבד. אני חושב
שבתחנת "לה הל" בפאריס מתגברים על מרחקים גדולים יותר בעזרת מסוע. רעיון קצת פחות ריאלי אבל הרבה יותר טוב לחיפה הוא לגנוב קצת שטח מהנמל וליצור תחנה צפונית מזרחית לכיכר פאריס שמרוחקת 300 מטרים מהכרמלית ו-300 מטרים מקרית הממשלה ולחברה בגשר לבניין הטיל ובמנהרה לכרמלית, במקרה זה תחנת חיפה מרכז תחדל מלתפקד. תחנת חיפה מרכז היתה במקום אידאלי בתקופת המנדט, אך היא במקום די סתמי מבחינת העיר בהווה. מפתיע אותי שהרכבת מוצאת לנכון לבצע עצירה בתחנה זו בכל הרכבות הבין עירוניות, מדובר בתחנה פרברית לכל דבר ללא שום קישוריות סבירה (אלא אם כן יחברו אותה לחיפה מרכז במסוע ויבצעו כירטוס משותף). במצב הקיים תחנת לב המפרץ כבר הרבה יותר חשובה ממנה ודווקא עליה מדלגות חלק מהרכבות לצפון.
קיימת תוכנית מפורטת לתחנה כזאת
"חיפה - קרית הממשלה"
 

david80

Member
לפי גוגל ארת' 450 מטרים בלבד. אני חושב
שבתחנת "לה הל" בפאריס מתגברים על מרחקים גדולים יותר בעזרת מסוע. רעיון קצת פחות ריאלי אבל הרבה יותר טוב לחיפה הוא לגנוב קצת שטח מהנמל וליצור תחנה צפונית מזרחית לכיכר פאריס שמרוחקת 300 מטרים מהכרמלית ו-300 מטרים מקרית הממשלה ולחברה בגשר לבניין הטיל ובמנהרה לכרמלית, במקרה זה תחנת חיפה מרכז תחדל מלתפקד. תחנת חיפה מרכז היתה במקום אידאלי בתקופת המנדט, אך היא במקום די סתמי מבחינת העיר בהווה. מפתיע אותי שהרכבת מוצאת לנכון לבצע עצירה בתחנה זו בכל הרכבות הבין עירוניות, מדובר בתחנה פרברית לכל דבר ללא שום קישוריות סבירה (אלא אם כן יחברו אותה לחיפה מרכז במסוע ויבצעו כירטוס משותף). במצב הקיים תחנת לב המפרץ כבר הרבה יותר חשובה ממנה ודווקא עליה מדלגות חלק מהרכבות לצפון.
תחנת חיפה מרכז משמש את נוסעי מנו ספנות
ואת הנוסעים המגיעים עם קרוזים מחו"ל.
 

david80

Member
ומה זה תורם לה?
יותר נוסעים, וככל הידוע לי, מדובר בשעות השפל
בהם הקרוזים של מנו נכנסים ויוצאים מהנמל בימי א וימי ה. אני יכול להסכים אתך שאין צורך לעצור רכבות בחיפה מרכז כשאין הפלגות במידה ויוקם תחנת רכבת בבית המכס (אם בכלל, והרי עדיף להשקיע את אותו הכסף עבור איזשהו אזור בארץ שאין תחנת רכבת בכלל), אבל מה שבטוח, אסור להרוס את תחנת חיפה מרכז!!!
 

easylivin

New member
מזל טוב לכרמלית בחיפה

אתמול נסעתי עם חבר לטיול חול המועד בחיפה. במהלך הטיול לקחתי אותו לנסיעה ראשונה בחייו בכרמלית. הבוקר, קראתי על הכרמלית בוויקיפדיה וגיליתי לתדהמתי שנסענו במקרה ביום שבו חלפו בדיוק 50 שנה מאז פתיחת הכרמלית לראשונה לציבור ב-6 לאוקטובר 1959.
תודה רבה! מדהים ומעניין מאוד.

מה שהכי מדהים הוא, שהכרמלית בת 50 בדיוק ולא חוגגים את זה לפחות ברמה עירונית, או אפילו ברמה ארצית. אפשר היה לערוך תערוכה חגיגית בכרמלית, לפרסם אותה ולהזמין נוסעים מכל רחבי הארץ... אפשר היה לעשות הרבה דברים. אילו היה רצון לעשות אותם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה