ידיעות בנושא איכות סביבה ועוד

Rebeccan

New member
מלכלכים חופשי

מלכלכים חופשי כמה קלים חייו של עבריין הסביבה בישראל, את שפכי המפעל הוא מזרים לנחל הקרוב, את פלטות האזבסט הוא מניח לצד הכביש, ואת השאריות מארוחת החג הוא קובר בחצר הבניין. ככה זה כשמשרדי הממשלה אפילו לא מצליחים להחליט מי אמור להגן על הסביבה ועוד לא דיברנו על מכל האמוניה שרק חיכה לקטיושה במפרץ חיפה פרינצסה
בגן הפרחים
 
היטל הטמנה

לקראת סוף הכתבה, מתוארת בעיית הטמנת הזבל בקרקע - פתרון זול, אך גורם נזק סביבתי גדול, שאין צורך להסביר. במסגרת חוק שנמצא כרגע בדיונים, הועלתה הצעה להטיל היטל הטמנה, שיהפוך את ההטמנה לפחות כדאית כלכלית, וכך יגרום להעדפה למחזר פסולת (מצד הרשויות המקומיות, וקבלני פינוי האשפה). נשאלת השאלה, האם לא קיימת סכנה שבעקבות היטל כזה, תגבר תופעת המזבלות הפיראטיות? מובן שהתשובה האידיאלית היא, שהיטל הטמנה שכזה הוא פתרון ראוי, לצד אכיפה משמעותית של החוק בדבר אתרי פסות פיראטיים. ובכל זאת, במסגרת העולם הלא-מושלם שאנו חיים בו, אשמח לדעתכם.
 

Rebeccan

New member
עיר הבהדים - צהל מסתיר מידע

צה"ל מסתיר מידע מהציבור קצין רפואה ראשי המליץ בדיונים סגורים על העתקת עיר הבה"דים מצומת הנגב בשל חשש לפגיעה בחיילי צה"ל. הארגונים הירוקים תובעים מהקרפ"ר לחשוף את הסיבות לביטול הקמת הבסיס הענק בנגב לטובת הציבור והתושבים החיים ליד רמת חובב
 

Rebeccan

New member
אולי יבוא יום כיפור פעם בחודש ?

סליחה מהסביבה במהלך יום כיפור נרשמה צניחה משמעותית בזיהום האוויר אסף זלינגר / 4/10/2006 7:54 יום הכיפורים סיפק גם השנה הוכחה לנזק שגורם עשן המכוניות והתעשייה לסביבה. במהלך החג נהנו אזרחי ישראל לצד השקט, גם מנשימת אוויר נקי. פרינצסה
בגן הפרחים
 

Rebeccan

New member
הערבות הבוכיות ../images/Emo7.gif

הערבות הבוכיות ברשות הטבע והגנים נאבקים במאמינים שהחליטו להשיג את ארבעת המינים על חשבון הטבע. המאמינים קוטפים ערבות והדסים בשטחים הפתוחים והורסים את העצים, הקנס למי שייתפס: 29 אלף שקל, ראו הוזהרתם! פרינצסה
בגן הפרחים
 
'הממשלה מעדיפה אבנים על אנשים'

ראש שדולת המפונים ח"כ אורי אריאל אומר על איסור להקים הישוב אגוז ב'לב הביוספירה', כי הממשלה מעדיפה אבנים על פני יחס לבני אדם. אתר ערוץ 7.
 

בז שחור

New member
דמגוגיה כרגיל

סוף סוף יש מדיניות תכנון שמנסה לשמור על שטחים פתוחים ערכיים. הציעו למפונים לבנות להם יישובים חדשים בין ניצנה לכרם שלום, מצפון לאשקלון (אזור ניצנים), בשומריה וכו'. יש עשרות מושבים (לרבות יישובים דתיים ומסורתיים)המשוועים לתוספת מתיישבים, אך במקום לחזק יישובים קיימים אלה (כולל שקף ואמציה שנמצאים בקרבת "אגוז") שדולת המפונים מציעה עוד יישובים חדשים. קודם שימצו את הפוטנציאל הקיים במה שכבר אושר לפני שיחסלו את שארית השטחים הפתוחים (שעדיין נותרו בהם אי אילו יצורים חיים, ולא רק אבנים).
 

שיר ורד

New member
לא הכל דמוגגיה

חלק ניכר מהמגורשים בקשו להצטרף לישובים קיימים (בשכונות חדשות), עד כה טרם אושרה בניית בתי קבע למגורשים באף אחד מהישובים הללו (מכל מיני סיבות).
 

בז שחור

New member
אתה מצביע על בעיה אחרת

אני מקווה, לטובת כולם, שבעיה זו תיפתר ע"י תוספת בנייה ביישובים קיימים. הבירוקרטיה הכרוכה בהקמת יישוב חדש גדולה לאין ערוך מזו הדרושה להוספת בתים ביישובים קיימים, במיוחד בכאלה שהרחבתם כבר אושרה בתמ"א 35 או בתכניות מתאר מחוזיות.
 
קנסות ונפט

המשרד להגנת הסביבה לא גובה קנסות. נפט בכמות מסחרית בים המלח. אילו השלכות סביבתיות צפויות בעקבות הגילוי?
 
שאלות לגבי שני הדברים:

1) איפה התגלה הנפט? 2) האם יש התיישנות על קנסות, והאם הם צוברים ריבית? 3) מה פתאום משרד ממשלה מוציא גביית קנסות למכרז? אין הוצאה לפועל? אי אפשר להטיל עיקולים?
 

שיר ורד

New member
תשובות חלקיות

2. יש התשינות על קנסות. אם זה כמו קנסות החניה של העיריות זה שלוש שנים, אחרת 7 שנים. 3. זו התוצאה של תהליכי ההפרטה שמוביל משרד האוצר. חלק ניכר מהעיריות כבר עברו מזמן לגביית קנסות (ואף חובות ארנונה) בעזרת חברות גביה. רוב החובות הן של גופים וחברות בעלי יכולת כלכלית ולא צריך להפעיל בשביל זה את ההוצאה לפועל. אפשר להטיל עיקולים, אבל בשביל זה צריך עובדים שיעשו את זה, מאחר וקשה לקבל תקנים חדשים , יותר קל להוציא את כל התהליך החוצה לחברות פרטיות.
 
למעלה