המלצות לבלוגים רלבנטיים

Imperia

New member
../images/Emo63.gifהמלצות לבלוגים רלבנטיים../images/Emo63.gif

למי שקורא פה בלוגים באופן סדיר: יש המלצות לבלוגים שיכולים לעניין את יתר האנשים בפורום? אפשר בלוגים שעוסקים בעולם האקדמיה/תלמידי המחקר באופן כללי, ואפשר דברים יותר ספיציפיים לתחום מסוים אם אתם חושבים שהם יכולים לעניין פה את הקהל. או בעצם גם דברים לא אקדמיים אבל הולמים... לצורך העניין, המונח בלוג יכול מבחינתי להתייחס כל דבר שיש לו RSS. שני דברים בתור התחלה: Tomorrow's Professor Blog (מגיע גם בתצורת Tomorrow's Professor Mailing List, למי שמעדיף), שמדבר על העולם האקדמי, עם דגש דווקא על הוראה ולא על מחקר. בערך שני פוסטים בשבוע, בדרך כלל ממקורות רציניים למדי, הרבה פעמים יש רעיונות מעניינים. נקודת מבט אמריקאית, כך שלמי שלומד בארץ (או באירופה...) זה נותן פרספקטיבה שונה. Piled Higher & Deeper (שימו לב לראשי התיבות), למי שעוד לא מכיר, קומיקס על חיי תלמידי מחקר, לא הכל קורע אבל הרבה פעמים זה פשוט מהחיים... ובעצם יש גם את המדריך המפוכח לתלמידי מחקר שכבר הומלץ יותר מפעם אחת בימי הקומונה. למישהו יש הצעות?
 
בלוג ה../images/Emo82.gif הוא ללא ספק

הבלוג של "סגל זוטר" - מומלץ (וכבר הומלץ) בחום. וגם לקוסם יש בלוג מאוד מושקע.
 

22ק ו ס ם

New member
יש בלוג חדש באתר רשימות

של סיון טולדו שכותב על החוויות של מהצד של חוקרים ומרצים. הוא כרגע נמצא בMIT וכותב על החוויות שלו שם והשוואה למה שקורה בארץ.
 
תודה על ההמלצות!

או שיש לומר - אתם רוצים להרוג אותי ברכות?! בכל מקרה בכלל האתר של רשימות מעולה (אני אוהבת לקרוא שם את הבלוג של ד"ר אורית קמיר)
 

Imperia

New member
סיון טולדו מרצה מעולה

וכותב יבש, לפחות אם לשפוט לפי הספר שלו במערכות הפעלה. נצטרך לבדוק את הבלוג...
 

tulkin

New member
המלצות מהשרוול

מהדברים שעולים לי כרגע בראש: הבלוג של אורן צור, שהוא דוקטורנט בבלשנות חישובית בירושלים. כותב נהדר, גם על דברים כלליים יותר. אבל בטוח שמיסקוטלנד ואולי עוד כמה יהנו ממנו: www.sciencefriction.net/blog אני קורא שני בלוגים שקשורים לתאוריה ארגונית ונכתבים רובם על ידי אנשי סגל צעירים יחסית בתחום. יש שם גם חומר על רשתות חברתיות למי שמעוניין, והרבה נושאים כלליים שקשורים לסוציולוגיה ולמנהל עסקים - וגם מחשבות על העולם האקדמי. לפעמים זה משעמם ולפעמים זה מרתק. www.orgtheory.net http://organizationsandmarkets.com לBPS (ארגון הפסיכולוגים הבריטי) יש בלוג שהוא בעצם דיווח על מחקרים חדשים בתחומים שקשורים לפסיכולוגיה והוא נחמד במיוחד לאנשים שמתעניינים בתחום, אבל לא נמצאים ממש בתוכו. לזכותו ייאמר שהם מביאים דברים נחמדים וכותבים ברור וקצר. לחובתו של הבלוג ייאמר שלא ברור אם המבחר מייצג, ולפעמים הוא נוטה לדיווח עיתונאי שטחי (אבל תמיג אם לינק למאמר עצמו). http://bps-research-digest.blogspot.com ובאותה נשימה, אם כבר הרחקנו לבריטניה - יש את הבלוג המשעשע של בן גולדאקר שכותב טור שבועי בגרדיאן בנושאי מדע. הטור, וגם הבלוג נקרעים bad science ונמצאים בכתובת: http://www.badscience.net/
 

tulkin

New member
וואי וואי - כמה שגיאות כתיב...

אני כנראה עייף בצורה יוצאת דופן.
 

Imperia

New member
וואו המלצות שוות

אורן הוא ממש שכן אקדמי, אז נחמד לגלות את הבלוג שלו.
 

seani

New member
אני לא מצליח לפתוח את "המדריך המפוכח לתלמידי

מחקר" אפשר לינק ? תודה
 
טוב , בד"כ לא קוראת בלוגים

פשוט כי אין לי סיכוי שיש לי זמן לזה. אבל - מבטיחה עוד הלילה (או מכסימום מחר) להכניס את כל הבלוגים שציינתם כאן לרשימת הקישורים של הפורום. איזה מזל שאתם כאן.
 
למעלה