סוף סוף פורום נורמאלי.

yariv t

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo24.gif../images/Emo13.gifסוף סוף פורום נורמאלי.

כמו שכתבתי אז זהו סוף סוף פורום מצויין מצאתי מה שמעיניין אותי רק יש לי שאלה אחת: מה זה סיגנון בנייה ברוטאלי? מישהו יודע? איך מזהים את זה? האם עדיין בונים בסיגנון בנייה זה? אודה לקבלת תשובה. ותיסלחו לי על הבורות יריב
 

DerBleistift

New member
הסבר...

לשם מה אתה צריך את ההסבר? סתם עניין אישי או משהו יותר מורכב? לעת עתה, תשובה מאד קצרה, אבל בכל מקרה. תחילת הסגנון בשנות ה-50, ומיוחס (כמו עוד דברים רבים אחרים בארכיטקורה של המאה שעברה), ברובו להגות ולרעיונות של לה-קורבזיה, אשר הרבה לבנות ולפתח את יכולות הבניה בבטון. הסגנון, אשר עד מהרה התפשט וכבש אוהדים נלהבים בכל העולם, הגיע לשיאו בשנות ה-60-70, ובין היתר היה נפוץ במיוחד בישראל. (שהתאפיינה כבירה "ברוטליסטית", גם בקנה מידה עולמי) אפיון הסגנון, כפי שכבר ציינתי, בא לידי ביטוי בעיקר בבניה מבטון חשוף (מכאן גם שמו, חרף העובדה שהוא גם מתקשר בצורה מאד "בורטלי" בלטינית), ממבנים בעלי אלמנטים בולטים, שקועים ו"צורמים" לחזית המבנה, דפוס חוזר לאורך כל הבניין ואלמנטים נטויים ומעוגלים וכן, עקרונית, מיעוט השקעה בפריטים הקטנים. כמו-כן, נוטים במבנים הברוטליסטים להיות כבדים משהו, ומגושמים, ולעשות שימוש לרוב בצורות רבועיות, שוב, כפי שציינתי, שנוטות ל"התנגש" עם חזיתית המבנה. ניתן להבחין גם בשבלי התפתחות שונים בסגנון, אבל זה לא לעכשיו. בכל מקרה, על רגל אחת, ניתן לציין גם את חשיבות הארכיטקטים הישראלים הבולטים בסגנון זה, כגון יסקי ורם כרמי. חפש עבודות שלהם משנות ה-60 וה-70, ברוטלי למהדרין.
היום כבר לא ממש בונים בסגנון זה, הוא כבר "פסה" ודי מיצו אותו, אולם כמובן שאלמנטים מהסגנון עדיין נותרו, וכמובן שגם היום נוטים לעשות מניפולציות על רעיונות שנהגו בתקופה הברוטליסטית. אך, כאמור, כבר לא בונים מבנים ברוטליסטים אמיתיים, גם מאחר וזו כבר לא האופנה, גם בשל התקופה שהשתנתה, וגם בשל הממון הרב יותר כיום. ייתרונו של הסגנון, ובמידה מרובה זו גם הייתה הסיבה לפיתוחו, זו העלות הנמוכה יחסית בבניתו. כמה מבנים בולטים בישראל בסגנון הברוטליסטי: - מלון הילטון ת"א. - מגדל ה-15 בב"ש, שיכונים. - קמפוס אונ', ב"ש. - מרכז הנגב, ב"ש. - מעונות אונ' ת"א. - תיכון ליידי דייויס, ת"א. אגב, כן, ב"ש היא מעיין "בירה" מקומית לסגנון הברוטליסטי.
 

kyle

New member
אנחנו? פורום נורמלי?../images/Emo6.gif

טוב, ליאור כבר ענה לך.
 
למעלה