רופן, אני עוד מחכה לתמונה

../images/Emo6.gifרופן, אני עוד מחכה לתמונה

של הערוגות המוגבהות היום עשיתי שתיים כאלה, אבל נראה לי שהגבהתי אותן יותר מדי והחלוקה של השטח לא יצאה כמו שתכננתי. יצאו לי שתי ערוגות ברוחב 75 ס"מ כל אחת. זה מספיק לשתי שורות שתילה בכל ערוגה? ועוד שאלה, אם אני כבר כאן - נמלים! הן מזיקות? אם כן, מה עושים? מאז שהוספתי קומפוסט לגינה, קרה יותר נזק מתועלת : הנמלים הגיעו, הכלבים חופרים...
 

רוּפֵן

New member
../images/Emo10.gif בשביל מי הבאתי את שרשור התמונות

הזה ? נמלים לא מזיקות בעיקרון, אלא אםכן עשו קן בדיוק מסביב לאיזה צמח.. אבל כעת הן טרודות במציאת מסתור חם ויבש לחורף. אם לא יורד גשם, מספיק להשאיר צינור מטפטף באיטייות, ליד הקן שלהן, והן יעברו מקום.
 

רוּפֵן

New member
בבסיס כ 40 ס"מ ולמעלה כ 20 ס"מ..

ואם את מצליחה לראות בתמונה, את הסלרי שתלתי לסרוגין, בכל ערוגה. הראשון בימין הערוגה והשני בשמאל הערוגה.. כך הם לא יפריעו האחד לשני והכמות שנשתלה, היא כפולה (יספיק לנו לכל השנה).
 

אדנהר

New member
אוקיי, אחרי שאנחנו יודעים מה

גובה ורוחב הערוגות, אולי תספר לנו מה אורך ועומק הערוגות
 

רוּפֵן

New member
אורך.. לפי התנאים בשטח..

אצלי, בד"כ הערוגות הן לפי רוחב רצועת האדמה שסביב למדשאה.., וזה בערך 1 מטר, למעט האזור הפינתי של 3 ערוגות הסלרי שהבאתי בצילום. העומק, כ 30 ס"מ הנחתי 2 לוחות עץ כדי ליצור את תבנית הטרפז של הערוגות. את האדמה שחפרתי ביניהן, מילאתי ביו הלוחות, ולבסוף, עוד לוח צר למעלה שעליו ריקדתי קלות, "פסדובלה" קצרצר.. וכך קיבלתי ערוגה יציבה שלא "נמסה" בגשם.
 
למעלה