שלב 16- יום שאפשר לתת בו את הכל

../images/Emo59.gifשלב 16- יום שאפשר לתת בו את הכל../images/Emo23.gif

שלב 16: Bagnères-de-Luchon Pau 199.5 km כמעט שלב המלכה, עם שלל עליות ממיטב המיתולוגיה של הטור. העליות להיום: Km 11.0 - Col de Peyresourde - 11.0 km de montée à 7.4 % - Catégorie 1 Km 42.5 - Col d'Aspin - 12.3 km de montée à 6.3 % - Catégorie 1 Km 72.0 - Col du Tourmalet (Souvenir Jacques Goddet) - 17.1 km de montée à 7.3 % - Catégorie H Km 138.0 - Col d'Aubisque - 29.2 km de montée à 4.2 % - Catégorie H השלב מסתיים בירידות ארוכות, מה שיקשה על ניהול הצד הטקטי מכיוון הפייבוריטים, בעיקר הדואל שלק-קונטדור. בריחת סולו של של אחד מהם, ללא רוכבים מקבוצתם, תהיה בעייתית לאחר חציית העליה האחרונה ה Col d'Aubisque, שאחריה קילומטרים רבים של ירידות ומישורים במגמת ירידה, עד לסיום. היות ומחר יום מנוחה, הרי שזהו יום מצויין לתת בו את הכל, יום נפלא להתפתחות של בריחה איכותית (ארמסטרונג? שוב...?), שתתנהל במקביל ליריבות של הטוענים לכתר. פסגת הטורמלה היום, תוקדש (עם פרס מיוחד לחוצה ראשון) לזכרו של Jacques Goddet, עיתונאי בכיר, ומנהלו הנצחי של הטור דה פרנס בין השנים 1936-1986.
 
"Moi je n'aurais pas profité de la sit

" אני לא הייתי נמצל כך את הסיטואציה" כך אנדי שלק הזועם בראיון ל ל'אקיפ ומוסיף "Je n'aurais pas aimé prendre le Maillot Jaune comme ça. » " לא הייתי לובש את החולצה הצהובה בדרך כזאת". אנדי כועס על קונטדור... «Je ne vais pas pleurer. Je vais prendre ma revanche. Je suis un peu dans la même situation que l'an dernier mais la différence, c'est que je suis plus fort. J'ai des fourmis dans les jambes. Cette situation, cela me motive pour jeudi, pour l'arrivée au Tourmalet. » "לא אבכה, אני אטול את זכות הנקמה שלי. אני במצב די דומה לשנה שעברה אך ההבדל הוא שאני חזק יותר...יש לי "נמלים ברגליים". הסיטואציה הזאת תתן לי מוטיבציה ליום ה' עם הסיום ב טורמלה" ממשיך אנדי שלק ומחזק את דבריו מיום פתיחת הטור, לגבי כוונותיו ביום הסיום בפסגת הטורמלה. הערה שלי: פרנק שלק מאוד מאוד היה חסר אתמול לאנדי, לו היה, ישנה סבירות גבוהה שאנדי ופרנק היו תופסים את חבורת קונטדור אתמול. לאנדי חסרים פועלי עליות רציניים, וסיטואציה כאתמול מבהירה בדיוק עד כמה חשובים אותם פועלים.
 

מאדמאן

New member
התבטא עוד קשה יותר: "הזבל הזה לא יזכה בפרס.."

סה גארס... הזבל הזה לא יזכה בפרס על פיירפליי... הנה הציטוט המדויק, אנדי מבטיח לרכב עד שיפול מהאופניים ... הכוונה עד כלות הכוחות : Ces gars-là n'auront pas le prix du fair-play. Je n'aurais pas aimé prendre le Maillot Jaune comme ça. Maintenant je suis vraiment en colère. Je vais grimper le Tourmalet jusqu’à ce que je tombe de mon vélo, je vais tout donner sur cette course. Je me sentais très bien, mais ce qui compte à la fin de la journée, c’est le temps dans lequel on est enregistré sur la ligne. Et j’étais bien loin, même avec ce que j’ai fait dans la descente.
 

udilir

New member
איפה אתה רואה "זבל" ? Ces gars-là פרו

"החבר'ה האלה". הוא הרי לוקסמבורגי, לא ישראלי ...
 

מאדמאן

New member
לוכסמבורגי או לא - GARS זה זבל וגרוע מזה -אבל

הרגע השלימו שני היריבים בטלויזיה הצרפתית ובשיא הספורטיביות שלק ביקש שלא לבוא בטענות לקונטדור. החום ירד... אגב, המילה גארס יכולה גם להחשב כבני זו..." גארסון זה משהו אחר לחלוטין - אבל ממש עכשו ראינו ששלק לא שולט בצרפתית וביקש מג'רר הולץ לעזור לו לומר "מלונן" כי המילה לא באה לו ... אז טעות פרויאדיאנית ??
 

YotamKa

New member
המלה gars, היא מהשורש של garçon, לפחות ע"פ

אתרי אטימולוגיה צרפתיים.
 

aabramovich

New member
תבדוק בבקשה באתרים של סלנג

למשל באנגלית יש urbandictionary שמבאר כל מיני ביטויים. אולי יש כזה גם בצרפתית.... מאדמאן דובר צרפתית לפחות כמוך, אז בהחלט ייתכן שמדובר בניואנס...
 

YotamKa

New member
עכשיו בדקתי קצת יותר, ואכן המילה garce היא

צורת הנקבה של המילה gars. המשמעות שלה היא כמו bitch באנגלית. נשאלת השאלה מה אמר שלק. כי את gars מבטאים ללא ה-s ואת ה-r גם כן מאנפפים. ה-garce מבוטא כמו שכותבים, עם צליל ס' בסוף. בפוסט הראשון של אייל כתב gars, וזה סביר יותר, שאכן שלק לא יקלל את קונטדור.
 

YotamKa

New member
אייל דובר צרפתית, אני לא. אני משוכנע שהוא

צודק בקשר למשמעות של המילה בסלנג, אם כי לא מצאתי לכך סימוכין באתרים פורמליים. מה שמצאתי זה שהמילה gars היא כמו guy באנגלית, לא יותר. אני יותר קורא צרפתית, ולמדתי אותה 'בלי קללות'.
 

aabramovich

New member
סלנג של שפה מעיד הרבה על האנשים שמדברים אותה

למשל יידיש.... אין קללות גסות, אבל הקללות חולשלוקי כמו שאומרים בעברית.
 

מאדמאן

New member
היי...

בגלל שהמילה גארס היא סלנג אפשר כמו בעברית לכתובת אותו איך שרוצים. הצרפתית היא שפה מאוד עשירה והיא עוד יותר עשירה בניואנסים לכל נושא אפשר למצוא אלפי ניואנסים - והכתיבה הצרפתית עשירה עוד יותר . האתר בחר במילה gars שיכולה להתפרש לכאן ולכאן על האינטונציה הפנטסטית של השפה שלמי שמבקר מעט בתיאטרון הצרפתי גורמת לעונג אמיתי. לא נהוג לומר les gars בשפה ולהתכוון לחבר'ה או לחבורה - הדרך הנכונה לומר זאת היא לה בונד, לה'זאמי , ועוד. נכון שהיה נכון יותר לכתוב les garce כדי לומר מילה גסה או לא לצטט בכלל אבל הכתיבה של המילים שאמר אנדי נקייה יותר ובעלת כפל משמעות חשוב כפי שנכתבה. מי שמבין הבין - וברור ו מה אמר שלק בכעסו ... בכל מקרה סיכמנו שהרוכבים נרגעו ולחצו ידיים והחזירו עטרה ליושנה כמו שצריך. הדם הרע ביניהם יהפוך לאדרנלין ואנחנו נהנה ממתח שנוצר באופן ספורטיבי.
 

Tamir Eshel

New member
למיטב הבנתי בצרפתית כשפת אב... ../images/Emo13.gif

ומשנים של חיים במדינה פרנקופונית, וכפרנקופיל... אין לי ספק שהביטוי ניתן לתרגום כ: "האנשים האלו" ותו לא. בשום אופן לא כקללה או אפילו כפחיתות כבוד כלשהי. אם היה אחרת, לא סביר שקונטי היה מוחל על הכבוד הלטיני ועוד מתנצל...
 

Tamir Eshel

New member
יום חדש-קטע חדש, סיכום "לחכות או לא לחכות"...

1. הטור הוא לא דו קרב בין שלק לקונטאדור: הם אמנם לא סופרים את האחרים אבל יש עוד כמה רוכבים שרואים בעצמם מועמדים לגיטימים לפודיום ולא סביר שכל תקלה של רוכב שלא סופר אותם תעצור את התחרות שלהם ובטח שלא כאשר התקלה קוראת קרוב לסיום: למה להם לכבד את מי שלא מכבד אותם? 2. במסגרת הקרב הפרטי של קונטי ושלק, קונטי לא אמור לותר על התחרות שלו מול סנשז ומנצ'וב רק כי שלק הסתבך קצת כי מי יודע כמה עמוקה ההסתבכות והאחרים, כאמור לא ימתינו. 3. שלק כבר קיבל את ה(ה)מתנה שלו בשלב מוקדם יותר של הטור כאשר קנצ'לארה עצר את כולם להמתין לו כשנפל. כמה מתנות הוא יכול לדרוש??? 4. זה לא מנע ממנו להתקיף ולקחת זמן מקונטי מיד בהזדמנות הראשונה שניתנה לו לאחר מכן - בלי נקיפות מצפון! 5. ארמסטרונג ניפגע מפנצ'ר בזמן הלא נכון בשלב בו הוא עדיין נחשב למועמד לצהוב ובכל זאת אף אחד לא חשב להוריד טיפה את הקצב כדי לאפשר לו לחזור למיקום הטבעי במירוץ. להיפך! 6. נאמר כבר פעמים רבות שמאז הג'ירו האחרון, התקפת המוביל הפכה לפרקטיקה המקובלת ולא מצריכה יותר מהזדמנות מינימאלית. 7. נפילת שרשרת היא חלק מהמירוץ במיוחד כי במקרה הזה היא נבעה משימוש לא נכון באופניים ומי שלא יודע להשתמש נכון בציוד שלו - מגיע לו להפסיד קצת, עד שילמד... (במקרה הזה, אגב, מגן מפני נפילת שרשרת פנימה לא היה עוזר כי השרשרת נפלה החוצה ואין מגן מפני התקלה הזו חוץ מכיוון נכון של המערכת - שבטוח היה - ושימוש נכון של הרוכב - שלא בטוח שהיה). 8. בעבר הרחוק כל רוכב היה מכונאי על! מסגרים, רתכים, מכונאים שתיקנו הכל לבד. ההילוכים היו קשים מאוד לשימוש ודרשו מקצועיות גבוהה ביותר, לא היה אינדקס בהילוכים - ההחלפה דרשה "חיפוש" שהתבסס על הקשבה לרעשים... ידיות ההילוכים היו על השלדה ולא על הכידון אז החלפת הילוך בעמידה הייתה אופציה שעומדת רק בפני וירטואוז שידע לדחוף את הידית הימנית עם הברך... ולדייק במיקום שהוא משאיר אותה... אחרת ההתרסקות הייתה רק שאלה של זמן. החלפת ההילוך שביצע שלק לא הייתה אפשרית כלל עד שנת 1989 - הציוד פשוט לא תמך בזה. כיום זה מתאפשר בקלות (פחות או יותר בהתאם לסוג מערכת ההעברה) וכל מה שזה מצריך זה טיפ טיפת שיקול דעת של רוכב. אם לשלק אין אפילו את המקצועיות המינימאלית הזאת, ובנוסף הוא מתקשה להחזיר את השרשרת למקומה בזמן סביר אז אולי הוא עדיין לא בשל לזכות בטור. מישהו מסוגל לדמיין את ארמסטרונג בימיו הטובים מפסיד כל כך הרבה זמן על תקלה כזו??? 9. בסך הכל לא קרה שום דבר שלא ניתן לשנות עם קצת רצון וקצת יכולת... (אפילו פיל יכול לעשות תרנגולת)... ואם כבר התחלנו אז נמשיך: עם קצת ייעול וקצת שיכלול - יוכל לעשות את כל הלול... 10. כפי שגם קונטי וגם שלק טענו לאורך כל הטור וגם לפניו: הטור האמיתי למעשה מתחיל היום אז בואו נשכח מהשטויות ובואו נהנה מהמנה העיקרית שממתינה לנו היום וביום ה', מי יודע, אולי ממתינות לנו דרמות גדולות יותר מנפילת שרשרת ואבדן של 39 שניות... 11. אני מחזיק אצבעות שהמציאות תעלה על כל דמיון!
 

foogi

New member
מבחינת שלק היום זה להיות או לחדול

הוא חייב לתקוף קונטי פגיע , ראו את זה אתמול, עם קצת מזל היה נפתח פער גדול בניהם. נראה לי שהתוכנית שלו היתה להתקיף בחמישי (יום קלאסי מבחינתו שמסתיים בעליה), המציאות תחייב אותו לפרוץ היום וגם בחמישי. סה"כ בירידות הוא סוחב יפה ולא נראה לי שהוא יפסיד בסוף היום הרבה זמן. לעומת הזמן שהוא יכול להרוויח בעליות זה זניח.
 

ItsikH

Member
../images/Emo51.gifתמיר ושאלה לא ראיתי את הארוע עצמו, הנחתי שאכן שהיתה החוצה, ואז גם קשה יותר (אם בכלל) להעלות אותה תוך כדי רכיבה, בטח לא בעליה. אתה בטוח שזו לא יכולה להיות תוצאה של כיוון ההילוכים?
 

Tamir Eshel

New member
איציק: אין ודאות אבל יש סבירות גבוהה.

אקדים ואומר שאני יכול לשפוך אלפי מילים בנסיון להסביר איך זה להחליף הילוכים במערכות מהסוג של לפני כניסת ה STI לשוק ב 1989, ועוד יותר מלפני כניסת ה SIS ב 1984, אבל האמת היא שמי שלא רכב על מערכות כאלו (אם בכלל ניתן לקרוא להן "מערכות"), ומי שנכנס אל עולם האופניים היישר ונחת נחיתה רכה היישר אל מערכת שימנו 105 מכוונת היטב לא מסוגל אפילו לדמיין את הקונספציה שהעברת הילוכים נכונה היא אמנות שעל הרוכב ללמוד. אני יודע שאתה מספיק ותיק בתחום ולכן אתה יכול להתחבר שדעה שלי (ואני מדגיש: דעה בלבד) שהעברה חסרת רגישות היא הגורם לתקלה במקרה זה. מצד שני, נסיוני כמכונאי תורם לי כדי להעריך שאם כיוון ההילוכים לא היה תקין, אז השרשרת הייתה מוצאת הזדמנויות קודמות ליפול ובטח לא מחכה לסיום הקטע כי כיוון הילוכים לא תקין מזמין תקלה מיידית ואילו שלק "הרים פלטה" מספיק פעמים קודם לכן כדי שאוכל לאמר בודאות סבירה שהכיוון היה תקין. לצערי יש גם גורם נוסף שאינו בשליטת הרוכב או המכונאי: המעביר הקדמי של סראם רד אינו פופולרי אצל הרוכבים המספונסרים על ידי סראם. צילומים של סייקלינג ניוז חושפים שמרבית המכונאים "מקמבנים" בין מעביר רד ל"קייג'" פורס מפלדה שהוא פחות גמיש ויותר צפוי. אין לי מושג איזה מעביר נמצא על האופניים של שלק אבל אם נצרף את נושא המעביר השנוי במחלוקת הזה לקרנק ופלטות שלא תוכננו על ידי אותו יצרן לעבודה סימביוטית (הקרנק של ספשלייזד) נקבל סבירות גבוהה יותר לתקלה כזאת מאשר במערכת שימנו או קמפניולו ללא קומבינות. מעניין מה יש לגרשוני ולזוהר לאמר על זה, לאור העובדה שכאשר הם התחרו היו להם מערכות חיכוך פשוטות - לא אינדקס ובטח לא ידיות הילוכים משולבות.
 
לפי מה שהבנתי המערכת עושה FINE TUNING

באופן אוטומטי במעבירים אם זה נכון, אז כנראה זה לא היה קורה גם אם הרוכב היה מנסה להפיל בכוונה את השרשרת מנסיון "על יבש" עם מערכת כזאת (האופניים על סטנד) ההעברה מדויקת בצורה דמיונית והלחיצה קלה ודורשת מינימום מאמץ כשמערכת כזאת תהיה זמינה בשטח, ההשלכות של זה הן מדהימות
 
למעלה