פיזיקה

Uni©orn

New member
פיזיקה../images/Emo15.gif../images/Emo163.gif

אבן נזרקת מראש מגדל שגובהו 150M במהירות 25M\S. א.ערוך טבלה של רכיבי X ו-Y של מיקומה ביחס לנקודת הזריקה בתחילת התנועה ולאחר כל אחת מחמש השניות הראשונות לאחר הזריקה. ב.הוסף לטבלה את H-הגובה מעל קרקעית המגדל ג.שרטט בגרף את הגובה H כפונקציה של X, בתחילת התנועה ולאחר כל אחת מחמש השניות הראשונות של התנועה. המון המון תודה מראש למי שיעזור לי
 

BanjoKazooie

New member
צריך עזרה בפיזיקה (העבודה למחר :()

אוקיי מצורף קובץ אני פשוט לא מבין את שאלות 1,2,3,4 בבקשה זה דחוף העבודה למחר בבוקר! תודה מראש!
 
צריכה עזרה..

-כאשר יורים נוצר רתע, הסבר את משמעות הרתע לפי החוק השלישי של ניוטון. משמעות הרתע?! מה?! מישהו?..
 

skip to my lou

New member
מכניקה- קינמטיקה- זה קל!

שאלה פשוטה תנו לי פתרון מלא אבן נופלת מראש צוק ושניה אחת אחרי נפילתה נופלת אבן שניה למטה במהירות התחלתית של 18 מטר לשנייה . באיזה רוחק מתחת לראש הצוד תשיג האבן השנייה את הראשונה?
 

Musi© Gi®l

New member
../images/Emo15.gif חוצפה !

תגידי, את בסדר ? השתמשת ב
, שהוא שלי, השתמשת ב
, שהיה שלי, ושאלת שאלה בפיזיקה, שזה הדבר הכי איכסי שיכול להיות כרגע, את רוצה מכות ?
*אמרתי לכם אתמול, נגמרו לי התרופות
*
 

BanjoKazooie

New member
אני חייב להקפיץ פשוט העבודה למחר

ואם אני לא אעשה אותה הלך עלי!
 

skip to my lou

New member
שאלה קטנה

עשית שהאבן הראשונה זה t והאבן השניה זה t-1.. אני שואל, זה לא אמור להיות t+1 כי האבן השניה נזרק שניה אחת אחרי הראשונה?
 

Arie18

New member
זה פשוט ../images/Emo9.gif

תסתכל על זה ככה: כשהאבן הראשונה נעה 2 שניות - האם האבן השניה נעה 3 שניות כבר
ברור שלא
היא נעה רק שניה אחת
לכן עשיתי t - 1 אם הייתי מסמן הפוך - כלומר הייתי מסמן ב t את הזמן של האבן השניה, אז נגיד שהאבן השניה הייתה זזה שניה 1 - אז כמה שניות כבר "זזה" באוויר האבן הראשונה
2 שניות
קצת מבלבל אבל מתרגלים לזה
 

skip to my lou

New member
אתה מבין, זה לא שאני טיפש

זה מה שהמורה שלי היה צריך להגיד.. מורה כל כך גרוע יש לי.. למה הוא לא לימד את זה? מה הוא חושב לעצמו? יא אללה, תת תנאים אצלינו בביצפר.
 

Arie18

New member
להגיד לך את האמת

אני למדתי 5 יח"ל פיזיקה לבד... כן, היה לי מורה, אבל ת'כלס את הלימוד עשיתי לבד רק עם הספרים של יורם אשל (וממש ממש כדאי לך ללמוד מהם לדעתי) לדעתי לא רק בפיזיקה אלא בעוד הרבה מקצועות אחרים יש מלא בעיות בחינוך היום, וחבל, אבל זה המצב... אפשר להתלונן ואפשר לנסות להשלים איתו בהצלחה
 

skip to my lou

New member
הו, בדיוק מה שרציתי לשאול!!

איזה ספרים טובים יש בפיזיה על מכניקה.. אתה יכול לתת לי שם מלא של הספר שלמדת בו?
 

Arie18

New member
אני ממש ממש ממליץ ../images/Emo9.gif

על ספר של יורם אשל, ספר אפור "מכניקה לתיכון ולאוניברסיטה" יש לו גם ספר תשובות שדי כדאי לקנות. כשאתה קורא מהספר פשוט תקרא לא בשביל "להגיד שקראתי וזהו", אלא תקרא עד שתבין בדיוק מה הוא רוצה להגיד שם. בהתחלה זה קצת קשה, אבל אח"כ זה מעניין ולדעתי אתה תרצה אפילו לפתור תרגילים שם מהספר. יש לו תרגילים קצת קשים שבגלל זה כדאי לקנות את ספר התשובות שמלמד אותך גם הרבה טריקים במכניקה. בהצלחה
 

Arie18

New member
בבקשה ../images/Emo9.gif

נניח שיש לך רובה עם כדורים. כשאת יורה כדור אחד הרובה נע אחורה. למה
אפשר להסביר את זה בגלל שיקולים של תנע קווי + חוק שימור התנע הקווי, אבל אפשר גם להסביר את המצב ע"פ חוק III של ניוטון. החוק השלישי של ניוטון אומר - לכל כוח שמפעיל גוף אחד על גוף שני, קיים כוח תגובה שווה בגודל והפוך בכיוון, שמפעיל הגוף שני על הגוף הראשון. כשאת ירית עם הרובה את הפעלת כוח שפעל אמנם ממש כמה שברירי שניה, אבל עדיין פעל כוח כזה על הכדור של הרובה
הכוח הזה אגב כפול הזמן (המאוד קצר) שהוא פעל זה מתקף [ J = F*T ] ע"פ חוק III של ניוטון כשהרובה הפעיל כוח (לזמן מאוד קצר) על הכדור, הכדור הפעיל אותו כוח (לאותו זמן קצר) על הרובה = ולכן הרובה נע אחורה
לכן, הרתע שקרה לרובה יכול להיות מוסבר ע"י חוק III של ניוטון. בהצלחה
 

Arie18

New member
שאלות 2 3 4 ../images/Emo9.gif

את שאלה 1 אני לא ממש מבין מה בדיוק רוצים ממך שם... שאלה 2: ************ רשם זמן מסמן נקודות על פיסת הנייר והנקודות האלה מהוות בעצם את ההעתק של הגוף. לכן הרשם זמן הוא כמו "מד העתק" - כי הוא מסמן העתק בזמן מסוים. המרחק בין נקודה לנקודה שהוא מסמן מהווה זמן אחיד מסוים, אבל המרחק בין נקודה לנקודה לאו דווקא קבוע, ובטח שלא בניסוי שלנו (שמדובר על תאוצת כובד שמשנה את המהירות מלהיות מהירות קבועה
). בעזרת התוצאות שאנחנו מקבלים מהרשם זמן אנחנו יכולים ליצור גרף של ההעתק X כפונקציה של הזמן t, וכמובן אפשר גם להשתמש בשאר הנוסחאות הפיזקליות כדי ליצור גרפים נוספים. שאלה 3: ************ הרשם זמן מן הסתם לא היה מדויק כי בין הפעלת מקור הכוח ובין שחרור המשקולת לא היה דיוק. בנוסף, יש חיכוך אוויר בנפילת המשקולת שאותו לא לקחנו בחשבון. בנוסף, מדידת הרווחים בין הנקודות ברשם זמן לא יכולה להיות מדוייקת לחלוטין כי אין לנו יכולת לחשב דיוקים כאלה, אלא אנחנו מחשבים לפי סרגלים פשוטים שלנו. שאלה 4: ************ הגדרת המושג "תאוצה": אפשרות 1 להגדרה - תאוצה של 1 מטר/שניה*שניה היא תוצאה של הגברת מהירות של מטר אחד לשניה בשניה אחת. אפשרות 2 להגדרה - תאוצה של 1 מטר/שניה*שניה לגוף מסוים תגרם ע"י הפעלת כוח של 1 ניוטון על מסה של 1 ק"ג בהצלחה
 

Arie18

New member
תשובה לסעיף א' ../images/Emo9.gif

זו שאלה עד כמה שאני מכיר מהספר של יורם אשל. שהעתקת אותה לא ציינת שהאבן נזרקה אופקית, נכון
כי אם לא וסתם קבלת את השאלה הזאת לשיעורי הבית אז המורה שלך פישל/ה - כי להגיד שהאבן נזרקה במהירות 25 מ/שנ' בלי לציין את הכיוון זה "נתון חסר" כי צריך לדעת לאיזה כיוון - לציר X או לציר Y או אולי באלכסון, ואם באלכסון בזוית 25 שצמודה לציר Y או לציר X
 
למעלה