שרשור פרקים 823-824

Y. Welis

New member
שידרוג ברוב ה-SUV-ים היום

אגב הוא עובד גם בלילה ומגביר אור חיצוני... יותר כיפי מ-TV. + עוד מערכת נחמדה שמצלמת את הכביש לפניך ומתריעה עם ציפצופים אם אתה עובר קו הפרדה, או שמישהו מתקרב אליך מהר מאחור, או שאתה מתקרב מהר מדי מלפנים. משווקת כאן כ'אייוואקס', אבל יש עוד שמות.
 

טיי 1

New member
ואיך הוא יצא מהחנייה !!!

אני רוצה לראות אותו יוצא ככה מהחניה בשלוש שניות באמצע נווה צדק בת"א בשעות היום בלי להרוג אף הולך רגל !
 

טיי 1

New member
../images/Emo58.gif 23-24טוב, צריך קצת להתאפס ,

כשיהיה כוח אכתוב הערות או אגיב, מהרגע שבו (בפרק השני, בערך 10 דקות אחרי תחילת הפרק) קול וקלואי נעצרו, (ולא הצליחו להעביר את המידע ברשת) - הדרמה קפצה בעשר דרגות והאדרנלין זרם בטירוף. איזה הערות קופצות לי כרגע לראש : קודם כל - מדהים איך בסידרה הזאת (וזה קרה בעוד 3-4 עונות בערך) , עד הדקות הממש ממש אחרונות , במקום שדברים יתחילו להיפתר, השעון מתקתק עשר דקות לסיום העונה/הסידרה, ועדיין המתח ברמות גבוהות ואי אפשר לדמיין איך אפשר לפתור הכל ב 15 דקות או משהו כזה. (זה היה בכמה עונות בעבר - זו תכונה מדהימה של הסידרה). היה טוב. בכלל , הפרקים הכי כיפיים בעונה הם פרקי הסיום ... יש הרגשה שזהו, אחרי הפרק הזה הכל ייפתר, ואפשר לראות בנחת ובאקסטזה. נכון , לא היו פה טוויסטים חובקי עולם ,שישנו את פני הטלוויזיה לנצח. אפשר להתאכזב, אפשר לראות את המקצועיות שבה זה נעשה ולא להתאכזב. לדעתי , דווקא סצינת הסיום ממש (מהשיחה של ג'ק עם הנשיאה) - הייתה יחסית חלשה, וחבל שדווקא היא סגרה את הסידרה. לא היינו צריכים ממש את הנשיאה שתגיד לו "ג'ק צדקת" . זה כבר מאוחר מדי. וממילא , ההערכה שלנו לנשיאה ירדה, ככה שמחמאה ממנה, זה כבר לא משהו כזה ... כל הסיטואציה , בחורבה הזאת שהביאו אותה אליו.. .עם החוסר אינטימיות עם קלואי והאחרים - אומנם ציירה אותו , כמו שהוא, כזאב בודד, אבל עדיין - זה היה קצת מנוכר מדי. הפרק הראשון היה טוב ,מקצועי , אבל שום דבר שהוא ברמת וואו .. .מטורף לאן העונה הזאת לוקחת. הפרק השני, למרות שלא היו טוויסטים מדהימים , מהרגע שקלואי וקול נעצרו, המתח באמת גבר, וחצי שעה לפני שהפרק הסתיים , היו כל כך הרבה קצוות פתוחים - שהגאונות של הסידרה נראתה, בלפתור כל כך הרבה דברים כששעון החול הולך ואוזל הולך ואוזל. ואפקט הזמן שהולך ואוזל - הוא הוא מה ש 24 בעצם IS.
 

poland1

New member
../images/Emo58.gif אכן,

רמת המתח ממש עלה באותו רגע... כולי רעדתי ואמרתי- "מההה???? איך זה הולך להסתיים?" אני דווקא חושב שהקטע עם קלואי וג'ק (עם הורדת המסך בסוף) היה חזק בטירוף... מעין סגירת מעגל של קלואי וג'ק.. היא כביכול לא תראה אותו יותר והיא אחת הדמויות שהכי אהבתי.. עצוב. והכי עצוב.. השעון- 00:00:00.. הסדרה מגיעה לסיומה, נשברתי בקטע של השעון האחרון.
 

דנה1982

New member
../images/Emo58.gif לדעתי

לא צריך פרק אובר-דרמטי עם סצינות ירי ואיזה סיום שבו ג'ק וקלואי יפלו זה לזרועות זו מתייפחים כדי שהפרק יהיה אדיר. דווקא אני התחברתי לזה שהפרק עסק יותר בדרמה מאשר באקשן. אני חושבת שככה בדיוק היה צריך לסיים סדרה שבה כולנו התחברנו לג'ק כל כך, תמיד פחדנו שיבוא היום שהמפיקים ישתגעו ויהרגו אותו - או את קלואי. והאמת היא שסצינת הסיום, בעיניי, הייתה דרך טובה מאוד לסגור את הסדרה (למעט העובדה שג'ק נאלץ לברוח מהארץ, אמרתי מראש שהוא חייב או סוף נקי שבו יוכל להתאחד עם קים, או למות. זה פתרון ביניים שג'ק לא ראוי לו). הסצינה האחרונה הייתה טובה בעיניי כי היא בעצם הדגישה את העובדה שקלואי תמיד הייתה שם "מאחורי הקלעים". תמיד חיפשה דרך להגן עליו ושמרה עליו מרחוק (משהו שבמידה מסוימת עובר דרך זה שהיא רואה אותו בכל רגע דרך המסך, גם כשהוא לא ידע שהיא הקשיבה לשיחה עם הנשיאה למשל). ומשפט הסיום של קלואי ("תכבה את המסך") ובעקבותיו תמונתו ההולכת ונעלמת של ג'ק - אולי אני מחפשת איזה עומק שהתסריטאים לא כיוונו אליו בכלל, אבל זה הכל פשוט היה נרא לי מתאים, קצת סימבולי. מה שכן, כשראיתי את הפרק ה-24 בפרק השניה חשבתי על משהו שקצת הפריע לי... כל העונה הזאת הייתה תחושה שלשום דבר אין באמת משמעות וזה היה ככה עד הסוף. אני אסביר - כל החצי הראשון של העונה, עד שחסן מת, הכל קרה תחת פיקודו של סוברוב שרצה לחסל את הסכם השלום. אבל מה, הגיע צ'רלס לוגאן והכריח אותו שלא לסגת משיחות השלום, אז סוברוב נכנע והחליט שלמרות שהוא איים על ארה"ב ולמרות שהוא חיסל את חסן ולמרות שהוא הורה להרוג סוכנת FBI כדי לחפות על עצמו ועל אנשיו, אין מה לעשות, נחתום בכל זאת. קצת הרס את כל אירועי היום עד הרציחות של חסן ורנה. ואז כשג'ק כבר השיג את הראיה של דנה והצליח להעביר אותה לעיתונאית בפרק שלם שבו הוא איתר אותה, עבד על השתולים של לוגאן והעביר לה את החומר - בסוף הראיה עברה לנשיאה, ואח"כ גם החטיפה של לוגאן וההקלטות שג'ק השיג בעקבותיה - עברו לנשיאה. וכל זה לקח עוד 5 פרקים אבל גם להם תכלס לא הייתה משמעות כי בסוף אף אחד לא חשף את הראיה בפני אף אחד, הנשיאה פשוט התחרטה והחליטה לנקות את המצפון. כאילו כל מה שקרה בעונה הזאת התבטל בעקבות החלטות חסרות משמעות שגרמו לכל מה שקרה קודם לכן לאבד מכוחו. היה הגיון?
 

poland1

New member
../images/Emo58.gif אממ..

הם רצו לעשות את זה מסובך, לא צפוי. תמיד ציפינו שהראיה היא זו שתחשוף הכל... בסופו של דבר הנשיאה חשפה. אני לא חושב שאירועי היום איבדו מכוחם.
 

דנה1982

New member
../images/Emo58.gif אז מה שאתה אומר זה

שהם כל הזמן משכו את הזמן. הרי אם בכל מקרה הנשיאה היא זו שחשפה את אירועי היום, למה היה צריך לשלוח את ג'ק לשים ציתות על צ'רלס? כבר הייתה הוכחה אחת (ג'ק לא ידע שמרדית' נעצרה). ואחרי השיחה הראשונה שג'ק הקליט, למה להמשיך? כאילו כל דבר נעשה כי לתסריטאים היה זמן למלא כדי להשלים יממה. שוב, לא מפריע לי ברמת ההנאה. הם יצרו מתח מעולה, טוויסטים נהדרים ועלילה טובה, אבל כל דבר שקרה נפתר בצורה "פשוטה" מידי.
 

poland1

New member
../images/Emo58.gif לא בהכרח..

מי ידע שהיא זו שתחשוף את אירועי היום? ההוכחה שהייתה לא הייתה שווה כלום... כולה פאבל שם.. מי חשב שנשיא רוסיה מעורב בזה בצורה כל כך בוטה? ג'ק רצה כמו שיותר הוכחות, כדי שלא יהיה ספק... ג'ק עדיין שומע את לוגן.. למה לא לאסוף עוד מידע מפליל?
 

Y. Welis

New member
../images/Emo58.gif אולי זה סוג של משל

על איך החלטות רגעיות של פוליטיקאים, שנעשו מבלי מחשבה, הופכות למשהו קטלני שמביא אסון. אבל הרי הנשיאה היתה בסוף הדרך - יותר מדי אנשים ידעו וראו (העיתונאית, קלואי וקול) ובמשפט שהיה נערך, הם היו מעלים האשמות. או שאולי ג'ק היה הקש ששבר אותה - כמו מישהו אחר שפותה לצד האפל, עד שאיימו לחסל את בנו... גם היא היתה צריכה טריגר כזה (ג'ק, שכמו דיבר אליה מהכרטיס) והחזיר אותה לצד המואר, וטיהר בדבריו את הארס של ה'נחש' (ועל כן זכה לחסד שמימי-מזל"טי).
 

poland1

New member
../images/Emo58.gifתקשיבו..../images/Emo58.gif

בפעם הראשונה בתולדות הסדרה (בערך) הרגשתי כל רגע, לאורך רוב 2 הפרקים, שג'ק הולך למות.. זה היה מורט עצבים... ובסוף, אפילו לאנשים שציפו שהוא ימות.. הייתה תחושת הקלה גדולה.. כי ב-2 הפרקים האלה בנו עד כמה אנו לא רוצים את ג'ק מת. עוד כמה דברים שאני חייב לציין- הקטע עם הנשיאה טיילור ודליה חסן בחדר היה חזק! איך שהנשיאה סיפרה לה ואיך שדליה חסן אמרה שלא יהיה תהליך שלום... שהיא ובעלה סמכו עליה ובגלל זה רצו אותו כל כך. ואיך שהנשיאה איימה עליה "נשתמש במלוא העוצמה של צבא ארה"ב נגדך" ענק! הסוף היה מצמרר... איך ג'ק יסתכל למל"ט בפעם האחרונה לפני שהוא ממשיך ללכת עד שקלואי אומרת "תורידו את המסך" ואז ג'ק יורד לאט לאט מהמסך שקלואי בוכה בטירוף... שניות אחרונות מג'ק.. פשוט עצוב ומתסכל.
נתגעגע אליך, ג'ק.
 

דנה1982

New member
נדמה לי שכן (ספוילר לפרק, בערך)

מאי-אר, לא? המשקפיים קצת מבלבלות ונראה לי שהוא ניסה להמציא לעצמו מבטא?
 

Y. Welis

New member
אכן כן. העמידה שלו לא השתנתה

אריק לה-סאל. הם אגב טעו - קופי ענאן כבר עזב; היום יש קוריאני.
 

RoyBO

New member
"טעו" , אפשר לחשוב, גם הם טעו בכך שאין נשיאה

אישה בבית הלבן, אז מהההההההההההה
 

poland1

New member
../images/Emo58.gifהיי! עוד משהו-../images/Emo58.gif

גם סצינת הכניסה של ג'ק לאו"ם יחד עם פילר במכונית שלו הייתה מ-ע-ו-ל-ה ומותחת ברמות שאי אפשר לתאר.
 

דנה1982

New member
../images/Emo58.gif נכון

למרות שתהיתי לעצמי למה לא בדקו לו את הרכב בכל זאת. לפחות להציץ פנימה (החלונות היו כהים, מתבקש לפתוח את הדלת). אבל נו, שוין. הכניסה עם הרכב הייתה פחות מעניינת מהסצינה כשהם יצאו מהאוטו. פילאר תופר את ג'ק כשהוא מצמיד לו אקדח לראש ואז מתחנן בבכי שלא יהרוג אותו כי יש לו ילדה בת 6. הגיעה לו הנשיכה באוזן שג'ק נתן לו אח"כ!!
 
למעלה