באטמן

Tu Lus

New member
אני אראה את באטמן בחמישי הזה

ונצטרף אז לשירשור. נ.ב אפרת שלחתי לך מסר
 
ראיתי ביום שישי

נהניתי מכל רגע. סוף סוף החזירו את בטמן לידיים של אנשי קולנוע רציניים שהשקיעו בעומק של בטמן במקום ג'ואל שומכר שהפך את גות'האם סיטי ללאס וגאס עתידנית. ההומור בסרט הזה פשוט ענק. מעין הומור שנון כזה שנכנס בסיטואציות לא צפויות, שזה למעשה ההומור הכי טוב שיש. מייקל קיין בתור אלפרד היה אדיר (מזל שאנתוני הופקינס סירב - אני לא רואה אותו בתפקיד הזה), וגארי אולדמן... עד שכתבת שהוא שיחק בסרט הזה לא ידעתי בכלל. כנראה העובדה שהוא היה אחד מהטובים בלבלה אותי, או שמא זה היה השפם, בעצם. כריסטיאן בייל היה מושלם בתור ברוס וויין, היו חלקים שבהם הוא דיבר בדיאלקט היי-סוסייטי מזויף כזה שממש הזכירו לי אותו באמריקן פסיכו. יותר טוב מואל קילמר, בטח שהרבה יותר טוב מג'ורג' קלוני, ולמען האמת, אפילו יותר טוב ממייקל קיטון, שבסה"כ היה מאוד מוצלח בתפקיד. (את אדם ווסט לא נציין אפילו, כן?) יש בו איכות אפלה שמאוד התאים לסרט. ליאם ניסן, בגלל אופי התפקיד שלו (המנטור הכל יודע) באמת מאוד הזכיר את קווי-גון, וחבל, כי בתור ג'די הוא היה פשוט גרוע, וזה סתם נתן לי קונוטציות מרגיזות. לגבי הקטע שבו הוא שורף את הבית של ראס-חתול: הוא לא התכוון להוציא בן אדם חסר אונים להורג, אבל בכל זאת, הוא היה צריך לברוח משם איכשהו. בהתחשב בעובדה שכל האנשים הנוכחים היו נינג'ות מאומנות, שריפת המבנה נועדה להיות הסחת דעת בזמן שהוא יתחמק משם. זה שזה לא הלך הכי חלק, זה כבר משהו אחר. גם כל הקטע של המרדף של המשטרה. צריך לזכור שמדובר כאן בבטמן הטירון, שעדיין לא מודע לחלוטין למה שהוא מסוגל לעשות והוא עדיין לא קר רוח ונחרץ וקשוח כמו שהוא מסתמן אחר כך. כשהוא מפיל את הפצצות שהקפיצו את ניידות המשטרה, זה כבר הדליק אצלי נורה אדומה. הוא לא היה יכול לזרוק מסמרים, או משהו קצת פחות מסוכן? אבל בכל זאת, התסריטאים עלו על זה והוסיפו את הסצנה שאלפרד מתעמת איתו. מאחר שהסרט היה התמקדות רצינית על הדמות של ברוס וויין ואיך שהוא הופך לבטמן ומה שמניע אותו לעשות את זה בעצם, לא הייתה התעמקות כל כך בסיפור של הרשעים, וזה קצת חבל. האויבים של בטמן הם הכי עמוקים, הכי מורכבים, הכי דו-ערכיים, והם כמעט אף פעם לא רעים-רק-למען-הלהיות-רע, כמו שנהוג בקומיקסים אחרים. מצד שני, גם בשני הסרטים הקודמים לא הייתה את ההתעמקות הזאת, לא בצורה רצינית, לפחות. אם כבר, הסדרה המצוירת הציגה את הסיפור של הנבלים בצורה הכי טובה ביותר, מלבד הקומיקס. בכלל אפשר להגיד שהסדרה המצוירת היא קלאסיקה בפני עצמה. היה קצת חבל שדוקטור קריין הוא מעין פסיכיאטר יפיפה וחמוד וכל-כך בטוח בעצמו, כאשר במקור הוא אמור להיות חנון רציני שחטף הרבה מכות בבית ספר, מה שהביע אותו למצב שאליו הוא הגיע בסופו של דבר. כל ההתעסקות שלו בחקר פחד נובעת מהדברים האלה, אז קצת חבל. הסרט למעשה חוטא באותו דבר שדמותו של ליאם ניסן חוטאת, כשהוא אומר "הפושע איננו מורכב", שזה ההיפך ממהות הנבלים של באטמן. עוד משהו, שאולי אפשר להגדיר את זה כספוילר, אבל כשקריין מקבל את התרכובת שלו עצמו והוא מביט בבטמן ורואה את הפרצוף שלו משתנה, אני הייתי די משוכנע שהפרצוף שהוא רואה בהזייה שלו היה של Black Mask, אחד מהנבלים הקצת יותר חדשים של באטמן. רמז לסרט הבא? הלוואי שיהיה, ושכריסטיאן בייל ישוב באותו התפקיד, רק שקשה לי להאמין שיעשו סרט נוסף עם הג'וקר, אבל הייתי בהחלט שמח לראות את הסיפור של דוקטור פריז מסופר כמו שצריך. בסה"כ, אני מאוד מרוצה, ואני מקווה שסרטי הקומיקס הבאים לצאת יעמדו בסטנדארט הזה של איכות.
 
מסכימה בנוגע לרעים ../images/Emo58.gif

ממש נכון שלא התעמקו בהם מספיק! בנוגע להרס, המרדף וכו'. אמרת "התסריטאים עלו על זה והוסיפו את הסצנה שאלפרד מתעמת איתו" אבל מראש זה בכלל לא היה צריך להגיע למצב שיצטרכו להסביר אותו. לא יודעת, לי זה מאוד הפריע, אבל זה מסוג הדברים שתמיד מפריעים לי בסרטים. זה כאילו שכל עוד לא הורגים מישהו אז כל מה שעושים זה בסדר. אבל בכל זאת, תחשוב איזה הרס יש שם? הגג רעפים הזה שנהרס למשל, זה ממש כואב הלב ובשביל מה? אבל באמת יתכן שהוא צעיר ועדיין לא מודע לעצמו ובסרט הבא הוא כבר יהיה יותר שפוי (אני מקווה). ולא נראה לי שהדרך היחידה שהוא יכל לברוח משם זה לשרוף את המקום. באמת. תמיד יש עוד דרך, זו הרי החלטה של התסריטאים, ולי זה נראה מגוחך שאחרי שהוא עומד שם ואומר שהוא לא מוכן להרוג אף אחד וגם אם האדם ההוא פושע אז הוא צריך ללכת לכלא ואז הוא הורג את כולם. אז זה כן בסדר להרוג, או לא? תחליט! הוא יכל לברוח משם איכשהו. כשליאם ניסן אומר "הפושע איננו מורכב" זה לא חטא, זו אמירה פנימית על הסרט ועל באטמן בכלל. וההומור ענק?!?!?!?! ממש לא, אין בכלל מספיק. כשיש אז הוא טוב זה נכון, אבל בהחלט לא היה מזיק יותר. יש לי בעיה עם באטמן, הוא אף פעם לא היה מהחביבים עלי. נכון שיש משהו מעניין בדמות שלו. הוא בא ממקום שמלא בפשע ושחיתות ושכביכול צריך סופר-הרו, אז הוא די אומר, אני אהיה הסופר הירו. שזה נחמד וזה מוערך מאוד, והוא בהחלט דמות מעניינת. אבל לא יודעת, משהו אצלו פשוט לא מדבר אלי. לכן גם לא ציפיתי לסרט יותר מדי, אבל כן נהניתי ממנו בסופו של דבר.
 
ענק בהחלט

כשמבקשים מהשוטר שיתאר את האוטו והוא אומר It's a black... Tank. וההערות הציניות של אלפרד לאורך כל הסרט, לדעתי זה היה ממש מוצלח. בסה"כ, בסרט על בטמן לא צריך להיות הרבה הומור כי זה כאילו אמור להיות אפל וקודר, וברטרואספקטיבה, אפילו היה יותר הומור ממה שהייתי מצפה.
 
היה נחמד, עם זה הסכמתי

אבל גם די צפוי, רב ההומור היה למשל בזמן שהם עבדו על החליפה ועל כל הגאדג'טס עם מורגן פרימן, וגם ההערה על הטנק. זה די צפוי. זה לא אומר שזה לא נחמד ולא משעשע אבל אתה כן מצפה להומור בדברים האלה (בכל זאת בנאדם שמתלבש כמו עטלף).
 
אם ג'וס וודון היה התסריטאי

היית מקבלת הומור כזה בכמויות (ראי את Astonishing X-men שהוא כותב בימינו).
 
לא מבינה בקומיקס

ולא מכירה קומיקס, כבר ציינתי את זה. וטוב שהוא לא כתב את באטמן כי זה ממש לא מתאים לו. ואני לא חושבת שצריך הומור כזה בכמויות, אבל אני חושבת שבבאטמן לא היה מזיק קצת יותר.
 
הומור בכלל לא מתאים לבאטמן

הוא אחד מהדמויות הכי נטולות הומור בעולם הקומיקס. מה שהכי הפריע לי בסרטים של טים ברטון וג'ואל שומאכר שהם מנסים להכניס קריצות קומיות לסרטים במקומות שבאטמן הוא דמות רצינית וברורה. הוא לא מצחיק, הוא לעולם לא יהיה מצחיק. זה הדבר היחיד שיכל לגרום לגיחוך קל לגביו הוא תמיד יהיה בלתי הומוריסטי בעליל. הדרך היחידה שבה אפשר להוציא את באטמן מצחיק היא באמצעות השוואה קונטרסטית לשאר הדמויות בגותהאם או שהן ילעגו לו (גם אם אלו קרובים לבאטמן כמו רובין או באטוומן או האוייבים שלו ג'וקר או הרווי דנט). לדעתי הדימוי שהכי קל להבין בנוגע לבאטמן ואשר מעביר באופן חד משמעי שבאטמן לעולם לא יהיה מצחיק הוא שהוא אמור להיות קדוש מעונה. בכל יום הוא קם עם תחושת העוול שעשו לו ועם תחושת הצדק שהוא מוכרח לקיים. בכל יום הוא מתמודד עם הטראומה עם הכאב הנפשי. איך בן אדם כזה יכל להיות מצחיק?
 
בטמן עצמו לא היה מצחיק

אבל היו סיטואציות שהיה בהן הומור, הומור שנבע מתגובות של אנשים למצבים לא שגרתיים, לא מבטמן שמספר בדיחה (כמו, למשל, "Hi Freeze. I'm batman"?). אלפרד היה ציני ומשעשע, וגם ברוס וויין קצת כשהוא קונה את החברה ומפטר את יושב הראש למשל, אבל זה חלק מהעמדת הפנים שלו.
 
אני מסכים לחלוטין

לגבי זה שסדרת האנימציה היא קלאסיקה בפני עצמה. הייתי מרותק למסך בכל פרק - היא היתה מסוגננת ומדהימה. האמת - הייתי מת שיצא סרט אנימציה תלת-מימדי באורך מלא שמבוסס על עיצוב הדמויות של הסדרה, הייתי מת לעבוד עליו. לגבי הסרט עצמו - אני פחות אהבתי. לדעתי היו בעיות קריטיות של תזמון ועריכה, וגם החלטות שגויות ברמת התסריט וברמת הבימוי והלחן. בסופו של דבר הרגשתי כאילו נתנו פרוייקט גדול לבמאי קטן, והוא פיקשש יותר משהצליח במשימה. אבל אני אהיה יותר חכם אחרי שאני אראה את הסרט שוב (יש לי נטיה להתאהב בסרטים ממבט שני)
 
dark night triumphant

אישית אני מקווה שההמשך הבא יהיה של הגראפיק נובל The dark knight returns שנכתב בידי פרנק מילר (sin city) ומספר את סיפורו של ברוס ויין מזדקן שהחליט לפרוש מחייו כבאטמן אך בעקבות משבר הפשע הנורא שהעיר גותהאם עוברת הוא מחליט לחזור לתפקידו הישן. אך האוייבים הרבה יותר רצחניים והוא הרבה יותר זקן כך שהססטוס קוו הישן של לא אפגע באדם לעולם הולך ומתעוות. אגב עוד סרט קומיקס ששווה לצפות לו הוא ghost rider בכיכובו של ניקולס קייג'. אחת מדמויות הקומיקס המגניבות ביותר שתראו על המסך הכסוף, ראו הוזהרתם
 
ראית בלינק שקלמנטיין נתנה

שחשבו על זה, ואפילו רצו להביא את קלינט איסטווד בתור בטמן\ברוס וויין! אני היחיד שחושב שזה היה יכול להיות ממש ממש מגניב? אגב (ואולי זה כבר הפורום הלא נכון לשאול), אתה מכיר את Batman Beyond? מלבד העובדה שהסדרה הזאת סותרת לחלוטין את הקומיקס של פרנק מילר, היא מבוססת על איזשהו קומיקס אחר?
 
The good the bad and the BATMAN

קלינט יהיה ענק בתור באטמן מבוגר ורוטן אפילו מושלם. ובנוגע ל batman beyond אין לו שום ביסוס מבחינת עולם הקומיקס ככל שידוע לי. הסידרה החלה כסידרת טלויזיה ועובדה לקומיקס. אפשר לפתור אותה בקלות כמו שאפשר לפתור את return בכך שזה סיפור elseworld. כשdc רוצה לספר סיפור שישפיע קשות על העולם הנורמלי של הקומיקס אם הוא ירתחש בו הם טוענים שהוא קורה במימד מקביל.
 
לכל הרוחות איתם

ועם המימדים המקבילים שלהם. ברגע שD.C הולכים לאיבוד עם כל העולמות המקבילים והאנשים שנוסעים קדימה ואחורה בזמן וחמישה אנשים שהם The Flash ושבע עשרה אנשים שהם Green Lantern זה פשוט נהיה Too much. מה הסיפור של The Huntress, אגב? כי קראתי שהיא הבת של בטמן וקטוומן רק מיקום חלופי. מרגיז למדי. בכל מקרה, הבעיה עם Dark Knight returns היא שהוא נכתב על רקע המלחמה הקרה, ולכן כל ההווי שלו קצת לא אקטואלי יותר. הקהל של היום פשוט לא יכול להזדהות עם זה, ולכן נראה קצת לא סביר שיעבדו אותו לסרט כי זה טריז רציני במכירות.
 
wind of change

כמו שאנחנו מכירים את הוליווד הם ישנו את זה בלי שום בעיה או בכלל יעלימו את העובדה שאי פעם היתה מלחמה קרה בעולמנו הקט. ובקשר לעולמות המקיבילים כן הם בהחלט יצאו משליטה בטח רעיון של איזה עורך שלהם מהסיקסטיז ואז הם פשוט התמכרו לזה שאפשר להחריב את העולם שלהם ולעשות איתו מה שבא להם ולא לעשות באחראיות איזה ילדים מגודלים;) מרוול הרבה יותר שפויים ומאורגנים מהבחינה הזו למרות שגם אצלהם יש פה ושם גליצ'ים אבל בגדול מרוול זו חברה שעוסקת בקומיקס יותר מחובר לעולם ולכן הם איכשהו פחות נותים לגלוש (אבל אולי אני לא מכיר מספיק מהחומר שלהם בשביל לשפוט) ובקשר להאנטרס.. ממש לא ידוע לי יותר מידי הפסקתי לעקוב כבר לאחר התקופה שבה גותהאם עברה את רעידת האדמה שלה.
 
למעלה