רשת מחשבים ללא ראוטר

חברה.

New member
../images/Emo53.gifרשת מחשבים ללא ראוטר../images/Emo53.gif

שלום. הצגתי את שאלה זו לפני מספר ימים, וקיבלתי תשובה חלקית. בינתיים השאלה נדחקה לדפים קודמים ולא רואים אותה. מי יכול בבקשה לעזור? וזו השאלה: "יש לנו בבית מחשב עם WIN 98 (עברית) ומחשב נוסף עם WIN XP PRO (אנגלית) ומודם בזק. וברצוני לעשות רשת עם שני מחשבים אלה (לצורך גלישה ולאו דווקא לשיתוף קבצים). אם אני לא טועה, בעזרת WIN XP PRO ניתן לעשות רשת ללא ראוטר. רק עם שני המחשבים + מודל בעזרת WIN XP PRO(בשלב זה לא הייתי רוצה להשקיע בראוטר אלחוטי/רגיל). מה הדרך? ? קיבלתי מ- B Ran את התשובה הבאה: "לצורך שיתוף אינטרנט בין המחשבים ללא ראוטר , על המחשבים להיות מחוברים ביניהם בכבל רשת מוצלב. יש להפעיל ICS(שקיים גם ב-XP וגם ב-98 ) מהמחשב המחובר פיזית לאינטרנט. עכבר ימין על האייקון של ההתחברות לאינטרנט, לשונית מתקדם. ומשם הייתי מציע לקרוא קודם את העזרה על ICS או לחפש במאמרי הפורום הזה איך עושים זאת נכון כי אין לי חשק להתחיל לכתוב כאן את כל התהליך." בהמשך לתשובה של B Ran אני מבקשת עזרה: 1. מה זה כבל רשת מוצלב? 2. בקשר להפעלת ics (אשמח לדעת מה זה) התחלתי עם "עכבר ימין על האייקון של ההתחברות לאינט', לשונית מתקדם" ולא מצאתי שום לשונית בשם מתקדם. ניסיתי בכל מיני דרכים וכל מה שמצאתי הוא כמופיע ב-2 התמונות המצ"ב. (אני מקווה שהתמונות יצורפו). עשיתי חיפוש (די קצר אומנם) ומה שעלה בחכתי הוא גם בסופו של דבר מוביל ל internet properties ואני אמורה למצוא לשונית "שיתוף" וכעולה בתמונה המצ"ב אין לי לשונות כזו. האם תוכלו בבקשה להפנות אותי למאמר (בעברית) שיוכל לסייע לי? מאוד אשמח ואודה לתשובה ועזרה. תודה. חברה.
 

dAs iNc0gNiTo

New member
../images/Emo27.gif כנסי ../images/Emo37.gif

אז ככה... את צריכה שבשני המחשבים יהיו כרטיס רשת שבין שניהם יהיה מחובר כבל כמו שאמרו לך מקודם "מוצלב" כך תוכלי להקים את הרשת. כבל מוצלב תוכלי למצוא בכל חנות מחשבים כמו "באג", דוגמא: http://www.zigzag2000.co.il/catalog/index.php?cPath=199_191_223 לאחר שהקמת והגדרת את הרשת בין שני המשבים, את צריכה להגדיר את המחשב שבו יש את החיבור לאינטרנט שיחלוק את החיבור עם עוד מחשב ברשת: Control Panel >> Network connections >> Network Setup Wizard|סהדגש| זה ייצור לך דיסקט בסוף התהליך שאיתו את עוברת למחשב השני ומפעילה את הדיסקט, זה אמור להגדיר גם שם את השיתוף של האינטרנט. בסופו של דבר מה שאמור להתקבל זה שתוכלי לגלוש בשני המחשבים באינטרנט. מקווה שזה יעזור...
 

davidea

New member
פרה פרה (כפי שאומרים)

תתחילי מזה שתשיגי כבל מוצלב. כבל מוצלב הינו כבל רשת (כלומר שמתחבר לכרטיס הרשת מצד אחד ומצד שני לראוטר, רכזת או מחשב שני). המיוחד בכבל מוצלב שהוא מאפשר חיבור ישירות בין כרטיס הרשת במחשב אחד לבין כרטיס הרשת במחשב השני. ניתן להשיג בבאג, אופיס דיפו ובחנויות המחשבים. אני מציע, שאחרי שיהיה לך את הכבל, תחזרי לכאן ונדריך אותך איך להגדיר את הקישור לאינטרנט כמשותף (זה עושים במחשב ה XP) ואין מגדירים שמחשב ה 98 יקבל את הגדרותיו מחשב ה XP. אגב, בכדי שכל זה יעבוד, המודם שיש לך (והמחובר ל XP) צריך להיות מסוג USB (כלומר מתחבר דווקא ליציאה מסוג USB ולא ליציאת כרטיס הרשת). אם תספקי את שם המודם והדגם, נוכל להגיד לך באם הוא באמת USB. אם אינו כזה, תאלצי לרכוש כרטיס רשת נוסף ל XP (אחד לחיבור בין המחשבים ואחד לחיבור המודם). אמנם זה יותר זול מראוטר אבל זה כבר מתחיל להיות מיותר ומסובך. בהצלחה
 

חברה.

New member
תודה לכולם.

רק עכשיו נכנסתי וראיתי את התשובות שלכם. תודה לכולם. אחזור אליכם עם תשובה. ביי. חברה. שבת שלום.
 

Y. Welis

New member
אפשר להחליף אותו בחינם למודם רשת

בחנויות 'בזקסטור'. זה נוח יותר כי במודם רשת ניתן להגדיר את החיוג במודם, כך שאין יותר צורך בחייגן ב-XP, והאינטרנט זמינה תמיד.
 

חברה.

New member
אתה מתכוון.......

שלום רב. אתה מתכוון שהאינטרנט זמין מכל אחד מהמחשבים בלי להיות תלוי במחשב אחד מוביל שאמור להיות דלוק כל הזמן?? ועדיין לעבוד ללא ראוטר??
 

Y. Welis

New member
המודם הוא גם ראוטר

יותר מזה - לאחרונה אפשר לקבל בבזקסטור מודם עם 4 יציאות , כך שאפשר לחבר אפילו 4 מחשבים במקביל, ללא צורך ב-Hub שתפצל את האינטרנט.
 

חברה.

New member
וכל זה..

וכל זה בהחלפה פשוטה של המודם ועם התשלום החודשי הנוכחי ללא תוספת במחיר????
 
למעלה