קניתי פשתן. מה עכשיו ???

NightElf

New member
לטחון, לעשן או סתם לזרוק על

קרניבורים
מה אתה מצפה? תאכל אותו, טחון אבל. תתבל בו סלטים ושאר מאכלים, תוסיף אותו בסנדוויצ'ים למיניהם ובכל מה שעולה לך בראש. בטח עופר ירחיב יותר על השימושים כאן
 
הפשתן עשה לי אלרגיה ../images/Emo4.gif

גבשושיות אדומות מכף רגל ועד ראש
אוף מה אני אוכל עכשיו??
 

yeled

New member
בשדה פשתן בשדה פ ש ת ן ../images/Emo99.gif

1. זרעים טחונים בלחם, ליצירת לחם טל עשיר באומגה 3 (!) 2. על לחם עם סילאן (באדיבות אוריארד) או עם חמאת בוטנים. 3. סתם בסלט עם גרעיני חמניה ודלעת. 4. לנועזים
בתערובת הטחינה הגולמית במקום פטרוזיליה. 5. להוסיף לממרחי החומוס המהוללים שלך. 6. לזרוק 558 זרעים על 558
. 7. לזרוק על טלי בחתונה במקום אורז
. 8. אורז מג'דרה אומגה 3 (להוסיף בכל ארוחה כשהאורז חם/קר). 9. בעוגת טופו-גבינה הטיבעונית, מתכון יפורסם בהמשך... 10. נרגילת פשתן, פנה לג'ון עם שובה מלונדון.
 

NightElf

New member
אם עופר ירשה לי... ../images/Emo13.gif אז ככה

זרעי פשתן תורמים להורדת השומנים בדם, לאיזון הסוכר, להפחתת הסיכון לסרטן ואולי גם למניעת עיוורון. כיום זוכים זרעי הפשתן להתעניינות מחודשת מצד דיאטנים והציבור הרחב בשל יתרונותיהם הבריאותיים. זרעי הפשתן, שטעמם מזכיר אגוז, עשירים בחומצת השומן אומגה 3, שידועה בהשפעתה למניעת מחלות לב וכלי הדם, הורדת רמות הטריגליצרידים (שומני הדם), איזון הסוכר בדם, הפחתת הסיכון למחלות סרטן והקלת דלקת פרקים, אסטמה ויובש בעיניים. זרעי הפשתן גם מכילים סיבים תזונתיים, פיטו- אסטרוגנים ונוגדי חמצון. בשנים האחרונות נבדקת השפעתם המועילה גם על חולי סרטן ולמניעה של התנוונות הרשתית, הגורם העיקרי לעיוורון בגיל מבוגר. צריכת זרעי פשתן מעודדת את פעילות המעיים ומומלצת לסובלים מעצירות. בחנויות הטבע אפשר להשיג אותם שלמים או טחונים. אפשר גם לקנות שמן פשתה. עדיף לצרוך זרעי פשתן טחונים, כיוון שהזרעים השלמים לא תמיד מתעכלים. זרעי הפשתן הטחונים ניתנים לשמירה בקירור במשך ארבעה חודשים. מומלץ לצרוך בין כפית לשלוש כפיות זרעי פשתן ביום. אפשר לערבב זרעים טחונים עם כפית דבש ולמרוח על הלחם, להוסיף ליוגורט או לסלט, לתערובת קציצות או למאפים ביתיים. למי שהסיבים שמכילים זרעי הפשתן גורמים לכאב בטן מומלץ לצרוך כפית שמן פשתן ליום.
 
למעלה