נדרש מתכון

../images/Emo53.gif נדרש מתכון

לסלט ירקות מנצח (עם טוויסט מיוחד, צנוברים, אגוזים, גבינה, מה שיש...).
 

אורora

New member
רוצה את סלט העלים והתותים של נוRית

הוא מאוד קל ומאוד מאוד מוצלח. תמיד שאני מכינה אותו הוא ניטרף כולו. ( אני מבינה שקיבלת משימה לליל הסדר )
 
לא לא לא, לא פירות. רק ירקות

ואם אפשר, משהו שכולל ירקות נורמליים (מלפפון, עגבניה, חסה) אבל משודרג. (נכון
)
 

אורora

New member
זה לא סלט פירות....

זה סלט שאוכלים עם האוכל. את יכולה לעשות סלט ירקות שכולל : עגבניות, מלפפונים , בצל , חסה ,תירס, גזר מרוסק, פילפלים , נבטים. ואפשר לשדרג בצנוברים או באגוזי מלך או פקאנים ( אפשר גם מסוכרים ). אבל אני עדיין בעד הסלט עלים.תותים...הוא מאוד מיוחד.
 
ככה

1. את הצנוברים/אגוזים מטגנים קודם? ואיך אפשר להוסיף מסוכרים למשהו מלוח? איך מתבלים את הסלט? 2. עלים עם תותים הם משהו שלא נראה לי שהילדים יאכלו.
 

נוRית

New member
זה אכן סלט מנצח!!

ויש לי עוד סלט עם "טוויסט" אבל גם אותו בטח לא תרצי, כי הוא שילוב של כל מיני טעמים... אם זה סלט לילדים - עדיף שלא יהיה עם אגוזים למיניהם... יש סלט נהדר של חצאי עגבניות שרי עם עלי בזיליקום פרוסות של זיתים שחורים מגולענים (יש לקנות בקופסה) - הולך נהדר עם צנוברים (אותם יש לקלות מעט על מחבת נקיה - בלי שומן - ולפזר על הסלט רק מיד לפני ההגשה). התיבול הוא לדעתי רק שמן זית, מלח ופלפל (ויתקנו אותי אם אני טועה). אני מכינה לסדר אצלנו את סלט הבייבי והתותים, סלט כרוב סגול עם מיונז וסלט של עלים (חסה) עם חצאי עגבניות שרי ופטריות טריות. התיבול יהיה מינימליסטי - לימון (או חומץ), שמן זית, מלח ומעט סוכר. אגב - הסלט שרימזתי עליו למעלה מורכב מ: עלים (במקור עלי מנגולד, אבל אני בד"כ משתמשת בעלי בייבי) חתיכות פרי כלשהו (תפוחי עץ, ליצ'י מקופסה, משמש/אפרסק מקופסה - פרוס, שזיף בעונה וכ"ו...) אגוזי קשיו מלוחים גבינת קשקבל מגוררת ורוטב מתקתק (לא זוכרת כרגע בדיוק את המתכון. אם יש דרישה - אשמח לרשום בערב) יוצא סלט מדהים...
 
אבל מדובר

בילדים בגיל שכבר אין בו בעיה עם אגוזים... וצנוברים, בכלל, זה לא משהו שמפריע לילדים, לא?
 
טוב, תודה. אני

עדיין בספק אם ילדים יאכלו את זה, בפרט ילדים שלא אוכלים עלים למיניהם, ולכן איאלץ לדבוק בתכולה המוכרת להם יותר ואולי אוסיף גם את הזיתים המגולענים השחורים ואת הצנוברים.
 
בעצם

בסלט שאת מתכוונת אליו הבזיליקום הוא רק ליווי של פירות? את מתכוונת לזה? עלים (במקור עלי מנגולד, אבל אני בד"כ משתמשת בעלי בייבי) חתיכות פרי כלשהו (תפוחי עץ, ליצ'י מקופסה, משמש/אפרסק מקופסה - פרוס, שזיף בעונה וכ"ו...) אגוזי קשיו מלוחים גבינת קשקבל מגוררת ורוטב מתקתק? אז איפה הבזיליקום והזיתים? הצלחתי להתבלבל כבר מכל התיאורים.
 

אורora

New member
תשובות

1. צנוברים רצוי לטגן קודם קצת. אזוי מלך או פקאן לא. ( םטעמי) 2. מתוק עם מלוח הולך יופי בסלט .... 3. מתבלים - אפשר שמן זית ופילפל ומלח. אפשר להוסיף קצת בלסמי. לגבי ילדים - רוב הילדים שאני מכירה לא יואכלו שום סלט שיכלול יותר ממלפפון ועגבניה. הסלטים המתוחכמים הללו אינם לילדים. הם למבוגרים אניני טעם
 

אורora

New member
עוד סלט מעולה שעשיתי הרבה לאחרונה

כרוב בינוני שלם חותכים דק. בצל אחד קצוץ דק פילפל אדום קצוץ דק. 2 גזרים מרוסקים פילפל אדום חתוך לחתיכות פיציות חופן פטרוזיליה קצוצה. המון מלפפון חמוץ ( כמעט חבילה שלמה) במלח חתוך לחתיכות פיציות. מתבלים במיונז, פילפל ומלח. יופי של סלט. ממש מוצלח ( אבל גם אותו לא יאכלו הילדים בגלל הפטרוזליה אז אולי אפשר להכניס אותה רק לחלק של הגדולים)
 
למעלה