לבטים לגבי אחזקת אופנוע מסלול

ומוסיף לשאול

כרגע הבנתי (תוקבק בפולגז) שאפשר לקנות את הrs125+חבילת שיפורים (6,500 ש"ח) המביאים אותו לאזור ה-30 כ"ס. השאלה היא האם בתצורתו זו יחזיק מעמד בלי "לשפוך לאגר" כל שני וחמישי במנהלתיות של 30 ק"מ ליום + מסלול בסופ"ש?
 

Dungeon

New member
15000ק"מ מנוע עליון-זה גם כתוב בתגובות

ותצטרך לרכב עד 130 קמ"ש (מהירות סופית - 160קמ"ש). קיט מנוע עליון באיביי בערך 60 פאונד לפני משלוח (חלקים חלופיים-לא מקורי).
 

Nihil F2

New member
הסרת ההגבלה זה לא כלכך פשוט....

קראתי קצת וזה סיפור לא קל, שאם מבצעים בצורה לא נכונה יכול לגרום לנזק (בעיקר תפיסת מנוע בעיקבות תערובת ענייה מידי בגלל כיוון קרבורטור לקוי). אני קיוויתי שתהיה אפשרות להזמין אחד לא מוגבל מראש. בכל מיקרה כך מסירים את המיגבלות: http://www.tjtuning.co.uk/forums/showthread.php?t=65 או כאן: http://www.125ccsportsbikes.com/forums/index.php?s=5faecda3ececbbf9ac52edde9fdc2eb9&showtopic=31334 ותקציר לעצלים: האופנוע מוגבל בתחומים הנ"ל- - אגזוז: ממיר קטליטי חונק. - שסתומי כח: לא קיימים או מנוטרלים בגירסא המוגבלת. - CDI: צי'פ מגביל שגורם לפיגור הצתה מעל 6K סל"ד, ובדגמים ישנים יותר חסרה גם יחידת הRAVE, אבל נראה לי שמ2008 היא חלק מהCDI ולא יחידה נפרדת. (לא בטוח)
 

Dungeon

New member
4 קילומטר אתה לא יכול לעשות עם אופניים?

אפשר לחשוב איזה כיף זה ליסוע בעיר עם אופנוע GP125. קשה עם ההיגוי, משאבת מים לא עובדת מתחת ל-2500סל"ד והוא מתחמם, תנוחה קרבית. אם הוא גם יוסיף קיט 154CC אז גם יהיו לו תגובות עצבניות של המנוע.
 

Nihil F2

New member
מה??

א. זה אחד האופנועים עם ההיגוי הכי זריז שיש. בטח יותר מהR750. ב. מי נוסע איתו ב2500 סל"ד? המנוע רק מתעורר ב10 ומספיק שתיסתכל על יד ימין אתה כבר ב6 לפחות. ג. מיתחמם? כל אופנוע ספורט מתחמם בעיר, אבל בשביל זה יש קירור מים. ד. לא שמעתי על קיט כזה וזה גם לא בתיכנון, וגם אם כן, מה זה "תגובות עצבניות" ? ייתן 40 כ"ס? וואו...אני מיתעלף... :D
 

Dungeon

New member
אין קירור מים מתחת ל-2500סל"ד

כשאתה עומד ברמזור-המשאבת מים לא עובדת. בחו"ל אומרים שהוא מרגיש כמו 250סמ"ק עם קיט כזה+קרבורטור 34מ"מ+אגזוז. בכל אופן, מסכים שעדיף בעיר על R750.
 

shayvilk

New member
כלי מירוץ אמיתי הוא לא כלי חוקי לכביש...

מדוע אתה שואל, ראשית, צמיגים. מסלול רוכבים עם סליקס, מטופש, יקר בצורה מחרידה וסכנה אמיתית לרישיון לרכב עם כאלו בכביש ציבורי. דבר שני, קיצוצי משקל - כלי מירוץ מאבד ממנו כל מה שלא קשור לתאוצה או בלימה! זה יכול להגיע גם לרמות פסיכוטיות של להוריד מתאם נוסף לדיסק בלימה כי הוא שוקל כמה גרמים (באופנוע הקודם שלי זה נעשה) ועד לחירור הפלסטיקה (תמיד ענין אותי כמה זה באמת מוריד?!?). אביזרי רישוי, אם הם לא ירדו בזכות סעיף המשקל, הם ירדו בגלל סעיפי הבטיחות (זכוכית מנופצת לא עושה טוב). שיפורים - אומנם הליגות המתוכננות לכביש מוגבלות בכמויות השיפורים, אבל יש כאלו שלא, שם אתה מוצא את עצמך עם כלים פסיכים שחבל על כל ק"מ שהם מבצעים. אז בקיצור, זה נראה כמו רעיון נחמד, אבל בסופו של יום, כלי מירוץ אמיתי לא יכול לשמש ככלי יום יום (וזה מניסיון אישי של שנה וחצי של פשרות מטורפות)
 

הכתום

New member
לא מדוייק למרוצי כביש המתוכננים

שימוש בצמיגים חוקיים לכביש. ללא שינויים במערכת הבלימה. עדיין, לא בדיוק נועד לרכיבת כביש.
 

eyalzz4

New member
אתה שוב נןטה להגזמה פראית

אני מחזיק כלי מרוצים עם שני סטים אחד לשטח ואחד סופרמוטו טנדר סוברו להתנידות וטוסטוס 125 לסידורים בעיר מעולם לא הגעתי לאזור ה7900 לחודש ואפילו לא ל5000 ש"ח. נכון זה לא זול אבל גם לא בשמיים! ולא אני לא בן אדם עשיר.
 
אתה מתחרה? מה הנסועה החודשית ברכב והקטנוע?

יש לך ביטוח מירוצים? כמה פעמים אתה מתאמן וכמה עולה לך כל אימון? איזה ביטוחים יש לך על הקטנוע והרכב? או ששכחת משהו, או שמצאת דרך פלא לקיים חלום...
 

eyalzz4

New member
מתחרה אני כרגע לא! מסיבה אחת פשוטה

שהיא: אין מירוצים! בגלל כל מני בעיות טכניות של המסלול המיועד. אבל כשכן היו מרוצים וכן היתי מתחרה אז לא הגעתי לסכומים מטורפים כמו שמרומ ציין. טיפולים לאופנוע מה שאפשר לבד עושה לבד חלקים מה שיקר בארץ קונה בחו"ל. לגבי אימונים מה לעשות האופציות מצומצמות לכן חוץ מדלק ובלאי של האופנוע אין הוצאות על יום אימון. לגבי הנסועה החודשית שלי היא בהחלט נמוכה כי אני גר מרחק שתי דקות הליכה מהעסק שלי ורוב הסידורים שלי הם בעיר שאותם אני עושה על קטנוע 125. וכל זה אני לא מגיע לסכום של 7000 ש"ח בחודש אלא לחצי מזה. כמובן שכל החישובים שלי הם על תחזוקה שוטפת שהיא לא כוללת את הקניה הראשונית של הכלים.
 

yoman321

New member
אני חושב שקצת התפזרת עם הסכומים האלה

אפילו כלי שמיועד למסלול ולא כזה ש"הוסב" לא עולה כלכך הרבה להחזיק , כמובן שזה תלוי מה הכלי משמש לתחבורה ביום יום אני משתמש ב50 סמ"ק ליום יום
 

Nihil F2

New member
סתם סקרן- יש לך ביטוח לשני הכלים?

זה המיכשול העיקרי.
 

yoman321

New member
אני משלם בשנה כ 7K לביטוח

ושנה שעברה אפילו יותר כי היה גם מקיף יש 20 אחוז הנחה בביטוח למי שמחזיק 2 כלים שרשומים על שמו ומחדש את הביטוח באותו מועד. ההוצאה הכי גבוהה בהיבט של כלי מירוץ פרט לשיפורים ומיגונים (שזה הוצאה די חד פעמית) היא צמיגים. כאשר הכלי משמש רק במסלול אך לא למירוצים העלות הזאת גם יורדת לטווח שפוי .
 

הכתום

New member
אופנוע RS125 למסלול - תשובות

ה- RS125 הוא אופנוע מסלול מצויין. למסלול הקיים בארץ (ברגע שיפתח) וגם למסלול גדול יותר, לא הייתי בוחר אופנוע אחר (כביש, אלא אם אתה בקטע של סופרמוטו). לגבי שימוש בכביש, זה אפשרי, אבל אם אתה רגיל לרכב על 600 בכביש, זה לא יהיה תענוג גדול. בטח לא למרחקים ארוכים. לצעירים בני 16 זה בהחלט מאוד אטרקטיבי לכביש. אם אתה מתכוון לקחת ברצינות את הרכיבה במסלול, תוותר מראש על הרכיבה בכביש, מסיבות פרקטיות ועל מנת לא להתפשר בהתאמה של האופנוע למסלול. כנ"ל לגבי רכישה משותפת עם עוד אנשים - תוותר, כדי לא להכניס את עצמך למצב שטוב לא יצא ממנו. אם אתה מתכוון להתחרות, תצטרך ביטוח למרוצים שעלותו כ- 1000 ש"ח ומעלה לשנה. הובלה של האופנוע אפשרית בטדר או בעגלה, לפי נוחותך ושיקוליך. מעבר לרכישה של האופנוע יש צורך להכינו למסלול. אם מדובר ב- RS125 לשימוש מסלול: פיירינג תחליפי, אם תרצה לחוס על המקורי. כולל פירוק כל אביזרי הכביש המיותרים. הסרת ההגבלות (אגזוז אחר, התאמת דיזות וכו' בקרבורטור,שינוי CDI, קיט שסתום כוח) וכמובן ציוד רכיבה מלא, אם אין לך. עלויות השימוש במסלול כוללות תשלום למסלול על ימי האימונים והמרוצים, דלק, שמן וצמיגים. העלויות נגזרות משעות המסלול שאתה צובר. מדי פעם תיקונים, בהתאם להתרסקויות. מרוצים עולים כסף, זה דבר ידוע. אבל אם אתה אוהב את זה - זה שווה כל אגורה.
 

הכתום

New member
RS125 למסלול - שיפורים מוגבלים בלבד

במסגרת המרוצים שיערכו יוגבלו השיפורים המותרים באופנוע, על מנת לא להכנס לבור בלי תחתית. אסור יהיה לעשות שינוי במנוע (צילינדר,ראש, בוכנה..). השימוש בקרבורטור המקורי בלבד (28 מ"מ). כנ"ל לגבי תיבת האויר.
 
למעלה