לבטים לגבי אחזקת אופנוע מסלול

Spondylus

New member
../images/Emo53.gifלבטים לגבי אחזקת אופנוע מסלול../images/Emo61.gif

אז ככה... אני רוכב כ-6 שנים על אופנועי ספורט. האחרון שבהם הוא 600RR2009. נהנה מכל רגע. למרות שאני נהנה מכל העולמות עם האופנוע (גם רכיבות קצרות וארוכות לצורכי תחבורה וגם רכיבות פאן), אני קצת מתחיל לחשוב יותר רציונלי (עדיין קשה פעם בשבועיים לעלות ולרדת ת"א-אילת בתנוחת עובר, ואני עושה זאת כבר שלוש שנים). לאחרונה (עם הגעת אפריליה לארץ) אני פוזל לכיוון החזקת שני כלים. האחד אופנוע כביש ראוי וחביב (טרם החלטתי איזה... DL, הורנט, SV לא יודע...) ובנוסף כלי למסלול. בעדיפות לאופנוע ספורט קטן נפח לשימוש במגרשים ובמסלול (RSV125, CBR125, רעיונות נוספים התקבלו בברכה).. השאלה איך עושים את זה
אתם מחזיקים עגלה
רכב גדול
רישוי מירוצים ורישוי כביש ואז רוכבים עם כלי המירוצים בכביש למסלול
מה לגבי אפשרות של רכישה קבוצתית (כמה חברים) של כלי ואז כל חבר מקבל אותו לשבוע
או ליום מסלול
משהו ניסה את זה
ןכמובן... כמה עולה כל הסיפר הזה של להחזיק שני כלים
ועוד אחד עם בלאי מסלול
אשמח לקבל רעיונות, דעות והצעות של אנשים שהיו באותו מקום (חברה עם שני כלים, אחד אופנוע סופ"ש/מסלול), חברה של סופרמוטו מרכז, רוכבי ליגת האופנועים וכו'. אל תשלחו אותי לשטח. לא מעניין. תודה מראש, יוני
 

bulb

New member
היזהר מהבור...

ברגע שאתה נכנס לתחום המרוצים, זה בור בלי תחתית. האנשים נמצאים במרוץ התחמשות תמידי. זה בסדר, אתה חושב, אני ארכב עם ה-125 למסלול. אקח תיק גב קטן עם כמה כלים ושתיה קלה, אפרק את אביזרי הרישוי במסלול וזהו. אז זהו, שזה לא זהו. אתה מגיע עייף מהרכיבה, צריך לשמור על האופנוע (ועל עצמך) כי צריך גם לרכב עליו בחזרה. ואז מגיע מרוץ ההתחמשות: להוריד פנסים, רגליות מורכב, לגלח חלקים מיותרים, מערכת פליטה למרוצים, יחס העברה מתאים למסלול... הכלי הופך ללא-פרקטי לכביש הציבורי (וגם לא חוקי, לצורך הענין), אז אתה מתקין וו גרירה וקונה עגלה. הבלאי גבוה: צמיגים הולכים בסיטונאות, רפידות, נוזל בלמים, תכיפות הטיפולים עולה, תיקון נזק של החלקות... ועוד לא דיברנו על ביטוח מרוצים, עלות ימי מסלול והשתתפות במרוצים עצמם. העלות משתנה מרוכב לרוכב, אבל בשורה התחתונה: עסק לא זול. אולי NORM יעלה פה טבלת חישוב עלויות.
 

villain

New member
על מה רכבת?

איפה התחרת? באיזו ליגה? קטנועים? אופנועים 125? 500? מעניין. (לא סרקסטי באמת מעניין).
 

M O R M

New member
../images/Emo45.gif כל מילה בסלע

פשוט העלויות מטורפות - זה לא אפשרי כלכלית לאדם עובד סביר.
 

iec

New member
יאללה בוא נתאבד-החיים עולים כסף!../images/Emo66.gif

הוא לא ביקש חינם...אני בטוח שהוא מבין שזה עולה כסף... אני חושב שלא כ"כ הרבה בהנחה והוא קונה 125 ועובד עליו לבד.
 

bulb

New member
אז חסכת שעות מכונאי. כל הכבוד.

עכשיו נשאר לך רק למצוא איך לקצץ בעלויות ביטוח המרוצים, חברות בעמותה, עלויות רישום למרוצים, ימי מסלול, צמיגים, חלפים, שיפורים...
 

caRnaf

New member
שותף ללבטים,

רכבתי ספורט בעברי, נטשתי את התחום. מתגורר באותה העיר כמוך ולכן רוב הנסיעות שלי הינן "אינטרגלקטיות" (כמה מאות ק"מ לרכיבה) לאחרונה, קרנף2 מתלונן על מעשי סדום שמבצע בו הרוכב וזה האחרון מספיק בוגר כדי לדעת שלא לזה הוא תוכנן ומתעורר שוב הצורך הספורטיבי. ועלה הרעיון להחזיק כלי לספורט נטו (המסתמן העיקרי הוא האפריליה RS125 ) ולהשאיר את קרנף2 לשיטוטים ארוכי-טווח. עלויות ואדמניסטרציה? בימי להבאש זצ"ל הייתי מחזיק גם קימקו דינק. לאורך השנים, ולהוציא את עלות הקניה, העניין היה משתלם יותר מלבצע יוממות עם הלהבאש. המצב כאן לא יהיה זהה בעיקר בגלל שעכשיו זה יהיה זוג אופנועים ולא אופנוע וקטנוע.
 

פשוטיפש

New member
כלי למירוצים:

יש לי אופנוע סופרמוטו מקצועי. אי אפשר לנסוע בציבורי כי אין אביזרי רישוי ומותקנים צמיגי סליקס. ליום יום יש לי קטנוע 150. לשינוע האופנוע יש לי את האוטו של אמא לסופי שבוע + נגרר שקניתי יחד עם חבר. אתה יכול לקנות ב 10,000 אחלה טנדר במקום עגלה
 

M O R M

New member
יוני כבר חשבתי על כך ולא הצליח לי

מאחר וחתמת יוני אני מרשה לעצמי לקרא לך בשמך. לפני שמכרתי את שני האופנועי CBR1000RR שהיו לי כבר התחלתי לעשות חישובי עלויות. רציתי סופרמוטו למרוצים ולהשאיר את ה- SV1000S של שמוליק חסון ברשותי. התחלתי לחשב עלויות והגעתי כך: א. אופנוע "רק" לרכיבות מנהלתיות יעלה חצי מספורט ליטר (אצלי זה יצא 2400 ש"ח ) ובאמת שזה לא המקום להכנס לדיון עלויות מחדש. ב. אופנוע סופרמוטו ללא תחרויות עולה כ- 1800-2200 לחודש. ג. תחרויות = הכנות , חלפים , תקלות , בלאי מואץ , עגלה , רכב וכדומה = 3500 ש"ח לחודש רק לרשימה זו (ללא העלות הבסיסית לאופנוע סופרמוטו).. סה"כ הגעתי ל-- 2400+2000+3500 = 7900 ש"ח לחודש. גם אם תתחיל לחסוך , לעגל פינות ולחשב בהקלות רבות תגיע לסכום של מעל 5000 ש"ח לחודש. חכה לשד הלילה - הוא רכב במרוצי החימוש של הקטנועים תוך החזקת הפאוזי היפיפה , בטח יש לו רשימת עלויות בפועל לנושא.
 

Nihil F2

New member
ומה אם כלי המירוצים הוא דווקא כן כלי יומי?

כלומר סופרמוטו חוקי לכביש או RS125 שלא הוסרו ממנו אביזרי התקינה. לפי התימחור שלך זה 3500 כולל עגלה ורכב שלא צריך. אז זה פלוס ה2400 לחודש ה"בסיסיים" של ביטוח, אחזקת נסיעות יומ-יומיות וכו לא עובר את ה5000 בחודש. זה אפשרי.
 

M O R M

New member
ואיך יוני יגיע לאילת?

הוא חייב אופנוע ליטר בנוסף. גם אם חסכת את הרכב והעגלה עדיין יש לך יותר עלויות על כלי שמיועד למרוצים יקר ומסודק פרפקט שיכול להשבר בגלל איזה טמבל שלא שמר מרחק בעצור או רמזור. בכלל לשחוק מנוע קטן שכזה המכוון למרוצים עם יחסי העברה יעודיים למסלול קטן על כביש ציבורי זו הוצאה לא קטנה.
 

Nihil F2

New member
כן, הרשה לי לחדד את המונח "שימוש יום-יומי"...

הכוונה היא לא נסיעות אילת-אשקלון...בטח לא עם RS125. אני חושב יותר בכיוון של נסיעה של 4 ק"מ לעבודה בתוך ת"א + נסיעה למסלול וחזרה בסופ"ש. זה שימוש "יומ-יומי" ממש אפסי. אני לא רואה סיבה שRS125 לא יוכל לעמוד בזה. את הסיכון לכלי מתאונה ניקח, אין מה לעשות.
 

M O R M

New member
כתבת מצויין ואוסיף שניתן להוריד ק"מ

על ידי רכיבה על האופנוע ליטר הנוסף ביום יום ורק לרכוב למסלול עם האופנוע מרוצים. ועדיין לא תצליח בחישובים לרדת מ- 5000-6000 ש"ח לשניהם. אם יוני מסוגל ורוצה להשקיע בין 60000-80000 ש"ח בשנה לצורך הכיף שלו שיבושם לו. אני אמרתי שעשיתי כזה תחשיב ולכן מכרתי את ה- CBR1000RR השני (במחשבה להשאר עם SV1000S וגם אופנוע נוסף) אבל כאן נעצרתי כי יש לי אחריות למשפחה ולילדים - אין מצב למי שמתפרנס ממשכורת להוציא כזה סכום לתחביב בלי שזה יבוא על חשבון המשפחה.
 

מיצו

New member
סליחה, נלחץ האנטר בטעות

רציתי לומר מנצל"ש, הייתי בחנות של היין גריקה בדיסלדורף גרמניה. בעוד אני מתחבט בשאלה איזה מגן גב לרכוש, האם של דיינזה או של אלפינסטארס או של חברה אחרת, בפינת ה"חליפות" של החנות עומד בחור גרמני צעיר, בגיל של לדעתי לא יותר מ- 18-19. הבחור בא עם אמא שלו ואחיו הקטן, ואחד המוכרים בחנות מזווד אותו מאל"ף ועד ת"ו בציוד הכי הכי שאפשר. לא עקבתי במדוייק אבל חליפה מהמודלים היקרים, קסדת אראי יקרה, מגפי רכיבה ועוד כל מיני כל טוב. לקח לו לא מעט זמן, אני הספקתי לצאת לחנות אחרת ולחזור, ואז אני מגיע איתו יחד לקופה, האמא שולפת את הכרטיס ומגהצת על הכל בחיוך. מה לא עושים למען ביטחון הדור הצעיר. יצא לה שם לא מעט כסף. לבסוף לא התאפקתי ושאלתי אותו על מה הוא רוכב. הוא חייך ושאל אותי באנגלית עילגת לאיפה אני מתכוון. במסלול או בכביש. כבר אמרתי שהם זונות?
 

tedys strm

New member
המרשים זה הגישה של האמא

אמא חכמה שמושרשת בה תרבות הרכיבה. אחת כזאת שרוכשת מיגונים מכירה בערכם. היא גם תנהג בזהירות ליד רוכב. תרבות נהיגה. מצא את ההבדלים...
 
למעלה