לבטים לגבי אחזקת אופנוע מסלול

הכתום

New member
כרגע אין בלאו הכי מספיק אפריליה.

הכוונה לרכב ביחד. בהנחה של ברירה טבעית, אני מניח שבסופו של דבר רוב המתחרים יצטיידו ב- RS125.
 

nimiz

New member
מצטרף לכתום ומוסיף:

RS 125 על המסלול יעלה לך בסביבות ה- 40K ש"ח. קח בחשבון עלות ביטוח מירוצים - מינימום 100 ש"ח לחודש, ובסכון הזה אתה מקבל כיסוי זעום למקרה של אובדן כושר עבודה וכו'. (ביטוח מירוצים לא מקנה פיצויים כמו ביטוח חובה. סך הפיצוי בתאונה רצינית על מסלול שווה לתשלום הפוליסה. תשלם יותר שמיכת הכיסוי תהיה רחבה יותר). קח בחשבון עלות צמיגים, לא פשוט. רכיבה טובה וחזקה על המסלול תאלץ אותך להחלפה די תכופה של צמיגים. עגלה? אין צורך. במסלול שייפתח תהיה אפשרות (תמורת תשלום) להשאיר את הכלי במכולה סגורה במקום. המקום מגודר וכנראה שתהיה שם שמירה קבועה, אבל עדיין, מדובר בכלי של 40K... הכתום כותב שתהיה ליגת RS CUP. כן בטח, לעשירים. חלק מהאנשים שמתכוננים לפתיחת המסלול בונים לשם כך כלים ייעודיים מ- GS 500. כמו בליגת ה- RS המתוכננת, גם ב- GS כמות השיפורים שינויים מוגבלת וזאת כדי לעצור מירוץ חימוש שירושש את המתחרים או יעמיד רוכבים עשירים בקדמת הגריד לעומת עניים במאסף. (או רוכבים כמוני, שגם עם כלי לעשירים יישארו במאסף, שילוב מחורבן של חוסר כיס כרוני עם משקל גבוה של 90 ק"ג, גיל מתקדם, 44 היום - 55 כשתתחיל הליגה- ומחסור כרוני בכישרון, אבל זסה כבר עיניין אחר...). קח בחשבון - 125 דו"פ, בלאי מנוע גבוה יחסית ל GS 500, כמו גם עלות מבהילה של התסקויות, רדיאטור פיירינגים וכו', לעומת עמידות גבוהה של GS בנפילות וכלי פרימיטיבי יחסית. נתראה על המסלול, וכשתעקוף אותי, תעשה את זה לאט, יש קשישים על הכביש. (אולי אני אשים שלט: זהירות קשיש על הכביש?) מקווה שהייתי לעזר.
 

nimiz

New member
אהה ו- עלות הכנת ה GS,

מקסימום 12K ש"ח כולל עלות האופנוע...
 

RaananC

New member
תגיד נימיץ, ומה עם ליגת סופר סינגל

כמו שמציעים בארה"ב. הליגה הזאת מוקמת במיוחד כדי למשוך את האזרח הקטן שאינו יכול לעמוד בעלויות שיפורים מטורפות. במוטורסייקליסט האחרון הייתה כתבה שנושאה אופנועים תחרותיים לאזרח דל האמצעים. אחד מהם היה קוואסאקי KX450 או KLX שעבר הסבה לנ"ל + פירוט עלויות כללי שכולל המחיר של אופנוע חדש והסבתו. נראה לי שהסינגלים האלו מאוד מתאימים לסוג המסלול שנבנה בכוכב יאיר אפילו יותר מהעז הישן.
 

Nihil F2

New member
בעיית רישוי חמורה.

אל תשכח ששינוי מבני כזה הוא אסור, והוא הכי בולט במידות הגלגלים. מה שכן, אפשר להמיר אופנוע סופרמוטו לסופר-סינגל, אבל נשאלת השאלה- למה? סופרמוטו זה מגניב.
 

Nihil F2

New member
מה אני מפגר?

שכח מה שכתבתי. גם GS למסלול בלבד זה לא חוקי. אבל לפחות לGS אתה יכול להוכיח שאתה הבעלים ושזה לא איזה מוטוקרוס מוברח.
 

RaananC

New member
גם כאן אין בעיה להוכיח בעלות חוקית

לא מדובר על מוטוקרוס מוברח, מדובר על הסבה של WR או DRZ כאשר השלדה והמנוע ועוד כמה דברים נשארים ללא שינוי כך שמספרי השלדה והמנוע יהיו זהים לאלו שברישיון.
 

RaananC

New member
תלוי מה הוחלף.

על פי החוקה של הסדרה בארה"ב מותר להחליף רק מזלג קדמי לכזה המתאים לכביש ובולם אחורי, שימוש בגלגלי "17 ובלם דיסק קדמי יחיד ובנוסף חליפת הפיירינג. כל השאר הם חלקי OEM, המנוע, הגיר, השלדה + התת שלדה הכל נשארים. החלפת בולמים אלו דברים שכמעט כל אחד מחליף באופנועו, וגלגלי 17 אינץ' החברה בסופרמוטו גם מחליפים ואני בטוח שגם בולמים כך שנראה שהערך המוסף מגיע מכיוון מעטה הפיירינג.
 

RaananC

New member
ספונדילוס, מכל התשובות שקבלת

זו היחידה שעליך להתייחס מכיוון שהכתום הוא היחיד כאן שה/מתחרה באופן קבוע כך שהוא היחיד שיכול להעריך עלויות אמיתיות.
 

Spondylus

New member
../images/Emo45.gifמלשון תשובתו אני מבין זאת. יחד עם זאת...

איני רוצה לוותר על אופנוע בשימוש יומיומי. כלומר, אם להתייחס לדבריו של הכתום (תודה אגב
) האפשרות הסבירה (כלכלית) היא לרכוש אפריליה למסלול ורכב לשימוש תחבורתי ויום יומי. אלא אם כן, אני מקשיב לדבריו של נימיץ שמציע כי תהיה אפשרות אחסנה במסלול. נהדר. אך זה יקרה רק כאשר הוא יהיה בן 55, כלומר בעוד 11 שנה.
אז אם נחזור למציאות - אני צריך למעשה לרדת על 4 בכביש הציבורי, עד שתהיה אפשרות אחסנה לאופנוע במסלול. לא מוכן. למישהו יש הערכת זמן (קצת יותר מדוייקת מ-11 שנה של נימיץ) מתי יוקם המסלול המדובר עם אפשרות אחסון האופנוע
מה זה המסלול הזה בכלל
תודה שוב לעונים.
 

nimiz

New member
עיניין של חודש עד שיתחיל לעבוד באופן רישמי

סה"כ המסלול, היציעים, החניה ועמדות השידור כמו גם המזנון מוכנים לעבודה. רק מחכים לאישור אחרון כדי שלא יבואו אנשים רעים באמצע הלילה ויהרסו אותו כמו בפעם שעברה. אגב, לא תוכל להסתובב עם אופנוע שתתחרה עליו ביום יום. לא רק עניין של פנסים ומראות, אלא עוד כמה דברים שלא זה המקום לפרסם אותם...
 

Ad H

New member
../images/Emo127.gifיופי של תשובה, למדת גם אני כבר דברים.../images/Emo127.gif

 

Mr. Pooh

New member
עוד נקודה למחשבה...

לעניות דעתי, אין צורך בהחזקת כלי למסלול אם אין לך כוונה רצינית להשתתף במירוצים. אחרת, יש מאה ואחד פתרונות שיסבו לך מספיק הנאה ביחס לחור הקטן בכיס. אם אתה מתכוון להשתתף באופן קבוע בליגה כזו או אחרת, קח בחשבון שיהיה עליך להתאמן על כלי המירוצים שלך, במסלול, באופן קבוע. לפחות אחת לשבוע. עשה חשבון עם עצמך אם תוכל לעמוד בזה.
 

Spondylus

New member
המטרה הסופית שלי - היא לצמצם את הסיכון

ברכיבות ספורטיביות בכביש הציבורי ולהעביר את אטרף הגזים לכביש סגור וייעודי. כלומר, אני מחפש פאן עם עצמי - לא מעניין אותי להתחרות באף אחד. כרגע. ברור שאני מודע לאפשרות הסבירה ביותר שעם האוכל יבוא גם התיאבון ואז ייתכן ואהפוך למתחרה.
 

Nihil F2

New member
אנחנו באותו מקום.

וגם לי קשה לוותר על אופנוע ביום יום. בגלל זה הRS קורץ לי כלכך- הוא אמנם לא חזק כמו הכלי הנוכחי, אבל יכול להביא אותי למסלול וחזרה. יותר מזה אני לא צריך, סיור בבתי כנסת עתיקים בצפת סובל דיחוי. כמו כן הוא חוקי לכביש בניגוד לאיזה GS מוטאציוני (במובן הטוב כן?) והפשרות שאאלץ לעשות כדי להשאיר אותו חוקי לכביש הרבה פחות גרועות מאשר להיתחרות עם GS חוקי לכביש. מה שכן להשאיר אותו במסלול זאת לא אופצייה- אל תשכח שצריך גם לעבוד על הכלי לפעמים.
 

I O R

New member
"Fun עם עצמי" אתה אומר הא../images/Emo35.gif

נשמע מעניין, רק שטרם הצלחתי לקשר את המחשבות שעולות לי למשהו דמוי אספלט
 

Dungeon

New member
אם תבוא לטייל במסלול כחלק ממירוצי הליגה

תצפה לביקורת אישית גם באינטרנט במוטו ובפול-גז.
 
למעלה