לא מניע
מקרה שהיה כך היה,

יואב 1978

New member
../images/Emo53.gif לא מניע../images/Emo70.gif מקרה שהיה כך היה,

ערב כיפור רכבתי ירושליימה להורים. נשארו 10 ק"מ עד לסוף מיכל הדלק, ולכן עצרתי לתדלק בדרך בקרבת ירושלים. לאחר-מכן, הנעתי האופנוע, ובד"כ, למרות שהוא חם, אני נותן לו דקה שתיים להתאפס על עצמו. כך גם הפעם, אולם משהו לא הרגיש לי טוב, כאילו לא עיכל טוב את הדלק. הוא לא התכבה, ולכן אחרי דקותיים לערך, המשכתי בנסיעה. אני נוסע, משתלב למהיר, והאופנוע כאילו לא מגיב לי לגז באופן הרגיל, אלא בעצלתיים, אולי אפילו בגימגום. בכל אופן, לאחר שכבר הגיע למהירות הנומינאלית שלי איתו, הוא נסע בלי שום דבר חריג ולכן לא ראיתי צורך להעמיד אותו בצד. מה גם, שיש נוריות חיווי (תקינות); דלק, שמן/חום-מנוע, שלא אמרו כלום. בהגיעי ליישוב, לאחר שעצרתי ברמזור, לאחר מ"ס רחובות בדרכי לבייתי ובמהירות נמוכה - האופנוע נדם. ניווטתי אותו הצידה, והתנעתי שוב. התניע, ולכן המשכתי בנסיעה. תופעה שכזו זכורה לי אולי במעורפל, כאשר התחלתי בנסיעה מיידית עם מנוע קר וגם אז, היה זה חד-פעמי. הגעתי הבייתה, אכלתי ארוחת בניים טובה (שתי צלחות קוסקוס
) וירדתי לשטוף אותו. הטינופת שנדבקה עליו ביום גשם שבוע שעבר בת"א - לא להאמין, השמן והפיח של כל איילון דרום, נדבקו עליו. בכל אופן, הדבקתי במסקיינטייפ עבה את פתח האגזוז ואת מערכת החשמל בכידון, והתחלתי במלאכה; השפרצתי, וקירצפתי ושוב השפרצתי וקירצפתי, וייבשתי טוב-טוב, והמתנתי, ומרחתי הווקס והמתנתי וניגבתי הווקס - וייצא מבריק ונקי מאוד. עליתי הבייתה. מוצאי-כיפור, אחרי התאוששות קלה, אספתי הפקלאות ויאללה לדרך. אני יורד לאופנוע, עולה עליו, מנסה להתניע, וכלום. הסטרטר מגיב לי טוב (שומע אותו), מערכת החשמל עובדת, אולם הבוכנה היחידה שלו - לא מגיבה. לסוג זה של האופנוע, קיימת ידית מיוחדת להורדת הבוכנה לחצי במהלך התנעה, ומאחר והיא לא השתחררה, הסקתי שהבוכנה לא זזה. בעצם נראה כי אין ניצוץ שיגרום לבוכנה לנוע. חשבתי ובדקתי שמן ושוב חשבתי וכמו כל ישראלי טוב, מהר מאוד הגעתי למסקנה שהדלק שמילאתי היה מהול! במיידי, טלפון לאחי, שיביא לי 3 ליטר דלק בג'ריקן, ואני בינתיים גנבתי לדגים באקוואריום את המשאבה והתחלתי לרוקן את המיכל, קצת יותר מ-11 ליטר הוצאתי שם. מילאתי הדלק החדש, וכלום. שוב, אין כלל תזוזה של הבוכנה. כיבתי אותו, סגרתי הבאסטה והגעתי לת"א בדרכים אחרות. לסיכום: - האם ייתכן שאכן המדובר בדלק מהול? בל-נשכח את העובדה שהאופנוע כבה לאחר מ"ס קילומטרים ללא סיבה נראית לעין. חשבתי על האפשרות שהבוכנה כבר התמלאה בתערובת של דלק מהול, כך שהניצוץ שהאופנוע מייצר לא מצליח ליצור פיצוץ ולכן הבוכנה לא מגיבה. - האם ייתכן שהפלאג שקיים התרטב/נשרף/היה בסוף ימיו ואני עזרתי לו, ולכן אין ניצוץ? - היכן נמצא הפלאג/חוט מוביל אליו, על-מנת שאוכל לבדוק את תקינותו, וכיצד? - האם ייתכן שהמנוע תפוס
כוונתי כרגע היא לנסות התנעה שוב ביום ו'. מאחר ואם הפלאג נרטב, אולי הוא יתייבש עד אז. אם לא יניע, המשמעות היא גרירה מאיזור ירושלים לת"א, שכבר מדובר בכמה מאות שקלים. לכן, אם מי מכם רוכבי השטח המתנייעים עם עגלה באיזור הסופ"ש לאיזור המרכז ומעוניינים בכמה ג'ובות על הדרך וטרמפיסט או אפילו סתם נחה עליכם רוח של רצון טוב לקראת החגים
אנא מסררו לי. נ.ב.: המדובר באופנוע מתוצרת מ.ז. מדגם NRX500 קרוי גם Silver Star. זהו אופנוע, 500cc עם בוכנה אחת ארבע פעימות כמדומני. בכל אופן,
למי שהייתה הסבלנות לעלעל בלעיל, ולאלו שבחרו גם לשפוך לי אינפורמציה.. יואב
 

AVNER XR

New member
דוקא ממך לשמוע את זה ןאם לא

הבנת אתה מחפש אופנוע ישן ,חכה איזה סרטים תאכל איתו ותרוץ לפורום לבקש עזרה האם גם אז הים יהיה קרוב?
 

baruch900rr

New member
טוב כמה דברים

דבר ראשון תוציא את הפלאג ותן סטרטר תקרב את הפלאג לגוף הצילינדר ותראה אם יוצא ניצוץ חזק דבר שני תן סטרטר על ריק ותבדוק אם הבוכנה עןלה ויורדת ולא תפוסה דבר נוסף קח ספרי קרבורטורים תוציא את הפלאג תשפריץ כמות לא גדולה של ספריי ישירות לתוך הצילינדר סגור הפלאג ונסה להניע. כל הדברים האלה יתנו לך רק יותר מידע על מה שקורה שם לפי מה שתיארת פה נראה כי המנוע תפוס בהצלחה
 

C O L T

New member
אם המנוע תפוס איך הקיק סטרטר זז?

ולגבי הפלאג ובדיקת ניצוץ: לקרב את הפלאג לגוף הצילינדר זה לחטוף זרם רציני. להצמיד זה הפעולה המומלצת.
 

baruch900rr

New member
לא שמתי לב בקשר לקיק אבל בקשר

לפלאג אם אני אצמיד לא יהיה ניצוץ ודבר שני לא צריך לבדוק את חוזק הניצוץ עם האצבע! אתה חייב לתת קצת מרחק בשביל לאפשר לניצוץ לצאת ותופסים בכובע של הפלאג
 

enigo

New member
בלשון עבר, יותר מפעם אחת, תודה.

כל זמן שלא מחזיקים את הפלג בחלק המתכתי, ובכלל עדיף בעזרת מבודד כלשהו, אין שום בעיה.
 

יואב 1978

New member
אני אנסה לאסוף אינפורמציה באמת, אך

זה מוזר אם המנוע אכן תפוס לא? כיוון ששמן, יש בדיוק במידה, בצבע זהבהב שחום, המנוע לא התחמם יתר על המידה, ועובדה נוספת וחשובה היא שאני כיביתי את האופנוע בהגיעי הבייתה, והוא לא התכבה לבד. ממכוניות, אני יודע שכאשר בוכנה נתפסת, אזי זה קורה במהלך נסיעה; חום המנוע עולה, הבוכנה כתוצאה מכך נפחה משתנה וגדל, ולכן היא נתפסת. נדמה לי, שבד"כ מנוע לא נתפס בעוד הוא במנוחה והספיק להתקרר. אלא אם נתפס בדיוק כשאר כיביתי האופנוע.. מוזר. מה גם שהמנוע אמנם מקורר אוויר, אך הייתה זו נסיעה בינעירונית במהירות של 110 קמ"ש, כך שהוא התקרר דיו. כך שלא התחמם ונתפס?! לא יודע... הלוואי שלא. אשמח לשמוע עצות נוספות :)
 

tedys strm

New member
נקווה שהרטיבות מהשטיפה היא הגורם

כי זה הפיך ותלמד לשטוף בזהירות להבא. המון גולשים כאן תיארו צרות צרורות מהשטיפות הקפדניות. כנראה שהאופנועים לא אוהבים כל כך להתקלח. ..
 

C O L T

New member
תוציא את הפלאג ותבדוק מצבו

בהחלט ייתכן דלק מהול ונזקים ממנו. לגבי פלאג רטוב ומנוע מוצף, מיותר להמתין כל כך הרבה זמן, פשוט סוגרים ברז דלק, פותחים גז מלא ונותנים ככה סטרטר או כמה קיקים בריאים ברגלית. דלק לא מגיע והאוויר מייבש את המנוע המוצף. טוב עשית שהחלפת דלק. לא טוב שאתה שוטף את האופנוע עם צינור. אצלי יש שני DRים ישנים בחצר, לא פעם אנו מתעצלים לשטוף אותם כמו שצריך וכן משפריצים עם צינור, כמעט תמיד זה נגמר בבעיות. אם אתה אוהב את האופנוע אל תשפריץ עם צינור. בעקבות שטיפה כזאת אתה פותח עוד אפשרויות רבות לתקלה המונעת ממנו להניע. הסר את כובע הפלאג ובדוק אם אין שם מים. רסס את כל המתגים וחלקי החשמל ב-WD40 או ספריי מיוחד דוחה לחות.
 

יואב 1978

New member
חצי-../images/Emo32.gif: לגביי הקיק:

האם חייבים המפתח בסוויץ' כדי לגרום למנוע להתייבש ולנסות להניע? כיוון שברוב חוכמתי האופנוע אצל ההורים בחנייה ואני עם המפתח פה. אך ההגה לא נעול.. חשבתי להגיד לאבא שלי שינסה לסגור את הברז דלק, לשחק עם הקיק, ואז לנסות להניע. המצחיק הוא, שאבא שלי (בדיעבד מאחותי), בדיוק אמר שמהשטיפה הרצינית הזו מערב כיפור, אני עוד אהרוס ת'אופנוע
 

tedys strm

New member
שמה להוריך וכבדם! ../images/Emo3.gif

אבל נזקים משטיפה זה מכת פורום כאן. הנחמה: בד"כ הפיך וזמני.
 

C O L T

New member
כדי לייבש לא, כדי להניע בטח כן

ולא רק מפתח אלא שיהיה מסבב נכון ואם יש מתג משבת מנוע שיהיה במצב הפתוח שלו. אחרת אפשר לנסות להניע שנה רצוף ועדיין לא ילך.
 
למעלה