כואב לי הציצי....גמילה....

maayana25

New member
../images/Emo53.gifכואב לי הציצי....גמילה....

הקטנה המקסימה שלנו בת 8 חוד' ואני מעוניינת לגמול אותה מהיניקה. היא אוכלת נפלא פירות וירקות (וגם עוף), באמת כמויות מרשימות.. לפני כשבועיים התחלנו לשלב לה תמ"ל והיא די מחבבת את זה. אתמול ניסיתי להפסיק להניק וכמעט 24 שעות שהיא לא ינקה (ולא נראה שהיא מחפשת את השד). הבעיה היא שהציצי כואב לי מאד מאד מאד מאד הוא נפוח ואדום ואני מרגישה שהוא בוער לי, הכאב הוא כזה שאפילו מקשה עליי להרים ידיים ושלא נדבר על להרים אותה... מה לעשות? האם להמשיך להניק? איך יורדים בהנקה? איך מקלים על הכאב? תודה
 

בלינקה

New member
בהחלט להניק, ועכשיו

קודם כל, כדי לרוקן את השד, להקל את הכאב, ולמנוע דלקת. לא מפסיקים להניק בזבנג וגמרנו, בדיוק בגלל מה שאת חווה עכשיו. כל כמה ימים להוריד הנקה אחת, לתת לגוף להתרגל בהדרגה לייצר פחות חלב. אם את מרגישה מלאות - תסחטי את השד קצת עד להקלה.
 

d i n o l e

New member
מומלץ לא להפסיק בבת אחת , אלא

כל כמה ימים להוריד הנקה אחת. אם את לא רוצה לתת לה ציצי, אז תשאבי במקום , וכל פעם תורידי שאיבה. או לפחות תסחטי להקלה בלי לרוקן את השד. אני חשבת שגם במאמרים פה תמצאי עוד עיצות וטיפים.
 

maayana25

New member
איך לעשות את זה?

להניק רק בבוקר ובערב? או כל כמה שעות? האם לא יווצר גודש, כלומר תוך כמה זמן השד יתרגל לייצר פחות חלב?
 

EfratUK

New member
בנתיים תניקי כל היום עד שיעלם הכאב

והגודש, כדי למנוע סתימות ודלקות. בעוד כמה ימים, כשהשד יחזור לנורמלי, תורידי הנקה אחת, ואת השאר תניקי כרגיל. אחרי כמה ימים ( נניח 5 עד 7 ימים) תורידי עוד הנקה, ושוב אחרי כמה ימים עוד הנקה. ככה לא יהיה לך גודש, או שיהיה רק גודש מינימלי, ואת לא תיסבלי.
 
../images/Emo207.gif יונק בן שנתיים ונסיעה ל-3

ימים. אני מניקה את בני בן השנתיים פעמיים ביום - בוקר וערב. מתוכננת לי נסיעה לשלושה ימים (שני לילות) ואני חוששת קצת מכאבים ועודף חלב. שאיבות כבר הפסקתי מזמן. לפני שנה נסעתי ללילה אחד (אז הנקתי חמש פעמים) וכשחזרתי בערב הביתה כבר הייתי אחרי שעות של סבל וכאבים בחזה. יש המלצות להקלה? נכון שהוא יונק רק פעמיים, אבל יפסיד בין 4 ל-5 הנקות. וסתם שאלה - בתקופה שהייתי כאן הרבה כל ההודעות היו משורשרות, עכשיו התקשתי למצוא שרשור מתאים, משהו השתנה?
 
מנצלשת לשאלה על גודש וסתימות

אני מניקה את בני בן ה-6 שבועות הנקה מלאה. בימים האחרונים הוא התחיל לישון לילה שלם, וכך יוצא שאני לא מניקה במשך 7-8 שעות, בעוד שבמהלך היום אני מניקה כל 4-5 שעות. זה גורם לכך יש לי גודש וסתימות בשד בכל בוקר. הגודש משתחרר בהנקת הבוקר הראשונה, אך הסתימה לא, ואני סובלת מכאבים. אני שואבת אחרי כל הנקת בוקר, אך גם זה לא עוזר. מה לעשות? אני לא רוצה לקום באמצע הלילה כדי לשאוב, ובטח לא להפריע את שינת הפשוש (ואת שנתי שלי!!) כדי להניק!
 
פעמיים ביום

או בכל פעם שתרגישי שמתחיל להתמלא, תסחטי קצת בשירותים. זה אמור להספיק. מדיניות השרשור לא בוטלה. כנראה שהמנהלות עסוקות היום, ולא הצליחו לחרוז את כל ההודעות הבודדות שהצטברו פה. בשביל זה הן מבקשות שנתחיל אנחנו שרשור חדש בכותרת ריקה - לפתוח את הנושא לכולן.
 
זוכרת שבשנה שעברה ../images/Emo53.gif

כשעדיין הנקתי 5 פעמים. ניסיתי לרוקן כל פעם שקצת התמלא לי, אבל זה לא עזר. התמלא לי והתמלא לי עד כאב. כשהגעתי הבייתה מתי להניק, אבל אופיר היה כל כך עייף - הגעתי מאוחר, שבקושי ינק ונרדם עוד לפני שהתרוקן לי. האם הפעם זה כן אמור להספיק?
 

michal@gal

Active member
מנהל
כדאי לקחת משאבה

אפילו אם את לא שואבת כבר באופן קבוע, כדאי שהמשאבה תהייה בתיק. אני נוסעת עכשיו ל-4 ימים, לא שאבתי כבר יותר מחצי שנה, אבל אני לא סומכת על סחיטה ידנית כדי להקל על הגודש שבטוח שיווצר.
 

michal@gal

Active member
מנהל
2-3 פעמים ביום

ועוד קצת בלילה. ההנקה העיקרית היא יניקת החזרה הבייתה אחה"צ. אין לי בעייה להעדר יום שלם בלי להניק, אבל אני חושבת שבלילה תהייה בעייה, ואני מאד לא יעילה בסחיטה ידנית. אני מעדיפה לסחוב איתי משאבה קטנה. מקסימום, היא תהייה מיותרת. הסחיבה עדיפה בעיני על פני החשש לגודש.
 

Dana3563

New member
אפשר גם לשאול בקשר לגמילה../images/Emo35.gif ../images/Emo9.gif

שלום! התינוקי שלי בן 10.5 חודשים. עד לפני חודש הוא ינק פעם אחת לפני השינה וכמה פעמים במשך הלילה.
הורדנו בהדרגה את ההנקות עד שהוא ינק רק פעם אחת במשך הלילה. במשך היום למחרת תמיד היה גודש בצד שלא ינקו ממנו. לפני שבוע הוא נגמל. הוא מחפש לפעמים כשהוא רוצה חיבוק, אבל חוץ מזה הכל בסדר. הוא אוכל מספיק. (אוהו, כמה שהוא אוכל...:-
)) השאלות שלי הן: 1. כשלא הנקתי אותו בימים מיד אחרי הגמילה, ציפיתי לגודש כמו שהיה. Nada. זה בסדר? כשהוא נשען עלי כדי לעמוד אני מרגישה את החלב. לעיתים די רחוקות יש טפטוף מאוד קל. יש משהו שאני צריכה לעשות? שמעתי על עלי כרוב, אבל אם אין גודש, צריך? 2. אתמול הרגשתי גוש קטן בצד אחד. אני מתארת לעצמי שזו סתימה. אף פעם לא היתה לי סתימה במהלך ההנקה. זה לא כואב. זה מרגיש קצת יותר קשה מאשר שאר השד. מה אפשר לעשות
דנה
 

מאיה40

New member
לא יודעת לענות אבל יש לי שאלה אלייך

הילדה שלי בערך באותו גיל, וגם אני כנראה לקראת סיום הנקה מיוזמתה. האם את נותנת תוספת תמ"ל? למשל בוקר וערב להחלפת ההנקה, או שהמוצקים מספיקים בשלב זה? תודה.
 

Dana3563

New member
לא

אצלי, הוא אוכל מספיק ארוחות ביום עם מספיק אוכל.
הוא מ-א-ו-ד אוהב לאכול. כשמישהו מביא לו אוכל יש לו מבט על הפנים של "נו! מה לקח לכם כל כך הרבה זמן?"
 
אם אין לך גודש - מעולה לך!! ../images/Emo45.gif

את לא צריכה לעשות כלום, אלא אם כן את סובלת מכאבים. אם כואב לך בגלל שגדוש או סתום, סחטי קצת עד הקלה ועסי את הגוש הקטן. אם לא כואב לך - עזבי את זה ואל תעשי כלום. נשמע שהיתה לכם גמילה קלה ונעימה
לשניכם! איזה יופי
 
למעלה