זקוקה לעזתכן/עצתכן

אור שלי

New member
../images/Emo53.gif זקוקה לעזתכן/עצתכן

אור התחיל השבוע ללכת לגן. בינתיים הולך טוב, כל יום נשאר יותר ויותר בלעדיי, הוא משחק חוקר את הסביבה טוב טוב ואפילו אוכל יפה. היום הוא היה אמור להישאר לישון שם צהריים ולהתרגל בעצם לישון בגן. אני מגיל 0 הרגלתי אותו להירדם לבד, במיטה שלו, יש לו דובי שהוא אוהב לחבק, מוצץ וצעצוע שהוא משחק איתו עד שהוא נרדם לבד.הבעיה היא שהוא מאוד אוהב את המיטה שלו וקשה לו להירדם בעגלה, נגיד, או בלול אצל ההורים שלי או של בעלי. ועכשיו הוא צריך לישון בגן, במיטה לא שלו עם מצעים לא שלו וזה לא הלך היום. הוא בכה ובכה אז הגננת הרדימה אותו על הידיים שלה וכשהוא נרדם היא העבירה אותו למיטה- ישר התעורר והתחיל לבכות. הבאתי לו את הדובי שלו שיהיה במיטה והגננת אמרה שזה הרגיע אותו אבל הוא רצה רק על הידיים. מישהי יכולה לייעץ לי מה לעשות? לקחתי השבוע חופש כדי להכניס אותו לגן אבל שבוע הבא אני צריכה לחזור לעבודה ומה יהיה אז? זה חלק מהסתגלות בעיות שינה בגן?
 

עלמהתי

New member
אור ,שלום

בס"ד בדיוק גם אצלי היום הקטנה אמורה לישון פעם ראשונה בגן, מקווה שיילך לה טוב, נראה לי שהיא תסתדר. לדעתי בקשר לבנך , את יכולה לתת לו תחושה כאילו הוא במיטתו ע"י שתשימי לו כל מה שהוא רגיל בבית זאת אומרת מצעים שהוא מכיר עם הריח של הבית דובי שלו מוצץ שלו והצעצוע שהוא אוהב , תקחי לו לשם הכל ושהגננת תראה לו שזה שלו. ואין ספק שרק הזמן יעשה את שלו , והוא בסוף יתרגל הרי הוא עייף והוא יתרגל לישון גם שם כחלק מההסתגלות למקום חדש. ביתי שנה שעברה היתה לו השנה הראשונה במקום חדש , אמרתי להם שהיא אוהבת לשתות בקבוק ואז היא נרדמת איתו, והם לא נתנו לה ,ולא בכוונה ,ובאמת היא התרגלה לזה. בני הגדול היה רגיל להרדם עם מוצץ מאז שנולד , וכששאלתי אותם אם נתנו מוצץ אמרו לי שהוא לא היה צריך ונרדם גם בלי זה , אני חשבתי שזה לא הוגן שהם יוותרו על דברים שרגילים והנה בסוף מתברר אחרת שניהם בזמנם ויתרו על הרגלם והסתגלו למקום שהיה אז חדש להם. אל תדאגי .
 
הסתגלות

הי זה חלק מההיסתגלות . וזה החלק הכי קשה כי במשך היום הם משחקים והם עסוקים ולא שמים לב איך הזמן עובר להם , אבל שמגיע הרגע שצריך ללכת לישון וזאת לא המיטה שלהם ולא ההרגלים שלהם וכו ..... אז קשה להם מאוד מאוד מאוד וצריך להבין אותם ולתת להם תמיכה , הבנה וכו ... תבקשי מהסייעות להיות איתו עדינות , חמות ורגישות יותר בזמן השינה מאשר כל משך היום . היום יומיים שלושה הראשונים הם בוכים ובסוף הם נירדמים וכשהם קמים הם אולי אומרים לעצמם " לא היה כל כך נורא " ובסוף זה עובר לכולם ולצערינו זה קשה לנו ליפעמיים יותר מאשר להם . הייתי עובדת בגן 6 שנים וכל שנה הייתי עוברת את הכאב הזה עם הילדים החדשים . שיהייה בהצלחה ויעבור מהר
 

אור שלי

New member
תודה בנות ויש לי עוד שאלה להוסיף

בגן מאכילים אותם צהריים ב-11 וב-12 משכיבים לישון. בבית אור היה אוכל צהריים רק באחת ואחרי זה הולך לישון- אחת וחצי שתיים. אולי מנסים להשכיב אותו מוקדם מידי? כל הילדים חייבים לישון באותה השעה? אולי יתנו לו עוד קצת לשחק ולהשתולל וכשממש יהיה גמור יהיה לו יותר קל ללכת לישון? הגננת אומרת שהם בפעילות כל היום וכשמגיע 12 בצהריים כולם מאוד עייפים ונרדמים מאוד מהר.
 

עלמהתי

New member
תשובה

אם הוא יילך לישון באחד וחצי - שתיים מתי הוא יקום לפחות שלוש וחצי - ארבע ולא כדאי , מתי הוא יילך לישון לילה?? ככה שהוא יישן ב12 בערב שמונה גג הוא כבר במיטה חורפפ
 
זמני השינה בגן

הי מה שהגננת ענתה לך לשאלתך זו תשובה נכונה מאוד לדעתי מכוון שהם מוציאים הרבה מאוד אנרגיה בגן ( יותר הרבה בהרבה מהבית ולא משנה כמה תפעילי אותו - זה בדוק !! ) אז ....הם מאוד עייפים בשעה הזו . יכול להיות ששעה אחת יותר טובה להשכבה מ 12 אבל זה נוהל הגן וזה בסדר . את יכולה לבקש מהם " שיסחבו אותו " קצת יותר כדי שיהייה עייף מאוד אבל , כאשר שהוא רואה שכול הילדים הולכים לישון אז גם הוא רוצה לישון וזה בטוח ובדוק כי מניסיוני של 6 שנים עבודה בגן ילדים אני כבר מכירה את כל הפרוצדורה הזו . תהיי סבלנית והכל יהייה בסדר יותר מהר וטוב ממה שאת חושבת .
 
למעלה