הרכבת ספידומטר

icaesar

New member
../images/Emo53.gif הרכבת ספידומטר ../images/Emo35.gif ../images/Emo35.gif

אהלן וחג שמח, קניתי ספידומטר ורק לקראת סוף ההתקנה גיליתי להפתעתי שמרחק המקסימום בין החיישן והמגנט הוא 5 מ"מ אך בצורה שהרכבתי (ע"פ ההוראות) המרחק בערך 1.5 ס"מ. ראו תמונה מצורפת לפני שאני מחליף את הספידומטר אצל החפפנים שמכרו לי אותו יש לי שאלה - האם ניתן להוריד את החיישן והמגנט לכיוון מרכז הגלגל - המרחק שם יהיה קורב יותר ל 5 מ"מ. אני שואל מכיוון שיש הגדרות של גודל גלגל וכו'. תודה
 

barksa

New member
אין בעיה למקם את החיישן נמוך יותר

למרכ הגלגל כך שהמרחק לחיישן יהיה קטן יותר. מהירות הסיבוב של הגלגל (הזויתית) זהה לכל אורכו.
 

icaesar

New member
תודה, זה עובד ../images/Emo6.gif

שאלה נוספת: בתהליך הכיול יש קוד שמזינים עבור כל גודל של גלגל, במקרה שלי מידת הגלגל אינה מופיעה ברשימת הקודים אבל יש שתי מידות ממש קרובות, אחת גדולה יותר ממידת הגלגל שלי והשנייה קטנה יותר. מה עדיף?
 

eitanob

New member
גדולה יותר

אז תמיד יראה לך שאתה רוכב יותר מהר ויותר קילומטרים
 

aFish

New member
בכל מקרה מומלץ

לבצע מדידה של הגלגל ממש באמצעת סימון נקודת התחלה על הריצפה, גילגול סיבוב אחד וסימון נק' הסיום. בגלל מידות שונות של צמיגים הגודל בפועל של ההיקף שונה מהגודל התאורטי.
 

arbeliBike

New member
ובסוף - לאמת מול מרחק מדוד מראש

אחרי כל מה שנאמר בתגובות הקודמות ממולץ למדוד מרחק בשטח או כביש ישר (ע"י רכב או סימון ק"מ של כביש - למשל) ולוודא שהספידומטר כוייל נכון. אגב, בספידומטר שלי (SIGMA SPORT הכי פשוט שיש) רשום במפורש שאם המרחק גדול מדי יש להוריד לכיוון מרכז הגלגל. שיהיו לך רק רכיבות טובות!
 

ld3

New member
נצל"ש

אם כבר בקשר לסיפודמטרים אז איך אני יודע באיזה גובה של הגלגל למקם את המגנט והקורא? הרי ככל שאני ינמיך אותו המהירות בספידומטר תיהיה גבוה יותר [אין לי את החוברת של הספידומטר]
 

אפיק1212

New member
המהירות לא תיהיה יותר גבוהה

את כל החישובים שלו הוא מחשב לפי סיבוב... סיבוב יושלם באותו זמן, גם בקצה הגלגל וגם באמצע.
 
למעלה