המפעל פשט את הרגל המנהל ברח

../images/Emo53.gif המפעל פשט את הרגל המנהל ברח

בזמן האחרון המפעל שעבדתי בו נקלע לקשיים כלכלים עכשיו קיבלתי הודעה שהמנהל ברח לחו"ל הוא חייב לי משכורת של 2 חודש ובחודש סמטמבר האחרון הוא שילם לי רק חצי משכורת בתלוש משכורת רשום משכורת שלמה בצ'ק רק חצי מזה מה עושים במקרים כאלה? אני יודע שהיו אצלו עורכי דין ועוד אנשים.. לא הבנתי מי אלה היו. עכשיו מתברר לי שהיו אלה כונסי נכסים! במידה ובעל העסק נקלע לקשיים כלכלים וכונס נכסים לקח לו את המפעל בשביל אנשי העסקים שהוא חייב להם כסף, מה על הפועלים לעשות?
 
תשובה

באופן עקרוני העובדים זכאים לקבל גמלה מביטוח לאומי על חובות שכר עבודה ופיצויי פיטורים של המעביד שפשט רגל (עד לתקרה של כ-70,000 ש"ח). כדי לקבל את הגמלה יש צורך להגיש תביעת חוב וכאן יש לבדוק אם מדובר בחברה בע"מ או עוסק מורשה. יתכן שיש מקום לפנות בבקשת פירוק או בהתראת פשיטת רגל לבית המשפט אם אף נושה אחר לא עשה כן. עם זאת, אם כונסי הנכסים מונו למימוש שעבוד צף על נכסי החברה, יתכן וניתן יהיה להגיש את תביעת חוב לכונסי הנכסים ולא יהיה צורך בהגשת בקשה לבית המשפט שכרוכה בעלויות.
 
עוד שאלות קטנות!!

יש לנו חשש גדול לכל העובדים שיש משהו לא כשר כאן. איך אני בודק אם באמת בעל העסק פשט את הרגל?ולא עושה תרגיל כדי לצאת מהחובות ולהקים חברה חדשה?? איך אני יודע מי הם בעלי המניות של העסק? אני יודע שיש ח.פ שכרגע אני לא מוצא את זה בתלוש משכורת! ויש תיק ניכויים-- כיצד דרך מספר תיק ניכויים אני יכול לקבל פרטים על בעלי העסק?
 
העסק הוא בע"מ

יש כאן משהו מוזר כי ראינו עורכי דין ועוד אנשים לא מוכרים בשבוע שעבר והמנהל לא בדיוק היה עצוב!!! הוא דווקא היה במצב רוח טוב. היום היו לו דמעות תנין יש כאן משהו כאן לא כשר
 
המפעל לא פשט את הרגל--דחוף תשובה ממבינים!

הלכתי למשרד המשפטים כדי לברר את הסטטוס של המפעל ויש לי גם ח.פ של המפעל נכנסתי לאתר האנרטנט ורשום לי שם חובות 10643.9 מה זה אומר שזה עשר אלף שקל חובות? או 10 אלף חובות לכל מיני עסקים?
 
לא כל כך פשוט,אתה יכול לקבל

מידע עיסקי על החברה דרך שרות 171 של דואר ישראל,אתה נותן להם את הח.פ. של החברה משלם משהו כמו 70 ש"ח והם שולחים לך בפקס את הנתונים על החברה,החוב שראית זה חוב לרשם החברות,בד"כ לא אומר כלום לגבי המצב האמיתי של החברה. להגיע לפשיטת רגל לוקח זמן רב,זה לא מהיום למר.
 
למעלה