הוראות קשירה לתינוכיס

שלומית 1

New member
../images/Emo53.gifהוראות קשירה לתינוכיס

אני צריכה את ההוראות לחברה שילדה ואין לה מושג איך לקשור. אין לי דרך להגיע אליה בימים הקרובים ולהראות לה. נדמה לי שמישהי סרקה את ההוראות לא מזמן, אודה לכן אם תפנו אותי להודעה הרלוונטית/למי שפרסמה. תודה רבה!
 

לבנה123

New member
../images/Emo32.gif תופסת טרמפ - עלויות בניה

(ראיתי שקיבלת מענה לתינוכיס - אז אני תופסת טרמפ לענין אחר...) בשעה טובה מכרנו את הבית, ועכשיו אנחנו בהתלבטויות גם לגבי איפה לגור, גם לגבי האם לקנות או לשכור, ובין השאר עלתה אופציה לבנות בית (כלומר - לקנות מגרש ולבנות). ומכאן ליודעי דבר (אני יודעת שיש פה כמה שמנוסים בזה...):
כמה עולה לבנות בית? יש חישוב כלשהו לפי מ"ר? אני משערת שיש טווח, ובכ"ז מה נכון לקחת בחשבון?
כמה זמן לקח לכם לבנות את הבית מרגע שהחלטתם לקנות?
למה חשוב לשים לב כשקונים מגרש? (למעט הוצאות פיתוח, תשלום למועצה, מס רכישה, ושכר טרחה של עו"ד).
האם בסופו של דבר זול יותק לבנות או לקנות מן המוכן?
 

tamara5

New member
לא עונה מנסיון אישי, רק מנסיון של

חברים, שאותנו די הרתיע. (גם אנחנו באותה דילמה...) כמעט כולם די מפחידים אותנו מהחוויה הזאת, וטוענים שאילו היו יודעים בדיעבד - לא היו נכנסים אליה בכלל, אלא היו קונים מן המוכן.
רוב החברים שבנו סיפרו לנו על "בור בלי תחתית". משהו שיודעים איך נכנסים, ולא יודעים איך יוצאים, ושמאוד-מאוד חשוב להבין בענין, להיות מעורבים, וממש להפוך לחלק מצוות הבניה, אחרת... עדיף לא להיכנס לזה בכלל. הסיפורים הנפוצים היו- שברוב המקרים, זה עלה להם יותר ממה שתכננו להוציא. בחלק מהמקרים לא יצא כמו שתכננו. בחלק מהמקרים היו נזילות לאחר איכלוס, התנערות של הקבלן מכל מיני דברים, תביעות וכד'. במקרה אחד, היו טעויות (איומות) של האדריכל, עד שהבית ממש לא התאים להם, והם נאלצו ללוות כספים מההורים כדי לשפץ ולמכור ישר (התקרה בחדר הילדים יצאה זוויתית ונמוכה, כך שלא ניתן היה לעמוד בכל החדר. טעות חישוב של אדריכל
) מה עוד ? אותנו באמת הפחידו המון.ובסיכומו של דבר הבנתי שרק אם אתם ממש מתפנים מכל עיסוקיכם בכדי לפקח בפעול על הבניה - אז שווה להתחיל עם זה. אם לא, קחו בחשבון שזה עשוי להיות מתיש, יקר מאוד, ולא תואם את הציפיות. צר לי אם הפחדתי. אנחנו באותה דילמה, אז שיתפתי במה ששמעתי. מבחינת מחיר, נאמר לי שהממוצע הוא כ-1000$ למ"ר (עד מפתח). ניתן למצוא כמובן גם ב-700-800$ וגם ב-1200$. אם אתם הקבלנים של עצמכם - זה מוזיל את עלויות הבניה משמעותית. קניית מגרש היא גם כאב ראש לא קטן מול המוסדות הבירוקרטיים ובראשם מנהל מקרקעי ישראל. לא נכנסתי לעובי הקורה, אבל הבנתי שזה טרטור לא קטן. כמובן שאם אתם קונים מגרש פרטי, זה סיפור אחר, וצריך עו"ד טוב לענין הזה (הבנתי שיש בארץ הקודש לא מעט ספסרות קרקעות, וצריך להיזהר עם הענין הזה). זה בערך מה שזכור לי. וגם אני אשמח לשמוע אם יש כאן חוויות טובות מהענין הזה. שיהיה בהצלחה. לאורכלמה ששמעתי אני חושבת שעדיף לקנות מוכן. הכל ברור וידוע. מקסימום עושים שיפוץ כרצונכם.
 

העין ה 3

New member
האם מודיעין היא אחת האופציות?

אפשר לנסות לשכנע? (אני רוצה להגדיל את ה"קליקה" שלנו
). בכל מקרה, מומלץ לשכור לשנה אחת עם אופציה, ואחרי מספר חודשים להחליט על ההמשך. מעט מאוד אנשים שבאו לנסות את מודיעין בחרו שלא להישאר (למרות שגם כאלה יש). לגבי שאר השאלות - אין לי שמץ...
 

לבנה123

New member
מודיען מקסימה בעיניי.

כבר כתבתי פה פעם שגרנו שנה שם עוד לפני שנועה נולדה, ונורא נהננו. כל הזמן אמרתי לעצמי שזה ה-מקום לגדל בו ילדים. ובהחלט קוסם להשתייך לקליקה... חלק מהאופציות הן לקנות שם, חלק הן במושבים בפרוזדורי ירושלים (עמינדב, רמת רזיאל, וכד'), וחלק הן לקנות שוב דירה בעיר עם גינה. הבעיה עם מודיעין היא שאם שני הבני זוג עובדים בעיר הקודש, אז הנסיעות נראות לי כקשות יחסית, וגונבות זמן "נטו" מהילדה, אלא אם מוצאים עבודה בעיר ממש. אני יכולה תאורטית לפתוח קליניקה במודיעין, אבל ממש לא מכירים אותי שם. ככה שסביר יותר להשאר פה, או בת"א (ואז זה שוב נסיעות). אצלכם שניכם עובדים בסביבת מודיעין עצמה? ואם כבר שאלה - מה שמעת על שהם? (וסליחה על האורך).
 
אני שמעתי על שהם רק דברים טובים

ואפילו שקלנו לקנות שם. האוכלוסייה שם צעירה ואוכלוסייה ברמה.
 

מרב.

New member
לבנה, אני עונה ממש בקצרה-

ראשית, אנחנו על סף בניה, אז את יותר ממוזמנת ליתור איתי קשר במסר או בטלפון, ואחלוק איתך את הידע טרום ובזמן אמת (בסוף השבוע הזה אנחנו אמורים לקבל את התוכניות מאושרות כבר, ולהתחיל לחפש קבלן!) שנית, לגבי שוהם- יש לנו חברים שגרים בשוהם שנים והם מרוצים שם מעל לגג, לא מוכנים לעזוב. חברתי הקימה שם גן אנתרופוסופי, כך שיש מקום מצוין לשים בו את נועה... אני אשמח לקשר ביניכן כדי שתוכלי לשאול ממקור ראשון.
 

מרב.

New member
מותק שלי, גם את וגם סוכריה,

זה כולה 40 דקות נסיעה מהמרכז, לא צריך לקחת דרכון
ויהיה לנו יופי של בית ומרתף ענק להשתולל, לפזר, להסיע ולגלגל. הכפתור תוכל לעשות את ההובלות שלה ואנחנו נוכל לשתות קפה בנחת, לא מתאים?
 
סוכריה, את מצחיקה אותי כי את מזכירה

לי אותי... רק אצלי זה להיפך, רב החברים גרים רחוק ואני מנסה כל הזמן להתחנן ולשכנע אותם שיעברו לגור באיזור שלי...
 
יש הבדל בין לנסות לשכנע מישהו

לעבור דירה (כמעט בלתי אפשרי) לבין לנסות לשכנע מישהו להישאר במקומו... אם כי במקרה הזה תקוותי היו חסרות תוחלת מלכתחילה
 

מרב.

New member
יאללה, שכולם ידעו: בעוד כשנה

נעבור למושב שנקרא "שער-איך-קוראים-לו-אפריים" (במפה מסומן כ"שער אפריים"
). צמוד לקלנסואה. סוכריתי, בלב תמיד נהיה קרובות, ומבטיחה לך שנתראה כל שבוע, בדיוק כמו שעכשיו.
 
למעלה