דחופה.

מ ר ס ד ס

New member
../images/Emo53.gifדחופה.

רוזי שלי בת שנתיים. לפני שנה וקצת היא עברה עיקור לאחר שהוטרינרית שלה שיכנעה אותי שזה טוב וימנע סרטן ברחם וכולי. חצי שנה לאחר העיקור רוזי דיממה {דימום שדמה למחזור} כששאלתי את הוטרינרית שלה האם יתכן הדבר היא טענה שכן זה קורה לעיתים ודבר דיי ידוע. מאז הכל עבר כשורה רוזי לא דיממה והיתה כלבה חיננית וחברותית. יש לציין שרוזי כלבה בריאה ומטופלת היטב. לפני שבוע התחילו שוב דימומים ואני חשבתי ששוב אולי זה אותו מקרה שלפני חצי שנה. ולכן לא יחסתי לזה חשיבות, הדימום הופסק אבל רוזי הפכה להיות מיוחמת, היא בורחת מהבית, {רוזי אינה עוברת את פתח הבית בלעדי} היא מיללת כמו חתולה מיוחמת, ונותנת לכל זכר להתקרב אליה. מעבר לדלת של ביתי מחכים שירת כלבים זכרים וככה עוברים הימים האחרונים שלנו. האם יכול להיות שרוזי שלי לא עברה עיקור? היום ניגשתי לוטרינרית והיא נלחצה והציעה לי על חשבונה זריקות סירוס שלטענתה עולות המון כסף ואין אותם בארץ, נזכרתי שלפני העיקור אני שאלתי אותה על אותם הזריקות והיא אמרה לי שלא כדאי כי הם גורמות לסרטן ברחם. ולתופעות לא ממש נעימות. אני אז שללתי את זה ולכן עשינו לרוזי עיקור. היום ביקשתי מהוטרינרית אישור שהיא כן עיקרה את רוזי אבל היא לא ממש התלהבה לתת לי אחרי שהיא הבינה שאני לא הולכת לעבור על זה בשתיקה היא ניסתה להסביר לי שיכול להיות דבר כזה אולי משהו בהורמונים של רוזי פועלים ועוד כמה קישקושים שלא ממש הבנתי. אמרתי לוטרינרית שאני מעוניינת לשלוח את רוזי לסיטי/צילום בכדי לדעת אם רוזי כן עברה עיקור. לטענת הוטרינרית רוזי כן עברה והביאה לי אישור. אם כך יכול להיות שכלבות מעוקרות אכן יכולות להיות מיוחמות? {עיקור=הוצאת רחם, לא?} חשוב לציין שהוטרינרית הבטיחה לי שהיא תעשה לרוזי את כל החיסונים עד יומה האחרון. ויותר מזה ביקשה ממנה לא לספר לאיש. אני חסרת אונים ולא יודעת מה לעשות. הפנמתי שרוזי תיהיה מיוחמת פעם בחצי שנה כי איני מסכימה לעשות לה את הזריקות, השאלה שלי האם יתכן שפתחו לרוזי את הבטן בכדי לסגור אותה שוב מבלי לעקר? מצטערת שההודעה שלי יצאה ארוכה ואולי מבלבלת אני כלכך לא מבינה, וכעוסה ולכןאני לא יודעת מה לעשות. אשמח לקבל עזרה ידע או כל דבר אחר. בתודה מראש מרסדס.
 

AllRed

New member
עם כל הכבוד לוטרינרית ולמקצועה,

בהנחה והיא פתחה את הכלבה ולא ביצעה את העיקור, ואת שילמת לה על ההליך הרפואי היא עברה על חוקי האתיקה של המקצוע. קיימת ועדת אתיקה השופטת ודנה וטרינרים שעברו על חוקים אלה ושאר מעללים שהם עשו. לפי איך שהיא מתנהגת (הוטרינרית) היא יודעת שעלית עליה והיא מנסה לחפות על כך "ולסבן" אותך. אני לא הייתי שותק, מכיוון שאין לדעת כמה אנשים כמוך היא עוד עבדה עליהם ותיכמנה אותם. פשוט לא לעניין. מבזה.
 

רֵעוּת

New member
יש אפשרות שהעיקור לא היה מושלם

נדיר-אבל קורה (למשל שנשאר חלק זעיר מהשחלה) לא זוכרת מה הפיתרון למצב הזה-נחכה שהוטרינרים של הפורום יראו את השאלה.
 

dana re2

New member
רוזי

קורה שזמן עיקור נשארת שחלה אחת או חלק ממנה ויש לחזור לנתח ולהוציא את השארית הניתוח לא תמיד פשוט וקל אבל בהחלט אפשרי. אפשר לעשות בדיקת דם לרמת הורמונים על מנת לדעת בביטחון אם אכן מדובר בשארית שחלה.
 

Dark faith

New member
ואם כן לא להסס...

ללכת לבית החולים הווטרינרי ולהסיר את השארית.
 

מ ר ס ד ס

New member
רוזי הכלבה שלי.

עברה את נתוח העיקור לפני שנה פלוס. אני מניחה שאם היה נשאר חלק מיותר היה מתפתח זיהום, או שלא? לטענת הוטרינרית היא הוציאה לרוזי את הרחם ואת השחלה וזרקה לפח. {מזעזע} תודה מראש. מרסדס.
 

מ ר ס ד ס

New member
לטענתה.

היא הוציאה את הרחם ואת השחלות וזרקה לפח! ואני הזדעזעתי לשמוע את זה, כאחת שעברה מספר נתוחים יודעת ששולחים כל דבר שיוצא מהגוף לפטלוגיה, האם כך עושים לגבי בעלי חיים שעוברים הליך כירורגי? תודה על תשומת הלב. ועל בכלל. מרסדס.
 

Dark faith

New member
אני מניחה שכן,

אבל הניסיונות שלי עם ניתוחים הינם רק שמדובר במסות....אז אין לי מושג מה הנוהל במקרה של עיקור. אני לא חושבת שזה היה מכוון- כי אחריי הכל שאין עיקור- יודעים ישר ב-ייחום. כנראה שזאת הייתה טעות רפואית של הווטרינרית. אבל בנוגע למה שעשתה לאחר גילוי הפאשלה- זה כבר משהו אחר! וזה פשוט נורא ואיום, לא רק "אל תספרי לאף אחד" אלא גם הניסיון לשחד אותך בחיסונים לכל חייה של הכלבה.
משהו נורא מלוכלך ומסריח בשירותים הווטרינרים הפרטיים. לא רוצה להכליל חס וחלילה, אבל חייב שיהיה איזשהו גוף שינסה לאכוף את החוקים שעליהם המון ווטרינרים פרטיים עוברים עליהם.
 

mia01

New member
לא שולחים לפתולוגיה משהו שלא צריך

בדיקה כמו גידול וכ'ו. איברים פנימיים מנותחים, נעטפים היטב ומושלכים לפח.
 

mia01

New member
מרסדס שלום!

אני לא מאמינה ששלימת על ניתוח עיקור שלא נעשה... ואם כן עליך לפנות לועדת האתיקה ולשלול לאשה את הרישיון. בהנחה שהעיקור אכן נעשה.. יתכן ולא הוצאו השחלות במלואן. כאשר נשארות השחלות ורק הרחם מוצא או שנשארת חתיכה מהשחלה כי היא לא מוצאת בשלמותה, היא ממשיכה להפריש הורמונים שגורמים לייחום, כלומר הכלבה מתייחמת אך לא יכולה להרות. לדעתי עליך לפנות לוטרינר שני לחוות דעת ויתכן שכדאי להשקיע בניתוח לתיקון העיקור... במקום שבו עבדתי עשו ניתוחי "תיקון עיקור" של חתולות שעוקרו במקומות אחרים והמשיכו להתייחם. אם את רוצה, אמליץ לך במסר על הוטרינר.
 

מ ר ס ד ס

New member
היי מיה

אכן שילמתי 1000ש"ח עבור נתוח עיקור. לטענת הוטרינרית הוצאו השחלות והרחם בשלמותם ונזרקו לפח! הוטרינרית טוענת שאולי ההורמונים של רוזי פעילים וזה דיי נדיר אבל יכול להיות. ז"א בספרי לימוד של הוטרינרים יש מצבים כאלו. אבל הם נדירים כי ההורמונים פועלים מבלי קשר לשחלות. אני בהחלט מחר על הבוקר פונה לוטרינר אחר בכדי לקבל חוות דעת. אני עדיין לא הבנתי למה אם הוטרינרית בטוחה שעשתה הכל כשורה למה לה לבקש ממני לא לספר לאיש או לחילופין "לפצות" אותי בחיסונים על חשבונה. הדבר מריח לי מסריח נורא. ולכן החלטתי לשתף אתכם פה. תודה על תשומת הלב ועל בכלל! מרסדס.
 

Sweet Fantasy

New member
1000 ש"ח????????!!!!!!!!!

מהההה???? איזו גניבה!!!!!!!1 ובנוסף הניתוח לא בוצע כמו שצריך וואו ממש שחיטה.. רואים שיש משהו מסריח!
 

AllRed

New member
תגידו....1000 שקל לעיקור לא קצת

הרבה? אני לא בקיא במחירים כ"כ....
 
למעלה